Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Soloman zei:Als ik zulke mensen voor me heb ga ik met opzet langzamer rijden. Hij aso, ik ook aso.
Dan zou ik er rechts langsgaan om je even flink af te snijden. Aso's moet je vooral niet met aso reacties bestrijden.Soloman zei:Als ik zulke mensen voor me heb ga ik met opzet langzamer rijden. Hij aso, ik ook aso.
Bmwlover1 zei:Dan zou ik er rechts langsgaan om je even flink af te snijden. Aso's moet je vooral niet met aso reacties bestrijden.Soloman zei:Als ik zulke mensen voor me heb ga ik met opzet langzamer rijden. Hij aso, ik ook aso.
Boet zei:Nog een gevalletje rij-instructeur. Ik heb dit met verbazing zitten bekijken. Het feit dat er een leerling achter het stuur zat maakte dit alleen maar vreemder.
Paulus0013 zei:Wat me ook opvalt is dat sommige mensen de rotonde niet oprijden, ook al geef ik richting aan naar rechts en ga de rotonde verlaten. Zien ze mijn knipperlicht niet, zijn die mensen zo traag of zouden ze in het geheel niet anticiperen? Mijn knipperlichten werken overigens prima.
Boet zei:Ik zou er ook rechts omheen gaan..en het daarbij laten..
Nog een gevalletje rij-instructeur. Ik heb dit met verbazing zitten bekijken. Het feit dat er een leerling achter het stuur zat maakte dit alleen maar vreemder.
1) auto rijdt op een voorrangsweg, die op een moment een bocht maakt naar links. Daarvóór staat ruim aangegeven dat de voorrang daar voortgezet wordt. Dus wordt er linksaf geknipperd....
2) auto nadert een zebrapad. Kindjes gaan naar school en gebruiken het zebrapad. Dat je voor voetgangers remt die daar gebruik van maken, snap ik perfect. Dat je daarna fietsers, die over hetzelfde zebrapad fietsen voorlaat, is heel galant, maar niet geheel conform de regels.
Maar waarom rij je dan een jochie, die met de fiets aan de hand -wederom over het zebrapad- oversteekt zowat van de sokken?
3) auto nadert een rotonde(tje)...en knippert prompt links. Zal best aanbevolen worden zo hier en daar, maar ik kreeg de indruk dat men de rotonde links wilde passeren...
Ik weet in ieder geval waar mijn kinderen NIET gaan lessen. Dit ging echt nergens over.
D. Elzinga zei:Boet zei:Nog een gevalletje rij-instructeur. Ik heb dit met verbazing zitten bekijken. Het feit dat er een leerling achter het stuur zat maakte dit alleen maar vreemder.
Gisteren was ik ook getuige van een dergelijk geval. Leerling gaf nergens richting aan en zag op de rotonde een fietser over het hoofd, waardoor die laatste een noodstop moest maken. Dan zit je toch te slapen als instructeur zijnde?![]()
Kilometervreter zei:D. Elzinga zei:Boet zei:Nog een gevalletje rij-instructeur. Ik heb dit met verbazing zitten bekijken. Het feit dat er een leerling achter het stuur zat maakte dit alleen maar vreemder.
Gisteren was ik ook getuige van een dergelijk geval. Leerling gaf nergens richting aan en zag op de rotonde een fietser over het hoofd, waardoor die laatste een noodstop moest maken. Dan zit je toch te slapen als instructeur zijnde?![]()
Met dank aan het UWV en de Bovag. Die trappen iedere postbode die niet heel snel een andere baan krijgt de lesauto in. Gevolg veel instructeurs die dat werk helemaal niets kan schelen. Gelukkig voor de consument zijn ze erg goedkoop, het eerste half jaar kun je met Staatssteun lekker lesgeven voor € 20 per uur.
En de mensen maar klagen dat het CBR zoveel mensen "laat zakken"![]()
Soloman zei:Ik vraag me wel eens af, lopen wielrenners ook hier rond? Ik zou hun verhaal wel eens willen horen hoe het mogelijk is dat ze dit in hun hoofd halen.
Kilometervreter zei:D. Elzinga zei:Boet zei:Nog een gevalletje rij-instructeur. Ik heb dit met verbazing zitten bekijken. Het feit dat er een leerling achter het stuur zat maakte dit alleen maar vreemder.
Met dank aan het UWV en de Bovag. Die trappen iedere postbode die niet heel snel een andere baan krijgt de lesauto in. Gevolg veel instructeurs die dat werk helemaal niets kan schelen. Gelukkig voor de consument zijn ze erg goedkoop, het eerste half jaar kun je met Staatssteun lekker lesgeven voor € 20 per uur.
En de mensen maar klagen dat het CBR zoveel mensen "laat zakken"![]()
Als ze dat werkelijk met "wordt" doen is het inderdaad al jaaaaaaaaren lang.Durashift zei:& de opleidingsbureau's die al jarenlang adverteren met "wordt nu rij-instructeur"
Citroviér zei:Soloman zei:Ik vraag me wel eens af, lopen wielrenners ook hier rond? Ik zou hun verhaal wel eens willen horen hoe het mogelijk is dat ze dit in hun hoofd halen.
Ik doe aan wielrennen en herken wel dat veel (gelukkig niet alle) wielrenners roekeloos zijn. Ze kijken niet, verlenen geen voorrang, geven geen richting aan, snijden ander verkeer, houden onvoldoende rekening met onverwachte situaties en noem maar op. Ze schreeuwen daarbij ook nog eens andere verkeersdeelnemers toe. Wielrenners in een groep zijn daarbij gevaarlijker dan solitaire wielrenners.
Op de koersfiets rijd ik echt anders dan op de gewone fiets.
Op de een of andere manier wil je je snelheid niet veel laten zakken. Daarbij rijd ik volgens mij wel defensief, maar claim mijn plek op de weg ook wel. Ik kies er in bijvoorbeeld woonwijken wel voor om niet te veel aan de kant, maar midden op de weg te rijden, ik rijd net zo snel als de auto's daar mogen. Omdat het snelheidsverschil met auto's in de stad laag is, zijn daar voor de wielrenner meer risico's.
Op de racefiets ben je bezig met met snelheid en sportief uithoudingsvermogen. Ik denk dat dat veel wielrenners meer bezig houdt dan hun eigen veiligheid en die van anderen.
Ik neem wel eens voorrang op de racefiets. Meestal zijn dat situaties waarin iedereen (bijna) stil staat. Door rood rijden doe ik niet, veel te gevaarlijk.
Roepen/schreeuwen doe ik wel. Niet uit agressie maar om ander anderen te laten weten dat je er aan komt. (wandelaars, hondenbeziiters die het dier laten loslopen, mensen die het fietspad gebruiken om uitgebreid met elkaar staan te praten). Je rijdt er niet eerst naar toe en stopt dan, maar je laat even eerder weten dat je er aan komt. Gek genoeg werkt een bel niet. Als je belt reageren andere verkeersdeelnemers juist anders dan je zou willen. Ipv aan de kant, gaan ze juist omkijken, slingeren etc.
Ik merk ook dat er veel automobilisten heel slecht kijken. Ze zien misschien wel een fietser maar gaan er van uit dat die op een snelheid van mss 15-18 km p/u rijden. Ze trekken vaak nog net even op. Afslaand verkeer is ook een risico. Ik maak het toch wel regelmatig mee dat de automobilist het snelheidsverschil niet voldoende taxeert en de wielrenner snijdt.
Ik denk trouwens niet dat ze het met opzet doen. Ik kan me voorstellen dat mensen schrikken van wielrenners door de snelheid en het vrijwel geluidloze van de racefiets. De racefietser moet nmm zijn verkeersgedrag aanpassen. Als ik in de auto zit zie ik vaak genoeg idioten op een koersfiets.
Soloman zei:Dus dat schreeuwen, niet doen, schroef een bel op je stuur.
De Schaduw zei:Laatst zag ik het al een paar keer, gisteren zag ik het en vanochtend weer: bij een verkeerslicht op het voorsorteervak van links gaan staan en als dan het verkeerslicht op groen springt stiekem toch rechtdoor gaan. Scheelt weer een paar auto's... Wordt dit een nieuwe trend of zo?![]()
De Schaduw zei:Laatst zag ik het al een paar keer, gisteren zag ik het en vanochtend weer: bij een verkeerslicht op het voorsorteervak van links gaan staan en als dan het verkeerslicht op groen springt stiekem toch rechtdoor gaan. Scheelt weer een paar auto's... Wordt dit een nieuwe trend of zo?![]()
Ik kan me niet eens indenken wáárom dat in iemand op zou moeten komen eerlijk gezegd. En dat terwijl ik zelf ook van doorrijden houd.En ondanks diverse uitwijkplaatsen kwam deze bestuurster niet op het idee even te stoppen de rest erlangs te laten. Echt om razend van te worden...