Je moet helemaal niet in treintjes denken, treintjes veroorzaken files. Ik ga zelf altijd naar rechts, maar reken er maar op dat ik achter dezelfde auto weer naar links kom. Op de motor is dat makkelijker omdat ik maar 2 meter lang ben, maar toch echt veilig is het niet. Ik kan oprecht niet begrijpen wat er in de hersens omgaat van iemand die het gat op links meteen dicht rijdt. Er wordt automatisch van uitgegaan dat omdat ik naar rechts ga, ik blijkbaar niet 120 wil rijden en achter de vrachtwagen wil blijven hangen?! ik snap het niet. Daarom vaak uit frustratie en proberen om een les over te brengen prop ik em gewoon naar links. Als je jezelf in het verkeer begeeft moet je opletten en begrijpen dat als ik rechts dezelfde snelheid houd ik weer naar links kom.
De file, of opstopping, komt doordat het leeghoofd vooraan met 105 aan het inhalen is, waar je 120 mag, en met dezelfde redenatie van ik kom er toch niet tussen maar links blijft hangen. Die persoon krijgt van mij ook altijd vrolijk even een toet te horen.
Maar ontopic. Vorige week, rij net hier in Delft het centrum uit bij
busstation zuidpoort, linksaf de zuidwal op. Toen ik op ¾ van mijn bocht was zie voor me bij het fietsverkeerslicht een andere student op de fiets over het fietspad aankomen bij zijn rode verkeerslicht, en meteen aanzetten om ff snel over te steken voor mijn neus langs. Even een toeter was genoeg om hem te doen stoppen, maar hij trok een gezicht van wat is er nu? Op de motor kan je in de bocht niet echt makkelijk remmen zeker niet als je net een putdeksel aan het ontwijken bent en ongeveer een halve meter breed hebt om op te rijden, tussen putdeksel en stoeprand door.
En dan letterlijk nog geen kilometer verder. Ik rij net langs de faculteit van bouwkunde en sla rechtsaf de
Schoemakerstraat in, een voorrangsweg. 200 meter verderop 2 auto's uit een zijweg van rechts die beide linksaf willen slaan, waar ik vandaan kom. De eerste auto gaat. Kon ook prima ruimte genoeg. Maar u raad het al, ook de 2e auto rijdt weg. Ziet mij erg laat en stopt abrupt met ruim de neus al op mijn weghelft. Ik steek mijn arm uit, om toch even te laten weten dat ik het niet nodig vond en krijg van meneer met 2 kinderen in de auto een middelvinger terug. Werkelijk? ik zat blijkbaar fout...

Ik zat ook fout want ik heb de middelvinger teruggegeven, dat is niet de bedoeling en bied mijn excuses aan, niet aan de bestuurder maar aan de kinderen welteverstaan, mochten zij dit lezen.