Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Fietsers zijn dus in overtreding, maar doordrukken om ze op deze fout te wijzen gaat ook al weer wat ver ....
Lijkt me een mooie plek voor de politie om even te controleren.:)

In de praktijk kan het voorkomen dat er bijna geen einde komt aan de stroom fietsers. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat ik rustig af ga wachten of er fietsers zijn die de regels aan de laars willen lappen? Voor je het weet is het verkeerslicht rood en begint het tafereel opnieuw. Toen ik vroeger bijna dagelijks op deze plek rechtsaf moest slaan gaf ik een extra dot gas om nog net dit verkeerslicht te halen zodat ik ruim voor de fietsers bleef. Op deze manier ben ik nooit meer in de problemen gekomen. Overigens is er daar wel een speciaal verkeerslicht voor voetgangers.

Ik zie een (zij het vage) doorgetrokken streep tussen de strook voor de auto's en die voor de fietser.
Het is dus voor beide partijen niet toegestaan deze lijn te overschrijden.
Dichtzetten van de fietsstrook is ook niet handig voor de fietsers die wel van goede wil zijn en rechtsafslaan.

Ik zou zelf op de toeter gaan hangen om dreigend gevaar aan te geven ... ;)

En zoals gezegd, laat de politie eens een aantal fietsers opvangen op de busbaan ...

Dit is weer zo'n voorbeeld van zelf-doen-we-waar-we-lekker-zin-in-hebben-regels-zijn-voor-anderen.

Ik zeg ook niet dat het is toegestaan, maar soms moet je creatief zijn. Idd wel flauw voor de goedwillende fietsers.

@PM zei:
Ik zeg ook niet dat het is toegestaan, maar soms moet je creatief zijn. Idd wel flauw voor de goedwillende fietsers.

Je kunt afwegen welke overtreding de hoogste boete oplevert (lijn overschrijden of ongeoorloofd claxonneren) en dan een keus maken ...;)

Vandaag een of andere mafkees die opeens z'n auto voor me knalde, schrok me de ******.

Situatie:
Twee banen rechtsaf (in principe zijn het uitvoegstroken), de 2e (linkerbaan) begint wat later dan de 1e; en gaan verderop over in 3 baans.
Rechterbaan heeft behoorlijk veel verkeer, stuk minder dan links, en ik rij sneller dan zij. Ik pak dus de linkerbaan (+/- 50KM/h, gok verkeer op rechterbaan zo'n 35 a 40KM/h. Max snelheid: 70KM/h) om er rustig langs te gaan.
De rijbanen zijn met een dubbele doorgetrokken streep gescheiden totdat het overgaat op driebaans ongeveer een kilometer verderop.

Terwijl ik daar dus op m'n gemakje rij komt er opeens een of andere mafkees, met een lagere snelheid dus, vanaf de rechterbaan over de doorgetrokken strepen heen naar links en donder zo z'n auto ervoor; zaten misschien nog net 2 auto's tussen toen hij besloot dat te doen. :( Ik natuurlijk remmen en toeteren, steekt die gast nog z'n middelvinger op ook. o0
Heb al eens eerder iemand zo'n actie zien uithalen daar, altijd jammer dat er dan geen politie is.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Als iemand zo z'n auto ervoor dondert (wissel van rijbaan + over doorgetrokken streep heen) en ik zou erop zijn geknald, dan kan het toch niet zo zijn dat ik de schuldige zou zijn geweest...?

@Blazerstoner,

Zoals ik het lees, wisselt de andere automobilist van rijstrook, terwijl dat niet is toegestaan, en vervolgens ook nog zonder goed uit te kijken, dubbel fout dus ...

Toeteren heeft op dat moment weinig zin, en levert (zoals hier dus ook) alleen maar negatieve reacties op.

Ik kom deze situaties ook wel eens tegen, en ga dan meestal links (bij langzamer verkeer rechts) of
rechts (bij langzamer verkeer links) in mijn eigen strook rijden.

Zo heb ik wat ruimte in het geval er toch iemand ineens uit de rij komt ...

BlazerStoner zei:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Als iemand zo z'n auto ervoor dondert (wissel van rijbaan + over doorgetrokken streep heen) en ik zou erop zijn geknald, dan kan het toch niet zo zijn dat ik de schuldige zou zijn geweest...?

Als je achterop knalt en er zijn getuigen dan denk ik dat de schuld 50/50 wordt. Zonder getuigen denk ik dat je echt aan het kortste eind trekt en dat je volledig schuldig bent volgens de wet. En aangezien je nog tegen een middelvinger op mocht kijken denk ik dat die gast het schadeformulier zeker niet naar waarheid zal invullen dus de kans dat hij op die manier schuld krijgt lijkt me helemaal klein.

Blik_op_wielen zei:
BlazerStoner zei:

Als je achterop knalt en er zijn getuigen dan denk ik dat de schuld 50/50 wordt. Zonder getuigen denk ik dat je echt aan het kortste eind trekt en dat je volledig schuldig bent volgens de wet. En aangezien je nog tegen een middelvinger op mocht kijken denk ik dat die gast het schadeformulier zeker niet naar waarheid zal invullen dus de kans dat hij op die manier schuld krijgt lijkt me helemaal klein.

In 1999 ben ik, rijdend op een autoweg, achterop een plotselinge invoeger geknald. Hoewel ik nog te hard reed ook, en dit ook aan de politie heb verteld (wel van 160 naar 130 afgezwakt), heeft mij dat niks gekost. En nee, ik had geen getuigen. En in die andere auto zaten nog meerdere personen ook. Die hadden het verhaal nog anders kunnen verdraaien ook.

BlazerStoner zei:

Nee, zoals Blackadder al aangeeft is de tegenpartij dubbel fout.

Bij zo'n schadesituatie moet je direct de veroorzaker aansprakelijk stellen en schuld laten bekennen (kan op het schadeformulier), en wil de tegenpartij hier niet aan meewerken dan de politie inschakelen.
Politie erbij krijgen is tegenwoordig wel wat moeilijker (vooral bij kleine schades zonder letsel), maar willen ze niet komen dan even het vermoeden van alcoholgebruik aanhalen.... dan komen ze wel.:)

Ow ja, een goede rechtsbijstandverzekering neemt je ook heel veel werk uit handen in geval de tegenpartij alsnog moeilijk gaat doen...

Dus in zo`n geval heb je helemaal geen schuld ondanks dat je achterop bent gereden? Ook als de tegenpartij schuld bekent zou het me niks verbazen als je zelf ook voor een deel schuldig wordt bevonden. Zemelaar je zegt dat je niks hoefde te betalen maar is de volledige schuld echt naar de tegenpartij gegaan? Dan is het dus een broodje aap verhaal dat je altijd schuldig bent als je achterop knalt zoals ik vaak heb gelezen.

Je bent echt niet altijd schuldig als je achterop iemand knalt. Zoals in mijn geval, ik heb niks hoeven te betalen. Staat me ook geen correspondentie bij wat daarop wees. Ook omtrent de schuldvraag.

Ook als jij achterop iemand knalt, die zonder enige reden vol op de rem trapt, ben je niet schuldig.
Het is dan echter wel zaak je verhaal goed met een getuigenis te borgen.

Hier een stel toeristen met rolkoffers die vrolijk tegen t verkeer in langs de betonnen rand liepen, op de rijbaan natuurlijk.

En the usual, gebeurt ongeveer 1 op 3 keer dat ik hier rijd... Meneer die rechtdoor gaat, vaak lekker langzaam rijdend, en ik linksaf. Dan blijken al die strepen op de weg flink verwarrend, en moet je er dus maar niet op letten. Bijna standaard word ik daar in de flank gesneden door iemand die wegbelijning niet snapt...

Pijlen zijn anders duidelijk genoeg. Ze nemen dus ook nog een verdrijvingsvlak mee ook. Zitten ze te slapen zeker.

Tip: Hand [size=large]op[/size] de claxon. Iedere seconde telt.

En ook even net iets langer claxoneren. Toefje is niet genoeg. Je moet ze wel wakker krijgen.

Als je er rustig naar kijkt is het duidelijk genoeg ja, maar als je ter plaatse onbekend bent lijkt het mij toch wat verwarrend. De weg lijkt af te buigen, dan zou een pijl rechtdoor op links en een pijl rechtsaf op rechts logischer zijn.

N.B. dit zonder verder ter plaatse bekend te zijn, dus ik weet niet waar die wegen heengaan en weet ook niet wat navigatiesystemen daar voor instructies geven.

Zelf ging ik een tijdje geleden hier de mist in. Het was druk, en anticiperend op het feit dat ik bij de tweede kruising vanaf dit punt linksaf moest, reed ik al op de middelste rijstrook. Hier (300 meter voor de kruising) kwam er rechts nog een strook bij en bleek dat ik verkeerd zat (ik moest hier immers nog rechtdoor), dus ik ging op zoek naar een plekje om een strookje naar rechts op te schuiven. Waar ik echter niet op gerekend had, was dat hier, 200 meter voor de kruising, al een doorgetrokken streep ligt.

Eigenlijk had ik mijn verlies moeten pakken en een rondje moeten rijden. Maar ik was al laat, dus toch maar knippertje naar rechts, erop gegokt dat er geen politie in de buurt was en dankbaar gebruik gemaakt van de ruimte die mijn schuin-achterligger gaf (en die wellicht ook wel vaker meemaakt dat iemand die daar niet bekend is verrast wordt door die doorgetrokken streep).

Ben ik hier nu de enige idioot of is de gemeente Nieuwegein ook een idioot? Ik ken geen andere kruising waarbij je zover van te voren al niet meer van rijstrook mag wisselen.

Als je ergens onbekend bent, is het altijd moeilijk. En is een fout zo gemaakt. Stuk voorbereiding helpt wel.

Toen ik mijn proefritten nog in Duitsland maakte, keek ik een dag eerder vaak even op streetview hoe de weg erbij lag. Rekende vaak even uit hoeveel meter nog tot de volgende afslag. Zulk soort dingen. Zette die dan op een A4tje dat naast mij op de passagiersstoel lag. Zelfs met navigatie deed ik dit nog wel.

Ik heb een hekel aan verkeerd rijden. Zeker in een drukke stad. Herinner me nog Hamburg. Had zelfs een dag eerder al bepaald waar ik mijn eigen auto ging parkeren. Voorbereiding is niet het halve maar wel driekwart van het werk.

https://nos.nl/artikel/2011497-zeker-vier-doden-bij-ongeluk-belgi.html

Een beste.

Wat mij dan weer verbaast, je hoort en leest er zo weinig over. Een kort berichtje.

Herinner me nog de benzinedief die achterop een door de politie in scène gezette file reed. Feitelijk hetzelfde als wat er in Denderleeuw in België is gebeurd.
Alleen was toen het land te klein.
En nu knippert men een keer met de ogen en gaat over tot de orde van de dag.

Raar vind ik dat. Alsof men graag de politie als zondebok aanwijst. En zo'n chauffeur ontziet. Want dat is een van ons. Het had ons ook kunnen gebeuren.

Denk dat ik er niet ver naast zit.

Wat is er meer over te zeggen?

Kerel was onder invloed van drugs en heeft daardoor meerdere levens beeindigd en verpest.
Ik weet niet hoe het met de strafmaat in België zit, hier staat hij zo weer op straat met een berisping.

Wat mij betreft laten ze zo'n figuur zelf even voelen hoe zwaar een vrachtwagen is... Doet i het nooit meer

Dat geval met die benzinedief wat je aanhaalt,

Ik snap niet hoe men het in hun botte harsens krijgen om daar de politie de schuld van te geven.
Er was er maar 1 fout. En dat was de benzinedief

Die man in België moeten ze opknopen. Aan de hoogste boom. Je zal als echtgenoot en vader zo'n bericht krijgen. Daar ga je aan kapot.

stoterstangen90 zei:
Nee hoor, de politie had nooit achter die benzinedief aan moeten gaan.
Dan was het nooit gebeurd.

Die man in België had geen drugs moeten nemen, was het nooit gebeurd.

@SS90
Gelukkig is het algemeen bekend dat jij een trol 1ste klas bent.

@Zemelaar
Wat Carfanatic al zegt.
Echter is het in deze situatie toegestaan om te doen wat jij zegt ;)
Omdat de chauffeur een smerige vuile drugs gebruiker is

Was het gekomen omdat hij niet oplette was het een iets ander verhaal wat straf betreft

Carfanatic zei:
idd vrachtwagens rijden nooit in op files.

Klopt. Daar hoor je tenminste nooit wat van. Niet in vergelijking met de aandacht die de politie en de benzinedief over zich kregen.

Schenk juist meer aandacht aan die gewone gevallen. Die verdwijnen nu heel rap uit het nieuws. Terwijl daar hetzelfde gebeurde als met die benzinedief.

Ik snap het ook wel. Dan is er een derde partij bij betrokken. In dit geval de politie. Daar kan men zich in zijn kritiek dan op richten. Een zwaktebod.
Je richten op een onoplettende chauffeur die op een file botst is taboe. Is te dicht bij huis. Wat ik al eerder zei, had ook jou en mij kunnen gebeuren.

En als dat zo is praten we er liever niet over. Taboe.

Is dat niet iets als hemd is nader dan de rok? Het komt te dichtbij. Dan sluiten we liever de ogen. Politie is veel makkelijker om op te schieten.

Hier nog op ingaan is voor mij zinloos.
Dit is net zoiets als appels en peren vergelijken met elkaar... de overeenkomst is dat het beiden fruit betreft, de verschillen spelen geen rol.

Maandag beginnen de scholen weer, komt er vast een nieuwe golf van idiote acties in het verkeer.
Zo is het hier (Almelo) voor groepen fietsende schooljeugd een "leuke" bezigheid om rondjes om de rotonde's te fietsen, met als gevolg dat het overige verkeer compleet vastgezet wordt.

Muddy Bandit zei:
Dit is net zoiets als appels en peren vergelijken met elkaar... de overeenkomst is dat het beiden fruit betreft, de verschillen spelen geen rol.

Het verbaasde mij. Al die aandacht voor een benzinedief die achterop een file botst. Met een dode als gevolg. En geen maatschappelijke verontwaardiging als een vrachtwagenchauffeur achterop een file botst. Bij Joure een half jaar geleden ook een dode te betreuren.

De voorgeschiedenis is wel anders. Maar het gevolg is hetzelfde.

Dan denk ik, wat is er aan de hand? Waarom dan toch die selectieve verontwaardiging?

Niemand kan mij daar antwoord op geven. Ik denk dat hemd is nader dan de rok het meest in de buurt komt. Jezelf afschermen.

En je pijlen op een derde richten. Op iemand anders. Maar zo komen we nooit verder. Hand in eigen boezem is pas vooruitgang.

Ben ik nou de enige die dat ziet?

Bullshit (met alle respect) Zemelaar

Op / over de politie / overheid zeiken is gewoon volkssport #1 (ik doe er eerlijk gezegd zelf ook aan mee)

Als er wat gebeurd word dat in mijn omgeving veroordeeld. Wie of wat het ook veroorzaakt

Het gebeurt inderdaad vaker dat een vrachtwagen (of personenwagen) achterop een file klapt
Overkomt normale mensen niet, want om zoiets voor elkaar te krijgen moet je:
-een beroerte / hartaanval onder het rijden krijgen
-levensmoe / moordadig zijn
-onder invloed van drank of drugs verkeren

Het probleem in Nederland is alleen dat je dat soort dingen hier in NL niet zomaar mag zeggen.

Om een voorbeeld te noemen.....een aantal jaar geleden is een chauffeur ook achterop een auto geklapt in Soesterberg. Niet gezien.

Het leed dat hij heeft aangericht kon hij niet verkroppen, zelfmoord was het gevolg. Genoeg hand in eigen boezem?

Zemelaar zei:
Muddy Bandit zei:

Het verbaasde mij. Al die aandacht voor een benzinedief die achterop een file botst. Met een dode als gevolg. En geen maatschappelijke verontwaardiging als een vrachtwagenchauffeur achterop een file botst. Bij Joure een half jaar geleden ook een dode te betreuren.

De voorgeschiedenis is wel anders. Maar het gevolg is hetzelfde.

Dan denk ik, wat is er aan de hand? Waarom dan toch die selectieve verontwaardiging?

Niemand kan mij daar antwoord op geven. Ik denk dat hemd is nader dan de rok het meest in de buurt komt. Jezelf afschermen.

En je pijlen op een derde richten. Op iemand anders. Maar zo komen we nooit verder. Hand in eigen boezem is pas vooruitgang.

Ben ik nou de enige die dat ziet?

Omdat het soms dieper zit. Als voorbeeld jouw zeef incident. Iemand die onder zware druk staat.

Hoe dacht je dat dat met chauffeurs is? Onder zware druk gezet worden door planning? Mensen zo hard opnaaien? Waarom denk je dat de gemiddelde touringcar chauffeur als een idiote stuurt?

Zemelaar zei:
Als je ergens onbekend bent, is het altijd moeilijk. En is een fout zo gemaakt. Stuk voorbereiding helpt wel.

Toen ik mijn proefritten nog in Duitsland maakte, keek ik een dag eerder vaak even op streetview hoe de weg erbij lag. Rekende vaak even uit hoeveel meter nog tot de volgende afslag. Zulk soort dingen. Zette die dan op een A4tje dat naast mij op de passagiersstoel lag. Zelfs met navigatie deed ik dit nog wel.

Ik heb een hekel aan verkeerd rijden. Zeker in een drukke stad. Herinner me nog Hamburg. Had zelfs een dag eerder al bepaald waar ik mijn eigen auto ging parkeren. Voorbereiding is niet het halve maar wel driekwart van het werk.

Ja ik kijk ook hoe de weg loopt. Op zich een hele simpele route in dit geval, want het is drie kruisingen vanaf de snelweg.
Maar om ze nou allemaal te gaan bekijken met streetview... Bovendien is-ie nu toevallig up-to-date, da's ook niet overal zo. De satellietfoto toont zelfs nog een oude situatie.

Dat met die belijning... Ik ben de laatste tijd voor wat werk veel in Arnhem geweest, daar heb je vaak dat soort gelazer.
Hierrr bijvoorbeeld, voor als je de 3e afslag moet hebben kun je (het best, andere baan is absoluut niet aan te raden) of helemaal links gaan staan (zoals de Google auto), of de baan ernaast: klik
(Noot: die meest rechterbaan is zowel voor verkeer dat eraf wil, als voor verkeer dat de volgende afslag pas wil hebben.)
Men moet dus op de meest linkerbaan uitkomen (die begint een paar meter verder, zoals: hierrr goed te zien is)

... Hoe vaak je mensen toch op de middelste baan ziet gaan rijden is gewoon eng... Kijken niet vooruit of volgen de auto's voor hun niet en snijden doodleuk de pas af van de gene op de rijbaan naast hen, of flikkeren zo de auto ervoor. Heb wel eens gehad dat ik dus niet helemaal links stond, sneller optrok dan de persoon op de linkerbaan: en die ging vervolgens wild toeteren omdat ie dacht dat ik hem afsneed... Hehe.
Als ik daar kom en ik moet dus toch pas de 3e afslag hebben, dan ga ik tegenwoordig zelf maar helemaal links staan. Geen zin om iemand in de zijkant van m'n auto te hebben. ;)
(Het lijkt erop dat de Google Auto trouwens dezelfde fout maakt... :'))

Er zijn ook belijningen te vinden waarbij als je deze volgt, je dus op de verkeerde helft uitkomt omdat ze te scherp zijn getekend. :')
Zoals hier: klik
Zie lijntjes in 't midden van de weg, links van de vrachtwagen. Als je die curve volgt, dan snij je dus de gene op de linkerbaan de pas af. Heel leip.
En waar 't ook vaak gedonder is: airborneplein. Maar daar staan werkelijk ook zoveel lijnen kriskras door elkaar dat ik zelf ook niet echt begrijp wie dat verzonnen heeft.

Soms vraag ik me af hoeveel gestoorde situaties en bijna ongelukken je vastlegt als je ook maar 1 dag ff een camera neerzet op dat soort plekken.
En het komt eigenlijk gewoon altijd omdat mensen niet kijken. Men staat voor rood, gaat wat kloten in de auto, zien een groen lampje en geven eens gas; en gaan dan pas kijken hoe ze moeten rijden.

Stom-stom wijst je tegenwoordig wel de weg, en als je daarbij ook nog even goed op de wegindeling volgens de bebording let dan zit je in 90% van de gevallen wel op de juiste rijstrook.
Zit je toch eens op de verkeerde strook dan snelheid aanpassen, richting aangeven en netjes invoegen, ik heb er eigenlijk nooit geen problemen mee dat ze mij geen ruimte geven en er niet tussen laten. (of ligt dat dan weer wat meer aan het respect voor stevige auto's?)
En op verkeerspleinen kun je evt. ook gewoon een rondje extra rijden om in de juiste baan te komen, is tegenwoordig ook een weinig gebruikte optie.

Vaak is men gewoon te bang of te onzeker, en de verwarring die hierdoor ontstaat komt de veiligheid ook niet ten goede.

BlazerStoner zei:
(Het lijkt erop dat de Google Auto trouwens dezelfde fout maakt... :'))

Niet te zien, de opnamen dateren van verschillende data (november 2009 en september 2014).

Verder lijkt het erop dat er geen eenduidigheid is m.b.t. de weginrichting/belijning. Zou mooi zijn als dat eens centraal werd geregeld. En dat wegbeheerders dan ook verplicht worden zich eraan te houden. Er zullen vast wel richtlijnen zijn, maar zolang dat geen wet is kunnen ze alsnog wat aanklooien. Da's bij drempels ook zo, er zijn wel richtlijnen, maar als een gemeente de Himalaya op schaal wil nabouwen dan kan dat gewoon.

Waar ik ook 9 van de 10 keer bijna in de flank word gereden is hier.

Ik zie die lijn altijd wel liggen, maar mensen denken blijkbaar dat de direct recht hebben op de rechter baan die naar de IJtunnel gaat. Gewoon lijn volgen, rechts houden, en dan later als je de borden hebt gezien nog even wisselen en de juiste weg kiezen.

Maar het gemak waarmee mensen dit doen duidt erop dat ze de weg prima kennen, en dus te laks zijn om de lijntjes te volgen.
Overigens gaat links voorgesorteerd verkeerd ook steevast direct naar de linker baan, dat geeft mij weer vrij baan op de middelste, en dat geeft mij weer het risico een malloot tegen te komen.

Ook een gevalletje niet over nagedacht (door de wegbeheerder).

Nu we hier toch zo lekker bezig zijn met Google-linkjes: ben ik de enige die de "oude" Google maps/streetview prettiger vindt werken?

Dat GAIK werkt toch ook niet helemaal zoals het hoort blijkbaar :LOL: Foto uit deze advertentie (het is de taxateur ook opgevallen, is te zien op een andere foto van het taxatierapport).

$_85.JPG

Boppie zei:
Omdat het soms dieper zit. Als voorbeeld jouw zeef incident. Iemand die onder zware druk staat.

Hoe dacht je dat dat met chauffeurs is? Onder zware druk gezet worden door planning? Mensen zo hard opnaaien? Waarom denk je dat de gemiddelde touringcar chauffeur als een idiote stuurt?

Daarom zorg ik dat ik mezelf indek, om het maar zo te noemen. Mijn collega had de werkinstructie moeten volgen. Daar kunnen ze je nooit op pakken. En laat dan maar de productie moeten stoppen. Dat is de enige manier om managers wel tot inzicht te bewegen.
Want nu zie ik vaak collega's hun werk snel snel snel uitvoeren. Om maar de productie bij te kunnen houden. En de baas maar lachen.

Je werk volgens de werkinstructies uitvoeren. Dan doe je het altijd goed.

Moet je nog wel even afrekenen met collega's die wel hollen en vliegen. Want dan gaat de baas ons tegen mekaar uitspelen. Daarom is solidariteit en eensgezindheid ook zo belangrijk.
En het lidmaatschap van de vakbond. Want juist bij zulk soort kwesties als werkdruk maken zij het verschil. En om die 16 euro per maand, waarvan je via de belasting nog iets van 40% terugkrijgt ook, hoef je het niet te laten.

Des te wranger en in en in triest is het inderdaad dat die chauffeur in jouw post zelfmoord pleegt. Man kon waarschijnlijk niet nee tegen zijn baas zeggen. Vloog van hot naar her om maar aan de eisen van zijn baas te voldoen. De goeden gaan altijd als eerste.

En daarom: Word lid van de VAKBOND. Zij zijn jouw partij en behartigen jouw belangen bij de werkgever. Anders ben je kansloos.

Ik ben FNV lid sinds april 1991.

Des te wranger en in en in triest is het inderdaad dat die chauffeur in jouw post zelfmoord pleegt. Man kon waarschijnlijk niet nee tegen zijn baas zeggen. Vloog van hot naar her om maar aan de eisen van zijn baas te voldoen. De goeden gaan altijd als eerste..

pfffff of gewoon een lijntje gesnoven.

@PM zei:

Nu we hier toch zo lekker bezig zijn met Google-linkjes: ben ik de enige die de "oude" Google maps/streetview prettiger vindt werken?

Nee, absoluut niet.
Ik vond de oude ook een stuk prettiger werken, en daarbij heb ik tevens het idee dat lang alle straten niet meer zichtbaar zijn op de nieuwe versie.
Ik gebruik streetview nog wel eens om de bereikbaarheid en de omgeving van percelen te bekijken (o.a. voor offerte werkzaamheden), maar ik moet het nu regelmatig met de vage satellietbeelden doen.

Carfanatic zei:
Des te wranger en in en in triest is het inderdaad dat die chauffeur in jouw post zelfmoord pleegt. Man kon waarschijnlijk niet nee tegen zijn baas zeggen. Vloog van hot naar her om maar aan de eisen van zijn baas te voldoen. De goeden gaan altijd als eerste..

pfffff of gewoon een lijntje gesnoven.

Ik vat hem niet. Leg eens uit.

Muddy Bandit zei:
@PM zei:

Nee, absoluut niet.
Ik vond de oude ook een stuk prettiger werken, en daarbij heb ik tevens het idee dat lang alle straten niet meer zichtbaar zijn op de nieuwe versie.
Ik gebruik streetview nog wel eens om de bereikbaarheid en de omgeving van percelen te bekijken (o.a. voor offerte werkzaamheden), maar ik moet het nu regelmatig met de vage satellietbeelden doen.

De plaatjes zijn hetzelfde, komt immers uit dezelfde database. Dus ik denk niet dat daar verschil in zit. Alleen in de userinterface.

Ik zie in alle linkjes behalve die van mezelf de nieuwe streetview, daarom wou ik het toch maar eens vragen.

Het is weer raak de laatste tijd...

A50
N35
N48
N18

En natuurlijk zo ongeveer de beruchtste weg van Oost-Nederland:
N36

Tsja, zeg het maar. Het weer? Onkunde? Onoplettendheid? Whatsappwind? Mislukte inhaalpogingen? Drank/drugs?

A50: Geen idee hoe net weer ter plaatse was, waarschijnlijk onoplettendheid (tevens onkundig)
N35: Onoplettendheid (tevens onkundig)
N48: Puur speculeren, waarschijnlijk even op de telefoon kijken daardoor onoplettendheid (en dus onkundig)
N18: Zelfde als de N48
N36: Puur speculeren, waardoor komt men meestal op de verkeerde weghelft? Mislukte inhaalpoging (onkundig in net inschatten van ruimte)

Kanttekening bij alle situaties:
Het kan ook zo zijn dat de bestuurder onwel is geworden voor het ongeluk (black-out enz)

Zollie zei:
Waar ik ook 9 van de 10 keer bijna in de flank word gereden is hier.

Ook een leuke plek ja. Daar ben ik ook een keer geweest en kende de situatie niet zo goed. Toen ik rechts van de busbaan uit was gekomen terwijl ik links moest zijn ben ik toch maar vol over die busbaan gereden want in een extra rondje snelweg had ik niet zoveel zin.

@PM

De oude versie van streetview vind ik ook beter want ik kan geen manier vinden om een link te krijgen in de nieuwe versie. Sowieso vind ik google er niet op vooruit zijn gegaan want de geavanceerd zoeken optie is ook nog steeds verborgen voor mij.

reed gisteravond achter een panda die 70 reed op een provinciale weg waar je 80 mag. er komt een auto van rechts, wij rijden op een voorrangsweg en de panda gaat vol in de ankers :(. blijf lekker thuis als je 's avonds niet durft te rijden.

Ik gun een ieder het recht op incompetentie, zolang het niet een verkeersovertreding is.

Terug
Bovenaan