Hallo! Aangezien ik graag het eea wil leren en niet echt plezier uit mijn lease auto kan halen toch maar op zoek gegaan naar een tweede auto. Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een Golfje 2 GTI uit 1985. Na deze een maand of twee geleden terug naar zijn eigen land gebracht te hebben, kan ik sinds deze week eindelijk de weg op. Het heeft mijn geduld goed op de proef gesteld maar het is inmiddels voorbij!
In de tussentijd zijn de volgende dingen gedaan:
- Nieuwe remklauwen achter (verkoper had er nieuwe op gedaan, helaas de verkeerde...)
- Andere zekeringskast ivm afgebroken pinnetje voor de zekering van het achteruitrijlicht
- Nieuw relais voor mistlicht en alle kabels juist aangesloten (mistlicht was een nieuwe knop op dashboard voor geplaatst en kabel naar de lamp getrokken, alles weer aangesloten zoals het hoorde en met het nieuwe relais werkt het weer... Maarja, blijkbaar is een knop en kabel aansluiten makkelijker dan een relais vervangen voor sommige)
- Heel wat onnodige kabels verwijderd
- Nieuwe omkeeras (rubber was verdwenen dus zat aardig wat speling op de pook zullen we maar zeggen)
- Nieuw inlaatrubber
En voor nu staat op de planning:
- Nieuwe gasveren voor de achterklep
- Slot van achterklep standaard maken (gaat nu electronisch via knop op dashboard)
- Nieuw raammechanisme bestuurder
- Slotpinnetjes vervangen door de originele (zitten Wolfsburg edition pinnetjes in, dat is deze auto niet...)
- Nieuw onderstel (zit momenteel een zeer premium en uitermate comfortabel BlueLine schroefset onder...)
- Uitlijnen
- Nieuwe banden
Beetje bij beetje komen we er wel

. Baal er alleen wel van dat door het herinvoeren een 2tje op de kentekenplaten staat, ze zijn ingeleverd (tijdens export) met een '1' werd mij verteld maar waarom deze dan opgehoogd moest worden is mij niet duidelijk geworden. Maar goed, het is in ieder geval zijn oude kenteken weer.