Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Jammer genoeg zie ik het steeds vaker: Auto's die voor een stoplichtrij niet op een kruis gaan staan (zoals het hoort), maar een afstand erachter en toch weer anderen die snel op dat kruis schieten. Voordringen dus, illegaal. Het gebeurt steeds vaker. Je zou bijna denken dat het een petje is. Ja, in een geval wel, maar in twee gevallen zag ik kalende brave huisvaders.

En weer een fietser die zijn leven waagde door door rood te fietsen. Normaal is dat geen probleem, maar hij deed het gewoon terwijl er een auto voor me reed die in de ankers moest vliegen (wij hadden groen en er was geen sprake van oranje voor hem, want het stoplicht stond al een tijd op groen). Ach ja, en weer een brave huisvader (met een telefoon aan zijn oor). Het valt me op dat het vaak nette mannetjes zijn die zich vergrijpen aan overtredingen in het verkeer.

En wat me ook opvalt: ik zie steeds minder...... politie.

Het baart me zorgen.
 
PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:
Ordep zei:
Enig idee waarom de reactie van vrachtwagenchauffeurs tegenover langzaam rijdende auto's bijna altijd kleven en seinen is?
Ja ze vinden het vervelend om weer vaart te moeten maken en kunnen niet begrijpen waarom je niet harder gaat als je kan en mag, maar waarom menen ze andere weggebruikers hun wil op te kunnen leggen?
Een vrachtwagen rijd 90 waar die 120 mag.

Ehhh, je hebt je rijbewijs toch? Een vrachtwagen mag helemaal niet 90 rijden, de wettelijk maximaal toegestane snelheid voor een vrachtwagen is 80km/u. Nu zitten daar wat mitsen en maren aan omdat er met de afstelling van de begrenzers wordt gerommeld (luchtdruk, bandjes etc) waardoor een truck doorgaans 85km/u rijdt, maar een normale truck mag in Nederland geen 120km/u.


Begrenzers worden afgesteld op 85km/h of 89km/h waarbij het meestal 85km/h is. Zonder rommelen. Bij 85 km/h hebben ze geen bon. En een luxe wagen die 80 op de teller doet, doet werkelijk minder dan 75 km/h....
 
Even wat anders:

Voordat ik naar mijn werk ga luister ik altijd even op radio 1 naar het nieuws en het weerbericht. En de verkeersinformatie komt daar direct achteraan.

Ik verbaas me telkens weer, niet over de files, maar vaak wel over de reden van de files. Een greep:

- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

File op de A.. wegens afsluiting van de spitsstrook.
Afsluiting van de spitsstrook? He??? Waarom doen ze dat? Vind je het gek dat er file staat?

...wegens meerdere ongelukken op de ringweg Amsterdam...
Meerdere ongelukken op de ringweg van Amsterdam? Om zeven uur? Dat is vroeg? Dan is het toch rustig?

Het valt me op dat er heel veel ongelukken gebeuren 's morgens vroeg. Vooral in de buurt van Rotterdam.

Dit haal ik allemaal uit de verkeersinfo.

Zondagmorgen is het altijd smullen op het nieuws. De meest rare ongelukken en schietpartijen. Zondagmorgen om acht uur precies zet ik de radio aan en het is altijd raak met de meest vreselijke ongelukken.
 
Vrachtwagens is wel te verklaren...die kan stilvallen vanwege een gebrek aan luchtdruk, dan slaan de remmen vast.

Staat hij op de vluchtstrook...dan zijn er algauw mensen die daar aan werken...en veel mensen weten daar geen afstand tot te houden, dus worden er banen afgekruist.
 
Wat er allemaal in het filmpje gebeurd is te gek voor woorden. Maar het begint met een agressieve actie van de trucker door te kleven en te toeteren. Als je langzaam rijden op de rechter strook van een snelweg, "de wil opleggen" noemt, dan kom je echt van een andere planeet.
 
Ik zie dat toch anders, de Escort had ook gewoon iets door kunnen rijden. Daar is een snelweg voor.

En ik snap dat de Escort volgens de wet niets fout doet door een lage snelheid aan te houden, maar erg sociaal is het niet voor de trucker.

Persoonlijk vind ik het bijna gevaarlijk als mensen langzaam rijden op een snelweg, je creëert wel een erg groot snelheidsverschil of inhalende truckers.

Ik ben van mening dat je op een snelweg minstens de snelheid van een truck of auto met aanhanger moet gaan rijden. Als je daar niet toe in staat bent, dan moet je jezelf eens achter de oren gaan krabben. Dan vorm je een obstakel.
 
Gas geven terwijl je ingehaald wordt

Je hebt af en toe mafketels in het verkeer, maar die van gisteren is me erg bijgebleven.
Gisteravond op de A1 rond 18:30 haal ik in het donker een auto langzaam in, als ik witte lampjes snel dichterbij zie komen. Ik ben een sociaal rijder dus ik geef wat gas bij zodat de auto achter me niet zo hoeft af te remmen.
Op dat moment besluit echter de man van de auto die ik inhaal harder de gaan rijden. Dus ik geef nog maar wat gas bij. Als ik gas loslaat en naar de rechter baan wil, zie ik dat hij de snelheid nog steeds opvoert en ik nog net niet naar rechts kan. De witte lampjes zitten inmiddels al even achter me, dus als ik nu gas zou minderen zou hij dat niet begrijpen. Nadat ik met een snelheid van tegen de 150 eindelijk naar de rechter baan kan, halen de witte lampjes me snel in.
Dan lijkt het in mijn spiegel alsof van de auto achter me zijn lampen flikkeren. En in een bord boven de weg zie ik geknipper. Blijkbaar was hij driftig met zijn licht aan het knipperen maar scheen dit de lucht in. Dit besefte ik niet, totdat de man die ik net ingehaald had naast me ging rijden, en ik verbaast opzei keek of er soms iets aan de hand was. Waarna ik hem driftig zie gebaren in het donker voordat hij te snel verder rijdt.

Het is me nog steeds een raadsel waarom de man zo opgefokt was. Vooral omdat hij verkeerd bezig was door gas te geven terwijl hij ingehaald werd. De enige theorie die ik heb is dat hij opeens nog meer gas gaf dan ik en daardoor weer bijna naast me reed, waardoor ik zijn lampen niet meer in mijn spiegels zag. Maar toen hij zat te knipperen reed hij ruim achter me dus dat kan eigenlijk niet.
 
PauseBreak zei:
Bmwlover1 zei:
Ordep zei:
Enig idee waarom de reactie van vrachtwagenchauffeurs tegenover langzaam rijdende auto's bijna altijd kleven en seinen is?
Ja ze vinden het vervelend om weer vaart te moeten maken en kunnen niet begrijpen waarom je niet harder gaat als je kan en mag, maar waarom menen ze andere weggebruikers hun wil op te kunnen leggen?
Een vrachtwagen rijd 90 waar die 120 mag.

Ehhh, je hebt je rijbewijs toch? Een vrachtwagen mag helemaal niet 90 rijden, de wettelijk maximaal toegestane snelheid voor een vrachtwagen is 80km/u. Nu zitten daar wat mitsen en maren aan omdat er met de afstelling van de begrenzers wordt gerommeld (luchtdruk, bandjes etc) waardoor een truck doorgaans 85km/u rijdt, maar een normale truck mag in Nederland geen 120km/u.
Boeiend, ik zie ze wel is harder rijden dan 80 daarom zij ik 90.
Bedoelde ook niet dat een truck 120 mag, maar die auto mag 120 dus wat doet die met 80/90km per uur voor die vrachtwagen?
 
Je merkt altijd weer direct wat een gefrustreerd volk we eigenlijk zijn wanneer je een tijd in 't buitenland bent geweest (in mijn geval 2 weken Verenigde Staten voor werk) en van Schiphol naar huis rijdt. Afsnijden, drukken, vingertjes omhoog, elkaar totaal 't licht in de ogen niet gunnen...alles passeerde weer de revue op dat stukje A9 en A2 naar huis.

Wat een verademing was 't rondrijden in de VS.
 
Vandaag heb ik ook weer de nodige opdrukkers achter me gehad. Zelfs in een 30km-gebied met gezinswoningen. Zo erg dat je zelfs de motorkap van je achterligger niet meer ziet. Soms heb ik gewoon zin om vol op de rem te gaan staan. Maar ja, dat is zo zonde van de kofferbak. Misschien dat ik het een keer doe als ik een hele oude auto heb met een goede wa.
 
Soloman zei:
Vandaag heb ik ook weer de nodige opdrukkers achter me gehad. Zelfs in een 30km-gebied met gezinswoningen. Zo erg dat je zelfs de motorkap van je achterligger niet meer ziet. Soms heb ik gewoon zin om vol op de rem te gaan staan. Maar ja, dat is zo zonde van de kofferbak. Misschien dat ik het een keer doe als ik een hele oude auto heb met een goede wa.
Pas daar maar mee op.
Voor je het weet heb je een mes in je pens.
 
Dizzident zei:
Je merkt altijd weer direct wat een gefrustreerd volk we eigenlijk zijn wanneer je een tijd in 't buitenland bent geweest (in mijn geval 2 weken Verenigde Staten voor werk) en van Schiphol naar huis rijdt. Afsnijden, drukken, vingertjes omhoog, elkaar totaal 't licht in de ogen niet gunnen...alles passeerde weer de revue op dat stukje A9 en A2 naar huis.

Wat een verademing was 't rondrijden in de VS.


Misschien helpt het als je weet dat degene in de andere auto misschien wel gewapend kan zijn...:)

Je gaat een leeuw ook niet aan zijn staart trekken.
 
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.
 
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.
 
Vandaag wat bijzonders, ik voegde in op een vrij lange invoegstrook, ik had al ruim voor het einde 120 gehaald en ingevoegd. De snelweg was honderden meters vrij voor en achter.
Toen ik de snelweg al op was passeerde ik een lesauto die nog op de invoegstrook reed, een golf TDI die al makkelijk op snelheid had kunnen zijn. In het kader van de opvoeding ben ik niet naar links gegaan, maar heb gewoon mijn weg vervolgd. De lesauto piepte achter mij, precies volgens de lijntjes de snelweg op, bij het einde van de strook dus.

Waarom zou de lesauto niet al zijn ingevoegd? Geen enkel verkeer, wat is dan de noodzaak van het volgen tot het einde?
Ik kreeg de indruk dat ze daar aanleerden dat je moet rijden tot het einde, en dat je dan middels je knipperlicht een gaatje krijgt en kan invoegen.

als ik een lastpak was had ik de snelheid iets geminderd en was er een situatie ontstaan aan het einde van de invoegstrook. Je zou toch zeggen, snelheid en plaats? Gaan! Natuurlijk gebruik je m tot het eind als het je was oplevert of als je het nodig hebt, maar deze situatie was vreemd, ik vraag me echt af wat de rijscholen hebben afgesproken.

Hier, als je achterom kijkt zie je hoeveel snelheid je daar kan maken!
 
Als invoeger iemand voor je inhalen die ook nog moet invoegen vind ik anders ook een beetje idioot. Ik heb dat een keertje gehad in Duitsland. Het was redelijk druk, ik zag een gaatje dus kijk in mijn dode hoek, knipper naar links, stuur rustig naar links terwijl ik nog een keer mijn dode hoek controleer, rijdt daar ineens de auto die achter mij reed op de invoegstrook. o_O
 
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.
 
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.
Zag er gisteren nog een staan. Klapband. Rechterwielen net naast het gras, linkerwiel werd vervangen. Afgezien van een auto van Rijkswaterstaat en wat pylonen waren er geen voorzieningen aanwezig. Dus het kan wel...
 
Soloman zei:
Vandaag heb ik ook weer de nodige opdrukkers achter me gehad. Zelfs in een 30km-gebied met gezinswoningen. Zo erg dat je zelfs de motorkap van je achterligger niet meer ziet. Soms heb ik gewoon zin om vol op de rem te gaan staan. Maar ja, dat is zo zonde van de kofferbak. Misschien dat ik het een keer doe als ik een hele oude auto heb met een goede wa.

zachtjes je rem intrappen dat je remlichten gaan branden (y)
 
Joël D. zei:
Als invoeger iemand voor je inhalen die ook nog moet invoegen vind ik anders ook een beetje idioot. Ik heb dat een keertje gehad in Duitsland. Het was redelijk druk, ik zag een gaatje dus kijk in mijn dode hoek, knipper naar links, stuur rustig naar links terwijl ik nog een keer mijn dode hoek controleer, rijdt daar ineens de auto die achter mij reed op de invoegstrook. o_O
Daar hoef je niet speciaal voor naar Duitsland. Ik snap ook werkelijk niet wat zulke mensen bezielt om dit te doen.
 
E34M5 zei:
Soloman zei:
Vandaag heb ik ook weer de nodige opdrukkers achter me gehad. Zelfs in een 30km-gebied met gezinswoningen. Zo erg dat je zelfs de motorkap van je achterligger niet meer ziet. Soms heb ik gewoon zin om vol op de rem te gaan staan. Maar ja, dat is zo zonde van de kofferbak. Misschien dat ik het een keer doe als ik een hele oude auto heb met een goede wa.

zachtjes je rem intrappen dat je remlichten gaan branden (y)

En daar schrikt die achterligger dan zo van dat hij iets te heftig uitwijkt en een moeder met kind op de fiets schept. Ja, dat doet die achterligger. Maar je bent dan wel veroorzaker van die aanrijding. Zal je lekker slapen die avond!!o_O

Dus ook aan Solo gericht: begrijpelijk, die frustratie. Maar stel je eens voor wat voor gevolgen zo'n actie zouden kunnen hebben en vraag je af of jij met die gevolgen zou kunnen leven. En als er een dodelijk slachtoffer bij zou vallen, ben jij dan beter dan een beschonken bestuurder of een moordenaar? Ik weet, het is een extreem geval, maar het zal maar net zo lopen...
 
Zollie zei:
Waarom zou de lesauto niet al zijn ingevoegd? Geen enkel verkeer, wat is dan de noodzaak van het volgen tot het einde?
Ik kreeg de indruk dat ze daar aanleerden dat je moet rijden tot het einde, en dat je dan middels je knipperlicht een gaatje krijgt en kan invoegen.
Ik heb ook geleerd de invoegstrook volledig te benutten. Om snelheid te maken en je te positioneren, oftewel een gaatje te vinden. Niet echt nieuw, ik heb 16 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald.

Dat het in jouw geval niet soepel ging, euh, tsja, het was een lesauto… ;)
 
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.

Welk punt probeer je te maken?
 
Ik heb ook geleerd de invoegstrook volledig te benutten. Om snelheid te maken en je te positioneren, oftewel een gaatje te vinden. Niet echt nieuw, ik heb 16 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald.
Wat bij een lege weg betrekkelijk makkelijk zal gaan.
Nu ik er over nadenk gebruik ik haast nooit de gehele invoegstrook. Zodra ik kan invoegen, doe ik dat ook.
Enkel in geval van file zie ik er het nut wel van, omdat je dan al het asfalt moet benutten en duidelijk is waar er geritst gaat/moet/mag worden. Of ja feitelijk gezien dan, want in de praktijk resulteert het toch in een puinhoop omdat een ieder er een verschillende opvatting over lijkt te hebben.
 
LoveD MyJeep zei:
E34M5 zei:
Soloman zei:
Vandaag heb ik ook weer de nodige opdrukkers achter me gehad. Zelfs in een 30km-gebied met gezinswoningen. Zo erg dat je zelfs de motorkap van je achterligger niet meer ziet. Soms heb ik gewoon zin om vol op de rem te gaan staan. Maar ja, dat is zo zonde van de kofferbak. Misschien dat ik het een keer doe als ik een hele oude auto heb met een goede wa.

zachtjes je rem intrappen dat je remlichten gaan branden (y)

En daar schrikt die achterligger dan zo van dat hij iets te heftig uitwijkt en een moeder met kind op de fiets schept. Ja, dat doet die achterligger. Maar je bent dan wel veroorzaker van die aanrijding. Zal je lekker slapen die avond!!o_O

Dus ook aan Solo gericht: begrijpelijk, die frustratie. Maar stel je eens voor wat voor gevolgen zo'n actie zouden kunnen hebben en vraag je af of jij met die gevolgen zou kunnen leven. En als er een dodelijk slachtoffer bij zou vallen, ben jij dan beter dan een beschonken bestuurder of een moordenaar? Ik weet, het is een extreem geval, maar het zal maar net zo lopen...

ik rij vooral snachts dus geen moeder met kinderen ;)
 
pz35.jpg


Is het niet sowieso verboden te parkeren op de berm?
 
PauseBreak zei:
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.

Welk punt probeer je te maken?


Het staat er iets feller dan ik bedoel. De truck zal wel passen, maar vanwege de veiligheid wordt er een baan afgekruist.
 
Leon in z'n SEAT zei:
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.
Zag er gisteren nog een staan. Klapband. Rechterwielen net naast het gras, linkerwiel werd vervangen. Afgezien van een auto van Rijkswaterstaat en wat pylonen waren er geen voorzieningen aanwezig. Dus het kan wel...


Dat zijn oprecht ezels....hoe vaak zie je wel niet dat een auto of truck even een stuk vluchtstrook meepakt? Dat voorkom je door de baan af te sluiten. Mensen zitten nog wel eens op hun baan te dromen.

https://www.dumpert.nl/mediabase/617191/d53afabb/motoragent_aangereden_op_a7.html


Wat de agent doet...tsja...het is niet handig opgelost. Ik snap zijn bedoeling wel. Maar goddomme...als je in die gele Ibiza zit...je ziet voor je al auto`s naar links gaan...en dan stijf doorrijden. Hij had makkelijk kunnen zien dat die agent er stond, maar je ziet alleen op het laatst reactie...dan vraag ik me af of iemand echt stuurt of dat hij alleen het stuur vasthoudt.
 


Deze peckerhead/ petjesdrager komt echt m'n strot uit.
Heeft werkelijk maling aan alle verkeersregels. Rechts inhalen, bumperkleven, geen richting aangeven, zo lang mogelijk op een vrije strook doorrijden en dan op het laatste moment ergens tussen gooien. Daar komt bij: diagonale zithouding, stickertuning, chapi-chulie lampjes erop.

Laatst zat die een partij te douwen bij mij. Zo dicht dat je niet eens de kenteken plaat nog kon zien. Je ziet 'm helemaal opgefokt worden. Vervolgens bij de afrit A-27 Overvecht word het 2-baans. Natuurlijk gelijk proberen in te halen, maar ja dan gaat bij mij even de kickdown erin en het jokkie verdwijnt snel in de zij/ achteruit kijk spiegel.
Maar zijn rijgedrag is gevaarlijk voor andere weggebruikers... wat een jerkoff.
 
CVPI zei:
Natuurlijk gelijk proberen in te halen, maar ja dan gaat bij mij even de kickdown erin en het jokkie verdwijnt snel in de zij/ achteruit kijk spiegel.

Fijn...

10. Een bestuurder die merkt dat een achter hem rijdende bestuurder hem wenst in te halen dient zich zoveel mogelijk naar de kant van de rijbaan in zijn rijrichting te begeven en zijn snelheid niet te vermeerderen
 
Uiteraard houd ik me zoveel mogelijk rechts en blijf zelden te lang links hangen. En als iemand er langs wilt die normaal doet en gepaste afstand heeft laat ik 'm er gewoon voorbij.
Denk toch niet dat ik zo'n peckerhead met minimale rijervaring en bovengenoemd rijgedrag er langs laat?! Hij dacht natuurlijk dat die véél sneller was met al die stickers zoals "loud pipes save lives" heeft hij toch al gauw 15 extra "Marktplaats PK's" op z'n pauperbak.
 
Boppie zei:
Dat zijn oprecht ezels....hoe vaak zie je wel niet dat een auto of truck even een stuk vluchtstrook meepakt? Dat voorkom je door de baan af te sluiten. Mensen zitten nog wel eens op hun baan te dromen.

https://www.dumpert.nl/mediabase/617191/d53afabb/motoragent_aangereden_op_a7.html


Wat de agent doet...tsja...het is niet handig opgelost. Ik snap zijn bedoeling wel. Maar goddomme...als je in die gele Ibiza zit...je ziet voor je al auto`s naar links gaan...en dan stijf doorrijden. Hij had makkelijk kunnen zien dat die agent er stond, maar je ziet alleen op het laatst reactie...dan vraag ik me af of iemand echt stuurt of dat hij alleen het stuur vasthoudt.

https://www.youtube.com/watch?v=HfTR90n4Hd8

@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen. Tijdens drukte wil er op de A13 nog wel eens een linkerrijbaan worden afgekruist voor een spoedtransport van Den Haag naar Rotterdam, maar voor de rest gebeurd dat eigenlijk niet. Op de A13 is een redelijk gepland spoedtransport van ziekenhuis naar ziekenhuis, de rest is gewoon van een incidentlocatie naar ziekenhuis.

Kijk anders eens op https://www.youtube.com/user/TeamVerkeerDH/videos naar een van de filmpjes van een spoedbegeleiding. De opleiding is overigens anno 2014 wel een stuk anders en er vallen er nog verbazingwekkend veel af voor de VTB opleiding, verkeerstechnische begeleiding.
 
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.

Welk punt probeer je te maken?


Het staat er iets feller dan ik bedoel. De truck zal wel passen, maar vanwege de veiligheid wordt er een baan afgekruist.

Dat is wel vaak het geval inderdaad. Toen ik bijna 2,5 jaar geleden samen met een truck op de vluchtstrook stond (hij had mij aangetikt in de file, niet erg prettig kan ik je vertellen), werd er niks afgekruist. Wel werden we door de vriendelijke meneer van RWS weer terug het verkeer in geholpen (wat voor mij niet, maar voor de trucker wel want groot en traag enzo, noodzakelijk was) en hebben we bij een afrit iets verderop alles nog even afgehandeld met de RWS meneer erbij.
Overigens was de trucker ook een vriendelijke brombeer hoor. Wel jammer van de kapotte koplampsproeier op zijn net nieuwe truck, maar ja, ongelukjes zitten in een klein hoekje :T
 
Als de afhandeling op de volgende afrit kan, dan is dat inderdaad de instructie. Doorstroming én veiligheid :)
 
Die doorstroming was al gestokt hoor, in beide rijrichtingen. Blijkbaar is het enorm interessant dat een truck en een oude Colt op de vluchtstrook staan :)
We waren overigens niet doorgereden omdat niet zeker was dat de Colt dat zou houden. RWS-meneer had even gekeken en vond dat het wel kon, dus dan maar even verder rijden. Wel zo prettig voor alle andere mensen. De kijkersfile verdwijnt dan vanzelf.
 
CVPI zei:
.
Denk toch niet dat ik zo'n peckerhead met minimale rijervaring en bovengenoemd rijgedrag er langs laat?!

En waarom niet, ik heb ze lievere ver voor me dan op mijn achterbumper.
Wat jij doet is een gedraging waar je een EMG voor zou kunnen krijgen.
 
Als ík een EMG zou krijgen voor het wegrijden omdat ik zo'n kansloze petjesrijder niet in m'n buurt wil hebben.... Nou dan maken we het mee!
Hij zou er één moeten krijgen voor z'n kansloze rijgedrag. Het lijkt er wel op of je het voor 'm opneemt...
 
Dus omdat hij zich misdraagt is het voor jou ook meteen een vrijbrief om het ook maar te doen? Iets met hand in eigen boezem steken.

Ik vind de quote van Geelhoed wel een discussie waard:
10. Een bestuurder die merkt dat een achter hem rijdende bestuurder hem wenst in te halen dient zich zoveel mogelijk naar de kant van de rijbaan in zijn rijrichting te begeven en zijn snelheid niet te vermeerderen
Hoe vaak ik het niet meemaak in de praktijk. Je rijdt netjes rechts en loopt in op je voorganger. De voorganger loopt op zijn beurt weer in op zijn voorganger. Jij gaat naar links om in te halen en hop die tragere voorganger doet precies hetzelfde.
Kijken mensen dan niet naar achteren ofzo? Of gaan ze er blind vanuit dat ik wel zou afremmen, want je ik zie tenslotte toch dat hij in gaat halen. Wat ik dan weer een erg vreemde aanname zou vinden.
 
CVPI zei:
Als ík een EMG zou krijgen voor het wegrijden omdat ik zo'n kansloze petjesrijder niet in m'n buurt wil hebben.... Nou dan maken we het mee!
Hij zou er één moeten krijgen voor z'n kansloze rijgedrag. Het lijkt er wel op of je het voor 'm opneemt...

beetje kansloos, meer niet :D
 
PauseBreak zei:
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Boppie zei:
PauseBreak zei:
Hamer zei:
Soloman zei:
- Op de A.. staat het vast, want daar staat een vrachtwagen met pech.
Een vrachtwagen met pech??? Is daar geen vluchtstrook?? Wordt de hele boel daarvoor afgezet???

Hoe breed is een vrachtwagen en hoe breed is een vluchtstrook? Denk daar maar eens over na.

Past prima hoor, tenzij het uitzonderlijk vervoer is.

En nu gebruik je je fantasie...en dan weet je dat die truck niet zelf wegkomt, dat er mensen mee moeten werken. En om te voorkomen dat die voor hun sokken gereden worden....staat er een rood kruis.

Welk punt probeer je te maken?


Het staat er iets feller dan ik bedoel. De truck zal wel passen, maar vanwege de veiligheid wordt er een baan afgekruist.

Dat is wel vaak het geval inderdaad. Toen ik bijna 2,5 jaar geleden samen met een truck op de vluchtstrook stond (hij had mij aangetikt in de file, niet erg prettig kan ik je vertellen), werd er niks afgekruist. Wel werden we door de vriendelijke meneer van RWS weer terug het verkeer in geholpen (wat voor mij niet, maar voor de trucker wel want groot en traag enzo, noodzakelijk was) en hebben we bij een afrit iets verderop alles nog even afgehandeld met de RWS meneer erbij.
Overigens was de trucker ook een vriendelijke brombeer hoor. Wel jammer van de kapotte koplampsproeier op zijn net nieuwe truck, maar ja, ongelukjes zitten in een klein hoekje :T


Toen had de RWS inspecteur de juiste beslissing genomen. Kan je doorrijden...dan doorgaan.
 
Boppie zei:
Toen had de RWS inspecteur de juiste beslissing genomen. Kan je doorrijden...dan doorgaan.

Jep. Al stonden we er toen wel al een half uur (ruim) en was er niks afgekruist :p Zoals ik al zei stonden we op de vluchtstrook omdat we er niet zeker van waren dat de Colt nog verder kon. Bleek wel te kunnen, maar heb 'm de volgende dag toch maar even op de brug gezet en na laten kijken :)
 
Terence zei:
@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.

Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.




Gisteravond een paar levensmoeie fietsers: ik kwam bij een tweetal wegversmallingen, eerst een uitstulping van de berm aan de rechterkant en vervolgens eentje aan de linkerkant. Een auto die van de andere kant kwam bleef wachten, dus ik koers naar links om het eerste obstakel heen en weer terug naar rechts om het tweede obstakel + tegenligger. Ben ik bijna bij die tegenligger, komt er een fietser achter vandaan die wil oversteken naar het fietspad dat daar begint (aan mijn kant van de weg dus) :rolleyes: Rij ik naast de tegenligger, met m'n voet al bij de rem, blijkt er naast die eerste fietser nog eentje te fietsen :( Had in elk geval de seconde die je nodig schijnt te hebben om van gas naar rem te komen al uitgespaard door die eerste fietser...
 
@PM zei:
Terence zei:
@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.

Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.

De rest van mijn verhaal was niet interessant? De lijnen zijn zeker kort genoeg, bij een gepland spoedtransport + drukte wordt dat bij hoge uitzondering gedaan. Voor de rest is die impact te groot om standaard maar te doen.
 
Ik denk ook niet dat de baan daarna zo snel vrij is..de agent heeft al mazzel dat die truck goed uit kan wijken.
 
@PM zei:
Terence zei:
@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.

Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.




Gisteravond een paar levensmoeie fietsers: ik kwam bij een tweetal wegversmallingen, eerst een uitstulping van de berm aan de rechterkant en vervolgens eentje aan de linkerkant. Een auto die van de andere kant kwam bleef wachten, dus ik koers naar links om het eerste obstakel heen en weer terug naar rechts om het tweede obstakel + tegenligger. Ben ik bijna bij die tegenligger, komt er een fietser achter vandaan die wil oversteken naar het fietspad dat daar begint (aan mijn kant van de weg dus) :rolleyes: Rij ik naast de tegenligger, met m'n voet al bij de rem, blijkt er naast die eerste fietser nog eentje te fietsen :( Had in elk geval de seconde die je nodig schijnt te hebben om van gas naar rem te komen al uitgespaard door die eerste fietser...



Groot licht en mistverlichting aan. Claxon ver van te voren indrukken. Net zo lang de claxon ingedrukt houden tot je er ver voorbij bent. Nog even een schijnbeweging naar rechts als je er voorbij rijdt, en ze doen het nooit weer.o_O
 
Soloman zei:
@PM zei:
Terence zei:
@PM zei:
Hadden ze niet gewoon even die rijstrook kunnen afkruisen?

Dat hadden ze zeker niet. Het gaat hier om een spoedbegeleiding en die kunnen ze niet plannen of aanvragen.

Dat ze dat niet kunnen plannen snap ik, maar ik vraag me dan af of er geen contact mogelijk is (waarbij de "lijnen" kort genoeg zijn) tussen de politie/meldkamer en de wegbeheerder.




Gisteravond een paar levensmoeie fietsers: ik kwam bij een tweetal wegversmallingen, eerst een uitstulping van de berm aan de rechterkant en vervolgens eentje aan de linkerkant. Een auto die van de andere kant kwam bleef wachten, dus ik koers naar links om het eerste obstakel heen en weer terug naar rechts om het tweede obstakel + tegenligger. Ben ik bijna bij die tegenligger, komt er een fietser achter vandaan die wil oversteken naar het fietspad dat daar begint (aan mijn kant van de weg dus) :rolleyes: Rij ik naast de tegenligger, met m'n voet al bij de rem, blijkt er naast die eerste fietser nog eentje te fietsen :( Had in elk geval de seconde die je nodig schijnt te hebben om van gas naar rem te komen al uitgespaard door die eerste fietser...



Groot licht en mistverlichting aan. Claxon ver van te voren indrukken. Net zo lang de claxon ingedrukt houden tot je er ver voorbij bent. Nog even een schijnbeweging naar rechts als je er voorbij rijdt, en ze doen het nooit weer.o_O



of je stapt uit zonder andere in gevaar te brengen
 
Terug
Bovenaan