Dat met die belijning... Ik ben de laatste tijd voor wat werk veel in Arnhem geweest, daar heb je vaak dat soort gelazer.
Hierrr bijvoorbeeld, voor als je de 3e afslag moet hebben kun je (het best, andere baan is absoluut niet aan te raden) of helemaal links gaan staan (zoals de Google auto), of de baan ernaast:
klik
(Noot: die meest rechterbaan is zowel voor verkeer dat eraf wil, als voor verkeer dat de volgende afslag pas wil hebben.)
Men moet dus op de meest linkerbaan uitkomen (die begint een paar meter verder, zoals:
hierrr goed te zien is)
... Hoe vaak je mensen toch op de middelste baan ziet gaan rijden is gewoon eng... Kijken niet vooruit of volgen de auto's voor hun niet en snijden doodleuk de pas af van de gene op de rijbaan naast hen, of flikkeren zo de auto ervoor. Heb wel eens gehad dat ik dus niet helemaal links stond, sneller optrok dan de persoon op de linkerbaan: en die ging vervolgens wild toeteren omdat ie dacht dat ik hem afsneed... Hehe.
Als ik daar kom en ik moet dus toch pas de 3e afslag hebben, dan ga ik tegenwoordig zelf maar helemaal links staan. Geen zin om iemand in de zijkant van m'n auto te hebben.

(Het lijkt erop dat de Google Auto trouwens dezelfde fout maakt... :'))
Er zijn ook belijningen te vinden waarbij als je deze volgt, je dus op de verkeerde helft uitkomt omdat ze te scherp zijn getekend. :')
Zoals hier:
klik
Zie lijntjes in 't midden van de weg, links van de vrachtwagen. Als je die curve volgt, dan snij je dus de gene op de linkerbaan de pas af. Heel leip.
En waar 't ook vaak gedonder is:
airborneplein. Maar daar staan werkelijk ook zoveel lijnen kriskras door elkaar dat ik zelf ook niet echt begrijp wie dat verzonnen heeft.
Soms vraag ik me af hoeveel gestoorde situaties en bijna ongelukken je vastlegt als je ook maar 1 dag ff een camera neerzet op dat soort plekken.
En het komt eigenlijk gewoon altijd omdat mensen niet kijken. Men staat voor rood, gaat wat kloten in de auto, zien een groen lampje en geven eens gas; en gaan dan pas kijken hoe ze moeten rijden.