A
Anoniem
Guest
Janus Diedericus zei:Rob0118 zei:Janus Diedericus zei:de carnaval
Op het moment dat iemand uit mijn team jou 'peddel' hoort zeggen dan heb je sowieso vrij weinig kans.
Maar hieruit maak ik dus op dat het terecht is dat mijn vrijheid wordt beperkt, omdat ik toevallig twee adressen heb? Maar for your information, ik moest trainen dit weekend. Lekker tussen het met blikken en bekers bezaaide water 'peddelen'. Leuk feest joh, dat carnaval! Draaien de carnavalvierders ook op voor de schoonmaakkosten, of komt dat voor rekening van alle belastingbetalers?
Nee, dat is niet de reden. Het is omdat jij anderen hun pleziertje misgunt.
Overigens ben ik wel blij met die rotzooi. Dagelijks trekt er een leger met schoonmakers door de stad met als resultaat dat de stad erg schoon is na de vastenavond. Zo schoon is het er anders nooit.
Betreffende de kosten, 90% van de inwoners van carnavalssteden zal daar geen moeite mee (mogen) hebben omdat ze zelf de rotzooi veroorzaken. Die overige 10%, ach, is dat zo erg? Ik betaal immers ook meer belasting voor die debielen die met het normale uitgaansleven het nodig vinden om bushokjes te slopen. Om maar niet te beginnen over verzekeringspremies en dergelijke. Daardoor weet ik wel dat als ik een keer pech heb mijn verzekering ook voor mij klaar staat. Of dat wanneer ergens een roeiwedstrijd is er na afloop ook door de gemeente gereinigd wordt. Overigens deelt hier in BoZ de stichting Vastenavend in de schoonmaakkosten. De stichting krijgt zijn geld van giften van de (carnavalvierende) burgers.
Ga eens naar een wedstrijd van mij, dan zie je dat 'wij' wel alles schoon achterlaten. Dat komt ook doordat we dit gewoon op eigen terrein doen.
En het zal je verbazen hoe weinig mensen carnaval vieren. Kinderen tot 3 jaar, of senioren bijvoorbeeld. Is al meer dan die 10% die je noemt. Dat BoZ schoner is tijdens carnaval zegt misschien meer over de (oink oink) schoonheid van BoZ in de rest van het jaar.
[size=x-small]Wat is het toch heerlijk om af en toe even lekker te trollen.[/size]