Het grote Kever-topic!

ik reed gister nog achter een prachtige babyblauwe cabrio! Helemaal goed! Ik denk dat ie op weg was naar het Kevercentrum Kortenhoef, of anders woont ie gewoon daar in de buurt. Mooi ding!

Zelf kijk ik uiteraard ook nog wat rond, maar een echt leuke en goede Kever heb je pas vanaf 2500 a 3000, dus dat zal helaas nog even moeten wachten...

@Bram: hier rijden de laatste maanden ook eindelijk weer wat meer Kevers rond, zelf afgelopen week met het pekelweer.

Hoe is het trouwens met je huis, is dat helemaal rondgekomen? Heb je de sleutel al?

@Barri: jammer he, maar goed, je tijd komt nog wel. Aangezien mijn Simca/Talbot gekte tegenwoordig zo mogelijk groter is dan de Keverhobby zal er geen specialer luchtgekoelde komer dan mijn Mexicaan.

Als wij ons nieuwe huis hebben volgend jaar wil ik mn Kever gedeeltelijk laten opknappen. En verder wil ik mn geld dan uitgeven aan een Talbot Tagora :cool:

@VW 1200: met huis is alles rond, sleutel komt pas in maart. En dan z.s.m. de 59er in z'n nieuwe garagebox zetten :)

Grtz,
Bram.

Gevaarlijk, want ik weet zeker dat ik dan nog meer naar Kevers ga zoeken...

Aan de andere kant: liever een Kever van 2500,- erbij dan mijn Golf voor iets luxers en nieuwers inruilen. Tenminste, zo denk ik vandaag :)

Hahaha (y) Gewoon komen joh, zoveel Kever staan daar ook weer niet te koop ;)

Grtz,
Bram.

De Kever is dit jaar in Brabant gebleven, geloof Boschoofd.

Verder een geslaagd weekend gehad :) Foto's volgen vast nog, al heb ik er niet veel gemaakt (te druk in de LVWCN-stand). Maar met 21 nieuwe leden én een flinke omzet in de clubshop zijn we erg tevreden. Verder natuurlijk veel geouwehoerd met alle bekenden die ik daar zag. Het is net een grote nieuwjaarsreceptie :)

Grtz,
Brma.

Ik ben samen met een vriend van me zondag even op het Keverwinterfestijn langsgeweest. Was leuk om te zien, met name boven stonden een paar erg fraaie (originele) Kevers, Transporters en Karmann's te koop. Verder begin ik me wel een beetje te storen aan het gemiddelde publiek wat er op zo'n evenement rondloopt... kan er niets aan doen :D Mag ik ze "boers" noemen zonder arrogant over te komen?? :LOL:

Nee, zonder dollen, mooie auto's. En helaas weer niet voor die Kever "uitgeloot"..

Pff, ik zit weer even op MP naar Kevers te kijken. Dit is echt niet goed voor me... Ik moet weer een Kever hebben!!!

Babyblauwe 1200 van 1978
Oranje 1303S van 1974
Zilvergrijze 1300 van 1968

De laatste 2 staan hier aardig in de buurt. Vooral die oranje spreekt mij aan! leuke prijs en hij staat dichtbij. Alleen hoop ik dat ie net zo goed is als dat de advertentie en foto's doen vermoeden...
Die babyblauwe Kever staat ook op het Prikbord van Keversite.nl en ziet er ook leuk uit! Wel vreemd dat de foto's zo raar gemaakt zijn.

Hahaha, bloed kruipt waar het niet gaan kan... Die eerste is van 'Snizzel' op keversite geloof ik. Leuk kleurtje iig :) Die 1303 zou ik lekker laten staan. Die zilveren '68er is volgens mij een oud chassis met een Mexico (Silverbug) carrosserie erop, dan liever een echte oude.

Ik zit ook wel eens te surfen voor een leuke pre67 Kever... Weet dat het nu niet gaat, met het nieuwe huis én een komende restauratie van de 59er. Maar een leuke 63-66er of een leuke T1 of T2a bus, het blijft kriebelen.

Grtz,
Bram.

Hm, idd. die '68er klopt niet helemaal. En waarom zou je die 1303 laten staan? Die eerste is idd erg gaaf! :)

Een 1303 met 'roest op de bekende plekken' voor nog geen 2000 euro is minstens verdacht ;) Maar wat UKkie zegt: die blauwe is met afstand de mooiste :)

1303 is roestgevoeliger, toch? En daar doel je dus ook op?

Die blauwe is idd netjes, maar ik vind de fotohoeken zo raar...

Maarja, ik moet wel een stalling hebben he. En m'n buurjongen of zusje willen niet 'meekopen'. Naja, het blijft iig kriebelen! En dit is een leuk aanbod, maar financieel is een extra autootje altijd wel een last...

Hij heeft de Kever zo gefotografeerd zodat het kenteken niet zichtbaar is. Dat lijkt inderdaad een beetje raar. Beter was geweest om het kenteken in dat geval weg te poetsen zodat de Kever goed zichtbaar is.

Die fotohoeken zijn idd wel raar... Geen idee waarom hij dat zo heeft gedaan. Kan in z'n Keversite profiel geen betere foto's vinden.

Ik bedoelde bij de 1303 idd op de roestgevoeligheid: zeker het dubbele plaatwerk van de neus kan nog wel eens vervelend zijn. Maar als iemand zegt "roest op de bekende plekken", dan vermoed ik ook dat er meer onder die roest zal zitten.

Grtz,
Bram.

Bram,

Die blauwe heeft de richtingaanwijzers in de bumper en niet op de spatborden.
Is dat niet een verschil tussen originele en Mexico-kevers? Of zie ik dat verkeerd? Dacht nl. dat als de richtingaanwijzer in de bumpers zaten het Mexico-kevers waren?

Ben zelf niet technisch, wil ook graag een Kever. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Vanwege werk en het feit dat de Kever niet echt hier in de buurt staat gaat mijn vader kijken naar en proefrijden met 1 uit 1969 vandaag (ijs en weder dienende). En gezien zijn ervaring op autogebied kan ik deze als hij hem goed heeft bevonden (krijgt overigens ook nog APK tot 2010), wel blindelings aanschaffen. ;-)

mvg, Dick

Ik ben benieuwd Dick! Ben overigens ook wel benieuwd naar wat foto's!

Dat met die knipperlichten klopt volgens mij niet helemaal; er zijn ook een paar jaargangen Duitse Kevers met knippers in de bumpers bij mijn weten.

Barri,

OK. Nou mijn vader is met zijn broer (keverkenner) op pad geweest en ze hebben hem goed genoeg bevonden. Als ik hem niet wil, wil mijn oom hem wel. Klein beetje roest bij een portier en de achterbank zou vervangen moeten worden (scheur in de bekleding/leer). Voor mij niet echt een reden hem te laten staan. Als ik hem heb zal ik wel wat foto's plaatsen.

Mvg, Dick

Hey Dick! Dat klinkt goed joh (y) Ben erg benieuwd naar foto's. 1969 is een populair en mooi bouwjaar. Ik ga er even vanuit dat het een 1300 is met dikke bumpers en kerkraamachterlichten. Heb zelf een half jaar in een '70er gereden en veel lol mee gehad :)

Mexico-Kevers hebben inderdaad de knipperlichtjes in de bumper. Ik geloof de laatste Duitse Kevers ook (eind jaren '70). De oudere Kevers in ieder geval niet af-fabriek. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand Mexico-schermen en een nieuwere bumper heeft gemonteerd.

Grtz,
Bram.

Bram,

Inderdaad. De verkoper gebeld. Die heeft er voor zover ik kan nagaan, nooit mee gereden, want hij wist er weinig over te vertellen. 't Is ook een handelaar. Staat sinds oktober op zijn naam, maar APK was verlopen in 1997. Gisteren zou ie verplaatst worden van Coevorden naar Nieuw Buinen zodat ie wat dichterbij is en hij krijgt een nieuwe keuring. Zal verder ook nog wel ff nagekeken moeten worden. Ben in afwachting van een telefoontje wanneer ik hem kan ophalen. Overigens geen idee of er een 1200 of 1300 in zit nog. ;-)

Mvg, Dick

Elke Kever heeft een typenummer, staat op het kentekenbewijs. Voor een 69er kan je ongeveer van het volgende uitgaan: Een typenummer van een 1200 begint met 111 en een 1300 of 1500 met 113.
Het motornummer van een 1200 begint met een letter D, een 1300 met F en de 1500 met een H.
Welkom hier en succes met je Kever.

Ukkie,
Bedankt. Dan is het dus een 1300 of 1500 volgens de RDW (113021). Is nog niet gekeurd zo te zien, tenzij de RDW-site wat achter loopt.
Mvg, Dick

De 2 in het typenummer vertelt dat het een 1300-motor is, ten minste af fabriek.

Ben afgelopen jaar met twee 1300 Kevers op vakantie geweest naar Duitsland:

DSCN4269.jpg

DSCN4232.jpg

Grtz,
Bram.

Jahaa, mijn Kever is binnen, dwz. ik heb hem, hij staat wel buiten, want helaas beschikken we niet over een garage.
Het is een 67er 6volt 1300.

Paar kleine probleempjes om te fixen: automatische choke werkt niet helemaal goed. Volgens mij rijdt de auto nu zo 1 op 5. Rechterknipperlichten doen het beide niet (het lampje wat aangeeft dat de richtingaanwijzers gebruikt worden knippert dan helemaal het leplazarus).
Kever.jpg

knipperlicht is een soort waarschuwing, als de boel veel te snel knippert is een van de lampjes doorgebrand, ( in jouw geval mischien beiden?) anders hebbie een aarde probleem.
je choke kan je afstellen, dat is dat "trappetje" links op je carburateur dat omhoog schiet als je de eerste keer je gas intrapt, aan de rechterkant zitten drie schroefjes om een soort huis heen geklemt, dat kan je simpel verdraaien.
verder is het eeuwig zonde zo'n mooi bakkie buiten te laten staan!!!:cry:
ik zou snel gaan zoeken naar een stalling, op marktplaats staat nog wel het een en ander en anders een aardige boer proberen, ik heb mijn plekkie gekregen met flyeren, ik heb gewoon overal briefjes in de brievenbus gegooid en echt OVERAL rond gebazuind dat ik een garage zocht!!!

Wat een beauty :D Gefeliciteerd (y)

Wel zonde idd om zo'n mooie buiten te laten staan, maar goed als het niet anders kan moet het maar. Zorg er dan in ieder geval voor dat de roestbescherming in orde is!!

Mocht je nog zin hebben om in de zomer lekker te gaan touren in het buitenland en je vindt het leuk om tussen originele auto's te zitten? Dan kan je misschien nog mee met de Alpentour 2008 of bijvoorbeeld de Lavenhem Vintage show in de UK. De eerste doe ik sowieso, de tweede heb ik me ook voor aangemeld. Ben benieuwd of de 59er al die tochten gaat volbrengen? ;)

Grtz,
Bram.

@screwloose: ik ga er binnenkort eens induiken. Vandaag wordt ie getaxeerd en wilde hem meenemen naar het werk. Vroeg weg voordat de stoplichten werken en ik om de haverklap moet stoppen, maar voor het 1e stoplicht ging het al mis; motor weer verzopen. Ik moest volgens mijn vader ook met de handrem afremmen en de voet op het gaspedaal houden, maar dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan als je dat niet gewend bent. Dus de bolide staat nu langs de weg.
Stalling zoeken zou een optie zijn, maar ik wil de wagen ook voor dagelijks gebruik gebruiken in geval het regent of gewoon eens. Dan is een stalling bij een boer (ik woon midden in de stad) niet echt praktisch. De parkeerplaatsen achter onze woningen worden mogelijk wel afgesloten. Niet dat ie dan overdekt is, maar onverlaten kunnen er dan niet meer bij. Een andere mogelijkheid is nog om een carpoort achter in de tuin te maken, maar dan blijft er weinig tuin over. ;-)

@Brammetjuh: ik denk dat het gebeuren in juni er sowieso niet in zit. Dan zijn ook net de kinderen jarig. En omdat we over een maandje of 2 al op vakantie in de VS zijn, zitten er 'verre' reizen voorlopig niet in. 1 mei het oldtimerevent in Hoornsterzwaag en misschien eind mei nog een aircooled-event vlak over de grens. Hannover leek me ook wel leuk, maar dat wordt een ander jaar.

Vandaag voor het eerst in een Kever gezeten, geweldig !

Het is een 1970'er die nog perfect strak in de lak, hij verhuurt hem overingens ook:

www.keverservice.nl

Echt een leuke ervaring

@FF: en nu eentje kopen? :)

Ik ben gister wezen toeren met m'n Golfje en een vriend van me (ook Kevergek). Dus wij zijn even langs het Kevercentrum gereden en bij een bedrijfje iets verderop waar veel Kever stonden weg te roesten.
Kevers bij het Kevercentrum:
10022008083.jpg

De wegrottende Kevers (en Mercedessen):
10022008085.jpg

10022008086.jpg

10022008087.jpg

10022008088.jpg

En er stond nog een leuke groene Kever te koop! 1950,- met nieuwe APK. Bodem is hard, carrosserie ook goed, op enkele plekjes na. Nog een vraagje: waarom is het schot boven de uitlaten iets naar achteren uitgebouwd? Ik zag het bij meer Kevers, is dit bij een 1600 o.i.d.? In dat geval zou deze groene wel een leuke koop zijn!!
10022008089.jpg

10022008094.jpg

De mindere plekjes:
10022008090.jpg

10022008091.jpg

10022008092.jpg

10022008093.jpg

Ons vervoer:
10022008084.jpg

:cool:

M.i. klopt er teveel niet aan de groene. Zit iig een nieuwere carrosserie op het onderstel. Ik zou ff doorzoeken...

Die groene lijkt leuk van een afstandje, maar van dichtbij heeft ie nog meer (rare) roestplekken dan mijn Mexicaantje :)

Leuke Kever voor €1250,-!!!
Merk: Volkswagen
Bouwjaar: 1967
Carrosserie: Onbekend
Brandstof: Benzine
Kleur: beige

Te koop

volkswagen kever met apk tot 10 oktober 2008en een hoop onderdelen net vervangen.

hij kan met de verlaagde voor as naar beneden gezet worden.
aan de achter zijde ??n tand verzet.
zit een mooi zwart interieur in.
achter bank met losse hoofd steunen
is een keer overgespoten

lichte schade aan rechter achterscherm.

Dit zijn onderandere de onderdelen die vervangen zijn.

v snaar
Oliezeef
olie
Bougies
Condensator
Contaktpunten
Rotor
Verdeelkap
auto heeft geen schokdempers voor
Fuseekogel boven L+R
Fuseekogel onder L+R
Stabilisatorstang bevestigingsset
Verlaagde verstelbare vooras incl. lagers
Vooras vetkeerringen
veer plaat deksels grome
gebruikte uitlaat
stuurdemper
1300 motor
midden lange 4 bak
verstelbare voor as
xenon verlichting

Bellen kan op 06********

12726.jpg

Hier is de Marktplaats advertentie. Die schade rechtsachter ziet er idd wel wat minder uit...

Ook leuk: ik had de 6544TR en de 6547TR had ik al op Marktplaats gespot. Nu zie ik ook deze op Marktplaats: 6457TR :)

Bij de LVWCN hebben we maar één TR in de ledenlijst staan, dus of ze zijn toch niet zo goed of weinig origineel meer ;)

Nee, de 6544TR staat er niet bij ;)

LOL, die eerste is maar 2 maandjes ouder dan ik :) Je keuzes gaan in ieder geval weer de goede kant op. Hoewel je met deze prijzen moet blijven opletten heb ik nu niet bij voorbaat een slecht gevoel...

Het is bijna voorjaar, kan niet wachten tot de pekel echt van de weg is, zodat ik de 59er weer eens kan aanslingeren :D

Grtz,
Bram.

DikkieDick Schreef:
-------------------------------------------------------
> @screwloose: ik ga er binnenkort eens induiken.
> Vandaag wordt ie getaxeerd en wilde hem meenemen
> naar het werk.

Hij is getaxeerd en vorig weekend ook helemaal goed nagekeken. Degene waar ik hem van kocht zou hem in orde maken, maar dat was niet goed gebeurd (carburateur verkeerd in elkaar gezet enzo).
Nu rijdt ie eindelijk als een zonnetje.

'k Denk dat ik achter in de tuin een carport ga plaatsen/maken. Kan ie toch overdekt staan. Maar dat wordt denk ik een klus voor de zomer.

@DikkieDick: als je de mogelijkheid hebt van een carport, zeker doen! Beter kan een auto niet staan: droog tegen de regen én als hij nat is kan hij lekker droog waaien.

Grtz,
Bram.

Terug
Bovenaan