Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

HIER zie je een aantal foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt.
Binnen staan zeker nog wel een aantal exemplaren die de moeite nog wel waard zijn. Buiten is alles waardeloos. Hooguit kunnen er nog enkele onderdelen vanaf komen, maar daar houdt het dan ook echt wel mee op.

Tja, wat is het verschil? Het spul stond altijd al te koop en ik neem aan dat ze er nu niet opeens wel reële prijzen voor vragen. Tenzij ze echt alles weg willen hebben. Ik heb een tijd geleden gebeld voor de Stellar maar de beste man wist niet waar ik het over had...

1993 Saab 900 2.0 Turbo 16 S Aero FPT

$_85.JPG

Complimenten aan de verkoper trouwens voor zo'n duidelijke advertentie, inclusief foto's van de slechte plekken(tu) Dat zien we nogal eens anders...

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/alfa-33-1300-junior-1987-150498065.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
150498065_1_big.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m942598053-toyota-hi-ace-2-2-comm-long-dsl-1982.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

Heel leuke Toyota, maar 2.000 euro voor dat ding?! En dan moet de versnellingsbak nog gereviseerd worden en is de vraag of 'ie nog loopt. Gelukkig is de advertentie verder wel heel vriendelijk... (td)

Rob0032 zei:
Heel leuke Toyota, maar 2.000 euro voor dat ding?! En dan moet de versnellingsbak nog gereviseerd worden en is de vraag of 'ie nog loopt. Gelukkig is de advertentie verder wel heel vriendelijk... (td)

Volgens mij is die prijs zo gek nog niet, Japanse busjes zijn nog steeds gewild voor export.

danny1995 zei:
Rob0032 zei:

Volgens mij is die prijs zo gek nog niet, Japanse busjes zijn nog steeds gewild voor export.

Voor minder geld heb je een nieuwere zonder veel werk... Kan me echt niet voorstellen dat zoiets voor dit geld weggaat. Of hebben ze in Kenia ook lagere MRB voor oldtimers? ;)

Oke dat groen was je er zo af maar toch, ik denk dat de vorige eigenaar hem net zo lang heeft gehouden totdat het echt niet meer ging.
Zo van "neen hij is niet te koop ik ga hem (ooit) nog opknappen", zo zullen er wat oldies aan hun eind zijn gekomen, en nóg.
Ben overigens benieuwd wat hij er voor krijgt en waar die naartoe gaat, 2000 euro is veel te veel.

Rob0032 zei:
danny1995 zei:
Rob0032 zei:

Voor minder geld heb je een nieuwere zonder veel werk... Kan me echt niet voorstellen dat zoiets voor dit geld weggaat. Of hebben ze in Kenia ook lagere MRB voor oldtimers? ;)

Geen waarschijnlijk, maar ik denk wel dat Danny gelijk heeft. Heb jij die nieuwere zonder veel werk al gevonden?

929V6 zei:
Rob0032 zei:
danny1995 zei:
Rob0032 zei:

Geen waarschijnlijk, maar ik denk wel dat Danny gelijk heeft. Heb jij die nieuwere zonder veel werk al gevonden?

Ietsje meer en wel wat schade, maar ook een compleet interieur en luxe accessoires: Granvia

Je kunt recalcitrant zijn wat je wilt, maar je weet zelf ook dat die brandweerauto een wrak van heb ik jou daar is.

Rob0032 zei:
929V6 zei:
Rob0032 zei:
danny1995 zei:
Rob0032 zei:

Ietsje meer en wel wat schade, maar ook een compleet interieur en luxe accessoires: Granvia

Je kunt recalcitrant zijn wat je wilt, maar je weet zelf ook dat die brandweerauto een wrak van heb ik jou daar is.

Wat bedoel je met recalcitrant? Ben ik dat meteen al als ik iemand anders in plaats van jou gelijk geef? Die Granvia is al veel minder interessant, want die heeft een dorstige V6 waar je niet meer met een standaard gereedschapskist aan kunt sleutelen, en die luxe accessoires kunnen ook alleen maar stuk. Juist die oude, simpele, recht toe recht aan Toyota's zijn er goud waard.

929V6 zei:
Rob0032 zei:
929V6 zei:
Rob0032 zei:
danny1995 zei:
Rob0032 zei:

Wat bedoel je met recalcitrant? Ben ik dat meteen al als ik iemand anders in plaats van jou gelijk geef? Die Granvia is al veel minder interessant, want die heeft een dorstige V6 waar je niet meer met een standaard gereedschapskist aan kunt sleutelen, en die luxe accessoires kunnen ook alleen maar stuk. Juist die oude, simpele, recht toe recht aan Toyota's zijn er goud waard.

Ik vond je reactie wat recalcitrant overkomen, maar mijn excuses als dit geenszins zo bedoeld was. Prijzen zijn niet misselijk inderdaad, maar ik blijf erbij dat twee ruggen voor zo'n wrak veel te veel is. Als 'ie nou even met de hogedrukspuit bewerkt was, oke...
Overigens las ik hier ergens dat echt oude Japanners ook niet zo waardevol meer zijn daar, omdat er ook relatief simpele nieuwere auto's verkrijgbaar zijn, waar ook veel meer onderdelen voor zijn. Geen idee of het waar is hoor, want er is ook voldoende interesse in mijn oude Japanners. Maar toch... Ik ben benieuwd wat dit ding zal doen.

Een rechtsgestuurd personenbusje op benzine is voor heel andere landen relevant dan een lange, hoge bestelbus op diesel. Niet echt vergelijkbaar dus.

De prijs lijkt mij inderdaad te hoog, maar het is ook niet zo dat dit exemplaar compleet waardeloos is: ook nu nog gaan flink gebruikte, roestige bestellers van deze generatie voor de export weg voor bedragen van zo'n 1200-1800 euro. Verschil is echter wel dat die exemplaren over het algemeen nog rijdbaar zijn.

$_85.JPG

Van dezelfde eigenaar als de Scirocco

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m902724476-skoda-s100-1e-eigenaars-auto-bj-1977.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Rob0032 zei:
Ik vond je reactie wat recalcitrant overkomen, maar mijn excuses als dit geenszins zo bedoeld was. Prijzen zijn niet misselijk inderdaad, maar ik blijf erbij dat twee ruggen voor zo'n wrak veel te veel is. Als 'ie nou even met de hogedrukspuit bewerkt was, oke...
Overigens las ik hier ergens dat echt oude Japanners ook niet zo waardevol meer zijn daar, omdat er ook relatief simpele nieuwere auto's verkrijgbaar zijn, waar ook veel meer onderdelen voor zijn. Geen idee of het waar is hoor, want er is ook voldoende interesse in mijn oude Japanners. Maar toch... Ik ben benieuwd wat dit ding zal doen.

Was zeker niet flauw bedoeld, excuses aanvaard.:) Wat je zegt is best mogelijk maar ik kan me ook voorstellen dat het van land tot land verschilt. De kennis om aan die oude bakken te sleutelen is er en vaak zijn ze met kunst- en vliegwerk gemakkelijk aan de praat te houden, ook zonder originele onderdelen. Zo gauw er elektronica aan te pas komt wordt dat al lastiger. Bovendien denk ik dat deze bus onder de viezigheid nog lang zo slecht niet is en als de motor 2 jaar geleden nog draaide, is het met een nieuwe accu waarschijnlijk tik en lopen. Ik heb ze veel rotter gezien, ook toen ze hier lang geleden nog rondreden.

$_85.JPG

Lekker zomers karretje

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m933904036-renault-5-rodeo-bouwjaar-1983.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Leuk goedkoop ding! Jammer dat er niets wordt vermeld over de hoeveelheid laswerk... zal wel indrukwekkend zijn gezien de vraagprijs, die lager is dan de waarde van de velgen en banden, softtop en hardtop.

Nissan 100NX
$_85.JPG

Beschrijving
LOOP OF SLOOP VOOR ONDERDELEN BAK IS NIET MEER GOED!!
Wil niet meer achteruit geen idee wat het kan zijn vooruit gaat hij nog wel maar matig kan wat kleins of groots zijn voor de handige onder ons voor de rest een goeie auto.

Motor 100% in orde loopt goed met APK

Sportieve Zwarte Nissan 100NX Automaat met
targa-dak 2e Eigenaar. Elektr. Ramen ,
Elektr. Spiegels , Pioneer , TV/DVD/AUX/SD ,2x Sleutels , APK 28-10-15 . Deze 100NX is ugoed onderhouden maar helaas sinds vandaag is de bak kapot gegaan, aantoonbaar middels afgestempeld onderhoudsboekje N.A.P. Kilometer Stand. Er is een Pioneer soundsystem met DVD Dubbele TV Schermen 7inch....

Die taunus is idd veel te duur.
Hij heeft ook niet veel dingen mee,de kleur, vierdeurs en automaat.
Ik wens de verkoper veel succes, en de mogelijke koper wens ik het volgende toe; kijk nog even verder.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/None/page/2/daihatsu-charmant-1600-le-h5-151825903.html?sr_ab=0&query=&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&subcategory=&carmodel-search=&min_prijs=&max_prijs=&min_kilometerstand=&max_kilometerstand=&min_bouwjaar=&max_bouwjaar=1996&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
151825903_1_big.jpg

D. Elzinga Auto's zei:
Auto voor een liefhebber. Opknapper!
Loopt niet is rijdend weg gezet. Motor is goed.

Achternaamgenoot of niet, ik word altijd een beetje wantrouwend van auto's waarvan de onderste helft matzwart gecamoufleerd is...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m947635354-lancia-fulvia-berlina-gte-series-1-tipo-818-310.html?c=347e0191902299e17a0270b34509bada&previousPage=lr
$_85.JPG

Die auto boven de Rover, moet die niet in het Omgekat-topic? Duidelijk geen Saab! ;)

Die Rover zal weggaan in onderdelen. 800's zijn bijna letterlijk niets meer waard, en voor een beetje meer zijn er strakkere exemplaren te koop. Interieur, motorblok en wat losse onderdelen eraf, en klaar.

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/mazda-323-es-1978-151925137.html?sr_ab=0

Terug
Bovenaan