Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Soloman zei:met de hond.:T
Boppie zei:Vorige week......had ik de aanhanger mee.
Rij ik van de A1 af ter hoogte van Amersfoort vanaf Apeldoorn, rij over de snelweg naar de grote kruising toe waar je naar links toe moet als je naar de Praxis wil.......stoplicht op groen..super....minder super dat iemand dan een eeuwigheid nodig heeft om op te trekken....gewoon met kruipsnelheid de bocht nemen....en die stoplichten volgen kort op elkaar...dan sta je zomaar met aanhanger midden op de kruising. Toen was ik echt leed.....die kerel was de weg kwijt. Kan gebeuren....maar rij door, zet je wagen aan de kant als het kan en ga dan uitvogelen wat er mis is. Niet midden op een zeer drukke kruising.
Soloman zei:En, had hij nog commentaar?
Soloman zei:Boppie zei:Vorige week......had ik de aanhanger mee.
Rij ik van de A1 af ter hoogte van Amersfoort vanaf Apeldoorn, rij over de snelweg naar de grote kruising toe waar je naar links toe moet als je naar de Praxis wil.......stoplicht op groen..super....minder super dat iemand dan een eeuwigheid nodig heeft om op te trekken....gewoon met kruipsnelheid de bocht nemen....en die stoplichten volgen kort op elkaar...dan sta je zomaar met aanhanger midden op de kruising. Toen was ik echt leed.....die kerel was de weg kwijt. Kan gebeuren....maar rij door, zet je wagen aan de kant als het kan en ga dan uitvogelen wat er mis is. Niet midden op een zeer drukke kruising.
Zeer herkenbaar. Ook in veel andere gevallen. Bijvoorbeeld in de supermarkt, vooral bejaarde mensen doen dat: met karretje door het hekje rijden als jij er achteraan loopt en daarna gaan ze gelijk stil staan. Krijg jij het hekje in je kruis. Oempf!
Of ze blijven voor een roltrap richting trein staan. Of ze gaan kletsen op zo'n plek. Dan vraag je dat je er langs mag en ze kijken je aan of ze vuur zien branden.
Heb je wel eens mensen bij een snackautomatiek zien staan? Ze trekken er een snack uit en dan blijven ze staan, op dezelfde plek. Kijkend naar alle frikandellen en bamiballen achter een ruitje terwijl ze staan te eten.
Het "actie-stop"- syndroom verbaast me telkens weer. Oh ja nog zo een: op de roltrap, en dan stilstaand de I-likes op de telefoon bekijken direct na de roltrap. Rol jij er lekker tegenaan.![]()
Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
PauseBreak zei:Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
De rest van de wereld (auto's achter je, motorrijders, fietsers en voetgangers) is je erg dankbaar.
E34M5 zei:PauseBreak zei:Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
De rest van de wereld (auto's achter je, motorrijders, fietsers en voetgangers) is je erg dankbaar.
voetgangers??? met 30 km/h val sneeuw niet zomaar opzij en op de snelweg heb ik nog nooit een voetganger achter me gehad.
Blijft een bmw-rijder hoor.PauseBreak zei:Je bent niet alleen op de wereld.
PauseBreak zei:E34M5 zei:PauseBreak zei:Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
voetgangers??? met 30 km/h val sneeuw niet zomaar opzij en op de snelweg heb ik nog nooit een voetganger achter me gehad.
Stuifsneeuw. Ook dat is niet prettig en heb je met 30 - 50km/u meer dan genoeg. Neem gewoon even de moeite om je auto fatsoenlijk sneeuwvrij te maken. Je bent niet alleen op de wereld.
Zollie zei:Ik was onderweg naar een ziekenhuis, meneer ging de A10 op en ik de A2, mijn vriendin zat al in lichte paniek naast me...
Ik had de meneer anders inderdaad wel even willen spreken...
Zollie zei:Ongeveer hier begon een linksrijdende Passat te knipperen naar rechts. Hij zat precies naast me. (Je hebt daar tegenwoordig nog meer ruimte dan op maps om in te voegen.)
Echter deze heer-in-het-verkeer vond dat ik zijn voorrangswens had moeten begrijpen en m direct ruimte moest geven. Toen dat niet gebeurde omdat achter mij een zee van ruimte was, en voor mijn voorganger ook, propte hij m zo naar rechts. Na enig toeteren maakte hij een schijbeweging naar links en duwde m daarna nog steviger naar rechts. Inmiddels op de vluchtstrook rijdend heb ik m maar zijn zin gegeven.
Eenmaal op de A10 bleek dat hij genoeg vermogen had gehad om gewoon voorbij mijn voorligger te kunnen gaan en netjes in te voegen, want de haas was er als een raket vandoor. Misschien vond hij groot licht in zijn spiegel niet zo ontspannen rijden...
Joël D. zei:Zollie zegt dat zowel voor als achter hem genoeg ruimte was, dus waarom niet óf even gas geven óf even gas terug nemen om voor resp. erachter in te voegen?
Zollie zei:...linksrijdende Passat te knipperen naar rechts. Hij zat precies naast me. (Je hebt daar tegenwoordig nog meer ruimte dan op maps om in te voegen.)
Echter deze heer-in-het-verkeer vond dat ik zijn voorrangswens had moeten begrijpen en m direct ruimte moest geven...
PauseBreak zei:Sowieso is degene die iemand anders de vluchtstrook op dwingt de aso. Daar kan geen twijfel over bestaan.
E34M5 zei:Zollie zei:Ik was onderweg naar een ziekenhuis, meneer ging de A10 op en ik de A2, mijn vriendin zat al in lichte paniek naast me...
Ik had de meneer anders inderdaad wel even willen spreken...
jij zou het willen, ik zou het gewoon gedaan hebben :T
LoveD MyJeep zei:PauseBreak zei:Sowieso is degene die iemand anders de vluchtstrook op dwingt de aso. Daar kan geen twijfel over bestaan.
Nou, dat kan dus wel. Ik kan echt wel situaties bedenken waarin je iemand er niet tussen kán laten en diegene daardoor de vluchtstrook op "moet" (Tussen " " want hij kan tenslotte ook stoppen en niet de vluchtstrook op... Als het om invoegen gaat dan). [..]
Zollie zei:Er was niet heel veel ruimte voor de invoeger omdat ik wat dicht op mijn tergend langzame voorganger reed. Ik wilde die ook nog inhalen als mijn buurman vertrokken was, dus of als hij er even voorbij was gepiept, of als hij nóg langzamer reed.
Buurman echter raakte misschien in paniek van een ritsbordje ofzo, dus gebeurde dit. Maar het asfalt om te ritsen (of te anticiperen) was dus lang zat om tweemaal een uitgebreide duw-actie te ondernemen, met getoeter en vluchtstrookrijden, dat is geen 100m. Wat ik zeg, plek zat, vermogen zat, anticiperend vermogen nul.
PauseBreak zei:LoveD MyJeep zei:PauseBreak zei:Sowieso is degene die iemand anders de vluchtstrook op dwingt de aso. Daar kan geen twijfel over bestaan.
Nou, dat kan dus wel. Ik kan echt wel situaties bedenken waarin je iemand er niet tussen kán laten en diegene daardoor de vluchtstrook op "moet" (Tussen " " want hij kan tenslotte ook stoppen en niet de vluchtstrook op... Als het om invoegen gaat dan). [..]
Niet in deze situatie. Dat er andere situaties zijn waarin de bal de andere kant op rolt kan natuurlijk altijd, maar in dit specifieke geval niet. Ik was in de veronderstelling dat je dat ook wel zou snappen.
Die motorrijder die achter me rijd, rijd al in de sneeuw dus een beetje extra sneeuw maakt ook niks uitPauseBreak zei:Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
Graaaf zei:rij je 's ochtends vroeg over een besneeuwde en bevroren weg voorzichting 70 a 80 op de rechterbaan (zelfs de 4 wielaangedreven landrover voor ons) komt er een volle touringcar met minimaal honderd over de linkerbaan stuifen...op weg naar een weer een krantenartikel...
Bmwlover1 zei:Die motorrijder die achter me rijd, rijd al in de sneeuw dus een beetje extra sneeuw maakt ook niks uitPauseBreak zei:Bmwlover1 zei:Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.
En fietsers en voetgangster horen niet op de rijbaan voor auto's![]()
Zevens zei:Ik rijd niet zo vaak in de spits maar nu tijdens de tentamens moet ik vaak wel door de ochtendspits heen. Ik stoor me dan toch het meeste aan gaatjesdichtrijders als in: je mag er lekker niet tussen, je houdt me alleen maar op! En mensen die een gaatje zien waar die eigenlijk niet is: hey daar past mijn autootje precies in, dat degenen achter mij voor mij moeten remmen is niet mijn probleem!
CVPI zei:Vandaag voor het eerst sinds 10 jaar rijbewijs en minstens 1.000.000 KM's