megane cc zei:
Durashift zei:
Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
1 baan opschuiven zou inhouden dat ik 'hem ervoor gooi'.. en dat doe ik nu eens niet.
Irritant is dan wel dat, op het moment dat mijn gas los niet voor voldoende vertraging zorgt... ik het rempedaal lichtjes intrap.. de C-max óók gaat afremmen.. en dus iets schuin achter mij blijft rijden.. GRRRRRRR .. Nu kan ik niet naar links en rijdt ik mij daadwerkelijk klem..
Naar mijn idee had de C-max door kunnen rijden en dan had ik achter die C-max naar links kunnen gaan..
Enfin, ik bedenk mij nu dat de C-max bestuurder misschien ook ging remmen omdat ie anticipeerde op het gedrag van de invoegende personenauto's.. (die direct achter de vrachtwagen naar links zouden kunnen komen).. Die indruk had ik echter niet.. dat zij dat zouden gaan doen ..
Het kwam nu echt op mij over dat 'omdat ik rem en mijn remlichten gaan branden.. de C-max rijder dit ook automatisch ging doen..'. Bah.
Of hij remde om jou ruimte te geven om naar links te gaan
Dat zou verboden moeten worden. Oh dat is waar ook, dat is het al. Namelijk onnodig remmen op een snelweg.
Ergerlijk gedrag om te willen opschuiven als je een keer last hebt van invoegers.
Of je anticipeert, past je snelheid aan die van het verkeer op de andere rijstrook, of je remt maar blijft op de eerste rijstrook. Gevalletje pech.
Zo ook met willen inhalen. Strook bezet? Jammer, wachten dus.