Het grote Kever-topic!

Hoezo was de invoer toen nog lastig? Je bedoelt dat er toen nog RDW én apk in één keer gedaan werden? Dat klopt, maar zegt er niks over hoe een auto er 8 jaar later bij staat. Mijn eerste 59er was in '98 geïmporteerd en ook kasverrot 2 jaar geleden :rolleyes:

Sja, dat klopt eigenlijk wel... Roest kan snel gaan...

Keverling:
26022006002.jpg

Een prachtige foto van een best leuke Kever!

Als Keverling: een leuke Kever, die ik toch wel mis! Ik ben wel blij dat ie weg is, maar een Kever komt er zeker weer! :)

Das goed dat je m mist, dan houd je het luchtgekoelde virus een beetje warm :)

Zojuist bij de sportclub een Samba busje gezien! Met magnetische reclamestickers van een tennisschool die daar ook banen huurt erop, tof zo'n bedrijfsauto! :eek:

Dankje!
Foto was ergens in februari gemaakt als ik het mij goed herinner, maar het weer was toch fantastisch! (y)

Pff, ik wil echt snel weer een Kever! Jammer dat die dingen met de dag duurder worden...

Haha, kevertje kopen? https://home.versatel.nl/bramkeijsers ;)

Hij moet wijken voor deze beauty, die ik vandaag gekocht heb:

Marktplaats1.jpg

Marktplaats2.jpg

Marktplaats3.jpg

Zaterdag ga ik deze stoere bak op halen. En per direct staat de 70er te koop. De 59er blijft natuurlijk wel!!

Grtz,
Bram.

@ Bram: dat is zo'n €1000,- boven wat ik maximaal voor een Kever uit zou willen geven :)
Nette 'daily' trouwens! Niet verkeerd! Wel wat anders dan een Kever of Golfje!

Hey Bram, gefeliciteerd met je nieuwe wagen.. maar hoezo een Volvo?? Schril contrast met Kevers en Golfs II :D

Ik zal jou 70er even doorgeven aan een vriend van me, die zoekt gewoon een leuke en goede Kever.

groeten,
Sander

Waarom Volvo? Nou, van de 850 ben ik al gek sinds hij in 1991 werd geïntroduceerd. Het geluid, de uitstraling, het imago, allemaal goed! En met moderne VW's heb ik eigenlijk bar weinig :rolleyes: Dus toen ik besloot om een moderne auto te gaan zoeken was de keuze beperkt. Ik wilde een luxe auto met veel uitstraling, die ook nog enigszins praktisch was (waardoor bijvoorbeeld een Golf 1 cabrio af viel):
- Audi A3 1e serie (toch nog nét te duur)
- Audi A4 1e serie (meestal maar 1.6-jes en imago wordt langzaam naar 'turkenbak', vind ik)
- Saab 900 classic (lang over getwijfeld, maar toch de voorkeur gegeven aan de laatste optie)
- Volvo 850 (die is het dus geworden!)

Als je het geluid van een 2.5 20v 5-cilinder gehoord hebt ben je ook verkocht!!! Zelfs citrofiel Harm (harm78) was overtuigd ;) Denk maar eens aan de politie in Blik op de Weg...

Grtz,
Bram.

Gezien je relatief beperkte keuzeveld de beste keuze inderdaad! Een Saab 900 classic is echt lekker, maar volgens mij veel minder praktisch en stukken duurder in onderhoud. Erg gedateerd ontwerp helaas, met krap interieur.

Het overbekende 5-cilinder is ook erg lekker, ik geef je groot gelijk. Heerlijk, dat hese geroffel! En met moderne VW's heb ik overigens ook niets hoor.

groeten,
Sander

Nou, gisteren opgehaald en de Kever bij m'n ouders geparkeerd (geen plek voor in de binnenstad). Ben benieuwd hoe lang die te koop gaat staan :rolleyes:

Hier staat oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar:

DSCN4310.jpg

DSCN4313.jpg

DSCN4314.jpg

Kleine overgang toch? ;) :)

Grz,
Bram.

Al reacties gehad, Bram??

Mn Kever is 2 weken geleden voorzien van nieuwe benzineleidingen vanwege lekkage. Nu stinkt ze weer zo naar benzine binnenin.. argh! Afwachten maar. "Helaas" gaat het zo langzaam, dat je het niet direct merkt. Vanmiddag maar even eronder kijken of het weer nat is onder de tank.

groet,
Sander

Dat is wel balen... Heb je ook de toevoerleiding tussen tankgat en tank vervangen? Die is ook vaak poreus.

Ik heb een paar reacties gehad. Eentje wilde ruilen met een Golfje 1 (op te knappen). Dat werkt niet natuurlijk. Een vrouw zou vanochtend langs komen, maar die had gisteren een andere gekocht. Mogelijk komt er dinsdag een kijken. Én er heeft een autobedrijf uit de buurt interesse getoond om hem in de showroom te zetten (bij een T-Ford en een Trabantje). Geen idee wat die er voor willen betalen. Maandag eens bellen.

Maar morgen eerst met de 59er lekker naar Gulpen (Limburg): meeting van de https://www.beetlefreakssouthernlowlands.nl Met de weersvoorspelling 'droog en zonnig' gaat dat zeker goed komen :)

Grtz,
Bram.

Zo, na net geen 4 maanden, komt er een einde aan de eindeloze papierwinkel.

De homologatie heeft bijna 5 weken geduurd, maar nu lijkt alles in orde te zijn, en kan Kermit naar de keuring waar hij gekeurd zal worden, en waar ze een identificatieplaatje gaan monteren.

Daarna naar de DIV voor een nummerplaat (hopelijk een leuke combinatie) en naar de verzekering, en we kunnen rijden.

Nu nog hopen op een paar zonnige najaarsdagen....

Jonge, het heeft je niet meegezeten Caye! Is dat normaal in België? Zo bijzonder is die auto toch ook weer niet :rolleyes:

Gisteren met een aantal naar de meeting geweest zoals hiervoor aangekondigd. Heb m'n foto's nog niet online staan, maar was errug geslaagd. De meeting was groter dan verwacht en de sfeer was ok. Daarna nog even door het Limburgse heuvelland gereden (prachtig!) en ergens een heerlijke bak ijs gegeten. Mooie afsluiting daar :)

Grtz,
Bram.

Brammutjuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jonge, het heeft je niet meegezeten Caye! Is dat
> normaal in België? Zo bijzonder is die auto toch
> ook weer niet :rolleyes:
>
> Gisteren met een aantal naar de meeting geweest
> zoals hiervoor aangekondigd. Heb m'n foto's nog
> niet online staan, maar was errug geslaagd. De
> meeting was groter dan verwacht en de sfeer was
> ok. Daarna nog even door het Limburgse heuvelland
> gereden (prachtig!) en ergens een heerlijke bak
> ijs gegeten. Mooie afsluiting daar :)
>
> Grtz,
> Bram.

Hey Bram

Nee, het is geen speciale auto, maar doordat ie van het jaar '70 is (en ik weet niet hoe de wetgeving in nederland is) heeft deze auto geen gelijkvormigheidsattest. En dat moet het keuringsstation aanvragen bij de invoerder (D'ieteren), en dan moet het naar het ministerie van mobiliteit en verkeer, en dan terug naar het keuringsstation, etc etc...

En natuurlijk ook met de verlofperiode etc.... Denk dat het ergens een paar weken op een bureau gelegen heeft, zonder ook maar bekeken te zijn geweest....

Maar goed, hopelijk komt het nu echt wel zo snel mogelijk in orde.

Pffff, daar doen ze in NL gelukkig een stuk minder moeilijk over. Als de auto een zogenaamde 'typegoedkeuring' heeft én je hebt geldige en volledige auto- en exportpapieren van het land van herkomst, dan is de invoerkeuring een eitje.

Typegoedkeuring wil zeggen dat het merk en model ooit officieel in NL is geleverd. Dat geldt voor alle Kevers (hoe oud ze ook zijn). Dus invoer van een Kever is meestal een eitje. De daaropvolgende APK (vergelijkbaar met de Belgische dagelijkse keuring) is vaak een groter probleem...

Grtz,
Bram.

Hallo, ik ben bezig met een spreekbeurt over de Kever...
ik moet even weten wat voor'n types dit precies zijn, het prototype van Porsche, V1, of iets anders, en van welk jaar.
Volkswagen-Beetle_1938_800x600_wall.jpg

prototyp.jpg

histvw2.jpg

Ah, dit topic kon wel een trap omhoog gebruiken!
@ Don Leon: ik weet het antwoord op je vraag niet, maar ik weet wel dat Volkswagen het prtotype van de Kever in 2003 heeft nagebouwd! Alle originele exemplaren waren vernietigd...

Hoi Don Leon:

Hier wat fotootjes van deze auto's in kleur uit Autostadt en van een evenement in Bad Camberg in juni 2007:

DSCN3841.jpg

DSCN3840.jpg

DSCN3839.jpg

DSCN4044.jpg

DSCN4046.jpg

Wat Barri zegt klopt, er is geen origineel exemplaar meer over. VW heeft enkele jaren geleden deze twee exemplaren nagebouwd. De blauwe is de VW30 en de rode is een eerder type de V1. Volgens mij zijn de fotootjes die jij gepost hebt van boven naar beneden de VW30, V1 en VW30.

Porsche heeft trouwens alle prototypes mee ontwikkeld, dus je kunt niet zeggen dat het ene model van Porsche was en het andere niet.

Als je het boek 'De Volkswagen Kever' van Keith Seume ergens kan vinden, dan heb je al meteen veel info! Succes!

Grtz,
Bram.

Ik heb hier overigens wel een boek over de Kever, bedenk ik me nu. Ik ga morgen even kijken of ik er iets van kan vinden.

Ik heb het boek van Keith Seume zelf, maar geen scanner. Misschien hebben ze het in de bibliotheek ook wel. Er zijn nog veeeeel meer boeken, maar dit is er een die vrij leesbaar is.

Vond trouwens nog een link met mooie foto's van deze twee prototypes en nog meer foto's van Autostadt: https://www.airmighty.nl/index/Gallery/thumbnails.php?album=132

Grtz,
Bram.

hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een zeer goede kevermotor 1500 of 1600.
Ik zoek absoluut geen opknapper !!
Liefst volledig gereviseerd.
Ook zoek ik chroom onderdelen voor de motor en
chroom kachelpotten.
Wie iets weet laat maar horen aub.
m.vr.gr.

europidec@casema.nl

Hoi Ronald,

Denk dat je beter je oproepje op MP of op het Prikbord (!) van Keversite kan zetten (niet het forum dus, want daar mag dit niet). Of je gaat winkelen bij https://www.Paruzzi.nl of een van de andere garages voor luchtgekoelde VW's.

Grtz,
Bram.

Brammutjuh,

Je had mij dit ook kunnen informeren op "prive reageren ", maar blijkbaar vond je dit leuker!!
Misschien iets in je karakter van een kleine wereldverbeteraar, of ben je misschien leraar ?
Wat dat betreft : leraren en ik hebben elkaar nooit gemogen en dat wil ik dan maar voortzetten zo.
Nogmaals honderdduizend maal excuses voor deze ongelooflijke misser en fout van mijn zijde.
Wat betreft je advies, daar heb ik niets aan !
Met de allerbeste en oprechte hoogachting uwe majesteit.

Ronald

Beste Jeroen,

Nee, nee, nee sommige mensen verdienen dit !!

Maar stoor je er niet aan en een prettige dag.

Ronald

Note : Helaas is ons land meer dan overvol van dit soort semi politieagenten, betutelaars en regelaars.

Ronald,

Je had ook kunnen vragen uitsluitend te antwoorden d.m.v. "prive reageren ", maar blijkbaar vond je dit leuker!!
Misschien iets in je karakter van een kleine wereldverbeteraar, of ben je misschien leraar ?
Wat dat betreft : leraren en ik hebben elkaar nooit gemogen en dat wil ik dan maar voortzetten zo.
Nogmaals honderdduizend maal excuses voor deze ongelooflijke misser en fout van mijn zijde.
Wat betreft je vraag, daar kan ik niets mee !
Met de allerbeste en oprechte hoogachting uwe majesteit.

Ronald

Ukkie,

Leuk jo wat een origineel idee, alleen de naam in de aanhef veranderen !! Het siert je, zo een simpele gedachte. Je bent een echt duplikaatje.
m.vr.gr.

Ronald

Brammutjuh,

Je had mij dit ook kunnen informeren op "prive reageren ", maar blijkbaar vond je dit leuker!!

Ronald,

Je had ook kunnen vragen uitsluitend te antwoorden d.m.v. "prive reageren ", maar blijkbaar vond je dit leuker!!

Ukkie,

Leuk jo wat een origineel idee, alleen de naam in de aanhef veranderen !!

Ja, alleen de aanhef...
In de rest van jouw verhaal kan ik mij vinden, dus dat heb ik maar gekopieerd. We leven niet voor niets in een kopieermaatschappij. Beter goed gejat, dan slecht bedacht.

Waar het om gaat is dat jij een normale vraag hebt gesteld en waarop je een normaal en netjes antwoord hebt gekregen. Als je dat niet kan waarderen, moet je de vraag hier niet stellen. Succes met je zoektocht, maar verwacht hier geen respons meer.

"On KEVERtopic" maar weer.

Groeten, Duplicaatje

Sjezus, er is er even eentje op z'n teentjes getrapt zeg! :eek:
Voor de duidelijkheid: ik bedoel uiteraard Ronald A. Even voordat er misverstanden ontstaan :)

En laten we inderdaad weer even teruggaan naar het onderwerp:
25042007084.jpg

25042007085.jpg

26022006002.jpg

:)

Zullen we het gewoon gezellig houden..? Haal even een frisse neus allemaal en dan weer lekker achter je computer kruipen en normaal doen.

Smith
Moderator

Ukkie,

Succes met je zoektocht, maar verwacht hier geen respons meer !!

Ben je opperhoofd geworden van dit forum, of probeer je aan teambuilding te doen ?

Ik hoef het niet meer te weten, ik kan de dag niet meer aan !

M.vr.gr.

Ronald

Barri,

dank je en smile terug.

Leuke kever, maar wel van het forum verwijderen.
Mag hier niet zo verkocht worden.
Probeer MP.
Is mij ook onlangs geadviseerd!!

M.vr.gr.

Ronald

Ik las in het bericht van Bram niets negatiefs, maar goed, laten we aan zulk soort onredelijkheden absoluut geen woorden vuil maken.

@Bram: heb je Kever eigenlijk al verkocht inmiddels??

@Caye: en, kan je inmiddels al rijden met je Kever, legaal welteverstaan? :D

@Ronald Aalders: Mijn intenties waren zeker niet negatief, maar opbouwend bedoeld. Vervelend dat je ze verkeerd opvat :rolleyes: Ik schatte je (misschien ten onrechte) in als nog niet ervaren in het luchtgekoelde wereldje en dan kan het soms handig zijn als iemand je een beetje op weg helpt. En mijn opmerking over het prikbord/forum van keversite was inderdaad gemaakt als moderator (op die site) en om te voorkomen dat je daar iets op een plek zou neerzetten die niet de bedoeling was...
Ik vind het persoonlijk knap dat je een topic wat al 27 pagina's zonder ook maar een wanklank verloopt op deze manier binnen te komen. Je krijgt het voor elkaar om een aantal forummers die hier al jaaaaaren naar volle tevredenheid en zonder enig geruzie rond hangen tegen je in het harnas te jagen. Hoop dat je het topic verder ook leuk houdt, zoals dit al lange tijd functioneert. Laten we gewoon weer genieten van onze luchtkoelers (y)

@VW 1200: Nee de 70er is nog niet verkocht, staat nog wel te koop. Afgelopen zondag nog een leuke fotoshoot gedaan in de buurt van Helvoirt, het dorp waar ik opgegroeid ben:

DSCN4416.jpg

DSCN4418.jpg

DSCN4421.jpg

DSCN4427.jpg

De rest: Photobucket.

Grtz,
Bram.

Ronald Aalders Schreef:
-------------------------------------------------------
> Barri,
>
> dank je en smile terug.
>
> Leuke kever, maar wel van het forum verwijderen.
> Mag hier niet zo verkocht worden.
> Probeer MP.
> Is mij ook onlangs geadviseerd!!
>
> M.vr.gr.
>
> Ronald

Lees je eerst eens een beetje in in dit topic! Dan had je allang geweten dat die beigekleurige (helaas) niet mijn Kever is.

@ Bram: pfoe, nog steeds te koop. Gaat 't niet zo lekker met de verkoop? Waar zit je vraagprijs ongeveer op?

Mooie fotoshoot Bram. Ik snap niet waarom je de Kever nog niet verkocht hebt, zo'n mooie Kever.(y)
Groet, Ronald

Mijn vraagprijs is € 2.950. Het is ook niet echt het seizoen om oldtimers te verkopen. De biedingen beginnen langzaam wel te steigen naar een voor mij acceptabel niveau. Komend weekend eens de nieuwe foto's op MP, Speurders en m'n eigen verkoopsiteje zetten en hopen dat er dan wel iemand bijt...

Heeft nu ff geen prioriteit, want ben bezig met een huisje (met garage) :) Spannend!

Grtz,
Bram.

Nee, helaas... zo ruim ook weer niet... 24m2 (6x4m). Wel mogelijkheid om de garage dieper te maken. Maar voorlopig is dit ruim genoeg :)

Koop is overigens gisteren gesloten (y), wel onder voorbehoud van financiering en onder de ontbindende voorwaarde dat een bodemonderzoek geen vervuiling laat zien (verdachte locatie, naast voormalige textielfabriek). Nog een paar weekjes spanning en dan is het (hopelijk) definitief!

Grtz,
Bram.

Terug
Bovenaan