Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Enquetes/onderzoeken zijn niet toegestaan, mits het een onderzoek betreft naar de slechtst mogelijke, tenenkrommende 'afsluit post' van de dienstdoende moderator

Jawel;

" Mits gebruikt u in de betekenis 'op voorwaarde dat', tenzij in de betekenis 'behalve als'. "

Bron: Taalunie.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Hoewel ik zeker niet zonder zonde ben heb ik vooralsnog geen verhaal klaar. Ik zal proberen nog iets te schrijven, ik wil echter geen beloftes doen.

Eéntje maar Janus? Wat ben je toch een goed mens!:} Kan ik niet zeggen helaas. Ik ben niet zonder zonden. :}

Je hebt gelijk Joachim, maar om je bubbel meteen lek te prikken, zo braaf ben ik niet hoor.:}
Ik zeg maar zo, het is zonde van je leven om een leven zonder zonden te leiden.B)

Bimmert zei:
In het topic "VW coulance of dikke pech":

Rob0118 zei:
Zo zie je maar dat een hand snel gevuld is.
(:B

Ik heb heel bewust het gezegde verbasterd omdat ik anders commentaar zou krijgen omdat ik zou suggereren dat TS een kind zou zijn... Maar goed, verbasteren is ook gewoon fout.

Ach, zo fout is het niet. Giet maar eens een kilopak suiker leeg op een volwassen hand en aanschouw hoe snel deze hand gevuld is.

BN DeStem zei:
Maar wie daar een plekje wil reserveren voor een van 12 voorstellingen van Exodus aan de Schelde wil reserveren wordt meteen doorgelinkt naar de site van stadssschouwburg De Maagd.

Leest er eigenlijk wel iemand de artikelen door voordat ze online gaan?

Smilie zei:
Als je op 'toerist' dagen op circuit gaat, dan kan je met elke gemotoriseerde voertuig erop - heb zelf bussen / pickups zien rijden.

Ik zat zelf ook een tijd met deze idee in mijn hoofd, maar nooit gedaan.

Enkele punten om over na te denken;

onderhoud:
zo een wagen ga je nagenoeg altijd op zijn limieten rijden. Dan moet iets kapot gaan. Dus heb je kans dat je na elke bezoek, of met beetje geluk elke tweede bezoek aan circuit aan zal moeten sleutelen. Indien je niet handig bent - of geen werkplaats hebt, wordt het een duur grap. Banden ben je hoe dan ook heel erg snel kwijt en je gaat niet met refurbished banden op circuit rijden, maar met beetje kwaliteit. En dat kan je al gauw euro of 200 per band kosten.

betrouwbaarheid:
je luistert naar de weer... komende weekend wordt het prachtig. Even checken - circuit open voor iedereen. Je loopt naar de auto en het wil maar niet starten... Bummer!

hoe vaak zal je gaan:
auto's zijn gemaakt om te rijden; stilstaande auto gaat sterker 'achter uit' dan een rijdende wagen. Hoe veel tijd denk je op circuit te kunnen doorbrengen?

Zal ik het even 'omdraaien'; je hebt, zeker bij grotere circuits gevestigde bedrijven welke auto's verhuren. Per uur, half of hele dag, zelfs meerdaagse 'cursussen'. Zo is er bijvoorbeeld bij Nurburgring Renault Clio RS 200 te huren voor het gehele dag inclusief brandstof en 12 rondjes (dat is 12 x +/- 10 minuten) oftewel 2 uur karren voor +/- 850 euro. Als je 2 - 3 x per jaar zoiets doet en ben je je voorgestelde budget kwijt. Maar, je rijd in een super leuke wagen zonder omkijken naar! Enige wat je dan nog moet bekostigen is het brandstof naar en van Nurburgring. Mocht je het nog een samen met iemand doen, dan deel je de kosten en kan je 4 - 6 x gaan (alle huur auto's hebben 2 voorstoelen dus om en om rijden, heb je alsnog 12 rondjes per trip gemaakt, waarbij 6 achter het stuur).

Om te concluderen, ben ik van mening mits je erg handig bent met auto's en echt veel tijd (en geld) hieraan kan spenderen, zou ik zelf liever gaan voor de huur optie.

Zoek de vout(en).

Phaeton W12 zei:
up-rijder zei:
Deze is van september 2012 jaartje oud dus :-)

Kreeg een mooie aanbieding van de vw dealer.
Schold me te veel tegenover een nieuwe vandaar

:O

Doet me aan een allochtone collega denken, die jaren terug duif tegen mij zei terwijl hij duw bedoelde.

... De keuze is wat lasting, we willen... en niet te oubillige uitstraling. ... rekening houdend met het budget wat wij over hebben voor een caravan....we weten niet of caravan-en gaat bevallen....dat een geode voortent ontbreekt....het vaste bed is voldoende groot voor mij en mijn vrouw (en licht super !)...kunnen we prima 2 lichtplaatsen naast elkaar maken. Enniewee, .... 1400kg...een weekje oid...´k zal tezijnertijd wel wat foto´s posten...

Pobresh zei:
Ik weet niet wat de bouwjaar van de auto is. Maar een toenemend geluid van de brandstofpomp is meestal het gevolg van een (of meerdere) keren de tank flink ver leegrijden. Dat is erg ongezond voor de brandstofpomp, daar deze ook gesmeerd word door de brandstof die er doorheen loopt.

Wellicht kan het vervangen van de pomp een positieve verbetering opleveren. Zou overigens wel kijken naar een pomp via ebay of andere aftermarket handel. omdat die pompen erg duur kunnen zijn.

Kleine kans dat het brandstoffilter vol met rommel zit. Met een beetje geluk zit dat filter buiten de tank en kun je het redelijk makkelijk vervangen. met een beetje pech zit het aan de brandstofpomp vast en zul je dus sowieso de hele assemblage moeten vervangen.
Zoek dit dus even uit. Los filter is niet zo duur om te vervangen.

En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Hoewel ik zeker niet zonder zonde ben heb ik vooralsnog geen verhaal klaar. Ik zal proberen nog iets te schrijven, ik wil echter geen beloftes doen.

Eéntje maar Janus? Wat ben je toch een goed mens!:} Kan ik niet zeggen helaas. Ik ben niet zonder zonden. :}
Janus citeert goed:
"En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen: Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar."
(Johannes 8 vers 7 uit de Statenvertaling)

Reactie op BN DeStem zei:
ik als truckster, zie regelmatig, automobilsten inhalen en vlak voor me neus weer invoegen...als ik me truck snel stil staat, daar weleens over nagedacht.niks links of wat dan, die afstand houden is belangrijk

Bjorn H zei:
Nu heb ik testrak een ongelukje gehad tijdens het achteruitrijden bij familie van mij, ik heb daar tegen een hek gezeten met als resultaat een bluts en wat "krassen?" aan de zijkant van mijn auto, de krassen waarover ik spreek zijn volgens mij strepen lak van een paaltje dat ik geraakt heb, heeft iemand een idee of dit er afgaat zonder grote kosten te doen bij een garage? En is het nodig om de bluts eruit te laten halen?

De bluts zit dus eig linksboven het wiel (rechterzijde)
Hier wat fotos.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Het kostte me even om "testrak" te vertalen naar "eerder vandaag", verder is het ook niet al te best geschreven. 8-)

Het is een pleonasme. Iets dat roestvrij is, is altijd 'volledig' roestvrij. Anders was het niet roestvrij...

Rob0118 zei:
Het is een pleonasme. Iets dat roestvrij is, is altijd 'volledig' roestvrij. Anders was het niet roestvrij...

In dat kader, vaak vertalen mensen RVS naar Roest Vrij Staal. Terwijl alle staal, ook ijzer, in de basis roestvrij is. Pas na oxidatie is het niet meer roestvrij. Roest Vast Staal is een betere vertaling (of zoals de Fransen, INOX. Dat staat dan weer voor inoxidable, oftewel niet te oxideren).

Rob0118 zei:

In dat kader, vaak vertalen mensen RVS naar Roest Vrij Staal. Terwijl alle staal, ook ijzer, in de basis roestvrij is. Pas na oxidatie is het niet meer roestvrij. Roest Vast Staal is een betere vertaling (of zoals de Fransen, INOX. Dat staat dan weer voor inoxidable, oftewel niet te oxideren).

Dat is hetzelfde als een kogelvrijvest... Het is een kogelwerendvest.

@der Magistrat,
Ik vond het ook een 'leuke' fout, daarom plaatste ik 'm ook. Op deze manier word je scherper. ;)

@der Magistrat,

Die spaties waren nu puur ter verduidelijking van het verband tussen de afkorting RVS en het volledige roestvast staal (met één spatie ;)).

Rob0118 zei:
Rob0118 zei:

@der Magistrat,
Ik vond het ook een 'leuke' fout, daarom plaatste ik 'm ook. Op deze manier word je scherper. ;)

Of kogelvrij glas, heb ik ook in mijn Volvo zitten.

Rob0118 zei:
Rob0118 zei:

@der Magistrat,

Dank, Rob.

Rob0118 zei:
dat ik ongelofelijk blij wordt als ik 'm weer zie

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/22569374/___Ik_word__is_toch_met_dt...___.html

Mijn bril is kogelvrij, mijn autoruiten zijn kogelvrij. Ik heb zelfs as-we-speak een kogelvrij t-shirt aan. (:P)

Dat is nog niets, zelfs mijn sokken en boxershort zijn kogelvrij. :D

Mijn bril is kogelvrij, mijn autoruiten zijn kogelvrij. Ik heb zelfs as-we-speak een kogelvrij t-shirt aan. (:P)

Gelukkig maar. Mijn vest is trouwens ook vrij van kogels, maar ik mag dat van Rob niet noemen zoals jullie verwachten dat ik het noem. Ik respecteer Rob, dus ik ga voor beschrijvingen in plaats van samenvoegingen.

Voor wat betreft dat Telegraafonderzoek: minder dan tien procent van de fouten zouden d/t-fouten zijn, ik vind het daarom ietwat vreemd (niet heel erg, de Telegraaf kennend) dat de journalist een d/t-vraag stelt.

Smilie zei:
Ik heb dezelfde concept hoor; geen km vergoeding meer - maar bedrag van woon-werk verkeer is 'omgezet' in het leasecontract. Echter, ik moet zelf brandstof betalen; uitzondering is wanneer ik strikt voor werk ergens naar toe moet, maar dat komt misschien 2-3 x per jaar - dat wordt wel vergoed.

Zoals meeuw al zei, brandstof (en andere auto kosten) mag je in mindering brengen op je bijtelling; zodoende is mijn bijtelling slechts 5 tot 10 euro per maand. Netto ben ik in feite dezelfde bedrag kwijt.

En uiteraard, het is volledig vrije afspraak tussen werkgever en werknemer wie welke kosten moet dragen.

De bedrag, de huis, de woord. 8-)

Smilie zei:
Ik heb dezelfde concept hoor; geen km vergoeding meer - maar bedrag van woon-werk verkeer is 'omgezet' in het leasecontract. Echter, ik moet zelf brandstof betalen; uitzondering is wanneer ik strikt voor werk ergens naar toe moet, maar dat komt misschien 2-3 x per jaar - dat wordt wel vergoed.

Zoals meeuw al zei, brandstof (en andere auto kosten) mag je in mindering brengen op je bijtelling; zodoende is mijn bijtelling slechts 5 tot 10 euro per maand. Netto ben ik in feite dezelfde bedrag kwijt.

En uiteraard, het is volledig vrije afspraak tussen werkgever en werknemer wie welke kosten moet dragen.

Als je dat maar vaak genoeg schrijft of zegt ga je geloven dat het zo hoort.

Smilie zei:

Nooit meer twijfelen: Welk lidwoord?

Ik had een fout, namelijk het gordijn i.p.v. de gordijn. Zal mijn Friese achtergrond zijn. In het Fries is het namelijk it gerdyn.

Terug
Bovenaan