Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/1-6-27757940/details.html
volkswagen-golf-1-6-1-6.jpg

Altijd al mooie uitvoering gevonden!!

Zou dan wel de bijbehorende teardrop velgen erop willen hebben.
Stond ooit een 1.8 Millionaire te koop met nog geen ton erop.. het is dat ik al een mooie MK2 heb (met emo-waarde) en al in totaal 4 auto´s heb...

Opmerking t.a.v. Avus/Scalas/Quartet/Snowflake velgen:
Golfje VW zei:
Afdraaien is natuurlijk een optie, heb toevallig pas een setje laten doen bij een bedrijf dat lagers maakt, was 120 euro kwijt. Was dan ook alleen 2mm van het voorste randje ivm stoeprandschade.

Ja dat zel nog wel lukken, dat ene randje. Staat ook ergens op internet dat hele velgen afdraaien geen optie, omdat beitels dan zouden gaan happen.

Mijn velgen hebben geen stoeprand schade, noch andere diepe beschadigingen. Het zilveren gedeelte is alleen (zwaar) gecorrodeerd.

Als je de hele velg wil affrezen moet je een bedrijf zoeken dat CNC kan afdraaien. Dan scannen ze eerst je velg in en kunnen ze over het hele oppervlak affrezen wat je wilt!

Golfje VW zei:
Ja, poedercoaten in 2 kleuren is bijna niet te doen en erg arbeidsintensief

Ik heb mijn 17 inch velgen laten poedercoaten in twee kleuren, bij Wheeltrim in Nijkerk. Perfect gedaan!

Golfje VW zei:
Leg eens uit hoe dat in zn werk gaat? Een kwestie van afplakken of is er nog een ander trucje?

Wat ik er van begreep, is dat de gehele velg eerst in 1 kleur worden gepoedercoat. Dan volgt een tweede laag poedercoat in de andere kleur die dan met een doekje direct weer wordt verwijderd op de plaatsen waar je de eerste kleur poedercoat wil.

D. Elzinga zei:
Golf 1.8 (helaas wel met automaat...) in de veiling. Met wat werk, maar als de prijs op handelaarsniveau blijft is het wellicht interessant. Apk is in ieder geval recent, en de kilometerstand nog niet heel hoog.

https://bca.autoblox.nl/CarDetailsBuyer2.aspx?UID=13430169-435d-47c1-afe1-8511dcb165cb&Redirect=0

Edit: overigens vind ik dat rechter voorwiel er zo gek scheef onderstaan in vergelijking met links, dat is imo eigenlijk zorgelijker dan een deukje hier of daar...

Wat een gehaktbal, ik zou echt serieus wat anders gaan zoeken. Je ziet duidelijk dat hij rechtsvoor schade heeft gehad, slechts alleen een nieuw voorscherm heeft gekregen. Lekker andermans ellende doorverkopen, ding is totall loss.

Wrangler zei:
Je ziet duidelijk dat hij rechtsvoor schade heeft gehad, slechts alleen een nieuw voorscherm heeft gekregen. Lekker andermans ellende doorverkopen, ding is totall loss.

Niet alleen rechtsvoor, ook links achter zit er geen striping meer op en is er kleurverschil met linkervoorscherm.

Mee eens, dat die auto niet meer dan recycle prijs kan opbrengen.

Het valt me nu trouwens ook pas op dat hij geadverteerd wordt als zijnde een Madison, maar de bestickering van een Manhattan heeft. Iemand die aan de uitrusting kan zien wat het daadwerkelijk is?

Overigens is het in de budgetveiling van BCA al heel wat dat een auto apk heeft en (in theorie) rijdbaar is. Een aanzienlijk deel van het aanbod mag niet de weg op en/of heeft serieuze gebreken die dat onmogelijk maken.

Dit is een Manhattan, niet alleen door de stickers maar ook door de bekleding. De Madison had donkerblauw stof. De foutieve uitvoering komt vaak voor bij automatisch ingevulde advertenties, aan de hand van het kenteken klopt de uitvoering maar zelden aangezien dit niet bij de RDW geregistreerd staat.

Overigens is het inderdaad geen mooi exemplaar maar misschien voor een ''appel en een ei'' een leuke dagelijkse Golf.

D'r mankeert nogal wat aan. Als ie krom is zou ik m alleen willen hebben voor onderdelen. Men name de 1.8 motor en de stuurbekrachtiging.

Iemand nog een 'nieuwe'?
1618 km gereden:

https://www.mercedes-youngtimer.nl/voorraad/volkswagen/golf/volkswagen_golf_1_3_pasadena_1618km_verzamelaar-1995931.html

D. Elzinga zei:
Golf 1.8 (helaas wel met automaat...) in de veiling. Met wat werk, maar als de prijs op handelaarsniveau blijft is het wellicht interessant. Apk is in ieder geval recent, en de kilometerstand nog niet heel hoog.

https://bca.autoblox.nl/CarDetailsBuyer2.aspx?UID=13430169-435d-47c1-afe1-8511dcb165cb&Redirect=0

Edit: overigens vind ik dat rechter voorwiel er zo gek scheef onderstaan in vergelijking met links, dat is imo eigenlijk zorgelijker dan een deukje hier of daar...

Auto is net weggegaan voor €700 (provisioneel).
Vind ik aardig wat voor zon ding, komen ook nog kosten bij dacht ik :rolleyes:

Goedendag zei:
D. Elzinga zei:

Vind ik aardig wat voor zon ding, komen ook nog kosten bij dacht ik :rolleyes:

Ik zag het ja. Voor een paar honderd euro vind ik het een acceptabele gok, 700+ is teveel. Benieuwd of en tegen welke prijs we hem later weer tegenkomen...

Drs_Koffieleut zei:
Goedendag zei:

Provisioneel, dan dus toch niet doorgegaan, aangezien er nu weer een veilingdatum van 12 juni bij staat?

Jazeker, hij komt nogmaals langs in de komende miniprice-veiling van 12 juni as. 700 euro is dus niet genoeg...

Leuke rode mk2, maar waarom zou het een opknapper zijn? Is niet heel goedkoop, wel netjes.
<https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_particulier_zakelijk-particulier/page/5/golf-2-opknapper-175553844.html>

Vandaag een verwendag voor de MK2, voor zowel de zomer- als de wintervelgen nieuwe banden. Bridgestone zomer en Goodyear winter is het geworden. Kan voorlopig weer vooruit ermee!

Heb twee redelijke bobbels op de daklijsten zitten.. iets erin (of eronder) is hevig aan het roesten ter hoogte van de achterruiten.
Begreep dat die daklijsten niet meer nieuw te krijgen waren voor 3deurs? Verder zag ik dat de dorpelhoek wat krokant worden toen het linkerachterwiel eraf was. Binnenkort maar even naar mijn schadebedrijf en kijken wat eraan te doen is.
Na 30 jaar heeft de roestduivel mijn MK2 blijkbaar ook gevonden.. :( Maar ben zeker van plan de strijd aan te gaan met hem! :p

Dat is een leuk ding en ondanks de kilometerstand staat ie er zo te zien nog prima bij. De prijs lijkt me daarom netjes, al weet je dat ook niet voordat je 'm gezien hebt. Maar de advertentietekst geeft wel wat vertrouwen.

Nog eentje - een jaar jonger
Golf 1.8 CL 1991 - Blauw
$_85.JPG

Zo op de foto ook een mooie auto, volgens de beschrijving zitten er nog wel een paar dingen aan.
De tijd-originele lichtmetalen wielen zijn leuk. Jammer dat de afdekkapjes er niet meer bij zijn.
Had zelf de ervaring dat vooral het (de)monteren bij lage temperaturen de kunststof pootjes
van deze kapjes de neiging hadden om af te breken ....

Geen gekke aanbieding.
https://www.autowereld.nl/volkswagen/golf/nette-staat-1-6-c-4-bak-28120930/details.html
volkswagen-golf-nette-staat-1-6-c-4-bak.jpg

Dat is idd een leuke, fijne kleur ook.
een 1.6 tja misschien wel dat pierburg geneusel, ho wacht er zit, gezien de foto toch wat anders op ofzo tenminste het luchtfilter is anders.

Bizar, hij lijkt nou ook weer niet echt tot het dak toe volgestapeld te zijn met spullen...

Maar ja, wie weet ligt de kofferbak wel helemaal vol met beton of goudstaven.:T

CXXX zei:
Jammer van de velgen en schroefset..

Dat is met wat sleutelwerk wel op te lossen ... ;)
123

Het zal wel even zoeken worden naar de velgen uit de folder ...
images

Edit: ik zie nu dat de rubber deurstrippen er bij het actiemodel uit de folder ook al niet op zaten.
Meende dat die er bij de auto op marktplaats er af waren gehaald ...

Vinden van die velgen valt wel mee, zijn o.a. ook onder de Polo 2 geleverd, maar in nette staat: das een uitdaging, want meestal heeft de corrosie al flink huis gehouden onder de blanke lak op 't gepolijste gedeelte.

Vorig jaar was deze GTS nog helemaal in originele staat. Dus met een beetje geluk zijn de velgen nog bij de laatste eigenaar te halen.

De originele velgen van die witte GTS heb ik van de vorige eigenaar overgenomen en onder mijn (reeds verkochte) GTS gezet. Ik heb het oude setje nog wel liggen maar die heeft inderdaad flink wat corrosie vorming

Ik heb het besluit genomen om mijn Golf toch te koop te zetten ondanks dat dit toch erg aan mijn hart gaat, maar hij wordt te weinig gebruikt.

Wellicht dat er mensen hier op het forum die interesse hebben in een zeer goed onderhouden Golf.

Hopelijk komt hij bij een liefhebber terecht die hem net zo gaat koesteren zoals ik, in mijn review is alles te lezen tot op heden.

Ah wat jammer! Wel begrijpelijk hoor, na de stalling zat je er al over na te denken.
Jammer dat ik er geen goede plek voor heb, anders wist ik het wel!

Terug
Bovenaan