Het Taalneuzelaarstopic deel 3

Zo ken ik er nog wel een paar. "Witte sneeuw" is dan ook geen pleonasme, want dat wil zeggen dat de sneeuw nog niet met vuil / modder in aanraking is gekomen. Het enkele feit dat je begrijpt wat wordt bedoeld maakt het nog geen niet-pleonasme.

Het bord had ook kunnen zeggen "alleen toegang met speciale permissie" o.i.d.. Ook qua lengte scheelt dat haast niets.
En toch is de betekenis en bedoeling van dat bord precies zoals ik die heb uitgelegd.

Zo staat er hier in de buurt ook een bordje 'verboden voor onbevoegden' nabij een appartementencomplex, ter plaatse van het voetpad dat er omheen loopt. Zelfde tegels als de andere openbare stoepen, zelfde straatverlichting er langs, geen poortje of hekje, dus niks dat er op wijst dat dit privégrond is dat bij het appartementencomplex hoort. Best onduidelijk dus, logisch dat dat bordje er staat. Zou je denken... totdat ondergetekende eens de erfgrenzen heeft opgezocht en het gewoon een openbare stoep blijkt te zijn :ROFLMAO::ROFLMAO:

En toch is de betekenis en bedoeling van dat bord precies zoals ik die heb uitgelegd.
Ik dacht even dat we hier in het taalneuzelaarstopic zijn? Bij bijna alles wat hier wordt besproken is wel duidelijk wat de bedoeling is, maar is dat niet wat er echt staat.

Mijn auto uit '18 heeft al lane department en verkeersbordherkenning
Departement op the ministry of silly words?

Zo’n truck ziet plotseling een opstakel wat er niet is
Wat is het tegendeel van opstakel? Neerstakel waarschijnlijk?

Voor mij een reden om geen auto meer na 2022 te kopen
aldus iemand die begin dit jaar - in 2026 dus - nog een auto heeft gekocht, de schaamteloze leugenaar ;)

(Zomaar een greep uit de reacties bij één enkel FP-artikel)

De Japanners nemen geen halve maatregelen tegen onnodig grote auto's, zo lees ik op de FP
Japan geeft met de Kei-categorie al heel lang het goede voorbeeld - grappig is dat die in 1949 werd gedefinieerd voor microcars van maximaal 2,80 x 1,00 meter, een soort overdekte bromfiets; tegenwoordig 3,40 x 1,48 x 2,00 mm en maximaal 660 cc (de grens van 64 pk vermogen is een vrijwillige afspraak tussen fabrikanten).
Wel benieuwd hoe je 660cc in die buitenmaten krijgt, waarschijnlijk heeft de ontwerper van dr Who's Tardis meegedacht over de nieuwe binnen- en buitenmaten van Kei-cars ;)

Hoe bevalt de jeep jullie en hoe is de instap omtrent de grote van de voorportieren en heb je laste van de b-stel en dat de batterijen in de bodem zijn weggewerkt en hoe ervaar je de ruimte achter het stuur

Ik heb al eens met een Fiat 600E gereden op zich reedt dat goed alleen in een snel genomen bocht en van het gas af vond het niet veilig (de kont voelde je iets werken wat ik niet had verwacht met die snelheid)
In hoever kan ik de jeep vergelijken met de Fiat 600E

Het model vindt ik wel wat het kan wat voor mijn zijn.

“Sinds 1 maart (pal nadat de VS en Israël samen Iran aanvielen - red.) is gas ruim 47 procent duurder geworden. Het gemiddelde gastarief steeg van 1,21 euro naar 1,78 euro per vierkante meter”

Heb ik iets gemist? Is gas zo duur geworden, dat we het niet meer in kubieke meter uitdrukken, maar vierkante meter? Lastig meten ook lijkt mij...

“Sinds 1 maart (pal nadat de VS en Israël samen Iran aanvielen - red.) is gas ruim 47 procent duurder geworden. Het gemiddelde gastarief steeg van 1,21 euro naar 1,78 euro per vierkante meter”

Heb ik iets gemist? Is gas zo duur geworden, dat we het niet meer in kubieke meter uitdrukken, maar vierkante meter? Lastig meten ook lijkt mij...
Voorbode van verdere krimpflatie, door een 2D eenheid te gebruiken zijn de leveranciers vrij om de 3e Dimensie naar eigen goeddunken steeds verder te laten krimpen :cool: Goodbye 1000x1000x1000mm, hello (900/800/700/...)x1000x1000mm:cry:

Ik vind dit hier wel passen. Een bekende Nederlandse Taalneuzelaarster is veel te vroeg heengegaan :cry:

Terug
Bovenaan