Leon in zn Focus
Wegverkenner
Ik had van de week een soortgelijk geval, allen in plaats van te weinig verlichting voerde mevrouw gewoon het groot licht. Niet zo prettig als je in de stad vlak achter elkaar rijdt. Heb haar twee maal proberen te waarschuwen middels het mistachterlicht, maar daar kwam totaal geen reactie op. Althans, niet van mijn achterligger. De persoon voor mij was wat oplettender (mistlichten achter gaan alleen aan als de lichten voor ook aan staan), dus hij maakte al een keer een vragen gebaar met z'n handen. Heb even gezwaaid en vervolgens m'n binnenspiegel maar in de andere stand gezet. Zag nog wel een paar keer een tegenligger met de lichten knipperen maar het mocht allemaal niet baten. Kreeg helaas geen kans om haar bij een stoplicht of zo even aan te spreken.
Overigens kun je hier mooi uit afleiden waar dit soort signalen ook toe kan leiden. Het eerste ik me dan bedenkt: waar zit die agent met z'n gedachten om te denken dat hij even een bestuurder naar de kant kan halen. Want zoals ik het begrijp had die man geen dienst en reed dus gewoon in een standaard personenauto zonder tekstbalk of zo. Kan me heel goed voorstellen dat zoiets verkeerd begrepen wordt. Om dan met elkaar op de vuist te gaan is natuurlijk het andere uiterste, maar toch...
Overigens kun je hier mooi uit afleiden waar dit soort signalen ook toe kan leiden. Het eerste ik me dan bedenkt: waar zit die agent met z'n gedachten om te denken dat hij even een bestuurder naar de kant kan halen. Want zoals ik het begrijp had die man geen dienst en reed dus gewoon in een standaard personenauto zonder tekstbalk of zo. Kan me heel goed voorstellen dat zoiets verkeerd begrepen wordt. Om dan met elkaar op de vuist te gaan is natuurlijk het andere uiterste, maar toch...