Het grote Kever-topic!

Ben zaterdag een dagje op Budel geweest. Extreme regenbui inderdaad, lekker zooitje was het hierdoor overal. Was wel even gezellig, maar waren 'm 16.30 alweer gepeerd.

Hiermee waren we, de 1303 van een vriend en mijn 1200 Mex
270910821_5_3qK8.jpeg

270910823_5_LFBT.jpeg

270914194_5_hgwq.jpeg

270899761_5_a5gz.jpeg

En weer naar huis!
270899763_5_C3p9.jpeg

Lekkere modderbende! En de foto's doen mij weer op Marktplaats zoeken naar een Kever. Zucht...

Dit ziet er leuk uit, en is ook redelijk betaalbaar: <https://link.marktplaats.nl/168778549>

Tja...

Ik zou al sowieso nooit een auto kopen bij een bedrijf in Apeldoorn, en al helemaal niet bij een bedrijf dat sluit.

Ik heb geleerd (gelukkig zonder kosten) dat je goed moet weten wat je koopt. Er staat genoeg te koop, ook voor leuke prijzen, alleen koop je meestal voor weinig geld een "project" ipv een auto waar je zo mee klaar bent.

Wat dat betreft.... beter iets meer geld uitgeven aan een goed exemplaar, dan weet je wat je erin steekt. Bij een projectauto zitten de meeste kosten nog verborgen ;)

Ik heb al een Kever, maar denk regelmatig aan n tweede....... maar wat?
Een simpele Daily driver, een bijzondere (brandweer, militair, special edition), n cabrio of n Baja??
Alles kan.

Barri Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lekkere modderbende! En de foto's doen mij weer op
> Marktplaats zoeken naar een Kever. Zucht...
>
> Dit ziet er leuk uit, en is ook redelijk
> betaalbaar:

Ja, Barri, ik zat ook alweer te snuffelen op marktplaats! Inderdaad zucht. Het is zo gaaf een Kever en er komt er ook echt wel eentje in de toekomst! Eerst mn GTI maar eens klaar maken :D

Zal ook mijn kever hier maar eens laten zien.
Hij wordt op dit moment wel gerestaureerd, op de foto's ziet hij er beter uit dan hij in werkelijkheid was.
41759.jpg

41756.jpg

41757.jpg

Het restauratie verslag is hier te volgen.

Zojuist toch ff een apart topic geopend voor een verslagje van de LVWCN Luchtgekoelde Alpentour 2008: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,3598166

Een teasertje:
DSCN5103.jpg

Het was geweldig (y)

Grtz,
Bram.

Dat vond ik ook al, toch wel knap dat die oude beestjes nog zo naar boven rijden.

Waaaaaa, die is gaaf!! Wel jammer van die rare kleurstelling en die Vespa (toch?) had wel in de kleur van de auto gemoeten :)

Het is hier al maanden stil, tijd voor wat leven in de brouwerij...
Ik ben van de zomer naar het zuiden van Frankrijk afgereisd, en elke keer als we naar de supermarkt gingen kwamen we langs een huis waar een vreselijk mooie kever stond.
Hier leek 'ie wel een beetje op:
IMG_0966.JPG

Erg leuk ding.

Ik heb idd niet zo veel gepost hier de afgelopen weken... Met andere dingen bezig geweest dan AW.nl ;) Vandaag nog wel lekker gaan touren met de 59er :) Lekker de kap open, zonnetje op de kop, heerlijk! Eerst naar Vught over de N65 en toen terug via Haaren - Oisterwijk - Haghorst - Diessen - Hilvarenbeek - Poppel (B ) - Baarle-Nassau/Hertog - en toen via Alphen en Riel weer naar Tilburg.

Voor mij staan iig nog de volgende meetings op de kalender:
- 31-8: VW Classics meeting in Lier, België (www.vwclassicsclub.be)
- 13/14-9: Najaarsweekend van de LVWCN in Bakkum (NH)

Waarschijnlijk daarnaast nog wel naar andere meetings, maar dat zie ik nog wel :)

Grtz,
Bram.

Heb het ook de laatste 2 maanden erg druk gehad, dus niet zo veel aandacht aan het AW forum kunnen besteden.

Maar, zie de Autoweek van deze week op blz. 73: daat schittert mijn Mex-Kever! :D Niet bepaald een auto voor de slimste rijder rubriek, maar AW vond het erg leuk een Kever te hebben. Veel rijplezier voor lage maandelijkse lasten (al heb ik m niet daarvoor).

dit weekend gaan we met de 78'er naar eibergen vanuit hoofddorp, koffers op het dak, cooler mee en effe een weekendje ontspannen!
ik hoop dat het weer een beetje mee zit anders word het metd e raampjes dicht en met "steamy windows" rijden maar anders een lekker endje touren!
(mocht je een rode 1200 met sunvisor, cooler op het dak, vlaggestok met vlaggetje en tabascostickers op de deuren zien rijden dan zijn wij dat!:cool:)

Poos geleden kwam ik op marktplaats een mooie, maar kostbare Ultima Edicion tegengekomen.
71992.jpg

Sindsdien toch maar een beetje aan het zoeken gegaan want t bloed kruipt waar het niet gaan kan.

T bleef niet alleen bij kijken.
Afgelopen zaterdag hebben we Kever nummer 2 aan ons wagenpark toegevoegd. Er ontstaat nu bijna een 1:1 Keververzameling.
T is de bedoeling om dagelijks met deze 1300 uit 1972 te gaan rijden. Veel Kevers bekeken, en uiteindelijk kom je terug bij een die sprekend lijkt op de Ultima Edicion, maar dan zoals ie ooit origineel werd gemaakt in de jaren '70
Bij deze alvast een paar eerste fotos zoals ik die van de vorige eigenaar kreeg.

71934.jpg

71932.jpg

71935.jpg

Geplande mod's
- Autoradio inbouw
- Verlagen voorkant
- Ombouw naar schijfremmen
- Eventueel andere bumpers

Deze kever kan altijd overal mee naartoe... dus nu gaan we zeker de Alpentour meerijden in de toekomst!

Er hoeft op zich niet veel aan te gebeuren, paar dingetjes hebben wel aandacht nodig.
- Moeilijk starten als de motor warm is
- Rammeltje van de versnellingspook. Net of er ergens een boutje los zit.

Wow, mooie Kever.(y)
Origineel horen een 1300 uit deze periode de vierkante bumpers, zonder knipperlichten uiteraard.
Veel plezier ermee!

sportspoiler-rooster dumpen, voor zo'n 8 cm laten zakken, bumpers OF laten zakken, OF vervangen voor vierkante dan hebbie een tof karretje!
ik heb ervoor gekozen de bumpers lager te monteren, dat ziet er veel netter uit!
72016.jpg

72017.jpg

overigens starten veel kevers slecht als ze warm zijn, de truuk is gewoon vol gas te geven als je start, in tegenstelling tot starten met een koude motor, dat doe je zonder gas na 1 keer pompen.

Is er niets aan het slechte starten te doen dan? T moet toch ergens aan liggen?

Ik heb nog twijfels over de bumpers. Ben het helemaal met je eens dat ze origineel niet op deze horen, m'n vrouw vindt ze alleen erg mooi en wil ze het liefste houden.

Misschien dat de voorbumper daarom wordt veranderd in een handdoekenrekje, en daarnaast een set vierkante (met mistlampen).

Heb ook al een aanjager besteld, helemaal niet verkeerd om te monteren om t hele jaar door te kunnen rijden.

Ook hier nog maar even iets posten over de Regio Midden meeting in Appeltern 15, 16 en 17 augustus

Ontzettende gezellige meeting, alleen een beetje klein (maar ja... wat wil je als je aan Budel denkt).
T weer werkte lekker mee, en... als klap op de vuurpijl mochten wij zaterdagmiddag met onze Jubi naast de brilletjes en ovaaltjes op de Hill of Fame staan!

72037.jpg

72038.jpg

72039.jpg

72041.jpg

72042.jpg

72048.jpg

Meer fotos in mijn Appeltern album
https://www.keversite.nl/fotoalbum/my_photos.php?id=4297&page=1

Ik heb vandaag in een kever mee mogen rijden!!!

't was een 1300 uit 1966 met kenteken AL-85-52.
Ik heb er helaas geen foto's van, maar deze kever die we al eerder in het topic zijn tegengekomen lijkt er het meest op:
afbeelding119cm2.jpg

Zow, ff niet meer hier geweest :rolleyes:

@Joas: en hoe was het? Net zo leuk als je je had voorgesteld?

Lier en het najaarsweekend van de LVWCN waren perfect :) Helaas zit inmiddels de achterbumper van de kever zo los (bumpersteunen zijn echt rot aan het worden), dat ik er voorlopig ff niet meer in rijdt: eerst laten lassen. Dus mijn seizoen is al voorbij qua Kever :(

Nog wat fotootjes van Lier en het najaarsweekend (niet van mij trouwens, realiseer me nu dat die nog niet online staan):

Vintage VW veld in Lier:

LIER0033.jpg

LIER0011.jpg

VWC10003.jpg

VWC20073.jpg

VWC30007.jpg

Najaarsweekend LVWCN:
Martin%20Schilder.jpg

Bakkum%20004.jpg

kever%20en%20vouwwagen.jpg

Grtz,
Bram.

@Brammutjuh: Ja, was erg leuk! Hij reed comfortabeler dan ik had verwacht!
Mooie foto's btw!

Bram,

Dat LWCN weekend, dat lijken wel fotos van Texel of niet?
Denk dat ik volgend jaar maar eens langskom op een LWCN meeting.... toch ook maar eens sfeer opsnuiven.
Mag dat zonder dat je lid bent?

Met mijn blauwe Kever gaat t seizoen overigens gewoon door.....
Al staat ie nu stil met een lege accu (lampen laten branden). Zag bij inspectie van de dynamo dat de benzineslang erg erg nat was (kan dat van vocht)en heel vettig (vettig is redelijk normaal onder de motorkap volgens mij).
Maar ik ga e.e.a. toch maar even vervangen voordat ik m weer ga starten. Wil niet dat ie affikt.

@Viper Arry: de bijeenkomst was in Bakkum, Noord-Holland (camping Bakkum). Wel tegen de duinen aan, dus de vergelijking met Texel snap ik wel.

Je kunt best een keer binnen komen. Zeker als je met luchtgekoelde komt. Zeker de kampeerweekenden is daar weinig controle op. Als je een keer een rondrit of zo mee wilt doen zal er wel een paar euro worden gevraagd, want eigenlijk zijn de activiteiten voor leden.

Grtz,
Bram.

Wat een leuke foto's van die Keverkampeeractiviteiten! Leuke caravan (of vouwwagen?) trouwens.

Ik kom niet veel op het forum, maar wilde toch even delen dat mn Kever gisteren aangereden is door een dame in een Peugeot 107 die de bocht afsneed en mij linksvoor raakte :( Nu maar afwachten hoeveel de schade gaat bedragen... altijd maar weer de vraag of de schadeexpert 'm total loss verklaart. Gelukkig is Volksrepairs wel een bedrijf met hart voor de zaak, en zullen ze in conclaaf gaan met de expert.

Op de foto's lijkt het mee te vallen maar het spatbord en het zijpaneel is gescheurd, bumper(steunen) naar links geslagen, wiel liep vast, kofferklep sluit niet meer goed... dus ik houd mn hart vast voor de schadetaxatie...

Hier wat foto's:

395430420_5_DTcd.jpeg

395431736_5_R5kr.jpeg

395432836_5_xvMC.jpeg

395435596_5_cU4z.jpeg

395433951_5_q1tD.jpeg

@ VW1200: Balen man. Dat lijkt inderdaad echt een bocht die vaak afgesneden wordt...
Ik hoop dat het goed komt met de Keef, Sterkte!

dat hok werd gevonden door een stel maffe munitie-zoekers!
't is overigens wel een ovaaltje maar ik vrees dat ie beyond repair is!

Thanks voor de steun! Gelukkig is die Ovaal er stukken erger aan toe, die is gewoon aan het ontbinden :eek:

Ja Barri, het was die rode 107. Flinke krassen op de bumper van mijn chromen metalen bumper natuurlijk, maar waarschijnlijk is er achter de bumper meer schade aangericht dan zichtbaar.

Balen Sander!! Hopelijk kan Volksrepairs er een mooi bedrag uitslepen, zodat je Kever er mooier uit komt :) Succes!!

Grtz,
Bram.

Thanks Bram! Inmiddels is er al een schatting binnen: 1500 a 2000 euro schade als alles weer als nieuw moet zijn... En aangezien mn Kever technisch weliswaar aantoonbaar in topstaat is, is de koets natuurlijk niet al te best meer... dus het is nu maar afwachten. Waarschijnlijk financieel total loss, maar als de tegenpartij maar voldoende uitkeert kan mn Kever misschien wel opgelapt worden... En anders toch maar omzien naar een andere youngtimer.

Sterkte joh! Het zou zonde zijn als je de Kever nu weg moet doen terwijl hij technisch goed is! Gaat het tussen verzekeraars? Dan wordt het spannend!

Gelukkig heb ik inmiddels mn Kever weer terug! Heb er toch maar gekozen om 'm low budget te laten herstellen: hij is netjes rechtgetrokken, her en der wat onderdelen vervangen en weer gespoten. NU maar afwachten op het geld van de verzekering, maar kon het toch niet over mn hart verkrijgen het Kevertje hierdoor te laten "schieten"...

Ben nu nog wel in overweging om de Kever toch maar te gaan sparen en er wat anders bij te kopen voor dagelijks vervoer, metname op het oog op de winter.

Inderdaad Barri... vanmorgen stond de voetbak rechtsachter ineens vol met water, tijd om een stalling te gaan zoeken :D

Denk idd dat het goed zou zijn als jouw Kevertje overgaat op hobby-gebruik... anders zou hij wel eens te hard achteruit kunnen gaan :rolleyes:

Wel mooi dat je hem hebt gehouden (y)

Als je nog een stand met Mexicanen wilt zien: kom op het KWF naar de LVWCN stand: wij gaan dit jaar de Mexico-Kever in het zonnetje zetten!! Heb al een aantal mooie auto's :) Maar waarschijnlijk ook gewoon een aantal gebruiks-Mexicanen.

Jullie zijn welkom :)

Grtz,
Bram.

Ja het is zonde, maar on the other hand: een auto is gemaakt om mee te rijden he... En wat moet ik anders nu weer kopen? Heb wel 2 Talbot Horizons op het hoog, maar het laswerk daaraan (en de betrouwbaarheid...) zijn allesbehalve bemoedigend. Maar wel leuk :D

Mocht je nog een praktijkvoorbeeld van een dagelijkse gebruiks-Mex op de stand willen zetten Bram: mijn krokante Kever is all yours hoor :LOL: Komt in ieder geval altijd wel vrij makkelijk door de APK, alhoewel de volgende wat zorgelijker zal worden.

VW 1200 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mocht je nog een praktijkvoorbeeld van een
> dagelijkse gebruiks-Mex op de stand willen zetten
> Bram: mijn krokante Kever is all yours hoor :LOL:
> Komt in ieder geval altijd wel vrij makkelijk door
> de APK, alhoewel de volgende wat zorgelijker zal
> worden.

Thanx voor het aanbod, houd hem in gedachten ;) Maar het loopt best aardig met de Mexicanen... Waarschijnlijk staat ViperArry's Jubi-Kever ook op de stand (y)

Grtz,
Bram.

Brammutjuh Schreef:

Waarschijnlijk staat ViperArry's Jubi-Kever ook op de stand (y)

Grtz,
Bram.

Wow, Dat is gaaf, een superoriginele Jubi(y). Als je er ook nog een Ultima Edicion bij hebt, heb je in mijn ogen een geweldige Mexicanen-stand.
Dit zijn toch de twee ultieme uitvoeringen van de Mexicaanse Kevers;)

Ik was sowieso al van plan om naar t KWF te komen.... en met de uitnodiging van Bram ben ik dan ook zeer zeer blij en trots!

De Jubi is nog ongerestaureerd en helemaal origineel..... zo komt ie dus ook op de stand, want daarop staan dat doen we graag!

Een van de meest in het oog springende dingen aan de auto op dit moment zijn de velgen, die zijn niet meer helemaal 100% roestvrij.
Ik had nog een setje extra liggen die ik binnenkort ga opknappen om de auto er bij t KWF nog beter uit te laten zien.

@Bram, mail gehad?

Terug
Bovenaan