Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Er zijn er om minder in een rolstoel terecht gekomen. Net even verkeerd vallen en je bent het haasje. Ik zou het risico niet willen nemen om zo door te moeten, alleen om mijn gelijk te halen. Ik heb wat dat betreft een heel ander belang thuis. Of eigenlijk twee.

Ik heb op die manier gezien 3 belangen thuis, 1 in een andere stad en dan nog m'n ouders
Toch ben ik dol op mijn gelijk halen en een beetje risico nemen moet kunnen
(Als ik daarmee alleen mezelf in gevaar breng, die brommer is te maken, die eikel die van links komt en onterrecht voorrang op me neemt verdient dikke schade aan zijn auto. Of het nou een Accord is uit '83 of een Veyron uit '14 of wat dan ook)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Carfanatic zei:
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.

stoere praat zeg (tu)

Ken jij mij? Nee, gelukkig niet ;)

Boppie zei:
Carfanatic zei:
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.

stoere praat zeg (tu)

Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.

Op tijd van de brommer afspringen en weten hoe je moet neerkomen ;)
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.

Maar ik sta als brommerrijder van rechts wel in t gelijk :)
Als jij van je brommer afspringt, kom je niet meer van rechts, want je komt helemaal niet.
Je vuurt slechts een projectiel af op de auto, die gewoon zijn weg wil vervolgen.
Lijkt me duidelijk wie in dat geval de schade moet betalen. (ik moet advocaat worden)

stoterstangen90 zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (tu)

Boppie zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (tu)

Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.

Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.

Als jij van je brommer afspringt, kom je niet meer van rechts, want je komt helemaal niet.
Je vuurt slechts een projectiel af op de auto, die gewoon zijn weg wil vervolgen.
Lijkt me duidelijk wie in dat geval de schade moet betalen. (ik moet advocaat worden)

Nou meneer de agent / meneer de rechter, door van mijn brommer af te springen heb ik erger letsel kunnen voorkomen
Aangezien het ondanks de schijfrem voor van een 125cc crosser en de versterkte trommelrem achter niet meer mogelijk was op tijd tot stilstand te komen

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik heb op die manier gezien 3 belangen thuis, 1 in een andere stad en dan nog m'n ouders
(Als ik daarmee alleen mezelf in gevaar breng, die brommer is te maken, die eikel die van links komt en onterrecht voorrang op me neemt verdient dikke schade aan zijn auto. Of het nou een Accord is uit '83 of een Veyron uit '14 of wat dan ook)

Je bent dus rechter en uitvoerder tegelijk? Dat is alleen aan de politie/justitie voorbehouden.
Het verkeer is al gevaarlijk genoeg zonder eigen rechters.

Vraag me eerlijk gezegd af of je al eens een ongeluk heb gehad met de brommer ....

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Je bent dus rechter en uitvoerder tegelijk? Dat is alleen aan de politie/justitie voorbehouden.
Het verkeer is al gevaarlijk genoeg zonder eigen rechters.

Vraag me eerlijk gezegd af of je al eens een ongeluk heb gehad met de brommer ....

1x tegen een Opel Vectra die voorrang nam op 2 fietsters die hij voorrang had moeten geven en waar ik nog mee wou, dus ik gaf vol gas bij maar dat deed hij ook. Uiteindelijk denk ik met 65km/h boven z'n rechter achterwiel geklapt

1x met blokkerende wielen net de Jaguar kunnen ontwijken die van links kwam, maar door de blokkerende wielen net de lantaarpaal meegepakt met de linkerkant van het stuur. Kerel van de Jag erkende zijn fout maar wou de juten er niet bij hebben, die heeft direct 350€ afgetikt

Meerdere malen tijdens het off-road rijden op m'n plaat gegaan maar dat telt niet

@Lycan_Capri(TSC), ik waardeer je openheid en ik begrijp hieruit dat je de kennis om goed te vallen uit de Moto-cross haalt.

Ook heb ik de indruk dat je in het verkeer alles in de hand hebt of wilt houden, inclusief het verkeer dat zich niet aan de regels houdt.

Het probleem is dat je het verkeer niet in de hand hebt, de ander kan altijd iets onverwachts gaan doen waar je niet op had gerekend.

Stel dat die Vectra in jouw geval op zijn remmen was gaan staan, op een stoeprand was geklapt en vervolgens al rondtollend een man met
hond op die stoep had aangereden?

Waar sta jij dan met jouw gelijk?

Carfanatic zei:
ach een lyan capri of sarcast komt zichzelf wel eens tegen.

Wat heb ik nou weer gedaan?

Lycan_Capri (TSC) zei:
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen.

Hee, ik heb een filmpje van je gezien!

https://www.youtube.com/watch?v=Hghd2LT6TL4

Hahahahaha @Sarcast wat grappig

1) Ik fiets niet
2) In dit geval had ik absoluut niet tegen die auto aangereden, aangezien dit zo overduidelijk was.

Blackadder the 5th zei:
@Lycan_Capri(TSC), ik waardeer je openheid en ik begrijp hieruit dat je de kennis om goed te vallen uit de Moto-cross haalt.

Ook heb ik de indruk dat je in het verkeer alles in de hand hebt of wilt houden, inclusief het verkeer dat zich niet aan de regels houdt.

Het probleem is dat je het verkeer niet in de hand hebt, de ander kan altijd iets onverwachts gaan doen waar je niet op had gerekend.

Stel dat die Vectra in jouw geval op zijn remmen was gaan staan, op een stoeprand was geklapt en vervolgens al rondtollend een man met
hond op die stoep had aangereden?

Waar sta jij dan met jouw gelijk?

Daarom rem ik nooit.

Friso en Schumacher konden uitstekend skiën. De een is dood, de ander mag blij zijn als hij ooit weer een stuur vast kan houden.

Lycan_Capri (TSC) zei:
stoterstangen90 zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (tu)

Boppie zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (tu)

Nou meneer de agent / meneer de rechter, door van mijn brommer af te springen heb ik erger letsel kunnen voorkomen
Aangezien het ondanks de schijfrem voor van een 125cc crosser en de versterkte trommelrem achter niet meer mogelijk was op tijd tot stilstand te komen
Dan heb je gewoon te hard gereden.
Je moet onder elke omstandigheid je voertuig tot stilstand kunnen brengen in de situatie die je kunt overzien.

Dank u Soloman :) De Sierra staat op t moment stil, radiateur lek, rijdt morgen weer. De Capri is kwa interieur bijna klaar en gaat binnenkort naar de spuiter. De Almera is gestript voor een grote verbouwing. De rest rijdt gewoon :)

@ss90
ja dat klopt, maar er kan altijd wat gebeuren :)

@Boppie
Hoe erg het ook is van Friso, hij ging off-piste, dan weet je van te voren dat je een risico neemt (sowieso met sporten)
Herr Schumie is gewoon heel ongelukig terecht gekomen ondanks dat hij een helm droeg (zie hierboven)

Sarcast zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen.

Hee, ik heb een filmpje van je gezien!

https://www.youtube.com/watch?v=Hghd2LT6TL4

Zou me niks verbazen dat de fietser de zilverkleurige Saab pas op het allerlaatste moment heeft waargenomen.
Waarschijnlijk te veel gefocust op de blauwe Toyota die er voor langs reed en die hij op een haar naar miste ...

Wij zien op de video het totale plaatje, rustig zittend voor het beeldscherm.
De fietser rijdt met hoge snelheid de kruising over en moet snel informatie filteren wat voor hem belangrijk is.

Helaas heeft hij belangrijke info gemist en daardoor in aanraking gekomen met de Saab ...

Gewoon een typisch gevalletje van hard wegrijden, vooral niet uitkijken en voorrang opeisen... had simpel voorkomen kunnen worden als die fietser op een normale manier weggefietst had i.p.v. een sprintje te trekken over een kruising met druk verkeer.
De fietser en saab beginnen ongeveer gelijktijdig te rijden, en aan de beelden te zien lijkt het wel dat die fietserook uitermate z'n best doet om die saab te kunnen rammen i.p.v. z'n gehaaste tempo even wat af te remmen.

Een jaar of 6 geleden heb ik in een exact vergelijkbare situatie als die saabrijder gezeten, maar dan met een snelle snorfietser... dankzij een paar getuigenverklaringen opgemaakt in het proces-verbaal werd de snorfietser toch schuldig bevonden aan het veroorzaken van het ongeval.

Ik krijg alleen maar de indruk dat hij het expres doet, die Saab had ie allang kunnen zien. Als fietser let je juist extra op de dingen rondom je en dan kan je die Saab mijns inziens toch moeilijk missen (tenzij je straaaaaal bezopen bent)...

Zevens zei:
Ik krijg alleen maar de indruk dat hij het expres doet, die Saab had ie allang kunnen zien. Als fietser let je juist extra op de dingen rondom je en dan kan je die Saab mijns inziens toch moeilijk missen (tenzij je straaaaaal bezopen bent)...

Wellicht heeft de fietser voor het eerst kennisgemaakt met het fenomeen remweg?
Als je hard wilt rijden, moet je ver vooruit kijken en vooral goed kunnen remmen ... :)

Wat ik bij fietsers nog wel eens meemaak, is dat ze een hekel hebben aan afstappen.
Ze rijden gewoon door en verwachten dat jij wel afremt.
Niet alleen als ik met de auto rijdt, maar ook als ik met de fiets op pad ben ...

onvoorstelbaar hoeveel mensen alle borden negeren en er voor de bussluis achter komen dat je er echt niet langs kan (td) en dan heb je nog de mensen die een bussluis niet zien.

De gemeente Leeuwarden zet er wel heel veel borden neer:

B82886002Z.1_20141219173215_000%2BGNMHRDIH.2.jpg

1 keer aangeven zou toch genoeg moeten zijn?

Tsja, mensen zijn eigenwijs en/of met andere dingen bezig.
Of de bestuurder met de MPV op de foto denkt "mijn auto staat wat hoger op de wielen, dat verbod geldt niet voor mij."

Hier nog een berichtje: Leeuwarder Courant: Automobilist botst met opzet op A7

Iemand met teveel geldingsdrang?

Met een bestelbusje ben ik ook een paar keer over de bussluis gereden. Maar doe ik toch liever niet meer want zou wel een hele lullige schade zijn als het fout gaat. In België moet je dit in ieder geval nooit proberen, daar hebben ze bussluizen ontworpen waar zelfs bussen er naast kunnen komen!
images

Afgelopen week reed ik 's avonds over de A2 richting Amsterdam, toen er bij Breukelen een C4 Gr Picasso van de vorige generatie invoegde, zonder verlichting (ook geen DRLs). Ogenblikkelijk begonnen diverse medeweggebruikers (mijzelf incluis) te seinen (er was kennelijk niets mis met de zichtbaarheid van het voertuig ;) ). De lichten van de Citroen bleven echter uit. Toen ik ca een minuut later passeerde en een blik wierp op de bestuurdersplek, zat daar een vrouw verwoed te gebaren en te roepen (heel nuttig, van achter glas en op de snelweg), duidelijk behoorlijk in paniek. Kennelijk kon ze het lichtknopje niet vinden; Zit dit bij een C4 GP op een ongebruikelijke plek? En hoe maak je op zo'n moment duidelijk dat ze hoogstwaarschijnlijk óf op de linkerstengel óf links achter het stuur moet kijken cq voelen? Duidelijk niet het grootste licht, deze bestuurster.

Franse auto, das meestal aan het stengeltje toch? Sowieso.. zet dan ff je wagen op de vluchtstrook en je hoeft het niet in paniek tijdens het autorijden te doen. Deze persoon had niet eens mogen vertrekken in die auto als je dit soort basic voertuig kennis niet hebt: je checkt toch voor het wegrijden dit soort knopjes/functies van het voertuig?

Helaas zie ik het ook vaker voorkomen, überhaupt het fenomeen defecte/gebrekkige verlichting. Mag wat mij betreft wel wat strenger op gecontroleerd (en beboet) worden.

Burocratie... aannemers worden vaak verplicht gesteld om tijdelijke verkeerssituaties duidelijk aan te geven, en daarbij maakt het niet uit als er al een vergelijkbaar permanent bord aanwezig is.

Bij een bouwput hier in de buurt is rondom de bouwput een tijdelijk 1-richtingverkeer ingesteld.
Op zich niet zo heel vreemd gezien het bouwverkeer, maar waarom dit dan ook in 2 doodlopende straten moet....:T

Vandaag reed er een scooter achter me in een smalle straat dus die kon niet inhalen. Toen moesten we een weg oversteken om aan de overkant weer in een smalle straat te belanden. Natuurlijk wilde de scooter langs me heen en dat kon ik heel goed begrijpen. Dus toen ik bijna aan de overkant was moest ik nog in de remmen voor een spookrijdende fietser. De scooter kon met piepende remmen ook nog net op tijd tot stilstand komen, helaas...

Hoe zit dat eigenlijk met een rechts voorgesorteerde auto? Met ook zijn knipper naar rechts uit.

Laatst wurmde zich daar bij mij nog een fietser tussen. Die ook nog rechtdoor ging ook.

Ik zag 'm vrij laat. Ik wou net afslaan, komt meneer op zijn fiets zich ertussen proppen.

Ging nog net goed.

Hier was het trouwens. https://www.google.nl/maps/@52.8540908,6.5162185,3a,75y,66.96h,80.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1skVilcVbgq7n1swCF2JDcWw!2e0

Er ligt nu aan de overkant een aparte betegelde fietsstrook. Vrij van de rijbaan. Daar wou die fietser heen. En ik stond voorgesorteerd voor rechtsaf. Maar die 10 centimeter tot de stoep was blijkbaar voldoende ruimte voor de fietser. Was een racefietser van een jaar of 35, gok ik.

Theorie: fietser behoort achter je te blijven dus die was fout.
Praktijk: fietser trekt zich nergens wat van aan en misbruikt de beschermde status van zwakke verkeersdeelnemer.

Van mij had je die fiets rustig plat mogen rijden, dat soort piloten leert toch alleen maar van schade.

Zemelaar zei:
Hoe zit dat eigenlijk met een rechts voorgesorteerde auto? Met ook zijn knipper naar rechts uit.

Laatst wurmde zich daar bij mij nog een fietser tussen. Die ook nog rechtdoor ging ook.

Ik zag 'm vrij laat. Ik wou net afslaan, komt meneer op zijn fiets zich ertussen proppen.

Ging nog net goed.

Hier was het trouwens. https://www.google.nl/maps/@52.8540908,6.5162185,3a,75y,66.96h,80.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1skVilcVbgq7n1swCF2JDcWw!2e0

Er ligt nu aan de overkant een aparte betegelde fietsstrook. Vrij van de rijbaan. Daar wou die fietser heen. En ik stond voorgesorteerd voor rechtsaf. Maar die 10 centimeter tot de stoep was blijkbaar voldoende ruimte voor de fietser. Was een racefietser van een jaar of 35, gok ik.

Heb je nog (vriendelijk) getoeterd en gezwaaid naar de fietser? Zou, gezien zijn leeftijd beter moeten weten.

Ik begrijp dergelijk gedrag niet.
Wanneer je dit als fietser bij een dichte bestelauto/vrachtwagen doet, wordt je een berichtje in de krant.
En drie maal raden wie er de schuld krijgt ...

daan944 zei:
Helaas zie ik het ook vaker voorkomen, überhaupt het fenomeen defecte/gebrekkige verlichting. Mag wat mij betreft wel wat strenger op gecontroleerd (en beboet) worden.

Om hierop door te gaan: vanmorgen zag ik op de A4 een busje (VW T4) waarbij aan beide kanten de achteruitrijdverlichting aanstond. Die lampjes zijn een stuk feller dan de normale achterlichten, dus het was even gek opkijken. Gelukkig reed ie wel gewoon de juiste kant op...

Geen lichtsignaal kunnen geven, want er zat ook iemand recht voor me, die wilde ik er niet mee storen.

Zemelaar zei:

Is niks mis mee, jij moet rechtdoorgaand verkeer links of rechts dicht achter je voorlaten.
Je zou wat beter rechts kunnen voorsorteren om het te voorkomen, achteropkomend verkeer hoef je niet voor te laten.

Sarcast zei:
Zemelaar zei:

Is niks mis mee, jij moet rechtdoorgaand verkeer links of rechts dicht achter je voorlaten.
Je zou wat beter rechts kunnen voorsorteren om het te voorkomen, achteropkomend verkeer hoef je niet voor te laten.

Als een fietser aan 40 cm genoeg heeft, ben je als automobilist feitelijk kansloos om hem/haar erachter te houden.
Laat staan met een bestelauto/vrachtwagen ...

Blackadder the 5th zei:
Als een fietser aan 40 cm genoeg heeft, ben je als automobilist feitelijk kansloos om hem/haar erachter te houden.

Precies. Signaleer dan ook een in potentie gevaarlijke situatie. Naast de hinder voor de doorstroming. Een kronkel in de regelgeving.

Hinder in de doorstroming?
En het is natuurlijk veel veiliger als de fietser gewoon achter jou wacht.

Blackadder the 5th zei:

Ik probeer het toch hoor. Je zal ze de kost geven die de fiets(suggestie)strook toch vrijhouden als ze rechtsaf willen slaan.

Sarcast zei:
Hinder in de doorstroming?

Blackadder the 5th zei:

Ik probeer het toch hoor. Je zal ze de kost geven die de fiets(suggestie)strook toch vrijhouden als ze rechtsaf willen slaan.

Met een Westfield lukt dat inderdaad wel.
Met een trekker met oplegger ga je met de achterwielen van de oplegger de stoep op als je zo dicht op de stoeprand blijft.

Dat is dus het inleven in de andere verkeersdeelnemer wat ik vaak mis.
Als fietser in het gat duiken dat door de vrachtwagenchauffeur vrij wordt gelaten
zonder te beseffen dat hij die ruimte nodig heeft om de draai te kunnen maken ...

Sarcast zei:
Hinder in de doorstroming? Voor mij.:}

Te meer daar ik ook nog naar links kijk. Als er dan net een fietser rechts naast me zit, wordt het gevaarlijk. Kortom, ik vind het een gevaarlijke regel. Recht doorgaand verkeer moet achter rechts voorgesorteerd verkeer blijven.

Zemelaar zei:
Sarcast zei:
Hinder in de doorstroming? Voor mij.:}

Te meer daar ik ook nog naar links kijk. Als er dan net een fietser rechts naast me zit, wordt het gevaarlijk. Kortom, ik vind het een gevaarlijke regel. Recht doorgaand verkeer moet achter rechts voorgesorteerd verkeer blijven.

@Zemelaar,

Kun je me uitleggen waarom de vrachtwagen bij deze situatie maar zelf moet uitkijken (moet voor de voetgangers in de gaten houden en rechtsachter de fietsers)

: afslaande vrachtauto op rotonde

Terwijl je bij door jou aangegeven situatie meteen pleit voor een aanpassing van verkeersregels?

Blackadder the 5th zei:
@Zemelaar,

Kun je me uitleggen waarom de vrachtwagen bij deze situatie maar zelf moet uitkijken (moet voor de voetgangers in de gaten houden en rechtsachter de fietsers)

: afslaande vrachtauto op rotonde

Terwijl je bij door jou aangegeven situatie meteen pleit voor een aanpassing van verkeersregels?

Bij de afslaande vrachtwagen is er een aparte strook voor fietsers. De vrachtwagen steekt deze als het ware over. In mijn geval sorteer ik rechts voor op dezelfde strook waar zich ook fietsers en ander verkeer bevinden. Is een andere situatie. Een andere wegindeling.

Dat maakt voor mij het verschil.

Met voorsorteren op dezelfde weg claim je je plek. Daar moet de rest achter blijven.

Maar blijkbaar is dit geen regel. Geen wet. :S

@Zemelaar, dat is een goede, op de foto van de rotonde staat inderdaad een symbool van een fietspad op het wegdek.

@Sarcast, dan heb ik toch een vraag. Mag je als bestuurder van een auto/vrachtwagen formeel het fietspad zoals aangegeven
op de rotonde wel dichtrijden?

Vandaag weer twee rasechte aso's tegen gekomen. Allereerst toen ik hier reed, netjes 30 zoals de weginrichter bedacht heeft. Volkswagen Golf III plakte al geruime tijd in mijn achterste, ging zelfs toeteren om uiteindelijk wild gebarend mij half over het fietspad voorbij te stoven.

En later op de dag stond ik hier te wachten op de trein. De kruising had ik vrijgelaten zoals het hoort. Terwijl de spoorbomen al aan het openen zijn komt er uit de straat van links een Land Rover Discovery in volle vaart aangezet, zo de auto's die daar stonden te wachten voorbij om voor mij er tussen te duiken. Hierbij miste hij een fietser op een haar na.

Blackadder the 5th zei:
@Sarcast, dan heb ik toch een vraag. Mag je als bestuurder van een auto/vrachtwagen formeel het fietspad zoals aangegeven
Je mag op de fietsstrook (met onderbroken strepen) rijden, sterker nog als het geen rotonde is MOET je dat omdat je rechts moet houden

Dit vind ik zelf een mooie situatie waar ik er de eerste keer bijna een fietser onder had liggen: https://goo.gl/maps/P1mHF Er staat duidelijk een pijl op het wegdek om rechtsaf te slaan en ook de verkeerslichten laten zo`n mooie pijl zien. Maar natuurlijk zijn er fietsers die schijt aan die pijlen hebben en gewoon rechtdoor fietsen. Op dat punt fietsen vaak grote groepen fietsers, hoe zouden jullie die situatie dan aanpakken, gewoon wachten om te zien hoe de meeste fietsers wel gewoon de regels volgen of doordrukken en de fietsers op die manier dwingen mee te gaan? Lijkt me een zwaar moeilijk punt voor de touringcars die daar ook vaak rechtsaf moeten slaan. Of heb ik het helemaal mis en mogen fietsers gewoon op dat punt rechtdoor fietsen, dat onderbord van dat bord verderop geeft volgens mij toch echt aan dat uitgezonderd lijnbussen dat mogen doen.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Je mag op de fietsstrook (met onderbroken strepen) rijden, sterker nog als het geen rotonde is MOET je dat omdat je rechts moet houden

Leg dat eens uit aan al die konijnen die zich veiliger voelen als ze in het midden rijden.

Blik_op_wielen zei:
Dit vind ik zelf een mooie situatie waar ik er de eerste keer bijna een fietser onder had liggen: https://goo.gl/maps/P1mHF Er staat duidelijk een pijl op het wegdek om rechtsaf te slaan en ook de verkeerslichten laten zo`n mooie pijl zien. Maar natuurlijk zijn er fietsers die schijt aan die pijlen hebben en gewoon rechtdoor fietsen. Op dat punt fietsen vaak grote groepen fietsers, hoe zouden jullie die situatie dan aanpakken, gewoon wachten om te zien hoe de meeste fietsers wel gewoon de regels volgen of doordrukken en de fietsers op die manier dwingen mee te gaan? Lijkt me een zwaar moeilijk punt voor de touringcars die daar ook vaak rechtsaf moeten slaan. Of heb ik het helemaal mis en mogen fietsers gewoon op dat punt rechtdoor fietsen, dat onderbord van dat bord verderop geeft volgens mij toch echt aan dat uitgezonderd lijnbussen dat mogen doen.

Zoals als ik heb geleerd vroeger is dat bord verboden voor alle verkeer behalve voetgangers. Het onderbord geeft vervolgens permissie aan lijnbussen om
door te rijden.
Vraag me af hoe het voor voetgangers is geregeld, hebben die een apart verkeerslicht (is lastig te zien).

Fietsers zijn dus in overtreding, maar doordrukken om ze op deze fout te wijzen gaat ook al weer wat ver ....
Lijkt me een mooie plek voor de politie om even te controleren.:)

Blik_op_wielen zei:
Fiesters nemen niet regulier aan het verkeer deel door het negeren van de pijl en de C1 aan de overkant. Niet regulier deelnemen is geen voorrang.

Terug
Bovenaan