IdeJ zei:
Laten we de boel nu niet omdraaien. Het is misschien niet handig van Sarcast om rechts te staan terwijl hij weet dat hij vlak erna naar links moet, maar de oude man rijdt over de doorgetrokken streep en veroorzaakt bijna een ongeluk. Ook al was Sarcast wel rechtdoor gegaan, de oude man zit fout.
Klopt helemaal en ik ben het ook volledig met je eens dat opa hier wettelijk gezien goed fout zat en Sarcast niet.
Ik vroeg me na het zien van dat filmpje alleen maar af waarom hij niet gewoon uiterst links ging staan achter opa, want dat lijkt mij nog steeds de gemakkelijkste route waarbij je dit soort confrontaties bij voorbaat al uitsluit.
En dat antwoord heeft Sarcast dus al gegeven, al heb ik een heel sterk vermoeden dat zijn 2e argument "
omdat de rij daar korter is" wel doorslaggevend was... snel een paar autootjes voorbij sprinten aan de rechterkant en daarbij de buitenbocht nog eventjes stevig afsnijden.
Confrontaties kun je vaak al simpel voorkomen door ze gewoon niet op te zoeken, daar wordt het verkeersbeeld ook een stuk rustiger en veiliger van.