Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Wat is een fout, zeg ik dan?

Die auto in dat laatste filmpje had er ook gewoon achter kunnen blijven. Dat is geen fout. Dat is gedrag.

Boppie zei:
Ik reken het niet voor.

Maar als de vrachtwagen in de praktijk afzakt tot 78 om in te laten halen, dan zit de volgende die 80 rijdt er al achter....die gaat inhalen...moet hij dan weer een stukje terugzakken?
Ja dan blijft hij gewoon 78 rijden. En verliest minder dan een seconde per vrachtwagen.

Muddy Bandit zei:
Theorie versus praktijk... theorie werkt met kale rekensommetjes, praktijk werkt inclusief de menselijke factoren.
In theorie zijn alle verkeersproblemen op te lossen, in praktijk ontstaan verkeersproblemen juist door een ander geen ruimte te gunnen en alle verkeersrechten alleen maar op te eisen i.p.v. verdelen.
Nou dan ben je er toch? 1 seconde inleveren om er 2000 te winnen.

Sarcast zei:
Boppie zei:
Ik reken het niet voor.

Maar als de vrachtwagen in de praktijk afzakt tot 78 om in te laten halen, dan zit de volgende die 80 rijdt er al achter....die gaat inhalen...moet hij dan weer een stukje terugzakken?
Ja dan blijft hij gewoon 78 rijden. En verliest minder dan een seconde per vrachtwagen.
Daarna haalt een vrachtwagen hem in die 79 rijdt.
Wat nu?

Die haalt het niet, want dan rijdt de ingehaalde alweer 80.

Mochten jullie je afvragen waarom er vanochtend een fikse file op de A15 stond. Nou dat kwam door (inhalende) vrachtwagens...

Er komt een stroom van 2800mvt/h/strook met 76km/h naar het oosten. (zwarte lijn)
En die triggert blijkbaar de vorming van de file op hmp 91.

o4Kl9lg.png

Bovenin de flux(mvt/strook/hr), links de snelheid (km/h), rechts de dichtheid (mvt/km)

Ook slechts een theoretische aanname dat die file voor 100% veroorzaakt is door inhalende vrachtwagens en dat er verder geen andere factoren meespelen.

Praktijkoplossing: Wat eerder je nest uit om de spits voor te blijven, als de wegsituatie is afgestemd op het voertuigaanbod kun je overal gewoon doorkachelen mits er geen ongelukken zijn gebeurt... en mocht je dit niet kunnen dan gewoon filetijd incalculeren in je reisschma.

Muddy Bandit zei:
Ook slechts een theoretische aanname dat die file voor 100% veroorzaakt is door inhalende vrachtwagens en dat er verder geen andere factoren meespelen.
Ik poneer dat het rijden van 76 km/h op een tweestrooks snelweg over een lengte van 10 km met meer dan 2500mvt/h/strook door vrachtwagens komt.
En ik kan zien dat strook 1 en 2 ongeveer dezelfde snelheid hadden.
Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn?

Muddy Bandit zei:
Praktijkoplossing: Wat eerder je nest uit om de spits voor te blijven
Ten eerste moet ik daar helemaal niet zijn, en ten tweede was ik toen al 2 uur op kantoor.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Ik poneer dat het rijden van 76 km/h op een tweestrooks snelweg over een lengte van 10 km met meer dan 2500mvt/h/strook door vrachtwagens komt.
En ik kan zien dat strook 1 en 2 ongeveer dezelfde snelheid hadden.
Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn?

Geen idee, je hebt geen inzage gegeven over wat er voor en na die 10 km afspeelt, en je hebt geen inzage gegeven buiten die momentopname.
Het blijft dus puur een suggestie dat vrachtwagens de oorzaak zijn geweest i.p.v. overmatig verkeersaanbod, gevalletje pech, ongeval, wegwerkzaamheden, weersomstandigheden enzovoorts.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Praktijkoplossing: Wat eerder je nest uit om de spits voor te blijven
Ten eerste moet ik daar helemaal niet zijn, en ten tweede was ik toen al 2 uur op kantoor.

Dan begrijp ik al helemaal niet meer waar je je nog druk over maakt... gevalletje je eigen theoretische aanname bevestigd willen zien?

Muddy Bandit zei:
Sarcast zei:

Dan begrijp ik al helemaal niet meer waar je je nog druk over maakt... gevalletje je eigen theoretische aanname bevestigd willen zien?
Dus je mag je niet bezighouden met zaken die je persoonlijk niet aangaan begrijp ik? Mag ik dan vragen waarom jij je druk maakt om de bijdragen van Sarcast?

Muddy Bandit zei:
Geen idee, je hebt geen inzage gegeven over wat er voor en na die 10 km afspeelt, en je hebt geen inzage gegeven buiten die momentopname.
Het blijft dus puur een suggestie dat vrachtwagens de oorzaak zijn geweest i.p.v. overmatig verkeersaanbod, gevalletje pech, ongeval, wegwerkzaamheden, weersomstandigheden enzovoorts.
/
Momentopname? Dit is verdorie een uur aan data en over 20km, er waren geen stroken dicht. Dus zeg maar wat kan het zijn. 10km 80 rijden op minder dan anderhalve seconde van elkaar.

Muddy Bandit zei:
Dan begrijp ik al helemaal niet meer waar je je nog druk over maakt..?
Typisch, je mag je alleen ergens over uitlaten als het je persoonlijk raakt. Wie riep hierboven nou ook alweer dat je ook eens aan een ander moet denken?

A15 si dan ook wel een weg die enorm veel vrachtverkeer te verwerken krijgt.

Misschien over de hele weg de snelheid gelijk stellen voor alle voertuigen. Ben je in een keer klaar met het hele gedonder.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Theorie versus praktijk... theorie werkt met kale rekensommetjes, praktijk werkt inclusief de menselijke factoren.
In theorie zijn alle verkeersproblemen op te lossen, in praktijk ontstaan verkeersproblemen juist door een ander geen ruimte te gunnen en alle verkeersrechten alleen maar op te eisen i.p.v. verdelen.
Nou dan ben je er toch? 1 seconde inleveren om er 2000 te winnen.

Waarom zou die 2000 seconden van de automobilisten belangrijker zijn dan die ene seconde van
de vrachtwagenchauffeurdie 30 ton lading bij zich heeft?
De gemiddelde automobilist in de spits heeft alleen zijn koffertje met broodtrommel bij zich ... ;)

Sarcast zei:
Die haalt het niet, want dan rijdt de ingehaalde alweer 80.

Mochten jullie je afvragen waarom er vanochtend een fikse file op de A15 stond. Nou dat kwam door (inhalende) vrachtwagens...

Er komt een stroom van 2800mvt/h/strook met 76km/h naar het oosten. (zwarte lijn)
En die triggert blijkbaar de vorming van de file op hmp 91.

o4Kl9lg.png

Bovenin de flux(mvt/strook/hr), links de snelheid (km/h), rechts de dichtheid (mvt/km)

Wat waren de weersomstandigheden vanochtend?
Fikse regenval in combinatie met drukte kan ook al een file/langzaam rijdend verkeer opleveren.
Niet te vergeten de invoegers die op een op andere manier ook een plekje moeten zien te vinden ...

Dat verstoppen door invoegers zie ik vrijwel elke zondagavond gebeuren bij de aansluiting van de A30 op de A1 richting Amersfoort.
Vrijwel geen vrachtwagen te zien op dat moment, wel dagjesmensen die weer terug gaan naar hun Vinexwijk ...;)

Sarcast wil graag zijn gelijk halen en probeert dat met onnozele tekeningetjes, plaatjes en opmerkingen.
want Sarcast is een theoriemannetje die niet in wil toegeven dat de praktijk anders werkt dan op een computerschermpje.

Ik rijd zelf dagelijks tussen Tilburg en Eindhoven en elke dag rijdt men op de linkerrijbaan hooguit 90 km/u, bumper aan bumper.
Geen inhalende vrachtwagens en toch constant remmen en weer optrekken op de linkerrijbaan, terwijl men op de rechterrijbaan redelijk door kan blijven rijden.

waarschijnlijk weet Sarcast hier ook wel weer met zijn theoretische kennis de vrachtwagens de schuld van te geven. :D

Blackadder the 5th zei:
Waarom zou die 2000 seconden van de automobilisten belangrijker zijn dan die ene seconde van
de vrachtwagenchauffeurdie 30 ton lading bij zich heeft?

Precies. Ik was vandaag vrij van mijn werk. Heb heerlijk een kilometer of 100 getoerd. Dan geef ik graag het beroepsgoederenvervoer de gelegenheid hun werk te doen. Ik ben vrij en kan dus best wel even wachten.

Haast in vrije tijd is aangeprate onzin.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
/
Momentopname? Dit is verdorie een uur aan data en over 20km, er waren geen stroken dicht. Dus zeg maar wat kan het zijn. 10km 80 rijden op minder dan anderhalve seconde van elkaar.

Een uurtje data is in mijn ogen inderdaad een momentopname, zulke data zijn al simpel te realiseren met het plaatsen van 80 km borden, een paar zwaailampen of in slechte weersomstandigheden... daar hoef je echt geen strook voor dicht te gooien.
Er zijn talloze manieren te bedenken wat de oorzaak kan zijn, om dan gelijk te stellen dat vrachtwagens de veroorzaker zijn is een conclusie die aan geen van deze data gekoppeld kan worden.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Dan begrijp ik al helemaal niet meer waar je je nog druk over maakt..?
Typisch, je mag je alleen ergens over uitlaten als het je persoonlijk raakt. Wie riep hierboven nou ook alweer dat je ook eens aan een ander moet denken?

Ik onder andere.
En daarbij denk ik zelfs ook aan jou, ik heb echt het beste voor met je gezondheid.
Al dat stressen voor een paar principes lost totaal niets op en leidt alleen maar tot eigen ergenis en uiteindelijk zelfs tot hartaandoeningen... vandaar ook dat advies om je niet overal zo nodeloos druk over te gaan maken.;)

Zemelaar zei:
Ik was vandaag vrij van mijn werk. Heb heerlijk een kilometer of 100 getoerd. Dan geef ik graag het beroepsgoederenvervoer de gelegenheid hun werk te doen. Ik ben vrij en kan dus best wel even wachten.

Ah... toevallig vanmorgen over de A15 getoerd?
:}:}

Welnee. :} Lekker binnendoor van mijn woonplaats Oosterwolde naar Joure. Kopje koffie en een gevulde koek bij de Hema. En binnendoor weer terug.

Iedere bestuurder die beroepsmatig bezig is krijgt dan van mij alle ruimte. Ik ben vrij en ik kan wel even wachten. Is toch zo relaxed.

Zemelaar zei:
Welnee. :} Lekker binnendoor van mijn woonplaats Oosterwolde naar Joure. Kopje koffie en een gevulde koek bij de Hema. En binnendoor weer terug.

(..)

Toe maar, op het 'dure' tijdstip nog wel.. Als je het nou in de (avond)spits doet, Zemerlaar, dan heb je het '4 uurtje' bij de Hema. € 1,00 kop koffie plus een mini gebakje naar keuze erbij;)

Wat betreft de A15.. Is dat een trajectstuk waar voorheen een inhaalverbod gold?
Zo ja, dan zou je een vergelijkbare (data) situatie kunnen opsnorren en kijken wat de doorstroming dan zou zijn?

Ik heb vanmiddag en vanavond ook een stukje A15 gereden, van en naar werk. Geen file tussen Ochten en Valburg, wel werkzaamheden.

Blackadder the 5th zei:
Fikse regenval in combinatie met drukte kan ook al een file/langzaam rijdend verkeer opleveren.
Niet te vergeten de invoegers die op een op andere manier ook een plekje moeten zien te vinden ...
Nee want dan zou je de vertraging op een plek zien en niet een colonne die met 76kmh voortduurt.
En uit dergelijke plaatjes kun je concluderen dat het niet de in maar de uitvoegers zijn die de files maken.
Maar ook dat zijn weer pareltjes.

Durashift zei:
Wat betreft de A15.. Is dat een trajectstuk waar voorheen een inhaalverbod gold?
Zo ja, dan zou je een vergelijkbare (data) situatie kunnen opsnorren en kijken wat de doorstroming dan zou zijn?
ik heb alle gegevens van alle rijstroken op alle snelwegen sinds 22 juli vorig jaar. Dus ja ik heb de boel al wel eens vergeleken ja.
A15 files beginnen op het stuk zonder opritten oostelijk van Hardinxveld.

joebarteam zei:
Sarcast wil graag zijn gelijk halen en probeert dat met onnozele tekeningetjes, plaatjes en opmerkingen.
want Sarcast is een theoriemannetje die niet in wil toegeven dat de praktijk anders werkt dan op een computerschermpje.

Ik rijd zelf dagelijks tussen Tilburg en Eindhoven en elke dag rijdt men op de linkerrijbaan hooguit 90 km/u, bumper aan bumper.
Geen inhalende vrachtwagens en toch constant remmen en weer optrekken op de linkerrijbaan, terwijl men op de rechterrijbaan redelijk door kan blijven rijden.

waarschijnlijk weet Sarcast hier ook wel weer met zijn theoretische kennis de vrachtwagens de schuld van te geven. :D
Ik geloof niet dat Sarcast beweert dat alle files/vertragingen worden veroorzaakt door inhalende vrachtwagens. Andersom kun je echter wel stellen dat een inhalende vrachtwagen voor files/vertraging zorgt (of kan zorgen). Elke appel is fruit, maar niet elk fruit is een appel...

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Nee want dan zou je de vertraging op een plek zien en niet een colonne die met 76kmh voortduurt.
En uit dergelijke plaatjes kun je concluderen dat het niet de in maar de uitvoegers zijn die de files maken.
Maar ook dat zijn weer pareltjes.

Of een angstige automobilist die toch maar links achter de veel regen opspattende vrachtwagen blijft hangen en
daardoor de rest ophoudt ...

media_xll_5843127.jpg

Bij drukte is het lastig om iedereen tevreden te houden.
Het beste kun je, zoals @Boppie al suggereert, alle verkeer dezelfde snelheid laten houden in combinatie met voldoende afstand.
En daarmee proberen het harmonica-effect zoveel mogelijk te dempen, zodat de doorstroming op gang blijft.

Betekent dus dat vrachtwagen niet mogen inhalen, en auto's niet harder kunnen dan ca. 90 km/h ... ;)

P.S. Is het analyseren van dergelijke traject-gegevens je dagelijkse werk?

Blackadder the 5th zei:
nee hobby projectie de VID roept nogal eens dat flitsers files veroorzaken maar dat is slechts heel zelden zo. Met deze data kan ik dat weerleggen. Zij hhebben deze waarschijnlijk niet anders zouden ze niet zo vaak rroept leveren. Of zebegrijpen het niet dat kan natuurlijk ook.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
nee hobby projectie de VID roept nogal eens dat flitsers files veroorzaken maar dat is slechts heel zelden zo. Met deze data kan ik dat weerleggen. Zij hhebben deze waarschijnlijk niet anders zouden ze niet zo vaak rroept leveren. Of zebegrijpen het niet dat kan natuurlijk ook.

Kan me wel voorstellen dat bij drukte in combinatie met een plotselinge/niet duidelijke aanpassing van de maximum snelheid
dit harmonica-effect ook ontstaat.
Op basis waarvan kun je dat dan weerleggen? Daar ben ik dan wel benieuwd naar ... ;)

Ik zie de golf van verre aankomen, en langs de flitser gaan. De VID Twittert dan direct een mooie foto van een file bij een flitser. Terwijl dat gewoon een golf is die van 10 km verderop komt.
Onlangs hadden ze overigens een keer gelijk, dat mocht ook wel na 25 keer

Sarcast zei:
Ik zie de golf van verre aankomen, en langs de flitser gaan. De VID Twittert dan direct een mooie foto van een file bij een flitser. Terwijl dat gewoon een golf is die van 10 km verderop komt.
Onlangs hadden ze overigens een keer gelijk, dat mocht ook wel na 25 keer

Die automobilist was zeker traag van begrip, dat hij 10 km verderop pas afremde ... ;)

Waarom zou de golf dicht in de buurt van de flitser beginnen?
Kan ook dat men na de flitser berouwvol langzamer en dus dichter op elkaar gaat rijden
en daardoor pas later in het traject het harmonica effect ontstaat ... :S

Voor de liefhebbers meer info over het ontstaan van spookfiles ...

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Hheb jij hhikkk gedronken?

Spookfile suggereert dat de oorzaak onbekend of onvindbaar zou zijn.

Dat is het niet, het is een filegolf. En die heeft nog een vaste snelheid ook. Hij loopt met 20km/h stroomopwaarts.

Blackadder the 5th zei:
Waar of wanneer ontstaat die filegolf dan? Dat is de grote vraag ... :)
Nee hoor, dat zie je precies in mijn grafiekjes.
Waarom, ja daarover is niet altijd duidelijkheid.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Waar of wanneer ontstaat die filegolf dan? Dat is de grote vraag ... :)
Nee hoor, dat zie je precies in mijn grafiekjes.
Waarom, ja daarover is niet altijd duidelijkheid.

Dus wordt het een spookfile genoemd. Het verschijnsel is niet typisch Nederlands: What causes traffic jams

Oplossingen volgens dit filmpje:

1. Houdt de snelheid zoveel mogelijk constant (gebruik cruisecontrol)
2. Autonome auto's zijn veel beter in staat om op wisselende omstandigheden in te spelen.
3. Ga carpoolen (minder verkeer, dus minder kans op spookfiles ...;)

Blackadder the 5th zei:
Dus wordt het een spookfile genoemd.

Dat is meer omdat de bestuurders de oorzaak niet zien. ALs er ergens een vrachtwagen op zijn kant ligt of twee snelwegen samenkomen is het wel duidelijk.
Een file golf is voor de meesten niet te begrijpen.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Dus wordt het een spookfile genoemd.

Dat is meer omdat de bestuurders de oorzaak niet zien. ALs er ergens een vrachtwagen op zijn kant ligt of twee snelwegen samenkomen is het wel duidelijk.
Een file golf is voor de meesten niet te begrijpen.

Voor het totale zicht moet je inderdaad een "helicopter"-view hebben. Het gros van de bestuurders kijkt alleen
naar de auto/vrachtwagen direct voor hen en reageert daarop.

Als individuele bestuurder kun je er verder ook niet zoveel mee, je zit eenmaal in de stroom en drijft daarin mee ...

Wat ik zelf bij files/opstoppingen probeer te doen is de auto zoveel mogelijk te laten rollen.
Dus niet gelijk aansluiten en vervolgens stoppen, maar langzaam naar de voorganger toe rollen
in de hoop dat hij voor de tijd weer optrekt ...

Blackadder the 5th zei:
Wat ik zelf bij files/opstoppingen probeer te doen is de auto zoveel mogelijk te laten rollen.
Dus niet gelijk aansluiten en vervolgens stoppen, maar langzaam naar de voorganger toe rollen
in de hoop dat hij voor de tijd weer optrekt ...
(tu)
Ik ook. En ik probeer me te houden aan de snelheden die de matrixen voor de file aangeven.

De filegolf aan de voorzijde lost ongeveer op met 1500 mvt/h, zolang de aanvoer aan de achterzijde groter is zal de golf groeien, en andersom oplossen natuurlijk.

https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4148146/2015/09/23/Celstraf-voor-man-die-Ize-2-en-grootouders-doodreed.dhtml

Wat moet ik hier nu weer van denken?

De rechtbank legde daarom in een aparte verklaring uit dat de taakstraf was opgelegd omdat niet vaststond dat de automobilist veel te hard had gereden.
Het hof gaat er nu van uit dat de man veel harder heeft gereden dan men in eerste instantie dacht. Het hof heeft daar onderzoek naar laten doen en de verklaringen van getuigen hierover meegenomen. Volgens het hof is sprake van dood door schuld.

Eerst niet. Dan weer wel. Zijn dit professionals?

Is het onzorgvuldig handelen ook al tot de Rechtspraak doorgedrongen?

Schaamte is hier op zijn plaats. Niet een houding als 'iedereen maakt fouten'.

Ja, daaaag!

Tja, dat is de rechtspraak. Kennelijk heeft het OM de rechter kunnen overtuigen bepaald bewijs zwaarder te laten wegen (die getuigenissen).

Ik hoorde de duiding hierover vanmiddag op radio 1.

Ik denk dat je dit soort zaken niet simplistisch kan scheiden in 'eerst wel, dan niet'.

Durashift zei:
Tja, dat is de rechtspraak. Kennelijk heeft het OM de rechter kunnen overtuigen bepaald bewijs zwaarder te laten wegen (die getuigenissen).

Ik denk dat je dit soort zaken niet simplistisch kan scheiden in 'eerst wel, dan niet'.

Waarom zou je dan in eerste instantie bepaald bewijs niet zwaar laten meewegen (die getuigenissen)?
En nu wel?

Doe het in één keer goed. Eén van de slogans bij ons op het werk.

Ik hoorde net op Radio 1 dat het erop neerkomt (dat vind de advocaat van de veroordeelde) dat er 2 rechters zijn die hetzelfde bewijs verschillend interpreteren.

Dat kan, daarom zijn er ook meerdere stappen te nemen in het rechtsproces.

Zemelaar zei:
(..)

Tja, ik denk dat de veroordeelde partij dat ook wel vond na de uitspraak in eerste aanleg.

Anderen dachten daar (misschien terecht) anders over en gingen verder aan het werk;)

Een kleine 2 uur geleden rij ik de rotonde op bij Kerkelanden. Vrouwtje van een jaar of 70 in een C1 besloot zonder ook maar enige aanduiding naar links te komen (mijn rijbaan op) Ik vol in m`n remmen en naar d`r seinen, besluit ze de auto gewoon (Terwijl deze dus nog half op de ene en half op de andere rijbaan schuin staat) Stil te zetten...

Zemelaar zei:
Durashift zei:

Waarom zou je dan in eerste instantie bepaald bewijs niet zwaar laten meewegen (die getuigenissen)?
En nu wel?

Dat heeft de betreffende rechter niet gedaan, en dat is nu rechtgezet. Geval waarin hoger beroep zijn nut heeft. Zij dient aangesproken te worden op haar werk. Ze heeft een hoop onnodig leed veroorzaakt in een zaak die al genoeg leed kent. Iemands ouders en kind zijn doodgereden door verwijtbaar gedrag. Daar dient voor gestraft te worden.

De rechter had moeten weten dat auto`s niet zomaar een fietspad opschieten vanaf de weg. Dat heeft een aanleiding. en dan moet er verantwoordelijkheid afgelegd worden.

Durashift zei:
Ik hoorde net op Radio 1 dat het erop neerkomt (dat vind de advocaat van de veroordeelde) dat er 2 rechters zijn die hetzelfde bewijs verschillend interpreteren.

Dat kan, daarom zijn er ook meerdere stappen te nemen in het rechtsproces.

Ik begrijp wel dat de gemiddelde burger hier niks mee kan. Hij heeft het gedaan. Klaar. Punt.

En dat is met meneer den Oudsten net zo.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/24528289/__Groningen_verrast_door_geweld__.html
https://www.tvnoord.nl/fcgroningen/artikel.asp?p=153827

Hij lult er gewoon in om. Eerst in Enschede. Nu in Groningen. Inzet van politie kost geld. En het loopt weer tegen het einde van het jaar. Een budgetoverschrijding kost de burgemeester zijn bonus.
Die paar terrasstoelen betaalt de verzekering wel. Geld. Zo denkt den Oudsten.

Dat die nietsvermoedende oude vrouw daarvan bijna fysiek de dupe werd, deert hem blijkbaar niet. It's all in the game.

Nee, geen beste dag qua uitstraling van onze bestuurders en onze rechtspraak.

Ik kom niet vaak hele lompe acties tegen. Maar deze vond ik wel het melden waard, want ik had bijna een fietser op de motorkap. Gelukkig draaiden de camera's, dus kan ik het laten zien. Ik moet wel zeggen dat ik uit schrik meteen wat boos reageer naar de fietser, maar het was dan ook volledig zijn schuld. [sub](bied ook niet eens even zijn excuses aan...)[/sub]
Let even op de borden, de gracht waar de fietser uit komt zetten heeft geen uitzondering voor het eenrichtingsverkeer voor fietsers. De gracht waar ik naartoe rij, heeft als 1 van de weinige dat wel.

Terug
Bovenaan