Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Links blijven hangen is fout. Maar het rechts er voorbij in een bocht is gewoon gevaarlijk..

We hebben het hier over 2 bestuurders die fout zitten. Eentje veroorzaakt een ergenis en de ander veroorzaakt een potentieel gevaarlijk situatie

Dat een ander niet goed zit wil niet zeggen dat je ineens de regels overtreden.

VincentMX-5 zei:
Ik lul niks goed, maar omdat een ander hersenloos links blijft hangen gaat ie er maar rechtsvoorbij in een bocht met zo'n snelheid? Nou praat jij het rechts voorbij inhalen in een bocht goed..?

En inderdaad, had al lang naar rechts gekund

Wat is de reden dat je dat dan niet gedaan hebt?

VincentMX-5 zei:
maar dat geeft je gewoon nog niet het recht om er rechts voorbij te gaan of wel soms...(..)

Verkeersrecht technisch niet nee. Al doe ik dat wel als ik vind dat het mij op dat moment beter uitkomt. ;)

@PM zei:
VincentMX-5 zei:
Ik lul niks goed, maar omdat een ander hersenloos links blijft hangen gaat ie er maar rechtsvoorbij in een bocht met zo'n snelheid? Nou praat jij het rechts voorbij inhalen in een bocht goed..?

En inderdaad, had al lang naar rechts gekund maar dat geeft je gewoon nog niet het recht om er rechts voorbij te gaan of wel soms... Als dat zo is ga ik straks ff iedereen rechts voorbij rijden die net wat te lang links rijd. Want volgens jullie mag dat.

Nee, maar jij (en vele anderen) brandt wel degene af die rechts inhaalt, maar niet de hersenloze linksplakker. En die is nou net de oorzaak van het probleem, wat o.a. jij weigert in te zien.

(tu)

Durashift zei:
VincentMX-5 zei:

En inderdaad, had al lang naar rechts gekund

Wat is de reden dat je dat dan niet gedaan hebt?

VincentMX-5 zei:
maar dat geeft je gewoon nog niet het recht om er rechts voorbij te gaan of wel soms...(..)

Verkeersrecht technisch niet nee. Al doe ik dat wel als ik vind dat het mij op dat moment beter uitkomt. ;)

Als de linkerbaan verstopt zit en er een gat tussen vrachtwagens zit waar een 747 nog kan landen, dan ga ik er langzaam rechts voorbij.

VincentMX-5 zei:
Nou hier een van mij dan. Volgens mij had ik m al eens geplaatst. Was een tijdje geleden

https://www.youtube.com/watch?v=9xhFekqaLWw

110 op de GPS en nog accelereren langs een stilstaande rij auto's? nee dat zal je me niet zien doen.

Carkiller zei:
Dit is gewoon een ongeluk, alleen door heel veel geluk is er geen schade.
Of heb ik de verkeerde Westfield voor me?
Nee, alleen de verkeerde bestuurder! En of het geluk of kunde is wilde ze niet zeggen.

VincentMX-5 zei:
De andere rijd zonder te kijken mijn baan op? Ik zal volgende keer stil gaan staan en ff achter de andere auto gaan kijken of er een auto staat8-)

Ik reed gewoon de maximum toegestane snelheid
Ohhhh, de maximum snelheid. Nee DAN is het allemaal goed en veilig en zo, sorry, mijn fout.

VincentMX-5 zei:
Heb je liever dat ik het op een recht stuk doe?
Mijn favoriete rechtsinhaal video:

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
De andere rijd zonder te kijken mijn baan op? Ik zal volgende keer stil gaan staan en ff achter de andere auto gaan kijken of er een auto staat8-)

Ik reed gewoon de maximum toegestane snelheid
Ohhhh, de maximum snelheid. Nee DAN is het allemaal goed en veilig en zo, sorry, mijn fout.

Er reden auto's voor mij met dezelfde snelheid en de rest stond allemaal stil om af te slaan. Moet ik bij elke ding maar 40kmh onder de maximum snelheid gaan rijden van oh oh.. wie weet valt er een jumbojet neer..?8-)

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
Nou hier een van mij dan. Volgens mij had ik m al eens geplaatst. Was een tijdje geleden

https://www.youtube.com/watch?v=9xhFekqaLWw

110 op de GPS en nog accelereren langs een stilstaande rij auto's? nee dat zal je me niet zien doen.

Ik heb ruim afstand rijd onder de maximum snelheid, iedereen rijd dezelfde snelheid en doordat er een stuk of 5 auto's gaan invoegen en direct op de rem gaan hangen staan ze ineens stil en 5 sec later kan ja gewoon weer 120 rijden.

VincentMX-5 zei:
Er reden auto's voor mij met dezelfde snelheid
Oh, alle anderen deden het ook..

VincentMX-5 zei:
Ik heb ruim afstand rijd onder de maximum snelheid, iedereen rijd dezelfde snelheid en doordat er een stuk of 5 auto's gaan invoegen en direct op de rem gaan hangen staan ze ineens stil en 5 sec later kan ja gewoon weer 120 rijden.
Ik had toch al gezegd dat het dan allemaal goed en veilig was en mijn excuses aangeboden? Je hoeft het er niet in te wrijven hoor.

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:

Wat de fuck gast... Rij je nou serieus op het fietspad én haal je rechts in in iets wat op een 30 zone lijkt? En dan heb je commentaar op andere mensen hun rijgedrag? Je hebt écht een plaat voor je kop, te bizar voor woorden dit. Kijk ff hoe dicht je op die fietser zit zo vlak voor het einde van de video....
Dit is toch zeker het asociaalste filmpje wat ik van jou heb gezien, hoe komt dit in godsnaam in je op?! "Mijn favoriete rechtsinhaal video" *-) En het gewoon haast vol trots posten.. Man man man..

Is het nou in eens een probleem als ik en iedereen zich gewoon aan de maximumsnelheid houd bij een groen stoplicht op de hoofdrijbaan? Waar de andere niet of nooit voorrang heeft.

braadslee zei:
Wat de fuck gast... Rij je nou serieus op het fietspad én haal je rechts in in iets wat op een 30 zone lijkt? En dan heb je commentaar op andere mensen hun rijgedrag? Je hebt écht een plaat voor je kop, te bizar voor woorden dit.
Dit is toch zeker het asociaalste filmpje wat ik van jou heb gezien, hoe komt dit in godsnaam in je op?! "Mijn favoriete rechtsinhaal video" *-)

En beet!
Nee, geen fietspad. Ja 30 zone, je zegt het goed "lijkt" want een voorrangsweg bord B1 kan niet in een 30 zone. Is er trouwens iets mis met inhalen in een 30 zone? Ik weet trouwens niet of dit inhalen is de linksrijder gaat in de ankers voor een drempel en ik niet. Dus ja dan ben je er automatisch langs, niet?

Sarcast zei:
braadslee zei:
Wat de fuck gast... Rij je nou serieus op het fietspad én haal je rechts in in iets wat op een 30 zone lijkt? En dan heb je commentaar op andere mensen hun rijgedrag? Je hebt écht een plaat voor je kop, te bizar voor woorden dit.
Dit is toch zeker het asociaalste filmpje wat ik van jou heb gezien, hoe komt dit in godsnaam in je op?! "Mijn favoriete rechtsinhaal video" *-)

Is er trouwens iets mis met inhalen in een 30 zone?
Ja.. Vind ik wel, blijf er gewoon lekker achter hangen man. Als het nou een weg is die zich uitleent om in te halen oke.. Maar een 30 zone? Je lult het wel weer lekker recht voor jezelf he.

braadslee zei:
Ja.. Vind ik wel.
Oh, jij vindt het.

Je lult het wel weer lekker recht voor jezelf he.
Huh? Ik weet niet waarom ik iets zou moeten rechtlullen omdat jij er iets van vindt.
Als jij het een fietspad vindt dan hoef ik dat toch ook niet te vinden?

Velen van ons zullen wel eens zo rijden. Ga eens rechts houden op veel 60 wegen. Ook een stukje oranje met een stippellijn.

Hoe maken ze er eigenlijk wel een fietspad van, moet de streep dan doorgetrokken zijn?

Het is geen fietspad maar een fietsstrook, klopt.. iedereen rijd er wel eens op soms kan het niet anders. Maar rijd jij er ook op om de intentie te hebben om een andere auto voorbij te rijden.. want die remt dadelijk af?

VincentMX-5 zei:
Het is geen fietspad maar een fietsstrook, klopt..
Niet dat het uitmaakt, maar het is ook geen fietsstrook. Ja vanaf seconde 40 wel.

iedereen rijd er wel eens op soms kan het niet anders. Maar rijd jij er ook op om de intentie te hebben om een andere auto voorbij te rijden.. want die remt dadelijk af?
Nee, ik rijd daar omdat je rechts op de rijbaan moet rijden.

je zegt het goed "lijkt" want een voorrangsweg bord B1 kan niet in een 30 zone.

Dit is dus volgens jou geen 30-zone omdat er een voorrangsbord staat? In het begin rijd je toch echt een 30-zone binnen toch? Dat voorrangsbord kan toch ook verkeerd staan. Of heft dat bord dan ineens die 30 zone op?

EDIT: quote toegevoegd om het wat overzichtelijker te maken

Sarcast zei:
braadslee zei:
Ja.. Vind ik wel.
Oh, jij vindt het.

Je lult het wel weer lekker recht voor jezelf he.
Huh? Ik weet niet waarom ik iets zou moeten rechtlullen omdat jij er iets van vindt.
Als jij het een fietspad vindt dan hoef ik dat toch ook niet te vinden?

Ja, ik vindt het.
Kijk ff hoe dicht je op die fietser zit... Had anders kunnen aflopen als die fietser zijn/haar evenwicht was verloren.. Had je dan op tijd kunnen stilstaan? Durf te wedden van niet.

Het is misschien geen fietspad, maar dat veranderd niks aan jouw acties in dat filmpje...

Was meer een reactie op braadslee en jou.. jullie hebben het over een 30 zone. Want dit is gewoon een 30-zone er volgens mij is er niks mis met een voorrangsbord b1 in een 30-zone, deze heeft binnen de bebouwde kom alleen andere plaatsing dan buiten de bebouwde kom.

Heb je met een rolmaat het bord ook opgemeten of deze wel binnen specificaties zit?

Sja... dit soort figuren moet je eigenlijk platrijden...

En de bonus! Socialiteiten!
1. Invoeghulp 2. Oversteekhulp 3. Fietsers uit mijn rechter flank houden, geen onveilige gevoelens bij mijn knipperlichtje, iedereen veilig doorfietsen of brommeren!

VincentMX-5 zei:
volgens mij is er niks mis met een voorrangsbord b1 in een 30-zone, deze heeft binnen de bebouwde kom alleen andere plaatsing dan buiten de bebouwde kom.

Ik denk dat we inmiddels wel reden genoeg hebben om aan jouw mening te twijfelen.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/
Bord B1 (voorrangsweg)

Toepassing

1. Het bord wordt niet toegepast in erven, op 30 km/h-wegen, in 30 km/h-zones, op 60 km/h-wegen en in 60 km/h-zones.
Plaatsing

1. Binnen de bebouwde kom wordt dit bord geplaatst direct voor zijwegen van de voorrangsweg.
2. Buiten de bebouwde kom wordt dit bord geplaatst op enige afstand na zijwegen van de voorrangsweg. Op autosnelwegen wordt dit bord na toeritten niet geplaatst. Op autowegen wordt dit bord na vloeiende toeritten niet geplaatst.

VincentMX-5 zei:
Ah alleen in 30 en 60 zones niet.
:S
Voorrangswegen bij een max van 30 of 60 kunnen niet of het nou een zone is of niet. In een 30 zou je ook geen voorrangskruisingen moeten tegenkomen.
Ze moeten wel voor de kruising bibeko, dus die plaatsing hadden ze wel goed.
Er zitten nog wel meer dingetjes in het filmpje hoor.

EDIT: Laatste stukje niet gezien..
Platrijden gaat heel ver maar je blijft wel met je poten van andermans spullen af.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Hoe moet hij dat anders oplossen?

Wat heeft ie opgelost met het omklappen van de spiegel dan?

Boppie doelt op de laad-los plek. Welke er misschien wel zou zijn.. maar misschien wel bezet is door een personenwagen die het als een parkeerplek beschouwt (zou mij niet verbazen).

Spiegel is ingeklapt zodat deze geen letsel kan bezorgen aan wat lange fietsers.. plus eventuele doorgang van andere brede voertuigen.

In dit geval geef ik Zollie gelijk.

Sarcast zei:
braadslee zei:

Dat stukje had ik niet gezien... Excuses.
Ben het alsnog niet eens met "Platrijden" Maar je blijft wel met je poten van andermans spullen af.
Snap ook niet waarom hij die spiegel omklapt ? :')

Durashift zei:
Sarcast zei:
braadslee zei:

Boppie doelt op de laad-los plek. Welke er misschien wel zou zijn.. maar misschien wel bezet is door een personenwagen die het als een parkeerplek beschouwt (zou mij niet verbazen).

Spiegel is ingeklapt zodat deze geen letsel kan bezorgen aan wat lange fietsers.. plus eventuele doorgang van andere brede voertuigen.

In dit geval geef ik Zollie gelijk.

Ik ook. Braadslee en ik gebruikten hetzelfde stukje tekst, ik vroeg mij af hoe de chauffeur het ander op had moeten lossen, braadslee dacht hetzelfde over de fietser.

braadslee zei:
Sarcast zei:
braadslee zei:

Ben het alsnog niet eens met "Platrijden" Maar je blijft wel met je poten van andermans spullen af.

Platrijden moet je figuurlijk nemen, niet letterlijk. Lichaamsdelen kunnen je radiateur en condenser doorboren met alle nare gevolgen van dien.

Durashift zei:
Ja dat snap ik, ik reageerde op braadslee, vandaar ook dat ik hem quootte.

Er is daar geen laad/losplek, en je voertuig laten stilstaan op een fietsstrook? Sterker nog, een met doorgetrokkenstrepen?
Nee, dan loop je maar een stukje verder.

Durashift zei:
Dat was hij al door de trucker zelf.

Sarcast zei:
(..)

Er is daar geen laad/losplek, en je voertuig laten stilstaan op een fietsstrook? Sterker nog, een met doorgetrokkenstrepen?
Nee, dan loop je maar een stukje verder.

Alsof om de hoek een zee van ruimte aanwezig zal zijn..8-)

Ik ben met je eens, het is niet handig / wenselijk. Je zou iets kunnen zeggen over de aanhanger.. die had in het centrum best achterwege kunnen blijven.. Maar ja, misschien niet goed geladen en staat dat adres nu juist in de aanhanger?
Daarbij, vele gemeenten ontmoedigen ook het (tijdelijk) afkoppelen van aanhangers op de openbare weg (indu.terreinen enz.).

Dus tja, makkelijk wordt het niet gemaakt voor de mensen die zorgen dat er in de winkels spullen te koop zijn.. vind ik.

Boppie zei:
braadslee zei:
Sarcast zei:
braadslee zei:

Platrijden moet je figuurlijk nemen, niet letterlijk. Lichaamsdelen kunnen je radiateur en condenser doorboren met alle nare gevolgen van dien.

Nee, daarom moet je ze ook PLATrijden. Dat voorkomt zulke onnodige schade aan de interne organen van je auto.

Zollie zei:
En de bonus! Socialiteiten!
1. Invoeghulp 2. Oversteekhulp 3. Fietsers uit mijn rechter flank houden, geen onveilige gevoelens bij mijn knipperlichtje, iedereen veilig doorfietsen of brommeren!

Kijk, zo moeilijk is het niet. Lekker muziekje erbij en het leven ziet er meteen een stuk vrolijker uit ... (tu)

Boppie zei:
Zollie is daar misschien bekender. Zollie, verlos ons.

Hier staat ie voor de Subway. Ik kan geen beter plekje bedenken voor zo'n groot voertuig. Dit is de enige plek waar je erlangs kan zonder die verhoogde trambaan op te moeten. En de zijstraat wordt m helemaal niet. Rechtdoor is vernieuwd tov maps, even slecht plan.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Lijkt me wel wat als je dat een keer doet met een politieagent in de buurt. Kun je het meteen laten beoordelen bij de rechter ...
Rechter zal gaan speuren, komt dan hier uit. En dan mag 'ie waarschijnlijk voorlopig z`n rijbewijs inleveren..

Heb weinig recht van spreken (Beginnend automobilist, etc etc) Maar dit soort rijgedrag vind ik echt niet kunnen..

Blackadder the 5th zei:
Lijkt me wel wat als je dat een keer doet met een politieagent in de buurt. Kun je het meteen laten beoordelen bij de rechter ...
Dit filmpje heb ik toevalligerwij onlangs aan een docent rijinstructie van de politieacademie laten zien.

Terug
Bovenaan