Soloman
Wegverkenner
Jammer genoeg zie ik het steeds vaker: Auto's die voor een stoplichtrij niet op een kruis gaan staan (zoals het hoort), maar een afstand erachter en toch weer anderen die snel op dat kruis schieten. Voordringen dus, illegaal. Het gebeurt steeds vaker. Je zou bijna denken dat het een petje is. Ja, in een geval wel, maar in twee gevallen zag ik kalende brave huisvaders.
En weer een fietser die zijn leven waagde door door rood te fietsen. Normaal is dat geen probleem, maar hij deed het gewoon terwijl er een auto voor me reed die in de ankers moest vliegen (wij hadden groen en er was geen sprake van oranje voor hem, want het stoplicht stond al een tijd op groen). Ach ja, en weer een brave huisvader (met een telefoon aan zijn oor). Het valt me op dat het vaak nette mannetjes zijn die zich vergrijpen aan overtredingen in het verkeer.
En wat me ook opvalt: ik zie steeds minder...... politie.
Het baart me zorgen.
En weer een fietser die zijn leven waagde door door rood te fietsen. Normaal is dat geen probleem, maar hij deed het gewoon terwijl er een auto voor me reed die in de ankers moest vliegen (wij hadden groen en er was geen sprake van oranje voor hem, want het stoplicht stond al een tijd op groen). Ach ja, en weer een brave huisvader (met een telefoon aan zijn oor). Het valt me op dat het vaak nette mannetjes zijn die zich vergrijpen aan overtredingen in het verkeer.
En wat me ook opvalt: ik zie steeds minder...... politie.
Het baart me zorgen.