Het Taalneuzelaarstopic deel 3

......... zei:
........ zei:
Alarmlichten, auto was leeg.
Ah, ik zie ook nu pas dat het inderdaad de knipperlichten zijn die branden. De vraag is vervolgens: waarom? Omdat ie zelf ook wel door had dat met je lnkerwielen op de rijbaan parkeren niet zo handig is? Of is het weer de standaard "ik heb mijn alarmlichten ana dus ik mag hem overal neerzetten, tog?" redenering...

Blijft lastig, toch?

Keversite.nl zei:
Mini T1 look-a-like
Leuke mini VW T1 look-a-like. De enigste in Nederland. Goed lopend en goed in de lak. Voorzien van een groot electrisch panoramadak en sunroof. 4X4 aandrijving. 6 zitplaatsen. Bouwjaar is 1999. Dit is echt een nekkentrekker. Voor meer info even mailen.

Een enig busje maar om het nu gelijk de enigste te noemen....

Of een nekkentrekker? Nekkendraaier okay, maar trekker? Wie trekt er in vredesnaam aan zijn nek? Een chiropractor wellicht.

Het zit namelijk zo deze auto hebben
wij een maand geleden gekocht bij een
handelaar de auto is ingevoerd een colt
er op ingeruild en een beetje toebetaald
auto is gewoon in nieuwstaat en dat is onder
de motorkap ook zo wordt iedere dag ingereden
door mijn vrouw van en naar het werk en de
nodige boodschappen doet ze er mee auto reed
absoluut perfect totdat hij ineens begon te ratelen
bij een snelheid van 80 km direct gestopt achterkant
motor was wat nat van olie dat via het gat wat er in
is geslagen te groote van tennisbal je ziet de drijfstang
nu staan nou is mijn vraag kan ik nog ergens verhaal
halen bij de handelaar niet die kwam direct al met een
andere motor maar ik heb inmiddels een nagenoeg nieuwe
motor gekocht laat hem bij de garage hier inbouwen of
hebben wij nou gewoon enorme pech dat ons dit is overkomen
ieder geval hartelijk bedankt voor jullie reactie,s
Willy.
https://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=43&t=23968

Carfanatic zei:
Het zit namelijk zo deze auto hebben
wij een maand geleden gekocht bij een
handelaar de auto is ingevoerd een colt
er op ingeruild en een beetje toebetaald
auto is gewoon in nieuwstaat en dat is onder
de motorkap ook zo wordt iedere dag ingereden
door mijn vrouw van en naar het werk en de
nodige boodschappen doet ze er mee auto reed
absoluut perfect totdat hij ineens begon te ratelen
bij een snelheid van 80 km direct gestopt achterkant
motor was wat nat van olie dat via het gat wat er in
is geslagen te groote van tennisbal je ziet de drijfstang
nu staan nou is mijn vraag kan ik nog ergens verhaal
halen bij de handelaar niet die kwam direct al met een
andere motor maar ik heb inmiddels een nagenoeg nieuwe
motor gekocht laat hem bij de garage hier inbouwen of
hebben wij nou gewoon enorme pech dat ons dit is overkomen
ieder geval hartelijk bedankt voor jullie reactie,s
Willy.
https://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=43&t=23968
Zo, het lijkt me wijs als deze meneer geen speed meer gebruikt.

xqkldx.jpg

Waarom.achter.elk.woord.Een.Punt.En.Zo.Inconsequent.met.Hoofdletters.?.

Zo had ik hem nog niet bekeken. Voor het goede doel werd er bij mij in de buurt ook een loterij gehouden. De hoofdprijs was een kratje bier geloof ik, die fiets is weliswaar goedkoop maar de goedkoopste prijs van Nederland?

Janus Diedericus zei:
Zo had ik hem nog niet bekeken. Voor eht goede doel werd er bij mij in de buurt ook een laterij gehouden. De hoofdprijs was een kratje bier geloof ik, die fiets is weliswaar goedkoop maar de goedkoopste prijs van nederland?

Hou wel in de gaten in welk topic je zit Janus. We zijn kritisch hier ;) .

the Fox zei:
Janus Diedericus zei:
Zo had ik hem nog niet bekeken. Voor eht goede doel werd er bij mij in de buurt ook een laterij gehouden. De hoofdprijs was een kratje bier geloof ik, die fiets is weliswaar goedkoop maar de goedkoopste prijs van nederland?

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het maar even aangepast.

the Fox zei:
Janus Diedericus zei:

Inderdaad! Dus ook op jouw informele zin. Niet fout, ook niet netjes. ;)

Rob076 zei:
the Fox zei:
Janus Diedericus zei:

Inderdaad! Dus ook op jouw informele zin. Niet fout, ook niet netjes. ;)

Geachte Janus Diedericus
Ik wil u wijzen op enkele onvolkomenheden in uw bericht hierboven. Gelet op het onderwerp van onderhavig topic wil ik u er op wijzen dat het van belang is uw berichten extra te controleren op onvolkomenheden in de spelling.

Met de hoogste achting die een medeforummer toekomt groet ik u

Van Nu.nl:

Ik verbaas me om de vele ongevallen waar beroepschoofeurs bij betrokken zijn.

Ik vrees dat het geen typfout is.

Die hoort in de categorie: ik weet niet hoe ik het moet schrijven dus verzin ik zelf maar wat

Zo zag ik laatst ook een mooie in een reactie op een nieuwsbericht. De betreffende persoon was niet tevreden over de hoogte van zijn uitkeerring.

Wellicht dat het hier een ringetje betreft die uitkeert, anders weet ik het ook niet.

Rob076 zei:
Janus Diedericus zei:
Dat word een nieuwe nick (...) of word het nu

Zelfde categorie? ;)

Je hebt helemaal gelijk.
Is het omdat ik ook hier post dat ik ineens de taalpolitie aan mijn broek heb hangen Rob?

Overigens is dit eerder een gevalletje ik wil snel typen en vergeet daarbij te letten op d-tjes en t-tjes.

Janus Diedericus zei:
Is het omdat ik ook hier post dat ik ineens de taalpolitie aan mijn broek heb hangen Rob?

Eenieder die zich waagt tussen taalneuzelaars zal, waar mogelijk, ook slachtoffer worden van het neuzelen. In mijn posts zullen ongetwijfeld ook foutjes te vinden zijn. Waar de een wegkomt met driemaal 'me' in plaats van 'mijn', worden neuzelaars onder een vergrootglas, waarop zelfs de gemiddelde technische universiteit jaloers is, gelegd.

Het is geen taalfout of iets dergelijks, maar ik vond 'm te leuk om 'm jullie te besparen. Van het Vlaamse Autoweek Journaal:

"Volgend nummer vergelijken we de nieuwe Hyundai i10 met drie Aziatische concurrenten.

En daar werd onderstaande foto bij getoond...

1479164_10201002743177246_98535920_n.jpg

LOL! :D

Rob076 zei:
Het is geen taalfout of iets dergelijks, maar ik vond 'm te leuk om 'm jullie te besparen. Van het Vlaamse Autoweek Journaal:

"Volgend nummer vergelijken we de nieuwe Hyundai i10 met drie Aziatische concurrenten.

Tja de vergissing komt vast door die gemene spleet van de Citroën. :D De vrijdagmiddagborrel kwam misschien iet wat te vroeg voor deze redacteur :}

Gisteren gelezen:
''De snelste weg van koe naar kaas''.

Arme koe......

Deze tekst was geplakt op de zijkant van een Renault Kangoo. Zullen kaasmakers zijn, gok ik...

Sjoerd.V6 zei:
Haha hoe sommige mensen zich druk maken over een paar scooter.... Hilarisch.

Zijn ze daar zeker nog nooit op het industrie terrein geweest!!
Een 6cil. truck die 1 op 4 verbruikt stoot 10x zoveel uit dan een 1cil. 4-takt scooter die 1 op 40 loopt.....

een paar scooters
industrieterrein
stoot 10x zoveel uit als
2-takt, de meeste scooters zijn 2-takt
De laatste is geen taalfout, wel een technische fout.

vectrafan zei:
Rob076 zei:

Tja de vergissing komt vast door die gemene spleet van de Citroën. :D De vrijdagmiddagborrel kwam misschien iet wat te vroeg voor deze redacteur :}

Onze Vlaamse vrienden hadden de verkeerde foto erbij gezet. Eigenlijk hoorde het deze te zijn...

m1mybjxbdppm_600.jpg

mylvan zei:
Zo humor dit. Half Nederland wil geen 1 Europa TOT er iets besloten word waar men zich niet in vinden kan dan schreeuwen we allemaal zo hard mogelijk 'het moet toch 1 Europa worden??' Ow en het zal ook echt indruk maken dat onze verkeersminister aan de bel trekt in Duitsland. Van mij mogen ze die tol achter elkaar invoeren, want ik denk dat er dan een hoop niet meer deze kant op komen om te werken wat de Nederlandse werkeloosheid alleen maar ten goede komt.

Volgens mij bedoelt hij dat het de werkgelegenheid in Nederland alleen maar ten goede komt. Verder is zijn complete relaas tenenkrommend. Een paar extra interpuncties zou het geheel goed doen.

Janus Diedericus zei:
Sjoerd.V6 zei:
Haha hoe sommige mensen zich druk maken over een paar scooter.... Hilarisch.

Zijn ze daar zeker nog nooit op het industrie terrein geweest!!
Een 6cil. truck die 1 op 4 verbruikt stoot 10x zoveel uit dan een 1cil. 4-takt scooter die 1 op 40 loopt.....

een paar scooters
industrieterrein
stoot 10x zoveel uit als
2-takt, de meeste scooters zijn 2-takt
De laatste is geen taalfout, wel een technische fout.

Is dat wel zo? Ik denk dat de schriiver echt 4-takt bedoeld, omdat hij een eerlijke vergelijking wil maken met de 4-takt vrachtwagen. Ik denk dat dát wel een technische fout is. Het is alsnog geen eerlijk vergelijk.

Terug
Bovenaan