Het Taalneuzelaarstopic deel 3

oliepijl niveau
frusty.gif

Boekje zegt.

Een paar reacties op een nieuwsbericht over de uitgeschakelde trajectcontrole op de A58.
Wat nieuws het is belachelijk dat daar zo een trajectcontrole staat en waarom je gaat van 130 naar 120 Je wordt er dol van om langs de weg te kijken hoe hart je mag rijden

ja iets onderhouden en op tijd vervangen is natuurlijk erg moeilijk. Daar moet je voor gestudeert hebben zeker.

Janus Diedericus zei:
Een paar reacties op een nieuwsbericht over de uitgeschakelde trajectcontrole op de A58.
Wat nieuws het is belachelijk dat daar zo een trajectcontrole staat en waarom je gaat van 130 naar 120 Je wordt er dol van om langs de weg te kijken hoe hart je mag rijden

ja iets onderhouden en op tijd vervangen is natuurlijk erg moeilijk. Daar moet je voor gestudeert hebben zeker.

https://www.canstockphoto.nl/nerd-emoticon-6101685.html(tu)

Een "heerlijke" op nujij.nl:

En hier nu door met Duits voetbal das zoizo volwassener.

Op die manier heb ik het woord sowieso nog niet eerder gezien! :O

En dat soort mensen heeft stemrecht, mogelijk zelfs een rijbewijs... :,(

Amai, stel ik me nu te hooghartig op? (:B

Herr Dr. Diplm. Kfm. von Zen zei:
Amai, stel ik me nu te hooghartig op? (:B

Ja. Want als loodgieter kan die jou weleens uit de nood helpen.

Gebrekkig taalgebruik zegt wel iets maar feitelijk ook niets!

Die moest ik een paar keer lezen voordat ik begreep wat er (waarschijnlijk) bedoeld wordt.

Hoe zouden ze dat doen, landen vervoeren? :D

D. Elzinga zei:
Dat betekend dus dat hun haast hebben, ik rij gewoon rustig op de rechter baan.

Je had de rest van zijn antwoord aan mij ook wel mogen meenemen ;)

Ik heb het zelf ook wel is gedaan hoor, even snel iedereen inhalen en op het laatste moment invoegen, tja ik word er dan ook wel is niet tussen gelaten, daar kijk ik ook niet gek van op.

Zou hij het woord "eens" wel kennen?

D. Elzinga zei:

Ik heb het zelf ook wel is gedaan hoor, even snel iedereen inhalen en op het laatste moment invoegen, tja ik word er dan ook wel is niet tussen gelaten, daar kijk ik ook niet gek van op.

Ja dat kan ik wel, maar zoals ik al vaker heb gezegd schrijf ik geen sollicitatiebrief of iets belangrijks.
Op een forum brabbel ik gewoon wat er in me opkomt, gek he?

Zeg ik dat je iets moet doen?

Ik zeg het alleen maar omdat je zo niet eens half serieus wordt genomen, terwijl je soms best slimme dingen zegt. Dat is gewoon jammer.

Bmwlover1 zei:
Rob0118 zei:
Of je gaat gewoon normaal Nederlands schrijven...
En dat moet van jou zekah?
Nee bedankt ik blijf gewoon typen hoe ik wil, problems?

Een bericht komt vaak beter over als het taalkundig goed is geformuleerd. Als je die kunde wel hebt, maak er dan gebruik van. Heb je de kunde niet, neem dan de adviezen van anderen ter harte.
En voel je niet aangevallen, iedereen, ook ik, maakt af en toe spelfouten.

Bmwlover1 zei:
D. Elzinga zei:

Ja dat kan ik wel, maar zoals ik al vaker heb gezegd schrijf ik geen sollicitatiebrief of iets belangrijks.

Ja, dat vind ik inderdaad gek. En het is een minachting van je eigen taal.

A110-50 zei:
En waar is meneer/mevrouw partijvoorzitter:O?

https://lijstyilmaz.nl/

Ik heb nog overwogen om op deze nieuwe partij te stemmen, maar met een dergelijk knullig geschreven verkiezingsprogramma neem ik ze toch een stuk minder serieus. En dat ik in het programma bijzonder weinig inhoudelijke oplossingen zie helpt ook al niet...

Van mijzelf uit het forumproblemen topic:

Zelfs een enquete over het eigen site werkt niet.

Je wisselt het woordje "forum" voor "site" en vergeet vervolgens de rest van de zin.

Stom.

Overigens heeft Firefox een automatische spellingscontrole.
Handig, maar dan moet je geen verkeerde zinnen gaan typen.

bat zei:
Bmwlover1 zei:
Je meent het…

Rob0118 zei:
Bij een mac kun je trema's en dergelijke eenvoudig boven een letter toveren door de letter langer ingedrukt te houden en dan de juiste versie te kiezen. Maar als je iets teveel haast hebt en niet goed oplet, gebeurt dit dus...

LOL.

Maar dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Bedankt! (tu)

Rob0118 zei:
Zeg ik dat je iets moet doen?

Ik zeg het alleen maar omdat je zo niet eens half serieus wordt genomen, terwijl je soms best slimme dingen zegt. Dat is gewoon jammer.

Op het gemoed werken is vaak een beproefde methode.

Of je gaat gewoon normaal Nederlands schrijven...

Gebiedende wijs.

Nogmaals: ik blijft typen hoe ik wil.

En zeg nou eerlijk, ik kan beter advies geven met slecht taalgebruik, dan slecht advies met goed taalgebruik. ( Zo dramatisch typ ik ook al weer niet, mensen die ik advies geef heb ik nog NOOIT horen klagen over mijn taalgebruik )
Dit is een AUTO forum, geen ABN forum ( Daar is dit topic voor )

Als ik een hele lap tekst met advies geef, dan heb ik geen zin om mijn spelfouten na te kijken.
Dat jullie daar wel zin in hebben als taalneuzelaars snap ik, maar ik doe dat dus niet.

Schijndel de gekste zei:
Tekoop Mitsi Butie Gelant
:}
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mitsubishi/m791630841-mitsubishi-galant-2-0-td-gl-1995-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

@Rob: Ga je het antwoord op jouw PB-vraag nog lezen of heb ik dat voor "de kat z'n viool" (ja, zo wordt het helaas geschreven) gedaan? :S

rzasa zei:
Schijndel de gekste zei:
Tekoop Mitsi Butie Gelant
:}
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mitsubishi/m791630841-mitsubishi-galant-2-0-td-gl-1995-grijs.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Laten we hem gezamenlijk bestoken met de vraag: "Wat is een Mitsi Butie Gelant?". :}

Herr Dr.von Zen zei:
@Rob: Ga je het antwoord op jouw PB-vraag nog lezen of heb ik dat voor "de kat z'n viool" (ja, zo wordt het helaas geschreven) gedaan? :S

Euh...? Welk privébericht?

Heb het je net doorgestuurd. Vermoed dat iemand een soort persiflage op jouw naam heeft gebruikt...

A.B.N dan ook wel schrijven als A.B.N., graag. Even de puntjes achter de N zetten! :D

Terug
Bovenaan