TYN zei:
Tonnie. zei:
(...) maar daarvoor ga ik niet mijn rustige constante snelheid elke keer aanpassen zodra ik een auto voorbij moet.
Ofwel een rustige, constante snelheid aanhouden, ofwel níet je eigen leven op het spel zetten door secondelang in dode hoeken te bivakkeren. Nee, jij hebt je prioriteiten duidelijk goed op orde.
Secondelang? waar haal je dat vandaan? Bij elke normale passeeractie, kom je door de dode hoek van het andere voortuig heen, dat kan niet anders, daar rij je niet omheen. Maar ik ben daar zeker niet secondelang aan het bivakkeren. Ik heb een hogere snelheid, dus als deze auto op zijn plek was gebleven had ik nog geen halve seconde in zijn dode hoek gezeten. Dat ik nu gas losliet om niet ertegen aan te rijden is de reden dat ik daar langer zat, maar ik ga niet meteen mijn rem inknijpen om direct in beeld te komen, want dan lig ik onderuit. Gewoon rustig gas los,
om de ruimte te creëren die er niet was maar hij wel opeiste!
Maar volgens jouw filosofie moet ik dus bij alle 50 auto's (of een ander arbitrair getal) die ik die rit heb ingehaald, mijn snelheid verhogen om nog korter in de dode hoek te zitten dan ik al zit (het is niet genoeg dat ik al 10 km/h boven v-max zit...). Als ik met zoveel angst op de motor moet stappen om elke keer gas bij te geven als ik een voertuig inhaal, kan ik beter thuis blijven, bijzonder onzinnig.
Dat heeft niets met prioriteiten te maken. Door op de motor te stappen heb ik allang duidelijk gemaakt, dat mijn leven me niet zoveel uit maakt, anders had ik wel in de veilige kooi van een auto gaan zitten, waar je zonder in je dode hoek te kijken gewoon van rijstrook kan wisselen, want het is toch de schuld van de motorrijder die mij inhaalt, dat hij door mijn dode hoek heen rijdt, wat een malloot...
Als die twingo rijder in de minuut voordat ik hem ging inhalen eens wat vaker in de spiegel had gekeken, had hij misschien geweten dat er ook ander verkeer op de weg was (ik o.a.), en had hij opgemerkt dat ik hem ging inhalen, maar dat hij dat niet heeft gedaan bewees hij wel met zijn actie.