PauseBreak
Kilometervreter
Als je zelf minder competent wordt dan is daar het OV, of in het geval van ouderen die door leeftijdsgebreken niet meer zelfstandig kunnen worden vervoerd is er het AOV of WMO-vervoer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
PauseBreak zei:Als je zelf minder competent wordt dan is daar het OV, of in het geval van ouderen die door leeftijdsgebreken niet meer zelfstandig kunnen worden vervoerd is er het AOV of WMO-vervoer.
PauseBreak zei:Als je zelf minder competent wordt dan is daar het OV, of in het geval van ouderen die door leeftijdsgebreken niet meer zelfstandig kunnen worden vervoerd is er het AOV of WMO-vervoer.
Zemelaar zei:PauseBreak zei:Als je zelf minder competent wordt dan is daar het OV, of in het geval van ouderen die door leeftijdsgebreken niet meer zelfstandig kunnen worden vervoerd is er het AOV of WMO-vervoer.
Minder competent als in minder competent om met minder competente verkeersdeelnemers om te kunnen gaan, bedoel je dat?![]()
Zemelaar zei:Daar hoef je niet mee om te kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
PauseBreak zei:Zemelaar zei:Daar hoef je niet mee om te kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
Nee.
Zemelaar zei:PauseBreak zei:Zemelaar zei:Daar hoef je niet mee om te kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
Nee.
Je moet dus WEL met minder competente verkeersdeelnemers om kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
PauseBreak zei:Zemelaar zei:PauseBreak zei:Zemelaar zei:Daar hoef je niet mee om te kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
Nee.
Je moet dus WEL met minder competente verkeersdeelnemers om kunnen gaan, zeg je? Zeg je dat? Is dat je conclusie?
Nee.
Edit:
Ik geef je een hint: Je gedachtetreintje is al veel eerder ontspoord dan waar je nu mee bezig bent.
Zemelaar zei:Motion Drive, als je niet met minder competenten kunt omgaan ben je zelf ook minder competent.
Onderschrijf je dit? Graag beargumenteren.![]()
Motion Drive zei:Maar dat is toch geen reden om te zeggen dat het goed is dat iemand die duidelijk het deelnemen aan het verkeer niet aankan dit toch maar gewoon moet blijven doen?
Lycan_Capri (TSC) zei:Nee ik ben het niet geheel met je eens.
Ik bijvoorbeeld KAN er wel mee omgaan maar WIL er niet mee omgaan. Ik rij graag constant en duidelijk
Op een Vmax 80km/u weg 70km/u rijden is al twijfelachtig
Vol ankeren voor een auto van rechts terwijl je op een voorrangsweg rijdt is onduidelijk en onveilig.
als je alleen in het donker zo rijdt dan laat je je in het donker rijden, als je altijd zo rijdt laat je je altijd rijden
Motion Drive zei:Het is ongelofelijk maar waar: ik ben het hier voor de afwisseling WEL met Zemeltje eens. Je MOET hier wel mee om kunnen gaan, anders ben je zelf ook niet zo heel competent. WILLEN is iets anders. Ik WIL het liever niet, maar dat hoort nou eenmaal bij het verkeersdeelnemer zijn.
Zemelaar zei:Motion Drive zei:Het is ongelofelijk maar waar: ik ben het hier voor de afwisseling WEL met Zemeltje eens. Je MOET hier wel mee om kunnen gaan, anders ben je zelf ook niet zo heel competent. WILLEN is iets anders. Ik WIL het liever niet, maar dat hoort nou eenmaal bij het verkeersdeelnemer zijn.
Is het kwartje gevallen? Ontkennen kon inderdaad niet, dan gaf je je eigen incompetentie toe.
Het duurde even voordat jullie 'm doorhadden. Het zij jullie vergeven. We kunnen niet allemaal het intellect van ondergetekende hebben nietwaar.![]()
Zemelaar zei:Motion Drive zei:Het is ongelofelijk maar waar: ik ben het hier voor de afwisseling WEL met Zemeltje eens. Je MOET hier wel mee om kunnen gaan, anders ben je zelf ook niet zo heel competent. WILLEN is iets anders. Ik WIL het liever niet, maar dat hoort nou eenmaal bij het verkeersdeelnemer zijn.
Is het kwartje gevallen? Ontkennen kon inderdaad niet, dan gaf je je eigen incompetentie toe.
Het duurde even voordat jullie 'm doorhadden. Het zij jullie vergeven. We kunnen niet allemaal het intellect van ondergetekende hebben nietwaar.![]()
Lycan_Capri (TSC) zei:Vol ankeren voor een auto van rechts terwijl je op een voorrangsweg rijdt is onduidelijk en onveilig.
Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Vol ankeren voor een auto van rechts terwijl je op een voorrangsweg rijdt is onduidelijk en onveilig.
Als deze auto van rechts nogal snel op de kruising afkomt en pas op het allerlaatste moment stevig remt, en dat gebeurt nogal eens, mag je verwachten dat de auto die op een voorrangsweg rijdt toch voor alle zekerheid maar gaat remmen. Dan juist botweg doorrijden enkel en alleen omdat je op een voorrangsweg rijdt is nogal dom en kortzichtig. Ik bedoel, niemand wil een ongeluk.
En als een auto een kruising hard nadert, is de vraag of hij remt niet zomaar te beantwoorden. Aan de rijstijl te zien zou je zomaar een andere indruk kunnen krijgen.
Lycan_Capri (TSC) zei:Er zit natuurlijk wel een verschil tussen "afremmen" en rekening houden met het feit dat de auto van rechts niet netjes voorrang verleent
of VOL IN DE ANKERS gaan omdat er een auto van rechts komt omdat die misschien geen voorrang gaat verlenen.
der Magistrat zei:Over incompetentie gesproken: een Ford Focus reed voor me in het midden van twee rijstroken. Op de linkerrijstrook reed een Golf IV, ik rechts. De Focus reed zo'n 30km/h, misschien 35 waar 50 is toegestaan. Na wat seinen door ons beiden ging de Focus naar rechts. Tijdens het inhalen zag ik wat ik al vermoedde: een vrouw van een jaar of 80 op enkele centimeters van haar stuur. Brr, je wil toch niet dat je (groot-) moeder zo nog rijdt zeg?
PauseBreak zei:Dat wil je inderdaad niet, daarom hebben (of hadden eigenlijk) we in Nederland ook een verplichte herkeuring. Nu hield die niet veel in, maar het is beter dan niets. Dit soort mensen zou bij zichzelf te rade moeten gaan of ze hun dingen niet op een andere manier kunnen gaan doen. Zo rijden is namelijk ook niet prettig voor de bestuurder.
PauseBreak zei:Uit je voorbeelden blijkt juist dat het nu precies wel makkelijk is![]()
Zemelaar zei:PauseBreak zei:Uit je voorbeelden blijkt juist dat het nu precies wel makkelijk is![]()
Waarom heeft dit topic dan al een deel 2? Als het zo gemakkelijk was, was deel 1 niet eens nodig.![]()
PauseBreak zei:Zemelaar zei:PauseBreak zei:Uit je voorbeelden blijkt juist dat het nu precies wel makkelijk is![]()
Waarom heeft dit topic dan al een deel 2? Als het zo gemakkelijk was, was deel 1 niet eens nodig.![]()
Tsja, om een veelvoud van redenen hè. Discussies, uitlaatklep, noem het maar op.
Zemelaar zei:PauseBreak zei:Zemelaar zei:PauseBreak zei:Uit je voorbeelden blijkt juist dat het nu precies wel makkelijk is![]()
Tsja, om een veelvoud van redenen hè. Discussies, uitlaatklep, noem het maar op.
Of toch omdat er misschien meer aan de hand is in het verkeer en het minder gemakkelijk is dan wat jij zegt?
Zemelaar zei:Is het kind in jou weer opgestaan? Ik denk dat ik het antwoord wel kan raden.![]()
Maar wanneer doe je dat?Lycan_Capri (TSC) zei:Tuurlijk moet je er mee om kunnen gaan.
Gelukkig kan ik dat ook want 8 op de 10 zijn minder compotent.
Over wat ik in de toekomst moet als ik zelf minder compotent word?
M'n rijbewijs in de shredder, de Capri in een glazen kast in de tuin. En me voortaan laten rijden door m'n kids of chauffeur.
Lycan_Capri (TSC) zei:@ss90
Nee dan niet. 1oor is genoeg in t verkeer
Had je nou gevraagd wat ik zou doen als ik tijdelijk maar 1oog kon gebruiken had ik eerlijk toegegeven dat ik een taxi zou nemen
Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:@ss90
Nee dan niet. 1oor is genoeg in t verkeer
Had je nou gevraagd wat ik zou doen als ik tijdelijk maar 1oog kon gebruiken had ik eerlijk toegegeven dat ik een taxi zou nemen
Een verstopt oor of oorontsteking heeft anders wel invloed op je orientatie en je evenwichtsorgaan. Duizeligheid dus. Draaierig.
Niet handig als je een auto bestuurt.![]()
autobahnDE zei:Niet in het verkeer, maar bij de staat.
Vandaag kregen 2 politica van OpenVLD (België - liberale rechtse partij) het genieuze idee om de straffen waarbij men een dodelijk ongeval veroorzaakt te verlagen, terwijl ze nu al bijna nooit worden uitgesproken, laat staan uitgevoerd. Voorstel was rapper ingetrokken dan neergelegd, maar kan toch ook weer mooi tellen in lijstje van politieke onkunde.
En nog een mooitje, wel in het verkeer. Vandaag ongeval knooppunt sterrebeek (E40-R0) File van aarschot (E314) en tienen (E40) tot knooppunt zaventem (R0-Luchthaven), met stilstaand verkeer over de gehele lengte; u mag dat eens op google maps nakijken hoe ver dat is
Wees blij dat (de meesten van u) in Nederland wonen op zulke momenten(al is het daar ook niet altijd een heilig huisje, België is, al zeg ik het zelf toch nog wel wat erger - tegenbewijs mag gerust komen
)
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:autobahnDE zei:Ongevallen zijn altijd onvoorziene situaties en leiden al snel tot grote vertragingen, Nederland en België schelen daarin echt zo veel niet.
In sommige gevallen zijn ze wel in die mate voorzienbaar door een verkeerde weginfrastructuur, dat men beter de juiste snelheid (en overige infrastructuur) op de juiste plaats zou toepassen (zoals in duitsland, hard als het kan, traag als het moet); ipv op sommige wegen een absurd lage limiet te zetten, en beetje te staan flitsen. Dat knooppunt dat ik beschrijf heeft een veel te korte uitvoegstrook in een bocht schuin naar beneden 90°, komt dan aansluiten op de Ring rond brussel, waarbij iedereen moet kruisen (die van de ring naar zaventem, die van de E40 naar de ring) gecombineerd met nog een paar afritten op die zelfde wisselaar, en een tweede uitvoegstrook naar links...)
DAT KAN BETER EN OVERZICHTELIJKER XD
Kijk naar Eindhoven, ik vind dat dat daar toch een hele verbetering is geworden, en alles toch veiliger aanvoelt.
autobahnDE zei:Mocht er een top 10 zijn, ik heb hier een kanshebber
https://www.hln.be/regio/nieuws-uit-rotselaar/automobilist-probeert-zichzelf-en-ex-vrouw-de-dood-in-te-jagen-a2186621/
Lycan_Capri (TSC) zei:autobahnDE zei:Mocht er een top 10 zijn, ik heb hier een kanshebber
https://www.hln.be/regio/nieuws-uit-rotselaar/automobilist-probeert-zichzelf-en-ex-vrouw-de-dood-in-te-jagen-a2186621/
Hoewel het een enorm debiele actie is betwijfel ik toch of een moord+ zelfmoord poging in dit topic hoort.
Overigens wel goed / terecht dat die vent er het ergste aan toe is![]()