Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
Dacht dat je nog nooit een ongeluk had gehad?
inderdaad omdat ik er wel wat aan deed. Filmpje van gister niet gezien?

Nee niet gezien.

Dus jij kan een auto ontwijken als je 70 rijd en je ziet m 6-8 meter van tevoren je baan op ziet schieten? Ik zal je zeggen. Kwa wegligging en vooral snelheid ga je het heel moeilijk krijgen om mijn MX-5 er uit te rijden. Dus ook niet met je westfield kan je hem wel ontweken hebben.

Je bedoeld dat mercedes pickupachtig ding? Je geeft zelfs nog gas bij als het groen word terwijl duidelijk te zien is dat er nog auto's op kruispunt rijden.

Nee dat bedoel ik niet.

En misschien zou ik niet 70 gereden hennen langs uitritten, je weet het niet he?

En je ziet hem ook op tijd remmen. Waarbij ik het schokkend vind dat er zoveel auto's achter de vrachtwagen aanpiepen door rood.

Het is niet goed dat er zoveel auto's door rood rijden en dat is zeker niet goed te praten maar om dan vervolgens zo door te halen om de confrontatie op te zoeken lijkt me ook niet nodig.

Sarcast zei:
Nee dat bedoel ik niet.

En misschien zou ik niet 70 gereden hennen langs uitritten, je weet het niet he?

Mijn stoplicht was groen en reed rechtdoor. Andere auto reed aan vanuit stilstand om mijn baan over te steken. Maar ik zal voortaan rustig aan rijden en overal hard rechts voorbij gaan rijden want dat lukt jou ook altijd goed

En je ziet hem ook op tijd remmen.

En ziet de auto's ruim van tevoren aan komen. Iedere frikandel had hier voor kunnen remmen.

IdeJ zei:
Het is niet goed dat er zoveel auto's door rood rijden en dat is zeker niet goed te praten maar om dan vervolgens zo door te halen om de confrontatie op te zoeken lijkt me ook niet nodig.

Ben dus niet de enige die zo denkt(y)

Tonnie. zei:
TYN zei:
Tonnie. zei:
(...) maar daarvoor ga ik niet mijn rustige constante snelheid elke keer aanpassen zodra ik een auto voorbij moet.

Ofwel een rustige, constante snelheid aanhouden, ofwel níet je eigen leven op het spel zetten door secondelang in dode hoeken te bivakkeren. Nee, jij hebt je prioriteiten duidelijk goed op orde. :)
Secondelang? waar haal je dat vandaan? Bij elke normale passeeractie, kom je door de dode hoek van het andere voortuig heen, dat kan niet anders, daar rij je niet omheen. Maar ik ben daar zeker niet secondelang aan het bivakkeren. Ik heb een hogere snelheid, dus als deze auto op zijn plek was gebleven had ik nog geen halve seconde in zijn dode hoek gezeten. Dat ik nu gas losliet om niet ertegen aan te rijden is de reden dat ik daar langer zat, maar ik ga niet meteen mijn rem inknijpen om direct in beeld te komen, want dan lig ik onderuit. Gewoon rustig gas los, om de ruimte te creëren die er niet was maar hij wel opeiste!
Maar volgens jouw filosofie moet ik dus bij alle 50 auto's (of een ander arbitrair getal) die ik die rit heb ingehaald, mijn snelheid verhogen om nog korter in de dode hoek te zitten dan ik al zit (het is niet genoeg dat ik al 10 km/h boven v-max zit...). Als ik met zoveel angst op de motor moet stappen om elke keer gas bij te geven als ik een voertuig inhaal, kan ik beter thuis blijven, bijzonder onzinnig.
Dat heeft niets met prioriteiten te maken. Door op de motor te stappen heb ik allang duidelijk gemaakt, dat mijn leven me niet zoveel uit maakt, anders had ik wel in de veilige kooi van een auto gaan zitten, waar je zonder in je dode hoek te kijken gewoon van rijstrook kan wisselen, want het is toch de schuld van de motorrijder die mij inhaalt, dat hij door mijn dode hoek heen rijdt, wat een malloot...
Als die twingo rijder in de minuut voordat ik hem ging inhalen eens wat vaker in de spiegel had gekeken, had hij misschien geweten dat er ook ander verkeer op de weg was (ik o.a.), en had hij opgemerkt dat ik hem ging inhalen, maar dat hij dat niet heeft gedaan bewees hij wel met zijn actie.

Ja, dat is inderdaad precies wat ik zei..

Dat de Twingo-bestuurder jou al lang en breed gezien had moeten hebben staat als een paal boven water, maar het moge duidelijk zijn dat je dat (helaas) niet mag verwachten van de gemiddelde bestuurder. Maar man, je haalt in als een natte krant. Op seconde 6 zit je al links, bij seconde 12 ben je er nog steeds niet langs. Als motorrijder durf ik me dergelijk niet-defensief rijgedrag niet te permitteren.

VincentMX-5 zei:
IdeJ zei:
VincentMX-5 zei:
En je ziet hem ook op tijd remmen.

En ziet de auto's ruim van tevoren aan komen. Iedere frikandel had hier voor kunnen remmen.

Lijkt me ook nogal logisch dat hij dat doet anders had hij er vol in gezeten.

Heb meerdere acties gezien waar ie gewoon blijft doorrijden en als de auto dan komt dan ineens vol toeteren op het laatste moment.

En heb je dat toeteren dan gehoord of heb je dat gezien? Daar schijnt een wezenlijk verschil in te zitten namelijk..

Zelfs frikandel Sarcast. Hij maakt daar iets duidelijk aan de andere bestuurder. Sommige acties van hem kan ik mij niet in vinden. Het punt wat Sarcast hier maakt is glashelder en zonder gevaar. Ik laat het er bij een zebra ook op aankomen als een auto niet wil stoppen. Zelfde als ik voorrang behoor te krijgen met de fiets. Ik veroorzaak geen aanrijdingen, maar pik ook niet alles.

Beroepschauffeurs moeten iedere 5 jaar minstens 35 uur scholing volgen, de code 95. Dat moest ook maar eens voor het b-rijbewijs ingevoerd worden.

Kun je als onnozele bestuurder ook een bekeuring krijgen van iemand als Sarcast of zit dat niet in zijn takenpakket?

VincentMX-5 zei:
Maar tijdens die scholing gaat ie niet rechts vol gas rechts voorbij.

In het filmpje met de Mercedes zou ik het niet veel anders gedaan hebben. Er is ruimte, er is overzicht. Het vol gas valt ook wel mee denk ik.

Nascholing voor iedereen. Je schrijft dat je tot tweemaal toe aangereden bent door mensen die niet uit zaten te kijken bij het wisselen van rijstrook. Ik zie deze malloten ook terugkomen in de filmpjes van Sarcast en Zollie. Die van Ton ook. Dezelfde soort malloot die jou tweemaal heeft aangereden.

Verder vind ik het ergerlijk dat je steeds meer je waffel mag houden als anderen zich niet kunnen gedragen. De andere kant opkijken en doorlopen. Laat de politie het maar opknappen.

TYN zei:
Ja, dat is inderdaad precies wat ik zei..

Dat de Twingo-bestuurder jou al lang en breed gezien had moeten hebben staat als een paal boven water, maar het moge duidelijk zijn dat je dat (helaas) niet mag verwachten van de gemiddelde bestuurder. Maar man, je haalt in als een natte krant. Op seconde 6 zit je al links, bij seconde 12 ben je er nog steeds niet langs. Als motorrijder durf ik me dergelijk niet-defensief rijgedrag niet te permitteren.
Nou nou, "als een natte krant" lijkt me overdreven. Mijn inhaal actie duurt idd geen 2 seconden. Het is dan ook geen MotoGP, maar gewoon de openbare weg, met op dat moment een maximum snelheid van 100. Ik ga naar links als ik 20 meter achter die twingo rijdt (dat is al minder dan 1 seconde afstand...). Ik ben niet bekent met jou definitie van defensief rijden, maar als nog korter naderen op je voorganger daar onderdeel van is, dan ben ik blij dat ik die definitie niet volg. Ik zie niet in wat er on-defensief-rijgedrag aan is, om duidelijk en op tijd naar links te gaan.
Maar in het vervolg zal ik het op deze manier doen, is een stuk veiliger ;)

Natuurlijk mag je er wel wat van zeggen maar het moet niet zo zijn dat de confrontaties expres opgezocht worden om vervolgens iemand terecht te wijzen. Een claxon is bedoeld om gevaar af te wenden, niet om mensen mee terecht te wijzen. Althans, dat stond in mijn theorieboek toen ik mijn rijbewijs ging halen. Wellicht hebben jullie een andere versie gehad destijds?

Ik zie dat echt als verspilde energie maar als jullie vinden dat je dit moet doen moet je vooral zo doorgaan. Je komt nog wel een keer een verkeerde tegen die hier niet van gediend is of iemand die anders reageert dan wat jij verwacht waardoor je misschien toch betrokken raakt bij een ongeluk.

Ik heb hier eerder al eens hardop afgevraagd of hetzelfde gedrag vertoond wordt als iemand in de supermarkt in de weg staat of dat dat alleen gedaan wordt als men veilig in het autootje zit. Ik heb daar geen antwoord op gekregen, maar ik denk dat ik het wel al weet.

Boppie zei:
VincentMX-5 zei:
Maar tijdens die scholing gaat ie niet rechts vol gas rechts voorbij.

In het filmpje met de Mercedes zou ik het niet veel anders gedaan hebben. Er is ruimte, er is overzicht. Het vol gas valt ook wel mee denk ik.

Nascholing voor iedereen. Je schrijft dat je tot tweemaal toe aangereden bent door mensen die niet uit zaten te kijken bij het wisselen van rijstrook. Ik zie deze malloten ook terugkomen in de filmpjes van Sarcast en Zollie. Die van Ton ook. Dezelfde soort malloot die jou tweemaal heeft aangereden.

Verder vind ik het ergerlijk dat je steeds meer je waffel mag houden als anderen zich niet kunnen gedragen. De andere kant opkijken en doorlopen. Laat de politie het maar opknappen.

Ging meer om deze filmpjes die ik willekeurig ff bekeken heb

Auto rijd fftjes een paar sec onnodig links na het inhalen en gaat er vervolgens in de buiten bocht links voorbij
https://www.youtube.com/watch?v=7oJbAP7fy2s

hier gaat ie gewoon naar links toe terwijl ie weet dat er een auto rijd want het moet maar dan.. want anders kan ik die vrachtwagen niet voorbij.

https://www.youtube.com/watch?v=a4S2hmyWcd0

Ga mij nu niet vertellen dat dit hele normale acties zijn die je elke dag doet?

VincentMX-5 zei:
Mijn stoplicht was groen en reed rechtdoor. Andere auto reed aan vanuit stilstand om mijn baan over te steken.
Je rijdt een kruispunt op fvolle snelheid over zonder dat je het goed kunt overzien?

Dat zou het leven een stuk makkelijker maken;).

Vincent, rechts inhalen op dat soort plekken is ook mijn ding niet. Blijft dat de betreffende gewoon blijft kleven op links en geen enkel teken geeft om naar rechts te gaan.

Met de Polo...die heb ik al eens voorbij zien komen, volgens mij meldde Sarcast ook dat hij het niet zo handig aan had gepakt.

Idelj, iemand die in de weg staat met een supermarktkarretje vormt niet direct een gevaar voor zijn omgeving, tenzij diegene midden op de A2 staat.

In het verkeer zie je steeds vaker dat mensen zich niet kunnen gedragen. Knipper aan is gaan....dat soort dingen. Geen voorrang verlenen als een fietser van rechts komt (of auto). Inhalen op zebrapaden, kleven omdat 60 te langzaam is om vervolgens in te gaan halen. Ik rij niet zoveel meer in de auto. Meestal mensen die niet met hun omgeving bezig zijn maar met zichzelf.

IdeJ zei:
Ik heb hier eerder al eens hardop afgevraagd of hetzelfde gedrag vertoond wordt als iemand in de supermarkt in de weg staat of dat dat alleen gedaan wordt als men veilig in het autootje zit. Ik heb daar geen antwoord op gekregen, maar ik denk dat ik het wel al weet.

Wil je de filmpjes zien?

Boppie zei:
Idelj, iemand die in de weg staat met een supermarktkarretje vormt niet direct een gevaar voor zijn omgeving, tenzij diegene midden op de A2 staat.

Jullie zoeken zelf de confrontaties op door niet eerder gas terug te nemen, soms nog een beetje gas bij, rechts inhalen, etc.

Sarcast zei:
IdeJ zei:

Wil je de filmpjes zien?

Ja doe maar. Sarcast buiten de auto. Heb je dan ook een camera voorop en achterop?

IdeJ zei:
Boppie zei:

Jullie zoeken zelf de confrontaties op door niet eerder gas terug te nemen, soms nog een beetje gas bij, rechts inhalen, etc.

Dat maak jij ervan, ik doe niets. Kijk eens hoe snel je een beeld vormt van iemand op basis van een paar stukjes tekst;). Ik zet het wel eens op scherp als ik een zebrapad oversteek. Of als men voorrang moet verlenen aan mij als fietser als ik van rechts kom. In de auto doe ik niet veel.

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
Mijn stoplicht was groen en reed rechtdoor. Andere auto reed aan vanuit stilstand om mijn baan over te steken.
Je rijdt een kruispunt op fvolle snelheid over zonder dat je het goed kunt overzien?

De andere rijd zonder te kijken mijn baan op? Ik zal volgende keer stil gaan staan en ff achter de andere auto gaan kijken of er een auto staat:rolleyes:

Ik reed gewoon de maximum toegestane snelheid

Boppie zei:
IdeJ zei:
Boppie zei:

Dat maak jij ervan, ik doe niets. Kijk eens hoe snel je een beeld vormt van iemand op basis van een paar stukjes tekst;). Ik zet het wel eens op scherp als ik een zebrapad oversteek. Of als men voorrang moet verlenen aan mij als fietser als ik van rechts kom. In de auto doe ik niet veel.

Waarom doe je het op de fiets/lopend wel en in de auto niet?

Ik merkte wel dat ik sinds ik mijn rijbewijs heb veel beter op het verkeer let. Ik fiets altijd tamelijk hard. En schoot nog wel tussen auto's door. Tijdens lessen merkte ik al hoe vervelend dat was voor de automobilist. Dus ik houd me veel beter aan de regels wat dat betreft.

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:
IdeJ zei:
Boppie zei:

Waarom doe je het op de fiets/lopend wel en in de auto niet?

Dan duik ik makkelijker weg;). Ik zal niet willens en wetens mezelf voor een auto werpen, ik geef wel te kennen dat ik eigenlijk door wil. Verbazingwekkend hoe vaak mensen gewoon doorknallen terwijl je echt oogcontact hebt.

In de auto zijn de gevolgen mij te groot, ik wil mij dochter op zien groeien. Meer een stukje lijfsbehoud.

goofer zei:
techlo2 zei:
Zollie zei:
techlo2 zei:
@Zollie

Als je zelf zo van de regeltjes bent waarom gebruik je dan de claxon uit frustratie en niet ter afwending van dreigend gevaar? Lucht toeteren op voor jou?

wow, als ik bumperkleef is dat gevaarlijk, maar als iemand zijn wagen op enkele meters van mijn voorbumper propt is dat... wat eigenlijk?
Ik vind het gevaarlijk, gebruik dan mijn toeter in de hoop dat de beste man daar weer verdwijnt naar zijn laatst gekozen rijstrook. Blijkt dit niet te gaan dan moet ik dus weer remmen, wat mogelijk gevaarlijk is voor de bumperklever achter me ;)

Ik snap niet dat je het geen gevaarlijke situatie vindt als iemand zijn wagen enkele meters voor me propt, met een snelheidsverschil van misschien 20km/u of meer.

Ik snap niet dat jij me niet snapt, je zou die claxon moeten gebruiken om gevaar te voorkomen en niet om je plaats op te eisen. Als ik de filmpjes van jou en ook van Geelhoed zie dan vind ik dat jullie best wel slechte chauffeurs zijn. Ik denk trouwens dat jij vind dat je een heel goede chauffeur bent maar geloof me dat is niet zo. Het is volgens mij afwachten tot dat je een keer de verkeerde tegenkomt. Is het niet in de vorm van een handgemeen dan zou het zomaar kunnen dat je tegen een EMG aanloopt.

Ik ben zelf maar een gemiddelde chauffeur met bij benadering een kleine 3000000 kilometer ervaring verdeeld over alle rijbewijscategorieën. Ik zie ieder dag van die opgewonden standjes die het recht aan hun zijde hebben maar sociaal totaal onwenselijk in het verkeer meegaan. Misschien is er hoop voor jou als je (hopelijk ongeschonden) wat meer ervaring op hebt gedaan.

Om simpel te kunnen testen of je gedrag normaal is zou je eens om je heen kunnen kijken hoe de meeste mensen zich in het verkeer gedragen. Jij en ook Geelhoed zijn vertegenwoordigers van een minderheid.

Een zich voordoende gemiddelde chauffeur die tussen de regels door laat doorschemeren zichtzelf een zeer goede chauffeur te vinden.... En daarnaast Zollie wegzettend als een puber die wat meer rijuurtjes nodig heeft om tot beter inzicht te komen.... En een puber die zichzelf een zeer goede chauffeur vind.

Tja.

Ik vind het ook een vreemde constructie. Maargoed, ik ben een waardeloze chauf, zonder ongelukken in een km of... wat zal het zijn? vier ton zit er wel op inmiddels. En dat in twee categorieën! (B en AM).

En terug op de claxon, de andere meneer eist werkelijk plaats op middels zijn knipperlicht. En dan zeg je dat ik de toeter gebruik om plaats op te eisen? Meer om mn veilige plaats te behouden, en me niet te laten ont-veiligen door iemand die plek eist.
Volgens jullie toeterfascisten mag je alleen toeteren nadat je een ongeluk hebt gehad volgens mij...

Maar ik snap zelf reuze goed hoe zinloos deze discussie is. Ik ben regeltjesnazi en geen ultra-sociaal-gaat-u-maar-voor-fetisjist. En om me heen kijken doe ik genoeg, kom genoeg mafkezen tegen en die deel ik hier gezellig. Mijn eigen sociale acties niet, dat zou maar saai zijn. Ik zal om tegemoet te komen binnenkort eentje zoeken, gezellig!

Jammer dat ik niet veel op t vaste land ben deze weken, kan de filmpjes niet zien door t trage internet en heb zelf geen leuke ervaringen om te delen, binnenkort weer! :)

Sarcast zei:
Sarcast heeft wel filmpjes van het aanspreken van gevaarlijke parkeerders bij een school.

Sarcast had politieagent moeten worden, dan word je er nog voor betaald ook!

Opeens weet je t..

Oh, oké. Die heb ik idd regelmatig voor de camera gehad.

Al laat ik het steeds meer gaan, beter voor mijn hart :D

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
Heb jij nooit een ongeluk gehad Sarcast?

Nee, jij wel?

Valt mij wel vaker op dat velen met een agressieve rijstijl nog nooit een fors ongeluk hebben ervaren. (en daarmee bedoel ik dus niet een beetje blikschade)
Blijkbaar geeft dat toch een geleidelijk aan ontwikkelende vorm van superioriteit waardoor men steeds meer op het scherpst van de snede gaat rijden.
Vroeg of laat gaat het echter wel een keer mis (al dan niet door eigen schuld), dan ervaar je pas hoe kwetsbaar iemand is in het verkeer en zie je vaak dat de agressieve rijstijl daarna ook sterk verandert naar defensief.
En dan men wel gaan schermen met de eigen miljoenen kilometers rijervaring zonder schade en een gigantisch reactievermogen, maar tegen onheil van buitenaf sta je soms compleet machteloos.

Ben het niet helemaal met Sarcast eens dat hij nooit een ongeluk gehad heeft.

Vanaf 09:39.

Link

Dit is gewoon een ongeluk, alleen door heel veel geluk is er geen schade.
Of heb ik de verkeerde Westfield voor me?

Nou hier een van mij dan. Volgens mij had ik m al eens geplaatst. Was een tijdje geleden

https://www.youtube.com/watch?v=9xhFekqaLWw

Carkiller zei:
Ben het niet helemaal met Sarcast eens dat hij nooit een ongeluk gehad heeft.

Vanaf 09:39.

Link

Dit is gewoon een ongeluk, alleen door heel veel geluk is er geen schade.
Of heb ik de verkeerde Westfield voor me?

Het lijkt er inderdaad op dat dit Sarcast is.

Tja, 't blijft altijd uitkijken een lichtgewicht auto met veel vermogen. Daarom doe ik altijd rustig aan als ik met de MX-5 NA rijd. Ik weet gewoon dat er veel vermogen naar de achterwielen gaat

Overigens doe ik met de MX-5 NB ook rustig vanwege sper diff haha. Blijft ook uitkijken

VincentMX-5 zei:
Nou hier een van mij dan. Volgens mij had ik m al eens geplaatst. Was een tijdje geleden

https://www.youtube.com/watch?v=9xhFekqaLWw

Alert zijn en goede remmen hebben voorkomt en hoop ellende...

VincentMX-5 zei:
Auto rijd fftjes een paar sec onnodig links na het inhalen en gaat er vervolgens in de buiten bocht links voorbij
https://www.youtube.com/watch?v=7oJbAP7fy2s

Die auto had allang naar rechts gekund, precies zo'n hersenloos geval wat velen (ook jij) in dit topic goedlullen.

Ik lul niks goed, maar omdat een ander hersenloos links blijft hangen gaat ie er maar rechtsvoorbij in een bocht met zo'n snelheid? Nou praat jij het rechts voorbij inhalen in een bocht goed..?

En inderdaad, had al lang naar rechts gekund maar dat geeft je gewoon nog niet het recht om er rechts voorbij te gaan of wel soms... Als dat zo is ga ik straks ff iedereen rechts voorbij rijden die net wat te lang links rijd. Want volgens jullie mag dat.

Terug
Bovenaan