Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Soloman zei:
@PM zei:
Terence zei:
@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.

Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.

Gisteravond een paar levensmoeie fietsers: ik kwam bij een tweetal wegversmallingen, eerst een uitstulping van de berm aan de rechterkant en vervolgens eentje aan de linkerkant. Een auto die van de andere kant kwam bleef wachten, dus ik koers naar links om het eerste obstakel heen en weer terug naar rechts om het tweede obstakel + tegenligger. Ben ik bijna bij die tegenligger, komt er een fietser achter vandaan die wil oversteken naar het fietspad dat daar begint (aan mijn kant van de weg dus) :rolleyes: Rij ik naast de tegenligger, met m'n voet al bij de rem, blijkt er naast die eerste fietser nog eentje te fietsen :( Had in elk geval de seconde die je nodig schijnt te hebben om van gas naar rem te komen al uitgespaard door die eerste fietser...

Groot licht en mistverlichting aan. Claxon ver van te voren indrukken. Net zo lang de claxon ingedrukt houden tot je er ver voorbij bent. Nog even een schijnbeweging naar rechts als je er voorbij rijdt, en ze doen het nooit weer.o_O

of je stapt uit zonder andere in gevaar te brengen

Vorige week......had ik de aanhanger mee.

Rij ik van de A1 af ter hoogte van Amersfoort vanaf Apeldoorn, rij over de snelweg naar de grote kruising toe waar je naar links toe moet als je naar de Praxis wil.......stoplicht op groen..super....minder super dat iemand dan een eeuwigheid nodig heeft om op te trekken....gewoon met kruipsnelheid de bocht nemen....en die stoplichten volgen kort op elkaar...dan sta je zomaar met aanhanger midden op de kruising. Toen was ik echt leed.....die kerel was de weg kwijt. Kan gebeuren....maar rij door, zet je wagen aan de kant als het kan en ga dan uitvogelen wat er mis is. Niet midden op een zeer drukke kruising.

Boppie zei:

Rij ik van de A1 af ter hoogte van Amersfoort vanaf Apeldoorn, rij over de snelweg naar de grote kruising toe waar je naar links toe moet als je naar de Praxis wil.......stoplicht op groen..super....minder super dat iemand dan een eeuwigheid nodig heeft om op te trekken....gewoon met kruipsnelheid de bocht nemen....en die stoplichten volgen kort op elkaar...dan sta je zomaar met aanhanger midden op de kruising. Toen was ik echt leed.....die kerel was de weg kwijt. Kan gebeuren....maar rij door, zet je wagen aan de kant als het kan en ga dan uitvogelen wat er mis is. Niet midden op een zeer drukke kruising.

Zeer herkenbaar. Ook in veel andere gevallen. Bijvoorbeeld in de supermarkt, vooral bejaarde mensen doen dat: met karretje door het hekje rijden als jij er achteraan loopt en daarna gaan ze gelijk stil staan. Krijg jij het hekje in je kruis. Oempf!
Of ze blijven voor een roltrap richting trein staan. Of ze gaan kletsen op zo'n plek. Dan vraag je dat je er langs mag en ze kijken je aan of ze vuur zien branden.
Heb je wel eens mensen bij een snackautomatiek zien staan? Ze trekken er een snack uit en dan blijven ze staan, op dezelfde plek. Kijkend naar alle frikandellen en bamiballen achter een ruitje terwijl ze staan te eten.

Het "actie-stop"- syndroom verbaast me telkens weer. Oh ja nog zo een: op de roltrap, en dan stilstaand de I-likes op de telefoon bekijken direct na de roltrap. Rol jij er lekker tegenaan.:(

Zojuist wou ik inhalen, gaat de mafkees naast me flink gas lopen geven waardoor ik hem moest snijden (tegenligger)...

Soloman zei:
Boppie zei:

Zeer herkenbaar. Ook in veel andere gevallen. Bijvoorbeeld in de supermarkt, vooral bejaarde mensen doen dat: met karretje door het hekje rijden als jij er achteraan loopt en daarna gaan ze gelijk stil staan. Krijg jij het hekje in je kruis. Oempf!
Of ze blijven voor een roltrap richting trein staan. Of ze gaan kletsen op zo'n plek. Dan vraag je dat je er langs mag en ze kijken je aan of ze vuur zien branden.
Heb je wel eens mensen bij een snackautomatiek zien staan? Ze trekken er een snack uit en dan blijven ze staan, op dezelfde plek. Kijkend naar alle frikandellen en bamiballen achter een ruitje terwijl ze staan te eten.

Het "actie-stop"- syndroom verbaast me telkens weer. Oh ja nog zo een: op de roltrap, en dan stilstaand de I-likes op de telefoon bekijken direct na de roltrap. Rol jij er lekker tegenaan.:(

Mensen denken er niet bij na. Hun doel is bereikt, zij zijn er. De rest kan de pot op.

Nog zo mooi ondoordacht.....loop je door een winkelstraat. Hoe vaak het gebeurt dat je mensen moet ontwijken die klakkeloos een winkel uitlopen. Zonder even te kijken. Misschien klinkt het onbenullig...maar dan zou je willen vragen of ze niet even uit hun doppen kunnen kijken.

Ja hoor de eerste sneeuw is gevallen en meteen al talloze auto's die hun auto niet sneeuwvrij maken. Achterruiten nog vol, achterlichten/koplampen nog vol, motorkap/dak nog vol..

PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:
Dak en motorkap maak ik ook nooit schoon hoor.

De rest van de wereld (auto's achter je, motorrijders, fietsers en voetgangers) is je erg dankbaar.

voetgangers??? met 30 km/h val sneeuw niet zomaar opzij en op de snelweg heb ik nog nooit een voetganger achter me gehad.

Mensen denken er niet bij na. Hun doel is bereikt, zij zijn er. De rest kan de pot op.

Nog zo mooi ondoordacht.....loop je door een winkelstraat. Hoe vaak het gebeurt dat je mensen moet ontwijken die klakkeloos een winkel uitlopen. Zonder even te kijken. Misschien klinkt het onbenullig...maar dan zou je willen vragen of ze niet even uit hun doppen kunnen kijken.

Het is begonnen in de jaren 90. En het erge is, het is zeer Nederlands.
We zijn een land geworden van egoisme en materialisme. En het allerergste is: je heb alleen jezelf er mee.

E34M5 zei:
PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:

De rest van de wereld (auto's achter je, motorrijders, fietsers en voetgangers) is je erg dankbaar.

voetgangers??? met 30 km/h val sneeuw niet zomaar opzij en op de snelweg heb ik nog nooit een voetganger achter me gehad.

Stuifsneeuw. Ook dat is niet prettig en heb je met 30 - 50km/u meer dan genoeg. Neem gewoon even de moeite om je auto fatsoenlijk sneeuwvrij te maken. Je bent niet alleen op de wereld.

Toevallig zag ik vandaag een mevrouw die haar dak niet schoon had geveegd. Bij het stoppen bij het stoplicht schoof die hele massa dus naar voren, volledig over haar voorruit heen. Dat is mooi lullig als je dan vooraan bij het stoplicht staat met een rits auto's achter je.

PauseBreak zei:
E34M5 zei:
PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:

Stuifsneeuw. Ook dat is niet prettig en heb je met 30 - 50km/u meer dan genoeg. Neem gewoon even de moeite om je auto fatsoenlijk sneeuwvrij te maken. Je bent niet alleen op de wereld.

En wat te denken van dat pak sneeuw dat door het opwarmen van de auto van de motorkap op de ruit schuift, of bij remmen van het dak af de ruit op schuift. Zie je ineens heel weinig... Bij 30 km/u is de snelheid al hoog genoeg om in de bocht er vanaf te schuiven. Leuk als je daar loopt of fietst. Ik spreek uit ervaring...

Ongeveer hier begon een linksrijdende Passat te knipperen naar rechts. Hij zat precies naast me. (Je hebt daar tegenwoordig nog meer ruimte dan op maps om in te voegen.)
Echter deze heer-in-het-verkeer vond dat ik zijn voorrangswens had moeten begrijpen en m direct ruimte moest geven. Toen dat niet gebeurde omdat achter mij een zee van ruimte was, en voor mijn voorganger ook, propte hij m zo naar rechts. Na enig toeteren maakte hij een schijbeweging naar links en duwde m daarna nog steviger naar rechts. Inmiddels op de vluchtstrook rijdend heb ik m maar zijn zin gegeven.

Eenmaal op de A10 bleek dat hij genoeg vermogen had gehad om gewoon voorbij mijn voorligger te kunnen gaan en netjes in te voegen, want de haas was er als een raket vandoor. Misschien vond hij groot licht in zijn spiegel niet zo ontspannen rijden...

Ik was onderweg naar een ziekenhuis, meneer ging de A10 op en ik de A2, mijn vriendin zat al in lichte paniek naast me...

Ik had de meneer anders inderdaad wel even willen spreken...

Zollie zei:
Ik was onderweg naar een ziekenhuis, meneer ging de A10 op en ik de A2, mijn vriendin zat al in lichte paniek naast me...

jij zou het willen, ik zou het gewoon gedaan hebben :T

Zollie zei:
Ongeveer hier begon een linksrijdende Passat te knipperen naar rechts. Hij zat precies naast me. (Je hebt daar tegenwoordig nog meer ruimte dan op maps om in te voegen.)
Echter deze heer-in-het-verkeer vond dat ik zijn voorrangswens had moeten begrijpen en m direct ruimte moest geven. Toen dat niet gebeurde omdat achter mij een zee van ruimte was, en voor mijn voorganger ook, propte hij m zo naar rechts. Na enig toeteren maakte hij een schijbeweging naar links en duwde m daarna nog steviger naar rechts. Inmiddels op de vluchtstrook rijdend heb ik m maar zijn zin gegeven.

Eenmaal op de A10 bleek dat hij genoeg vermogen had gehad om gewoon voorbij mijn voorligger te kunnen gaan en netjes in te voegen, want de haas was er als een raket vandoor. Misschien vond hij groot licht in zijn spiegel niet zo ontspannen rijden...

Het is uit je verhaal niet helemaal duidelijk wie de aso is. Het maakt nogal wat uit als de Passat met grote snelheid van achteren komt en koste wat het kost jou afsnijdt of dat ie gewoon met het verkeer mee optrekt en als het tijd wordt om te ritsen ziet dat jij als een dolle aan het kleven bent om hem er niet tussen te laten en 'm ertussen propt.
Ik vind het zelf normaal om in dit soort rits situaties dezelfde snelheid aan te houden als de auto's naast je en een normale afstand te houden van de auto voor je, dan ritst het hele zooitje in elkaar zonder al te veel problemen.

Zollie zegt dat zowel voor als achter hem genoeg ruimte was, dus waarom niet óf even gas geven óf even gas terug nemen om voor resp. erachter in te voegen?

Joël D. zei:
Zollie zegt dat zowel voor als achter hem genoeg ruimte was, dus waarom niet óf even gas geven óf even gas terug nemen om voor resp. erachter in te voegen?

Nogmaals, het is onduidelijk hoe het zich precies heeft afgespeeld, maar als je ook maar 1 seconde ertussen laat bij 50 km/h dan is er al genoeg ruimte voor iemand om ertussen te komen. Het lijkt erop of Zollie aan het kleven was, of dat met de bedoeling was om de Passat er niet tussen te laten weten we niet, maar zo ja dan is dat om te beginnen niet netjes.

ritsen word niet 10 meter voor het einde aangegeven, lijkt er dus meer op dat de passat-rijder tot het einde is doorgereden en de auto ertussen wou proppen.

Er was niet heel veel ruimte voor de invoeger omdat ik wat dicht op mijn tergend langzame voorganger reed. Ik wilde die ook nog inhalen als mijn buurman vertrokken was, dus of als hij er even voorbij was gepiept, of als hij nóg langzamer reed.

Buurman echter raakte misschien in paniek van een ritsbordje ofzo, dus gebeurde dit. Maar het asfalt om te ritsen (of te anticiperen) was dus lang zat om tweemaal een uitgebreide duw-actie te ondernemen, met getoeter en vluchtstrookrijden, dat is geen 100m. Wat ik zeg, plek zat, vermogen zat, anticiperend vermogen nul.

Zollie zei:
...linksrijdende Passat te knipperen naar rechts. Hij zat precies naast me. (Je hebt daar tegenwoordig nog meer ruimte dan op maps om in te voegen.)
Echter deze heer-in-het-verkeer vond dat ik zijn voorrangswens had moeten begrijpen en m direct ruimte moest geven...

Snap dat soort figuren ook nooit. Direct naast je gaan rijden met het knippertje aan. Is het echt zo lastig? Even versnellen knippertje uit en er voor of gas laten vallen knippertje uit en er achter.

PauseBreak zei:
Sowieso is degene die iemand anders de vluchtstrook op dwingt de aso. Daar kan geen twijfel over bestaan.

Nou, dat kan dus wel. Ik kan echt wel situaties bedenken waarin je iemand er niet tussen kán laten en diegene daardoor de vluchtstrook op "moet" (Tussen " " want hij kan tenslotte ook stoppen en niet de vluchtstrook op... Als het om invoegen gaat dan). Sterker nog, die heb ik wel eens meegemaakt.

Alles hangt altijd af van alle omstandigheden. En dan nog is er geen eenduidig antwoord omdat iedereen de situatie beleeft vanuit zijn eigen perspectief en beleving.

E34M5 zei:
Zollie zei:

jij zou het willen, ik zou het gewoon gedaan hebben :T

Want dat had ook echt zin gehad.
Zollie was blijkbaar "geladen" want op weg naar het ziekenhuis en vriendin in lichte paniek. Passatmeneer was óf bewust fout bezig - en dan laat men zich niet graag terecht wijzen - óf had ook een "goede" reden voor zijn gedrag wat betekent dat ook hij "geladen" was. Uitkomst kan dan alleen maar agressie opleveren.

Je schouders ophalen en blij zijn dat alles goed ging is veel gezonder.

Dit hele topic zou niet eens bestaan als mensen beseften dat "asociaal" alleen tussen de oren zit, want het is een waardeoordeel. En daar kies je voor. Je kiest om iets een probleem te maken of te laten zijn. Dus kies je ook voor de stress en de opwinding er van. En er wordt steevast vergeten dat de ander ook zijn eigen beleving heeft, en in plaats daarvan wordt een eigen projectie losgelaten die de ander eigenlijk altijd een "slechterik" laat zijn.

Wat zou het verhelderend zijn als iedereen altijd direct meekreeg wat een ander van hem denkt. Dan wist iedereen meteen dat ook zij zelf regelmatig als "aso" of "idioot" worden bestempeld.

Niet waar? Dus een ander persoon denkt en beleeft niet net zoals jij op zijn eigen manier?... Welterusten als je dat denkt...

Passat-rijder was bewust fout bezig aangezien je niet "per ongeluk" iemand 2x gaat drukken

https://www.transport-online.nl/site/44308/rijdende-vrachtwagenchauffeur-kijk-mam-zonder-handenvideo/

Ongeschikt.....

LoveD MyJeep zei:
PauseBreak zei:
Sowieso is degene die iemand anders de vluchtstrook op dwingt de aso. Daar kan geen twijfel over bestaan.

Nou, dat kan dus wel. Ik kan echt wel situaties bedenken waarin je iemand er niet tussen kán laten en diegene daardoor de vluchtstrook op "moet" (Tussen " " want hij kan tenslotte ook stoppen en niet de vluchtstrook op... Als het om invoegen gaat dan). [..]

Niet in deze situatie. Dat er andere situaties zijn waarin de bal de andere kant op rolt kan natuurlijk altijd, maar in dit specifieke geval niet. Ik was in de veronderstelling dat je dat ook wel zou snappen.

rij je 's ochtends vroeg over een besneeuwde en bevroren weg voorzichting 70 a 80 op de rechterbaan (zelfs de 4 wielaangedreven landrover voor ons) komt er een volle touringcar met minimaal honderd over de linkerbaan stuifen...op weg naar een weer een krantenartikel...

Dat overkwam ons ook een keer in Duitsland. Gigantische sneeuwbui, weg was helemaal wit en je kon ongeveer 50 meter voor je zien (het was eigenlijk onverantwoordelijk om te rijden, op dat moment konden we echter niet stoppen, bij de eerste afslag zijn we eraf gegaan en hebben we gewacht tot het wat minder hard sneeuwde), maar op de linkerbaan reed er gewoon een touringcar met een snelheid van zo'n 80km/h.

Zollie zei:
Er was niet heel veel ruimte voor de invoeger omdat ik wat dicht op mijn tergend langzame voorganger reed. Ik wilde die ook nog inhalen als mijn buurman vertrokken was, dus of als hij er even voorbij was gepiept, of als hij nóg langzamer reed.

Buurman echter raakte misschien in paniek van een ritsbordje ofzo, dus gebeurde dit. Maar het asfalt om te ritsen (of te anticiperen) was dus lang zat om tweemaal een uitgebreide duw-actie te ondernemen, met getoeter en vluchtstrookrijden, dat is geen 100m. Wat ik zeg, plek zat, vermogen zat, anticiperend vermogen nul.

Deze situatie lijkt op een aaneenschakeling van slechte keuzes, over en weer. Slechte verkeersinzicht van de Passat die nog makkelijk kon inhalen, verkeerde keuze van jou om te kleven, verkeerde reactie van de Passat om in een gat te duiken die er niet is, verkeerde keuze van jou om de onkundige sociale ritser geen ruimte te geven omdat hij gas had kunnen geven, verkeerde keuze van de Passat om alsnog door te drukken.

PauseBreak zei:
LoveD MyJeep zei:
PauseBreak zei:

Nou, dat kan dus wel. Ik kan echt wel situaties bedenken waarin je iemand er niet tussen kán laten en diegene daardoor de vluchtstrook op "moet" (Tussen " " want hij kan tenslotte ook stoppen en niet de vluchtstrook op... Als het om invoegen gaat dan). [..]

Niet in deze situatie. Dat er andere situaties zijn waarin de bal de andere kant op rolt kan natuurlijk altijd, maar in dit specifieke geval niet. Ik was in de veronderstelling dat je dat ook wel zou snappen.

Nou ja, je betrekt je niet op de situatie maar schrijft een algemene statement. Wat een woordje als "hier" voor verschil kan maken ;)

PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:

Die motorrijder die achter me rijd, rijd al in de sneeuw dus een beetje extra sneeuw maakt ook niks uit :)
En fietsers en voetgangster horen niet op de rijbaan voor auto's :)

Graaaf zei:
rij je 's ochtends vroeg over een besneeuwde en bevroren weg voorzichting 70 a 80 op de rechterbaan (zelfs de 4 wielaangedreven landrover voor ons) komt er een volle touringcar met minimaal honderd over de linkerbaan stuifen...op weg naar een weer een krantenartikel...

Zou kunnen dat de bus onverantwoord hard ging, maar er kan een groot verschil zijn van voertuig tot voertuig. Ik heb de afgelopen maand voor het eerst met AWD en winterbanden in de sneeuw gereden en sta er versteld van hoeveel grip en controle er is. Een vriend van me vond ook dat ie altijd onverantwoord hard werd ingehaald op sneeuw als hij langzaam over de weg glibberde met all-seasons, maar nu hij mee reed begreep hij dat je met winterbanden gewoon zo veel meer grip hebt op besneeuwde wegen.

Bmwlover1 zei:
PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:

Die motorrijder die achter me rijd, rijd al in de sneeuw dus een beetje extra sneeuw maakt ook niks uit :)
En fietsers en voetgangster horen niet op de rijbaan voor auto's :)

Nogmaals, je bent niet alleen op de wereld. Sneeuw gaat stuiven, dat houdt zich niet aan rijstroken of rijbanen. Sneeuw wil in bochten ook wel eens lekker van je auto glijden, of wanneer je 'sportief' optrekt of hard remt. Mede door dat eerste zorg je voor een hoop extra sneeuw ineens voor iemand anders' wielen. Dat kan gewoon ronduit gevaarlijk zijn.

@LMJ:
Tsja, in de context zou het toch echt wel duidelijk moeten zijn, maar als je die graag wilt negeren dan wordt het wel wat lastiger ja.

Vandaag voor het eerst sinds 10 jaar rijbewijs en minstens 1.000.000 KM's een brakecheck voor m'n kiezen gehad.

Na een heerlijk rustige ochtend op de Achterhoekse wegen na klanten bezoeken richting kantoor te Utrecht.
Rijdend met ca. 115 km/u op de A27 tussen de Bilt en Utrecht op de linkerbaan kwam er ineens een VW busje met 2 labiele figuren op me ingereden, na 5 seconden al seinen dat ik aan de kant moest. Dus ik gebaren van afstand houden s.v.p. Vervolgens rustig naar rechts en meneer in de bijrijdersstoel zit me te middelvinger gebaren. Dus ik een mooie L van loser en een pinkje van je hebt een kleine pecker reageren. Vervolgens gaat die voor me rijden en jawel rempedaal door z'n bodem heen, gelukkig had ik ruim afstand dus kon bijremmen zonder dat achterop volgend verkeer er last van had. Helaas ging de pauperschadebus niet eraf waar ik eraf moest, anders had het nog heel gezellig geworden.

Het wordt steeds erger op de wegen, met name in de Randstad met al dat klotevolk en hun opgefokte rijgedrag. Je eigen lontje wordt er ook korter van.

Dat laatste heb je natuurlijk grotendeels zelf in de hand.
Als ik van iedere lompe actie compleet over de rooie moest gaan, was ik iedere dag overspannen op een rit van nog geen 10km.
Dat zegt niet dat ik me nooit ergens aan kan storen, maar je moet verder tenslotte.

Ik rijd niet zo vaak in de spits maar nu tijdens de tentamens moet ik vaak wel door de ochtendspits heen. Ik stoor me dan toch het meeste aan gaatjesdichtrijders als in: je mag er lekker niet tussen, je houdt me alleen maar op! En mensen die een gaatje zien waar die eigenlijk niet is: hey daar past mijn autootje precies in, dat degenen achter mij voor mij moeten remmen is niet mijn probleem!

Maarja, ik verwacht dit soort acties zo onderhand wel, ik scheld ze in mijn gedachten even uit en ga weer verder.

Zevens zei:
Ik rijd niet zo vaak in de spits maar nu tijdens de tentamens moet ik vaak wel door de ochtendspits heen. Ik stoor me dan toch het meeste aan gaatjesdichtrijders als in: je mag er lekker niet tussen, je houdt me alleen maar op! En mensen die een gaatje zien waar die eigenlijk niet is: hey daar past mijn autootje precies in, dat degenen achter mij voor mij moeten remmen is niet mijn probleem!

+1
Ik wil daar nog ook aan toe voegen dat bij snelheden van boven de 50 de afstand tussen auto's ruim voldoende zou moeten zijn dat er altijd een auto tussen kan en je het met gas los laten kunt opvangen. Het probleem begint wanneer mensen vinden dat een ander er niet tussen mag en gaan kleven.

Ik moet zeggen dat ik me er zelf ook schuldig aan maak om mensen er niet tussen te willen laten. Dit is bijvoorbeeld nadat iemand er rechts omheen gaat om dan weer ertussen te willen in het gat van 1 seconden dat ik open heb voor me. Ik heb sinds kort een auto met automatische CC. Ik moet zeggen dat het erg relaxed is om je niks aan te trekken van dit soort acties en gewoon weer afstand te bewaren nadat iemand ertussen glipt. Als ik echter zelf het gas bedien dan kan ik het niet laten om het gat dicht te rijden en krijg ik veel meer stress.

Vandaag vorm van miscommunicatie en verkeersaggressie meegemaakt.

Sta bij de stoplichten te wachten om de A200 richting A10 te rijden. Komt er achter een fabia met dimlicht achter me staan. Stoplicht gaat direct daarna op groen en we rijden beiden de A200 op. Na 100 meter geeft ik signaal met mijn alarmlichten in de hoop zijn aandacht op z'n beperkte licht te vestigen
.
In eerste instantie geen reactie. Daarna gaat de fabia naar rechts en rijd met met zeg 20km per uur verschil voorbij.

We komen in de buurt van het volgende stoplicht. Ik ga links achter de fabia rijden en geef opnieuw alarmsignaal om zijn aandacht te vragen voor zijn licht. Trapt de bestuurder vol op de rem. Daarna blijft hij rustig links rijden op langzamere snelheid dan verkeer op de rechterbaan. Ik blijf er achter hangen en geeft een lichtsignaal zo van 'wat doe je nu?'.

Vervolgens haalt de fabia gevaarlijke capriolen uit. Bij de volgende stoplichten (links met rijbaan naar links en twee banen rechtdoor) gaat meneer extreem langzaam rijden en half op de middelste baan (dus linkerbaan voor rechtdoor) en de baan naar links rijden om vervolgens op het allerlaatse moment naar links te gaan.

Ik rij achter de fabia aan. Bij het volgende stoplicht ga ik op de bushalte naast de fabia staan. Doe m'n raam open en probeer in contact met de bestuurder te komen. Hij blijft strak voor zich uitkijken. Bij groen maar naar rechts gegaan en mijn weg vervolgd.

Les voor mij: Volgende keer twee keer nadenken voordat ik iemand ga wijzen op zijn dimlicht. Hoogstens 1 keer proberen. Als dit geen resultaat heeft het verder laten voor wat het is. Blijkbaar kan er een groot verschil zitten tussen boodschap verzender en interpretatie ontvanger.

Wat is er verkeerd aan om dimlicht te voeren? Of bedoel de stads-/parkeerverlichting of de dagrijverlichting?

Mocht ik iemand willen attenderen op zijn gebrek aan dimlicht dan gebruik ik mijn dim-/grootlicht en niet mijn alarmverlichting. Ik zou ook niet snappen wat je bedoelt. Niet dat ik daarom iemand zou gaan hinderen maar ik zou eerder gaan denken dat je onder invloed ben ;) .

Terug
Bovenaan