Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Pedigreepaul zei:
Bij dezelfde handelaar heb ik mijn Favorit ook gekocht. de wielkasten achter kunnen wel wat aandacht gebruiken, maar zeker een redelijk nette auto
De Favorit had ik ook zien staan. Zag er nog vrij netjes uit. Even oppoetsen...

Een hele lange tijd terug had ik er bijna een gekocht. Later best wel spijt van gehad. Helaas heb ik niet de middelen.

1 van de 2 nog overgebleven 2.0ne GT's in Nederland. Hij heeft wat liefde nodig, maar er is zeker nog wel wat van te maken..
Hopelijk wordt hij nog gered.. (klik)
$_85.JPG

Charles is helaas dusdanig verpest dat het me een zeer fiks karwei lijkt om er weer een enigszins origineel exemplaar van te maken...

De bumpers, skirts, achterklepspoiler, en deur-verbreders zijn origineel Irmscher, en kan ie wat mij betreft best hebben.
Alleen de rode accenten zijn vreselijk, net als de wielen en het dak. :,(
> Roest weg halen, nieuwe delen inlassen, overspuiten, rode delen vervangen, GT wielen eronder, klaar. :}
Ik zie het wel zitten (als ik Dagobert Duck heette)..

Wel jammer dat de APK al tijdens het bewind van keizer Augustus is verlopen. Heb je nou echt in al die eeuwen die sindsdien zijn verstreken geen tijd gevonden om hem eens te laten keuren?:T

1986 Volkswagen Polo 1.3 C

$_85.JPG

Wie kan er meer vertellen over de zwakke punten van dit specifieke model Polo? Voor dit geld lijkt het mij wel een aardig projectje (bovendien staat hij heel dichtbij en heb ik nog flink wat ruimte over in de garage), maar hij moet natuurlijk niet al te rot zijn...

D. Elzinga zei:

Wie kan er meer vertellen over de zwakke punten van dit specifieke model Polo? Voor dit geld lijkt het mij wel een aardig projectje (bovendien staat hij heel dichtbij en heb ik nog flink wat ruimte over in de garage), maar hij moet natuurlijk niet al te rot zijn...

Natuurlijk roest: Accubak en vulhals van de tank zijn typische kwalen. Voor de rest standaard dingen als dorpels en wielkastranden (onder t plastic).

1.3MH motor: Smallblock VW, dus gevoelig voor lekke koppakking, zweten/lekken doet ie snel op de hoek bij de dynamo wat weer weinig laadstroom oplevert.
En deze heeft een Pierburg carburateur.. Gevoelig apparaatje, moeilijk stationair lopen is vaak een punt.

Bak: Over het algemeen weinig problemen

Ontsteking: Zit een vacuumpotje op, vaak stuk. Is stationair (goed) lopen ook een hele opgave.

Onderstel: Veerpootlagers voorzijde willen nog wel eens kapot zijn.

Overig: Kachelweerstand (alleen standje 3 doet het dan) en verlichtingschakelaar willen nog wel eens gaar zijn.

Meer info op www.polo86c.nl

D. Elzinga zei:

Tussen je Opeltjes? Je weet het: twee geloven op één kussen.... ;)

1.3 MH heb ik ook, opzich een prima blok.
Wel een leuk projectje, die Polo. Die wielkastranden vertrouw ik niet. En die stoelen zijn natuurlijk niet origineel.

Bedankt voor de tips(tu)

Ik ben er net even wezen kijken. Helaas was de betreffende handelaar niet aanwezig waardoor ik alsnog geen zinnige informatie op heb kunnen doen omtrent de technische staat, wat ik wel heb kunnen constateren is het volgende:

- exterieur is best oke: lak op het dak en de motorkap is dof geworden, maar daar valt ongetwijfeld wat aan te doen. Echt in het oog springende krassen, deuken of andere schades zijn er niet.
- interieur is een puinzooi. Voorstoelen niet origineel (geen idee trouwens waar ze wel in horen, een nieuwere Polo wellicht?), achterbank ligt los, hoedenplank ontbreekt. En o ja, de vloer ligt bezaaid met afval, tot een hoop platgetrapte blikjes en etensresten aan toe. Dat valt natuurlijk schoon te maken, maar het zegt mi wel het eea over hoe de vorige eigenaar met de auto om is gegaan.
- dorpels zijn hard, en zo te zien nooit aan gelast. Er komt (nog) geen zichtbare roest onder de plastic wielkastranden vandaan, maar de vraag is natuurlijk of het er onder niet veel slechter uitziet.
- er zitten enkele roestblaasjes in de linkerhoek bij de voorruit.
- uitlaat hangt wat los.
- Tot slot: er zit een NAP-uitdraai bij die 77.xxx aangeeft, persoonlijk lijkt mij dat niet echt aannemelijk. Of zit hier ook een vijfcijferige teller in?

Ja, hier zit een vijfcijferige teller in.
Wat ik als minder goed punt vind is de stationair loop.
Dit is nooit helemaal goed te krijgen door diverse oorzaken. (hierboven al beschreven)
Voor de rest er zit niets op dus het gaat ook niet stuk.

Interieur is makkelijk op te knappen. Stoelen en bank heb je er zo uit. Dan kan je daarna zelfs het tapijt loshalen om buiten de auto schoon te maken met bijvoorbeeld een hogedrukspuit.
De stoelen herken ik, maar ik weet niet waarvan. Moet denken aan de Citroën C1, maar die is het niet.

Leuk ding voor een projectje, zeker voor dat geld!

Rob0032 zei:
D. Elzinga zei:

Tussen je Opeltjes? Je weet het: twee geloven op één kussen.... ;)

En daar heb je met een Volvo en een Saab geen last van? :D

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/een-unike-auto-olsmobile-starfire-150948997.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1995&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
150948997_3_big.jpg

Messerschmitt KR200 Kabinenroller uit 1961:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m932073359-messerschmitt-kr200-kabinenroller-1961.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

aaljeoa5ah3.jpg

Hopelijk blijft ie wel in Nederland, internationaal is de belangstelling er natuurlijk ook behoorlijk groot voor.

Hij was vier jaar oud toen 'ie in Nederland kwam inderdaad. Vreemd dat de auto 3 dagen terug van eigenaar is gewisseld, terwijl in de advertentie staat dat 'ie sinds begin jaren 80 van hem is...

Het kenteken was slapend maar ik ben bij RDW geweest voor een heractivering en krijg binnenkort het nieuwe kenteken kaartje.

Blijkbaar levert het wakkerschudden van een kenteken ook een nieuwe tenaamstelling op? Hij is in ieder geval de enige eigenaar in de afgelopen 9 jaar.

Klassiekerrijder zei:
Gezien het kenteken is het al wel een import... Maar ik hoop het ook, leuk om op meetings en shows te zien.

Klopt, het is een z.g. Duitse Deuk. Maar die zijn inmiddels des te zeldzamer.

Deutsche Mark.;) Maar DM heeft niks met Duitsland te maken, DD werd destijds (begin jaren zestig) veel gebruikt voor uit de BRD geïmporteerde schadeauto's.

Welnee, gewoon Duitse Herder. Als je die netjes hebt opgevoed kun je die inderdaad prima laten zitten.

Terug
Bovenaan