A
Anoniem
Guest
Dan moet je even lekker gaan krabben. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joost PP zei:Ik sluit ook aan in de no-nonsence gedachte.
Die was heel snel ingeklopt en terecht afgestraft. Een i teveel en een foutief woord. Lekker dan.Janus Diedericus zei:Sorry, ik kon het niet laten.
the Fox zei:Corruptie coureurs geven hun straatje schoon
Joël D. zei:vijfen
JW01 (vanaf een Appel) zei:Lichter als een Caddy.
A.BRANDHORST zei:locaal!??
A.BRANDHORST zei:kant nog wal
Reactie op een krantenartikel zei:Nee hoor, het is gewoon elke keer uitlokken op elke crimineel fijt waar een gast met een dubbel paspoort de fout in gaat....
.....Kwats...
Een artikel in dezelfde krant zei:Het dier durfde niet meer naar beneden durfde.
Soloman zei:Van het uitgelekte vet, waarin ook pepersappen zitten kun je met een klein beetje bloem een sjuutje maken.
JoostPP zei:die heeft een 'écht prmiummerk'.....
gheirunah zei:hoop dan dat die mevroyw Barra. het tij kan doen keren. Hoewel er. nietveel verloren gast alsGM er nietmeet zoy zijn.
Meeuw zei:Soms zijn verkleinwoorden wel nodig. Zo heeft 'gebakje' een andere betekenis dan 'gebak'.
Janus Diedericus zei:Niet verbieden, we zijn de USSR niet. Maar een flink aantal verkleiningen niet meer gebruiken is wel een mooie tussenoplossing mijn inziens.
Rob0118 zei:Meeuw zei:Janus Diedericus zei:Niet verbieden, we zijn de USSR niet. Maar een flink aantal verkleiningen niet meer gebruiken is wel een mooie tussenoplossing mijn inziens.
Nog niet! Eerst de Krim, dan Terschelling en daarna Nederland!
Maar wat als China eerst Rusland over neemt?
Janus Diedericus zei:Rob0118 zei:Meeuw zei:Janus Diedericus zei:Niet verbieden, we zijn de USSR niet. Maar een flink aantal verkleiningen niet meer gebruiken is wel een mooie tussenoplossing mijn inziens.
Nog niet! Eerst de Krim, dan Terschelling en daarna Nederland!
Maar wat als China eerst Rusland over neemt?
China heeft de VS al overgenomen
https://www.goldreporter.de/china-haelt-neue-rekordsumme-an-us-schulden/news/38262/
Rob0118 zei:Quoten is ook een vak.
Maar als de Chinezen de boel overnemen dan is dat prima. Chinezzen zijn kleiner, dus vanuit dat perspectief is niets kleiner en hoeven verkleinwoordjes niet meer te worden gebruikt. Laat maar komen dus!![]()
Rob0118 zei:Of laten we het gewoon schrappen uit de taal. Ik vind die verkleinwoorden zo irritant. Colaatje, sjuutje, koffietje... We zijn geen kabouters!
Soloman zei:Rob0118 zei:Of laten we het gewoon schrappen uit de taal. Ik vind die verkleinwoorden zo irritant. Colaatje, sjuutje, koffietje... We zijn geen kabouters!
Sorry
Maar ik had het verkleinwoord gebruikt omdat je niet een hele bak jus moest klaarmaken, maar een beetje. Dat is voldoende voor de rösti.
Dus het had wel degelijk een functie, of het nu lelijk staat of niet.
Rob0118 zei:
Soloman zei:Rob0118 zei:Of laten we het gewoon schrappen uit de taal. Ik vind die verkleinwoorden zo irritant. Colaatje, sjuutje, koffietje... We zijn geen kabouters!
Sorry
Maar ik had het verkleinwoord gebruikt omdat je niet een hele bak jus moest klaarmaken, maar een beetje. Dat is voldoende voor de rösti.
Dus het had wel degelijk een functie, of het nu lelijk staat of niet.
Janus Diedericus zei:mijn inziens
Rob0118 zei:
Soloman zei:Je hebt kleine blikjes eh blikken cola.
![]()
En, daarna, wat moet je zeggen: Ik moet een plas doen? En moet je een Fiat Panda een auto noemen? En: Dat wordt een o.s.v.? Normaal is het een osv-tje. Of een jt-je.
Soloman zei:Ik heb vandaag nog een treinkaart gekocht.
De buurman neemt een loop met mij.
Zes kleine blikken cola, dat is wel een beet veel.
Soloman zei:Je hebt kleine blikjes eh blikken cola.
![]()
En, daarna, wat moet je zeggen: Ik moet een plas doen? En moet je een Fiat Panda een auto noemen? En: Dat wordt een o.s.v.? Normaal is het een osv-tje. Of een jt-je.
Soloman zei:Ik heb vandaag nog een treinkaart gekocht.
Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Soloman zei:Dan is het een speelgoedauto en geen autootje.
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Een blik van vier liter is geen blik. Dat is een ton.
Meeuw zei:Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Bij een ton denk ik aan hout.
Janus Diedericus zei:Meeuw zei:Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Ik aan geld, laten we dan spreken van een vat, fust of tank.
Rob0118 zei:Janus Diedericus zei:Meeuw zei:Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Of aan een serieus probleem.![]()
Janus Diedericus zei:Meeuw zei:Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:Meeuw zei:Bij een bierblik denk ik toch aan wat anders dan een bierblikje. 4 liter versus 33 cc.
Soloman zei:Samantifest kort door de bocht:
Lekker een stukje boterkoek erbij en een kriekje
Janus Diedericus zei:Piet Huigen zijn ton die viel in duigen?
Janus Diedericus zei:@Rob, die is niet waterdicht! Dat is geen ton meer maar tuindecoratie.