Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik had van de week een soortgelijk geval, allen in plaats van te weinig verlichting voerde mevrouw gewoon het groot licht. Niet zo prettig als je in de stad vlak achter elkaar rijdt. Heb haar twee maal proberen te waarschuwen middels het mistachterlicht, maar daar kwam totaal geen reactie op. Althans, niet van mijn achterligger. De persoon voor mij was wat oplettender (mistlichten achter gaan alleen aan als de lichten voor ook aan staan), dus hij maakte al een keer een vragen gebaar met z'n handen. Heb even gezwaaid en vervolgens m'n binnenspiegel maar in de andere stand gezet. Zag nog wel een paar keer een tegenligger met de lichten knipperen maar het mocht allemaal niet baten. Kreeg helaas geen kans om haar bij een stoplicht of zo even aan te spreken.

Overigens kun je hier mooi uit afleiden waar dit soort signalen ook toe kan leiden. Het eerste ik me dan bedenkt: waar zit die agent met z'n gedachten om te denken dat hij even een bestuurder naar de kant kan halen. Want zoals ik het begrijp had die man geen dienst en reed dus gewoon in een standaard personenauto zonder tekstbalk of zo. Kan me heel goed voorstellen dat zoiets verkeerd begrepen wordt. Om dan met elkaar op de vuist te gaan is natuurlijk het andere uiterste, maar toch...

@PM zei:
OT: even nieuwsgierig, wat voor werk doe je dat je meer dan 100.000 km/jaar rijdt?

De laatste 4 jaar vertegenwoordiger met klanten in Nederland, Beglië en West-Duitsland.
Daarmee ongeveer 40K per jaar. Enkel zakelijke kilometers. Als de crisis in de Transportsector nou eens voorbij was zou ik meer te doen hebben en zou dat aantal zeker moeten verdubbelen op jaarbasis.
Privé auto kilometers dus de laatste 4 jaar iets minder, zo'n 10 K per jaar. De jaren daarvoor +/- 25 K per jaar.

Maar de eerste jaren in militaire diensttijd veel gereden, daarna ook nog zo'n 3 jaar chauffeur BE combinatie geweest, toen werden de meeste kilometers gemaakt.

Autovakanties zo'n gemiddeld 3.000 km per (zomer)vakantie, zo loopt het samengenomen toch wel richting 1 miljoen in 10 jaar.

Zafi18 zei:
Wat is er verkeerd aan om dimlicht te voeren? Of bedoel de stads-/parkeerverlichting of de dagrijverlichting?

Mocht ik iemand willen attenderen op zijn gebrek aan dimlicht dan gebruik ik mijn dim-/grootlicht en niet mijn alarmverlichting. Ik zou ook niet snappen wat je bedoelt. Niet dat ik daarom iemand zou gaan hinderen maar ik zou eerder gaan denken dat je onder invloed ben ;) .

Bedoel inderdaad stads-/parkeerverlichting. Voorkant alleen 'kleine' lampjes (dus geen regulier licht) en achterkant wel regulier licht. Waasrchuwen via dim-/grootlicht had beter geweest voor communicatie/begrip. :cool:

CVPI zei:
@PM zei:
OT: even nieuwsgierig, wat voor werk doe je dat je meer dan 100.000 km/jaar rijdt?

De laatste 4 jaar vertegenwoordiger met klanten in Nederland, Beglië en West-Duitsland.
Daarmee ongeveer 40K per jaar. Enkel zakelijke kilometers. Als de crisis in de Transportsector nou eens voorbij was zou ik meer te doen hebben en zou dat aantal zeker moeten verdubbelen op jaarbasis.
Privé auto kilometers dus de laatste 4 jaar iets minder, zo'n 10 K per jaar. De jaren daarvoor +/- 25 K per jaar.

Maar de eerste jaren in militaire diensttijd veel gereden, daarna ook nog zo'n 3 jaar chauffeur BE combinatie geweest, toen werden de meeste kilometers gemaakt.

Autovakanties zo'n gemiddeld 3.000 km per (zomer)vakantie, zo loopt het samengenomen toch wel richting 1 miljoen in 10 jaar.

Dank voor de uitleg :) Je ziet in Autoweek bij klokje-rond weleens km-vreters, vertegenwoordigers e.d., maar daar zat er nog nooit eentje bij met >100k/jaar.

Mijn jaarscores variëren tussen de 8K en de 25K per jaar. Over ruim 15 jaar gerekend heb ik nu denk ik zo'n 250 à 275K gereden. Een kwart van jouw afstand in 50% meer tijd dus ;)

Zafi18 zei:
Wat is er verkeerd aan om dimlicht te voeren? Of bedoel de stads-/parkeerverlichting of de dagrijverlichting?

Mocht ik iemand willen attenderen op zijn gebrek aan dimlicht dan gebruik ik mijn dim-/grootlicht en niet mijn alarmverlichting. Ik zou ook niet snappen wat je bedoelt. Niet dat ik daarom iemand zou gaan hinderen maar ik zou eerder gaan denken dat je onder invloed ben ;) .

Ik krijg altijd heel sterk de neiging om mensen te attenderen op hun niet ontstoken verlichting omdat ik dit heel vaak zie op de weg. Als ik niet in de buurt kan komen dan laat ik het natuurlijk zitten maar anders probeer ik het ook op alle mogelijke manieren duidelijk te maken. En ik kan best begrijpen dat iemand dan denkt wat wilt die gek van me dus als ik zie dat mijn doelwit rare capriolen gaat uithalen ben ik er ook direct klaar mee. Maar goofer bij mij is de boodschap nog nooit verkeerd overgekomen (wel helemaal niet maar dan is het jammer) dus blijf het gewoon proberen want dan wordt het een stuk veiliger op de weg.

Overigens geef ik geen seintjes als iemand alleen stadsverlichting voert. In mijn auto van het werk brandde op de heenweg nog maar een dimlicht en op de terugweg deed die het ook niet meer. Ik moest toch terug over de snelweg en voor me zat iemand ook continu te knipperen met zijn alarmlichten. Maar ik wist er al van en ik wist niet hoe ik dat kon laten zien dus uiteindelijk begon de boodschap een beetje te irriteren. Voor mij was het in ieder geval een wijze les om extra goed de verlichting te controleren voor ik op pad ga.

Ik snap dan weer totaal niet hoe je in het donker zonder verlichting kunt rijden, ook niet in een centrum met verlichting langs de weg.
Je ziet toch normaal ook je koplampen op de weg schijnen, die mis je dan toch?

goofer zei:
Vandaag vorm van miscommunicatie en verkeersaggressie meegemaakt.

Sta bij de stoplichten te wachten om de A200 richting A10 te rijden. Komt er achter een fabia met dimlicht achter me staan. Stoplicht gaat direct daarna op groen en we rijden beiden de A200 op. Na 100 meter geeft ik signaal met mijn alarmlichten in de hoop zijn aandacht op z'n beperkte licht te vestigen
.
In eerste instantie geen reactie. Daarna gaat de fabia naar rechts en rijd met met zeg 20km per uur verschil voorbij.

We komen in de buurt van het volgende stoplicht. Ik ga links achter de fabia rijden en geef opnieuw alarmsignaal om zijn aandacht te vragen voor zijn licht. Trapt de bestuurder vol op de rem. Daarna blijft hij rustig links rijden op langzamere snelheid dan verkeer op de rechterbaan. Ik blijf er achter hangen en geeft een lichtsignaal zo van 'wat doe je nu?'.

Vervolgens haalt de fabia gevaarlijke capriolen uit. Bij de volgende stoplichten (links met rijbaan naar links en twee banen rechtdoor) gaat meneer extreem langzaam rijden en half op de middelste baan (dus linkerbaan voor rechtdoor) en de baan naar links rijden om vervolgens op het allerlaatse moment naar links te gaan.

Ik rij achter de fabia aan. Bij het volgende stoplicht ga ik op de bushalte naast de fabia staan. Doe m'n raam open en probeer in contact met de bestuurder te komen. Hij blijft strak voor zich uitkijken. Bij groen maar naar rechts gegaan en mijn weg vervolgd.

Les voor mij: Volgende keer twee keer nadenken voordat ik iemand ga wijzen op zijn dimlicht. Hoogstens 1 keer proberen. Als dit geen resultaat heeft het verder laten voor wat het is. Blijkbaar kan er een groot verschil zitten tussen boodschap verzender en interpretatie ontvanger.
Dus meneer kan wel het mannetje uithangen met allerlei idiote acties, maar even zijn raam opendraaien dat is te eng voor hem? Zielig eigenlijk. Een ander woord heb ik er niet voor. Voelt zich zeker enkel veilig ín zijn blik, anders komt het te dichtbij?

@PM zei:
Dank voor de uitleg :) Je ziet in Autoweek bij klokje-rond weleens km-vreters, vertegenwoordigers e.d., maar daar zat er nog nooit eentje bij met >100k/jaar.

Mijn jaarscores variëren tussen de 8K en de 25K per jaar. Over ruim 15 jaar gerekend heb ik nu denk ik zo'n 250 à 275K gereden. Een kwart van jouw afstand in 50% meer tijd dus ;)

No problemo, jij ook. Goed uitgerekend van jou trouwens. Aan 100 K per jaar kom ik helaas niet (meer). Dus ik val ook af hoor, voor zulke afstanden.
De Volvo V50 van de zaak staat nu bijna op 2 ton. Dus het schiet al aardig op.
Mijn baas daarentegen zou wel genomineerd kunnen worden voor wat jij zegt qua afstanden, hij heeft nu z'n 2e S80 en daar staat nu 750.000 + op de teller, hij rijdt er zeker 100.000 per jaar mee, hij wil doorgaan tot een miljoen minstens. Die vent rijdt wat af op jaarbasis! Eigenlijk zou hij in klokje rond moeten.

Paulus0013 zei:
Ik snap dan weer totaal niet hoe je in het donker zonder verlichting kunt rijden, ook niet in een centrum met verlichting langs de weg.
Heb het één keer meegemaakt, niet in mijn eigen auto overigens. Hierdoor is de 'automatische opstarthandeling' sowieso al anders. Normaliter denk ik er namelijk niet meer bij na of de lampen wel aanstaan, de handrem er wel af is, de gordel om is, etc. En nee: als je in verlicht centrum rijdt mis je die koplampen niet. Ik zeg niet dat er geen verschil is, maar dat verschil is dermate klein dat het je pas opvalt wanneer je er bewust op let.

Paulus0013 zei:
Als de weg goed verlicht is, zoals in de bebouwde kom in wat grotere plaatsen vaak het geval is, valt me mijn eigen verlichting echt niet bewust op. Het is me dan in het verleden ook wel eens overkomen dat ik met de lichten uit reed. Automatisme qua lichten aan doen was ik toen al verleerd, omdat ik doorgaans in auto's reed waarbij dat niet nodig was (of licht altijd aan, of automatisch inschakelende verlichting). Bij de xenon pitten in m'n focus zou het me hooguit op kunnen vallen door het ontbreken van heldere reflectie van reflecterende borden en paaltjes, maar oo daar let ik niet bewust op - die gaan namelijk ook automatisch aan.

Ik neem het iemand die dat in de bebouwde kom overkomt dan ook niet meteen kwalijk, makkelijk te vergeten.

Gister had ik in de bebouwde kom dan weer iemand die wellicht wel de reflectie van zijn koplamen op de weg miste, en daarom zijn groot licht maar voerde...

Ik zeg niet dat er geen verschil is, maar dat verschil is dermate klein dat het je pas opvalt wanneer je er bewust op let.
En waarom zou je niet bewust op je koplampen letten in een situatie dat je verlichting hoort te voeren? Dan zou je toch juist moeten denken van joh even de verlichting checken?

Voor mijzelf houd ik de meest simpele methode aan: mijn verlichting staat altijd aan en gaat toch vanzelf uit als ik de motor uitzet. Hoef ik er ook nooit naar om te kijken.

Ik neem het iemand die dat in de bebouwde kom overkomt dan ook niet meteen kwalijk, makkelijk te vergeten.
Ik neem het mensen wel kwalijk. Autorijden moet je toch bewust mee bezig zijn? Iets basaals als je licht aan doen omdat het donker is lijkt mij toch een zeer simpele en logische handeling in dat geval.
Je zou het in het standaard rijtje kunnen zetten van:
- instappen
- auto starten
- gordel omdoen
- lichten aan
en dan pas rijden.

Paulus0013 zei:
Ik zeg niet dat er geen verschil is, maar dat verschil is dermate klein dat het je pas opvalt wanneer je er bewust op let.
En waarom zou je niet bewust op je koplampen letten in een situatie dat je verlichting hoort te voeren? Dan zou je toch juist moeten denken van joh even de verlichting checken?
Voor mijzelf houd ik de meest simpele methode aan: mijn verlichting staat altijd aan en gaat toch vanzelf uit als ik de motor uitzet. Hoef ik er ook nooit naar om te kijken.
Dat heeft nou niet veel met bewust autorijden te maken.
Zodra jij in een andere auto stapt waarbij de verlichting niet zo geschakeld is, zal je of zonder licht wegrijden danwel je lichten laten branden zodra je de auto verlaat.

Helemaal bij auto's waarbij de dashboard verlichting wel altijd aan is.

Paulus0013 zei:

Ik neem het mensen wel kwalijk. Autorijden moet je toch bewust mee bezig zijn? Iets basaals als je licht aan doen omdat het donker is lijkt mij toch een zeer simpele en logische handeling in dat geval.
- instappen
- auto starten
- gordel omdoen
- lichten aan
en dan pas rijden.

Je weet denk ik best wel dat voor velen autorijden zo'n routine is geworden dat mensen dat echt niet meer volledig bewust doen. En zo'n standaard rijtje is leuk, maar ik ben er vrij zeker van dat bijna iedereen zoiets voor zichzelf heeft. Juist als je in die volgorde verstoord wordt vergeet je dan makkelijk iets.

Ik ben zelf iemand die ALTIJD er aan denkt om zijn licht aan te zetten, ook overdag. Daarom zit dat er zo in dat ik het nooit vergeet. Nooit? Nee. Nou...
Het is me één keer overkomen dat ik het ben vergeten. Pas na een aantal straten kwam ik er achter. Reden: tijdens mijn "instapritueel" klopte iemand op mijn ruit en sprak me aan. Gevolg: "ritueel" verstoord. Ik had ook nog wat haast en dus is het er door geslipt. Pas na een aantal minuten viel me op dat het best wel donker was op mijn dash...

Je maakt mij niet wijs dat niet iedereen dergelijke momenten heeft. Misschien niet tijdens het "beginnen" met rijden, maar iedereen doet wel eens iets op de automatische piloot en maakt daar een fout bij. We zijn geen robots namelijk...

Dus niet bewust bezig zijn met rijden? Gebeurt ons allemaal. Niet goed, wel menselijk.

@Paulus0013: jij vergeet nooit iets? Ik kan het begrijpen dat iemand in de bebouwde kom met goede straatverlichting niet meteen doorheeft dat ie vergeten is zijn lichten aan te doen. Daar ging het hier om. En natuurlijk is het mooier als iedereen een voorbeeldig chauffeur zou zijn, maar ik durf met zekerheid te stellen dat niemand dat hier is.

Anders gezegd: ik heb liever dat iemand in de goed verlcihte bebouwde kom zijn verlichting vergeten is (en daar ongetijfeld heel snel achterkomt zodra hij op een iets minder goed verlichte weg terecht komt) dan dat iemand vergeet te kijken bij het wisselen van rijstrook.

De verkeersdeelnemers in de wat meer vermogende delen van de provincie Utrecht zijn creatief.
Situatie: 80km Provinciale weg met daarnaast een parallelweg. Voor me een Porsche Carrera. Niks aan de hand.
Plotseling gaat de Porsche naar rechts (bij een weg naar rechts) en draait de parallelweg op. Hij rijdt dus eigenlijk naast me daarna.
Nog steeds niks opmerkelijks.

Dan komt er een kruispunt met stoplichten. Ik moet naar rechts en wacht op het groene stoplicht. De parallelweg draait gewoon naar rechts langs de 80km weg waar ik in wil slaan. De Porsche gaat naast me gewoon met de bocht mee. Als het groen is maak ik snelheid en kom bijna naast de Porsche die over de berm de 80km-weg ophobbelt, vlak voor me. Ik moet remmen.
Daarna blijft hij voor me "plakken" met een gang van 60. Als ik hem nader, gaat hij zelfs 50 rijden.

Hebben zulke mensen ruzie thuis of zo?

Vanmiddag draaien we de snelweg op. Voor mij een auto met Hongaars kenteken. Zoekende, lijkt het. Op de invoegstrook versnelt deze nauwelijks, zodat we uiteindelijk met iets van 70 km/u in moeten voegen. Gelukkig anticipeert het verkeer op de snelweg, zodat we inderdaad in kunnen voegen. De snelheid komt er helaas niet echt in bij de Hongaar. Terwijl ik hem inhaal, zie ik dat hij met van alles en nog wat bezig is, behalve met waar ie rijdt. We rijden het knooppunt op, zien in de achterspiegel dat de Hongaar ergens het midden is gaan houden tussen twee rijstroken en richting Oosten gaat. Ik hoop niet dat ie op die manier helemaal naar Hongarije is gaan rijden...

Zodra jij in een andere auto stapt waarbij de verlichting niet zo geschakeld is, zal je of zonder licht wegrijden danwel je lichten laten branden zodra je de auto verlaat.
Ik persoonlijk zou het licht dan inschakelen bij het wegrijden, puur omdat ik dat gewend ben. Dan is het maar te hopen, dat net als vroeger, de auto een signaal geeft dat ik de verlichting aan heb laten staan als ik weer uitstap. Alhoewel bij een vreemde auto ik me er wel bewust van zal zijn dat iets mogelijk anders werkt dan bij mijn eigen auto.

Pas na een aantal minuten viel me op dat het best wel donker was op mijn dash...
Vind je dat dan niet raar? Of kijk je niet naar je snelheid? Al kan ik me dat laatste ook nog wel voorstellen zelfs, want na een tijdje hoor je aan het motorgeluid al wel hoe hard je ongeveer rijdt.

@Paulus0013: jij vergeet nooit iets?
Ik zal vast eens dingen vergeten. Al kan ik zo snel geen voorbeeld noemen. De dingen die we hier nu bespreken ben ik erg kritisch op, omdat ik me er mateloos aan kan storen als iemand zich er niet aan houdt en me weinig voor kan stellen dat je zoiets belangrijks vergeet. Ik kan me niet indenken dat mensen het überhaupt vergeten. Maar dat probleem heb ik met meer zaken. Iets dat voor mij (of iemand in het algemeen) een logisch iets is, hoeft dat voor een ander nog niet te zijn natuurlijk. Voor mij soms lastig te begrijpen, op meerdere vlakken overigens.

bat zei:
Vanmiddag draaien we de snelweg op. Voor mij een auto met Hongaars kenteken. Zoekende, lijkt het. Op de invoegstrook versnelt deze nauwelijks, zodat we uiteindelijk met iets van 70 km/u in moeten voegen. Gelukkig anticipeert het verkeer op de snelweg, zodat we inderdaad in kunnen voegen. De snelheid komt er helaas niet echt in bij de Hongaar. Terwijl ik hem inhaal, zie ik dat hij met van alles en nog wat bezig is, behalve met waar ie rijdt. We rijden het knooppunt op, zien in de achterspiegel dat de Hongaar ergens het midden is gaan houden tussen twee rijstroken en richting Oosten gaat. Ik hoop niet dat ie op die manier helemaal naar Hongarije is gaan rijden...

Als hij zonder brokken aankomt......probleem opgelost.

Paulus0013 zei:
Ik kan me niet indenken dat mensen het überhaupt vergeten.
Ik kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat jij ook eens iets gaat vergeten, waarvan je je nu niet voor kunt stellen dat je het ooit vergeet. De kans dat dat niet gaat gebeuren, is uiterst minimaal.

Paulus0013 zei:
Pas na een aantal minuten viel me op dat het best wel donker was op mijn dash...
Vind je dat dan niet raar? Of kijk je niet naar je snelheid? Al kan ik me dat laatste ook nog wel voorstellen zelfs, want na een tijdje hoor je aan het motorgeluid al wel hoe hard je ongeveer rijdt.
Het was in een vrij goed verlicht industriegebied waar een aantal bochten en een aantal keer afslaan elkaar kort volgen. Dan ben ik niet met kijken op de snelheid bezig want alleen als ik echt ga doortrappen kom je bij te hoge snelheden. Bovendien was ik wat gehaast dus in mijn hoofd bezig met andere dingen (dat nog even snel doen, dat niet vergeten etc.).

Paulus0013 zei:
@Paulus0013: jij vergeet nooit iets?
Ik zal vast eens dingen vergeten. Al kan ik zo snel geen voorbeeld noemen. De dingen die we hier nu bespreken ben ik erg kritisch op, omdat ik me er mateloos aan kan storen als iemand zich er niet aan houdt en me weinig voor kan stellen dat je zoiets belangrijks vergeet. Ik kan me niet indenken dat mensen het überhaupt vergeten. Maar dat probleem heb ik met meer zaken. Iets dat voor mij (of iemand in het algemeen) een logisch iets is, hoeft dat voor een ander nog niet te zijn natuurlijk. Voor mij soms lastig te begrijpen, op meerdere vlakken overigens.
Voor mij is het ook logisch om aan dit soort dingen te denken als ik ga rijden, en toch gebeurt het een keer. Zo vergeet ik ook heeeeeeel af en toe mijn gordel, of merk je ineens dat je redelijk wat te hard rijdt. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou anders werkt. Maar goed, ik kan je niet langdurig komen observeren, dus ik geloof je dan maar op je blauwe kijkers ;)

Paulus0013 zei:
Omdat ik me liever bezig houd met zaken als het overige verkeer in plaats van een mogelijke kleurnuance op het wegdek, om maar eens wat te noemen. Maar goed, fijn dat jij blijkbaar in staat bent om als een robot door het leven te gaan zonder ook maar een keer een foutje te maken of iets te vergeten. Doe er je voordeel mee.

Gister een idioot met een petje in een golf, ik dacht die zal ik te pakken krijgen.
Ik vol gas weg en vlieg door de bochten heen en nam weer gas terug, en ja hoor het petje kwam vol gas rechts voorbij.
Helaas voor hem stond er een flitspaal en werd die geflitst(y)

CVPI zei:
Goed uitgerekend van jou trouwens.

Beroepsdeformatie o_O

CVPI zei:
Mijn baas daarentegen zou wel genomineerd kunnen worden voor wat jij zegt qua afstanden, hij heeft nu z'n 2e S80 en daar staat nu 750.000 + op de teller, hij rijdt er zeker 100.000 per jaar mee, hij wil doorgaan tot een miljoen minstens. Die vent rijdt wat af op jaarbasis! Eigenlijk zou hij in klokje rond moeten.

Geef hem op zou ik zeggen!

Carkiller zei:
Een ander een bon aansmeren vind ik niet stoer.

Maar doe wat je niet laten kan.
Hij wou me zo nodig rechts inhalen en racen, nu is het opeens mijn schuldo_O

Net weer 2 fijne acties gehad terwijl ik op weg was naar m'n oma

Actie 1:
Net na Etten-Leur
Ik rij in een treintje op de linkerstrook (130km/u op de nav). Komt er opeens een $@#@$ Belg met een lage snelheid naar links ZONDER richting aan te geven, gelukkig zat de persoon achter mij ook op een veilige afstand en kon ik het dus aanremmen. Maar god wat heb ik die hond later met plezier van de weg gedrukt.

Actie 2:
Vlak voor budel (weer met 130km/u op de nav op de linkerstrook)
Komt er zo'n fijne oostblokker in een vrachtwagen met een gangetje van +/- 80km/u naar links, hij had dan tenminste nog wel het fatsoen om richting aan te geven.
alleen op het moment dat hij dat deed zat ik minder dan een auto-lengte achter zijn trailer, gelukkig zat er niemand achter me en gelukkig weet ik hoe je een noodstop maakt zonder dat je wielen blokkeren

Bmwlover1 zei:
Ik vol gas weg en vlieg door de bochten heen

Bmwlover1 zei:

Euh, ik kan me voorstellen dat je de indruk hebt gegeven dat tweede ook zeker te willen en daarmee dat eerste uit te lokken…

En nee, ook ik vind het niet echt stoer.

bat zei:
Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:

Euh, ik kan me voorstellen dat je de indruk hebt gegeven dat tweede ook zeker te willen en daarmee dat eerste uit te lokken…

Inderdaad, maar het past wel goed in deze topic :)

Paulus0013 zei:

- instappen
- auto starten
- gordel omdoen
- lichten aan
en dan pas rijden.
Hier gaan ze ook vanzelf uit, alleen zal het starten de volgende keer dan erg lastig gaan.:T Tevens geeft de C2 ook geen signaaltje dat ze nog aan staan. Zeker in het begin was het wel ff wennen, daar ik uit een (lease-)207 met automatische verlichting kwam. Inmiddels is het behoorlijk automatisme geworden dat donker/schemer gelijk staat aan lichten aan. Pas als ik dat zeker weet rij ik weg (liefst dmv een check via een muur ergens oid).

Rare auto zo'n C2, ik kan gewoon aan de stand van de schakelaar zien of ze aan staan...
Is dat Franse zuinigheid trouwens, om geen piepertje in te bouwen?

Bij mijn Citroen AX ging de dashboardverlichting gelijk aan bij het starten....ik vergat bij hem de lampen ook wel eens...

@PM zei:
Rare auto zo'n C2, ik kan gewoon aan de stand van de schakelaar zien of ze aan staan...
Is dat Franse zuinigheid trouwens, om geen piepertje in te bouwen?
Denk het. Vond het ook vreemd dat er geen piepertje in zat. Ach, voor mij is de C2 net een Rivella. :p

Ik heb precies zo'n zelfde C2 gehad, en daar zat gewoon een piepertje in hoor. Ik vrees dat die van jou gewoon kapot is.

Maar eens naar laten kijken bij de volgende beurt dan. Bedankt voor de info iig!

bat zei:
Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:

Als hij me zo nodig in wil halen ( rechts ) dan is dat zijn probleem.
Klaar punt, ik heb daar niks mee te maken.
Vind het ook geweldig hoe carkiller die kerel verdedigt ( mij de schuld geeft ), geeft maar weer aan wat voor een type die zelf is ( andere mensen altijd de schuld geven duso_O )

Bmwlover1 zei:
Gister een idioot met een petje in een golf, ik dacht die zal ik te pakken krijgen.
Ik vol gas weg en vlieg door de bochten heen en nam weer gas terug, en ja hoor het petje kwam vol gas rechts voorbij.

Goed zo!
Ik heb een hekel aan petjes. Ik mot ze niet.

Bmwlover1 zei:

Het (door mij) onderstreepte gedeelte in jouw quote wist jij op het moment dat jij het vetgedrukte bedacht.

Hieruit spreekt, voor mij, een beeld van jouw actie zoals Carkiller zijn opmerking maakt/bedoeld.
Daar ben ik het mee eens.

Lycan_Capri zei:
Net weer 2 fijne acties gehad terwijl ik op weg was naar m'n oma

Actie 1:
Net na Etten-Leur
Ik rij in een treintje op de linkerstrook (130km/u op de nav). Komt er opeens een $@#@$ Belg met een lage snelheid naar links ZONDER richting aan te geven, gelukkig zat de persoon achter mij ook op een veilige afstand en kon ik het dus aanremmen. Maar god wat heb ik die hond later met plezier van de weg gedrukt.

Het, door mij, -- stukje in jouw quote vind ik ook aso. Of bedoelde je het 'ironisch' en heb je dit niet daadwerkelijk gedaan..?

Wat voor auto was het? Als het een moderne Audi was.. die hebben verdomd kleine clignoteurs in de achterlichtunits. Ik kan mij voorstellen dat je die bij daglicht over het hoofd ziet, als je schuin van achter inloopt op zo'n auto..

Boppie zei:
Bij mijn Citroen AX ging de dashboardverlichting gelijk aan bij het starten....ik vergat bij hem de lampen ook wel eens...

Bij mijn AX Spot destijds ook. Gelukkig bouwde PSA een controlelampje in, dus kon je zien of het stads-/dimlicht ingeschakeld was.

Durashift zei:
Bmwlover1 zei:
bat zei:
@Bmwlover1: maar jouw gedrag was verder okee?
Hard door de bochten is illegaal?
Ik bleef netjes tussen de lijntjes dus ik deed NIKS fout.

Onnodig links rijden?
als de 'aso' jou rechts voorbij kan.. Of reed je op een voorsorteerstrook voor linksaf?
Ja ik moest natuurlijk linksaf, anders blijf ik daar niet rijden( Ik haat mensen die onnodig links rijden ).

Vol gas weg en door de bochten vliegen is niet echt het rijgedrag dat het beeld oproept van iemand die op een veilige manier deelneemt aan het verkeer. Het is wel het soort rijgedrag waarbij je het risico loopt aan de kant te worden gezet. En wellicht zelfs een cursusje mag gaan volgen.

Maar wellicht is het ook allemaal een beetje overdrijving… stoerpraterij werkt hier over het algemeen niet echt.

Paulus0013 zei:
De moraalridder uithangen wordt ook niet altijd even prettig ontvangen.
Klopt. Soms ook wel terecht, niemand is zonder fouten. Behalve ik, maar goed, ik ben dan ook de uitzondering die de regel bevestigdt.

Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.

Terug
Bovenaan