H
HVP
Guest
En ook nog op de verkeerde helft 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@PM zei:Verlengde van een parallelweg en geen zin om om te rijden? Of is het echt alleen maar een fietspad? Streetview-linkje?
Carfanatic zei:wat een gejank.![]()
Makkelijk praten, totdat je zelf zeven snelheidsovertredingen à 1000 euro op de mat krijgt. Gaat natuurlijk nergens meer over. 'Moet je maar niet te hard rijden.' Klopt, maar dan had de politie dit wel even mogen aankondigen. Op deze manier heeft het niets meer met verkeersveiligheid te maken.
Wat is daar zo vreemd aan? De politie geeft altijd een select aantal snelheidscontroles van te voren aan. Juist vanwege de veiligheid, mensen houden zich dan 'preventief' aan de snelheid en dat is toch wat de overheid wil? Overigens wel ontzettend dom van die inwoners. Het mooiste is nog dat sommigen meerdere keren geflitst zijn. Op een gegeven moment gaat er (letterlijk en figuurlijk) dan toch een lampje branden?Carfanatic zei:Makkelijk praten, totdat je zelf zeven snelheidsovertredingen à 1000 euro op de mat krijgt. Gaat natuurlijk nergens meer over. 'Moet je maar niet te hard rijden.' Klopt, maar dan had de politie dit wel even mogen aankondigen. Op deze manier heeft het niets meer met verkeersveiligheid te maken.
aankondigen van een politiecontrole?![]()
KoenH zei:Eén boete zou inderdaad weinig grond voor bezwaar vormen, dat is dan gewoon pech hebben als je te hard rijdt. Maar een rekening van 1000 euro op de mat van meerdere boetes op dezelfde dag is echt onredelijk. Dat heeft inderdaad niks met veiligheid, waarschuwing, of geheugensteuntje te maken. Een boete van 1000 euro is onredelijk om aan iemand te laten weten dat de veiligheid op die weg blijkbaar beter gecontroleerd moet gaan worden.
Nee: je wist wel dat het niet mocht, maar er was nooit iemand die ingreep als je het toch deed. En vrijwel iedereen deed het. Dus waarom jij niet? Het is het aloude riedeltje waarbij de daders proberen de zaak om te draaien door te roepen "ja maar er werd ook niet gehandhaafd!"Boppie zei:KoenH zei:Eén boete zou inderdaad weinig grond voor bezwaar vormen, dat is dan gewoon pech hebben als je te hard rijdt. Maar een rekening van 1000 euro op de mat van meerdere boetes op dezelfde dag is echt onredelijk. Dat heeft inderdaad niks met veiligheid, waarschuwing, of geheugensteuntje te maken. Een boete van 1000 euro is onredelijk om aan iemand te laten weten dat de veiligheid op die weg blijkbaar beter gecontroleerd moet gaan worden.
Als ik eenmaal een fles drank jat, dan moet ik gepakt worden. Pech gehad.
Jat ik tien keer achter elkaar een fles drank...tjsa....ik wist bij de eerste keer nog niet dat het niet mocht...dus die andere negen keer pakken zijn wel erg lullig voor me.
Boppie zei:KoenH zei:Eén boete zou inderdaad weinig grond voor bezwaar vormen, dat is dan gewoon pech hebben als je te hard rijdt. Maar een rekening van 1000 euro op de mat van meerdere boetes op dezelfde dag is echt onredelijk. Dat heeft inderdaad niks met veiligheid, waarschuwing, of geheugensteuntje te maken. Een boete van 1000 euro is onredelijk om aan iemand te laten weten dat de veiligheid op die weg blijkbaar beter gecontroleerd moet gaan worden.
Jat ik tien keer achter elkaar een fles drank...tjsa....ik wist bij de eerste keer nog niet dat het niet mocht...dus die andere negen keer pakken zijn wel erg lullig voor me.
Paulus0013 zei:Waar ik dan weer wel altijd vrolijk van word is buschauffeurs. Als ik voor ze wacht bij een wegversmalling steken die tenminste nog netjes hun hand op als bedankje.
Boppie zei:KoenH zei:Eén boete zou inderdaad weinig grond voor bezwaar vormen, dat is dan gewoon pech hebben als je te hard rijdt. Maar een rekening van 1000 euro op de mat van meerdere boetes op dezelfde dag is echt onredelijk. Dat heeft inderdaad niks met veiligheid, waarschuwing, of geheugensteuntje te maken. Een boete van 1000 euro is onredelijk om aan iemand te laten weten dat de veiligheid op die weg blijkbaar beter gecontroleerd moet gaan worden.
LoveD MyJeep zei:Boppie zei:KoenH zei:Eén boete zou inderdaad weinig grond voor bezwaar vormen, dat is dan gewoon pech hebben als je te hard rijdt. Maar een rekening van 1000 euro op de mat van meerdere boetes op dezelfde dag is echt onredelijk. Dat heeft inderdaad niks met veiligheid, waarschuwing, of geheugensteuntje te maken. Een boete van 1000 euro is onredelijk om aan iemand te laten weten dat de veiligheid op die weg blijkbaar beter gecontroleerd moet gaan worden.
Je trekt het wel een beetje uit zijn verband zo. Op zich heb je wel gelijk trouwens. Maar de vergelijking gaat natuurlijk behoorlijk scheef omdat je bij het jatten van die fles meteen in de kraag gevat wordt, en niet weken later een boete krijgt. Het "leermoment" komt dus meteen.
Daarbij is stelen voor het grootste deel van de maatschappij een "zwaarder" vergrijp dan te hard rijden. Daarom wordt ook niemand kwaad over een bericht dat een dief bestraft wordt. Bij te hard rijden zijn er altijd wel een paar die de overtreders gelijk geven...
Boppie zei:Het gaat me om het principe, niet om het vergrijp. Vervang een fles drank jatten door een mens vermoorden. Word je niet gelijk gepakt. Of door rood rijden. Ik kan wel duizend vergrijpen invullen, maar het gaat me om het principe. De denkwijze is zo krom. Ik ben nooit eerder gepakt, dus ik mag het keer op keer weer doen. Een kind dat een koekje jat, wordt vaak ook niet gelijk gesnapt, mag hij daarom maar doorjatten?
LoveD My Jeep zei:Daarbij is stelen voor het grootste deel van de maatschappij een "zwaarder" vergrijp dan te hard rijden. Daarom wordt ook niemand kwaad over een bericht dat een dief bestraft wordt. Bij te hard rijden zijn er altijd wel een paar die de overtreders gelijk geven...
LoveD MyJeep zei:En principes zijn onzin. Echt. Principes laten mensen dingen doen omdat het "nou eenmaal principe" is, en niet omdat het logischer of beter is. Gewoon weer een excuus om niet na te hoeven denken en verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Maar dat is een ander verhaal...
Zag 'm van de week inderdaad al op GeenStijl staan. Wat mij opviel bij de reacties daar is dat vrijwel iedereen de kant van de trucker kiest. Hij had dit (als zogenaamd professional) ook wel anders op kunnen lossen. Ik krijg niet de indruk dat hij enige moeite doet om vaart te minderen om op die manier de confrontatie uit de weg te gaan. Om er maar even een klassieker tegenaan te gooien: waar er twee vechten hebben er twee schuld.Joël D. zei:https://www.dumpert.nl/mediabase/6580943/65a3367a/totale_lul_daagt_nl_vrachtwagen_uit.html
Stelletje idioten. Allebei het rijbewijs van afpakken en niet meer terug geven. Wel blijven kijken tot het einde trouwens.
Leon in z'n SEAT zei:Zag 'm van de week inderdaad al op GeenStijl staan. Wat mij opviel bij de reacties daar is dat vrijwel iedereen de kant van de trucker kiest. Hij had dit (als zogenaamd professional) ook wel anders op kunnen lossen. Ik krijg niet de indruk dat hij enige moeite doet om vaart te minderen om op die manier de confrontatie uit de weg te gaan. Om er maar even een klassieker tegenaan te gooien: waar er twee vechten hebben er twee schuld.Joël D. zei:https://www.dumpert.nl/mediabase/6580943/65a3367a/totale_lul_daagt_nl_vrachtwagen_uit.html
Stelletje idioten. Allebei het rijbewijs van afpakken en niet meer terug geven. Wel blijven kijken tot het einde trouwens.
Joël D. zei:Ik begrijp inderdaad dat de chauffeur gefrustreerd is, maar om dan zo je eigen baan en, erger nog, iemands leven op het spel te zetten vind ik echt te ver gaan.
Verder viel het mij inderdaad ook op dat op Dumpert/Geenstijl iedereen kiest voor de kant van de trucker. Wat mij betreft onbegrijpelijk, ze zijn allebei even schuldig imo.
Een vrachtwagen rijd 90 waar die 120 mag.Ordep zei:Enig idee waarom de reactie van vrachtwagenchauffeurs tegenover langzaam rijdende auto's bijna altijd kleven en seinen is?
Ja ze vinden het vervelend om weer vaart te moeten maken en kunnen niet begrijpen waarom je niet harder gaat als je kan en mag, maar waarom menen ze andere weggebruikers hun wil op te kunnen leggen?
Dat argument roept bij mij altijd nare gevoelens op. Dit is namelijk het meest dubbele en daarom meest nutteloze argument in dergelijke situaties. Natuurlijk mag de vrachtwagen chauffeur niet zijn wil opleggen aan de automobilist, maar net zo min mag de automobilist dat doen bij de vrachtwagenchauffeur. Daarom een non-argument, dat nergens toe leidt.Ordep zei:maar waarom menen ze andere weggebruikers hun wil op te kunnen leggen?
Bmwlover1 zei:Een vrachtwagen rijd 90 waar die 120 mag.Ordep zei:Enig idee waarom de reactie van vrachtwagenchauffeurs tegenover langzaam rijdende auto's bijna altijd kleven en seinen is?
Ja ze vinden het vervelend om weer vaart te moeten maken en kunnen niet begrijpen waarom je niet harder gaat als je kan en mag, maar waarom menen ze andere weggebruikers hun wil op te kunnen leggen?