Guest
Soloman zei:@PM zei:Terence zei:@PM zei:Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?
Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.
Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.
Gisteravond een paar levensmoeie fietsers: ik kwam bij een tweetal wegversmallingen, eerst een uitstulping van de berm aan de rechterkant en vervolgens eentje aan de linkerkant. Een auto die van de andere kant kwam bleef wachten, dus ik koers naar links om het eerste obstakel heen en weer terug naar rechts om het tweede obstakel + tegenligger. Ben ik bijna bij die tegenligger, komt er een fietser achter vandaan die wil oversteken naar het fietspad dat daar begint (aan mijn kant van de weg dus)Rij ik naast de tegenligger, met m'n voet al bij de rem, blijkt er naast die eerste fietser nog eentje te fietsen
Had in elk geval de seconde die je nodig schijnt te hebben om van gas naar rem te komen al uitgespaard door die eerste fietser...
Groot licht en mistverlichting aan. Claxon ver van te voren indrukken. Net zo lang de claxon ingedrukt houden tot je er ver voorbij bent. Nog even een schijnbeweging naar rechts als je er voorbij rijdt, en ze doen het nooit weer.![]()
of je stapt uit zonder andere in gevaar te brengen