Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

En ondanks diverse uitwijkplaatsen kwam deze bestuurster niet op het idee even te stoppen de rest erlangs te laten. Echt om razend van te worden...
Ik kan me niet eens indenken wáárom dat in iemand op zou moeten komen eerlijk gezegd. En dat terwijl ik zelf ook van doorrijden houd.
Het wordt ook nergens geleerd namelijk.

Dat je al razend wordt als je niet sneller kan dan 70 in plaats van 80, dan ben je wel heel erg snel boos. Goh, en zelfs 60! Oh wat erg zeg!
Bij McDonald's loop ik ook de keuken in als ik 2 minuten langer moet wachten om mijn eigen eten te pakken.:p

Het overkomt me veel vaker dat ik achter een vrachtauto zit die niet zo goed kan trekken op de provinciale weg. Nou en?

Ik stoor me ook heel erg aan dat soort mensen die HVP beschrijft hoor.. Simpelweg van die bange slome duikelaars. Maar op die manier inhalen begrijp ik dan weer niet helemaal..

Wat is dit onderdeel van het forum toch vergeven van de hyprocrieten: Lekker veroordelen om je beter over jezelf te voelen (of denk je werkelijk dat ik die terechtwijzingen nodig heb?).

Soloman zei:
De Schaduw zei:
Laatst zag ik het al een paar keer, gisteren zag ik het en vanochtend weer: bij een verkeerslicht op het voorsorteervak van links gaan staan en als dan het verkeerslicht op groen springt stiekem toch rechtdoor gaan. Scheelt weer een paar auto's... Wordt dit een nieuwe trend of zo? o_O

Inderdaad, ik maakte het gisteren ook mee. Zo traag ben ik toch niet? En wat schootie er mee op? niks.

En hoe heeft het jou benadeeld, dat je op die manier ingehaald werd? Ik was ineens minstens 20 auto's (en één walmende oranje stinkbus) verder. Dat schiet behoorlijk op, zeker als je die dag nog een paar honderd kilometer moet afleggen.

soloman zei:
HVP: Omdat die bus 10 kilometer langzamer reed haal je zulke capriolen uit? Is het lontje al zo kort?

Capriolen? Waar heb je het over? De plaats waar ik inhaalde was volkomen overzichtelijk. Er is geen moment gevaar geweest. En als jij denkt te kunnen beweren dat dat er wel was, klets je uit je nek.

soloman zei:
Het overkomt me veel vaker dat ik achter een vrachtauto zit die niet zo goed kan trekken op de provinciale weg. Nou en?

Overkomt jou dat ook veertig kilometer aan één stuk door?

HVP zei:
Wat is dit onderdeel van het forum toch vergeven van de hyprocrieten: Lekker veroordelen om je beter over jezelf te voelen (of denk je werkelijk dat ik die terechtwijzingen nodig heb?).

Capriolen? Waar heb je het over? De plaats waar ik inhaalde was volkomen overzichtelijk. Er is geen moment gevaar geweest. En als jij denkt te kunnen beweren dat dat er wel was, klets je uit je nek.

Ik klets inderdaad uit mijn nek.
Na je antwoord gelezen te hebben, begrijp ik ook hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Niet alleen dit onderdeel hoor ;).

Maar natuurlijk mag je niet zo inhalen, dus bij deze: foei! Niet meer doen he? :D

Soloman zei:
Ik klets inderdaad uit mijn nek.
Na je antwoord gelezen te hebben, begrijp ik ook hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Ik begrijp ook weer een stuk beter hoe jij in elkaar steekt.

Paulus0013 zei:

Maar natuurlijk mag je niet zo inhalen, dus bij deze: foei! Niet meer doen he? :D

Ik zal het inderdaad niet meer op dit forum posten doen ;)

HVP zei:
Paulus0013 zei:

Ik zal het inderdaad niet meer op dit forum posten doen ;)

Misschien ben ik teveel bemoeial, maar ja, het is mijn gewoonte niet om zo in te halen. Ik vind, dat doe je niet. Dat gaat niet om jou of wie dan ook, maar dat zijn regels die ik voor mezelf hou, trouwens 40 kilometer 70 rijden is voor mij geen probleem. Ieder mens zit anders in elkaar. 40 kilometer 70 rijden is beter dan een half uur in de file staan op de snelweg (dat maakt me ook niet uit)

HVP zei:
De Schaduw zei:
Laatst zag ik het al een paar keer, gisteren zag ik het en vanochtend weer: bij een verkeerslicht op het voorsorteervak van links gaan staan en als dan het verkeerslicht op groen springt stiekem toch rechtdoor gaan. Scheelt weer een paar auto's... Wordt dit een nieuwe trend of zo? o_O

Eén keer, na bijna 40 km in een enorme sliert achter zo'n VW hippiebus aangereden te hebben, heb ik mij daar ook aan bezondigd. Het hele stuk was provinciale weg (Den Helder -> Alkmaar), met niet of nauwelijks mogelijkheden tot inhalen, en de hippiebus reed hooguit 70 waar 80 toegestaan was en liet de 'snelheid' bij alles wat op een bocht leek terugzakken naar 60 of nog minder.

Waar deed je dat, bij Koedijk?
Da's tegenwoordig nog de het enige verkeerslicht voor de ring Alkmaar begint..
Gaf je gas toen rechtdoor op groen sprong of L.A.?
Bij dit laatste heb je wel kans op overstekende fietsers aan de overzijde..

& die ring Alkmaar is tegenwoordig 'slecht' afgesteld mbt VRI's.. Geen groene zone te bekennen als je vanaf Den Helder komt rijden...
Lijkt wel of men 'bewust' het voordeel van de verbeterde doorstroming op de N9 teniet willen doen op de ring..

Durashift zei:
Waar deed je dat, bij Koedijk?
Da's tegenwoordig nog de het enige verkeerslicht voor de ring Alkmaar begint..
Gaf je gas toen rechtdoor op groen sprong of L.A.?

Zou kunnen, ik ken de omgeving daar niet heel goed. Uiteraard gaf ik gas bij groen voor rechtdoor. Het busje was zo traag dat een beetje vrachtwagen er rondjes omheen zou rijden, dus ik kon er rustig voorbij.

@soloman: Ik heb ook geen moeite met 40 km lang 70 rijden. Maar was het maar zo'n feest. Zoals ik al schreef, zakte de snelheid meestal veel verder in en was er totaal geen consistentie in het tempo. We zaten bovendien in een sliert van tientallen auto's, dan krijg je zo'n soort harmonika-effect. Vaak liet ik expres wat meer afstand om zo toch min of meer mijn eigen tempo te kunnen rijden, maar telkens als ik dacht dat het niet langzamer meer kon... Op die manier wordt autorijden zeer vermoeiend. 70 was overigens het hoogst haalbare, niet het gemiddelde. Dat lag eerder rond de 60.

Zo lang je medeweggebruikers hinderen? Ik vind, dat doe je niet. Niet als er om de paar kilometer een uitwijkplaats beschikbaar is.

Vanmiddag stond ik hier in:
Mi5d8bg.jpg

Het is echt onvoorstelbaar wat mensen gaan doen om maar niet in een file te staan zeg. Idioten die vol gas over de vluchtstrook knalden, anderen die de file zagen bij een oprit en achteruit diezelfde oprit maar weer af gingen, de rode kruizen negeren en gewoon op het laatst mogelijke moment de auto naar links pleuren, er op gokkende dat de auto's die daar al 5 minuten of langer stilstaan wel ruimte maken.... Nou ja, je kunt er bijna een boek van schrijven, laat ik dat maar niet doen :T

Ja zo ben ik ook weleens anderhalve km file voorbij gereden tot de laatste pijl. Iedereen stond braaf op de linkerrijstrook terwijl rechts gewoon dat hele eind nog open was. Als je niet op die strook mag rijden zetten ze er wel eerder een rood kruis op.

Vanochtend reed ik over de N2 richting Luik:

https://maps.google.nl/maps?q=maastricht&ll=50.85203,5.711818&spn=0.007153,0.021136&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Maastricht,+Limburg&gl=nl&t=m&z=16

Reed op de linker strook netjes 50km/h (wegwerkzaamheden). Rechts was het druk en reed men zo'n 40 km/h.
Achter mij rijdt een Starlet op nette afstand...

Vervolgens kom ik hier:

https://maps.google.nl/maps?q=maastricht&ll=50.835459,5.720444&spn=0.01431,0.042272&oe=utf-8&client=firefox-a&hnear=Maastricht,+Limburg&gl=nl&t=m&z=15

Ik moet afslag 55 nemen en kijk hoe druk het op de rechter strook is. Er rijdt een C5 rechts net iets voor mij, daarvoor 4 vrachtwagens en daarvoor nog een bus. Als ik de afslag wil nemen, kan ik beter al naar rechts gaan achter de C5, dus dat doe ik. De Starlet blijft links rijden en komt mij voorbij om nog een vrachtwagen in te halen. Dus ik denk dat die richting Luik gaat.

Zowel de C5 als ik voegen uit en geven wat gas (vanaf daar mag je weer 120km/h) en achter ons komen al auto's met 80km/h aan via de invoeg strook (combi in- en uitvoegen) die ook meteen weer er af gaan achter de C5 en mij aan. Komt ineens tussen twee vrachtauto's door de Starlet naar rechts en probeert mij van de weg te duwen. Ik wijk uit naar rechts (vluchtstrook) ga gewoon door. Kerel in Starlet zit luid te toeteren en gebaren...

Sorry, maar als ik al op 1 1/2 auto lengte achter de C5 rijd, dan moet de Starlet toch achter mij (of beter gezegd achter alle uitvoegende auto's) aansluiten, of niet? Of moet ik dan op de rem stampen?

Joep83 zei:
Sorry, maar als ik al op 1 1/2 auto lengte achter de C5 rijd, dan moet de Starlet toch achter mij (of beter gezegd achter alle uitvoegende auto's) aansluiten, of niet? Of moet ik dan op de rem stampen?

Uitvoegend verkeer maakt de bijzondere manouvre.... Al rijdt jij ook op de uitvoegstrook..

Ach, de Starlet bestuurder kan gewoon niet rijden.. Als jij een gat van 1,5 auto op je voorganger hebt.. dan past zo'n Starlet daar gewoon tussen.:T
Hoef je niet voor uit te wijken..

Geelhoed zei:
Zo te zien valt het met dat op het laatste moment ritsen nogal mee.

Daar inderdaad wel, er was een trucker voor eigen rechter aan het spelen en rijstroken 2 en 3 aan het blokkeren. Daardoor gingen iets na deze foto mensen maar via de vluchtstrook er omheen.
Ook veel auto's met pech op de vluchtstrook zien staan tijdens die file, en aan de andere kant ontstond er ook een file omdat mensen teveel bezig waren met het kijken naar onze file en daardoor op elkaar botsten. Wel interessant om te zien wat het effect is van 1 of 2 rijstroken minder. Je kon echt kilometers verder nog zien dat 2 rijstroken echt te weinig is.

Edit:
Overigens heb ik geen probleem met op het laatste moment invoegen, dat is de bedoeling. Wij rijden hier links omdat we daar al reden toen we de file in gingen. Ik heb genoeg automobilisten doorgezwaaid naar voren als ze voor ons probeerden in te voegen terwijl de rijstrook nog niet was afgekruisd.

Durashift zei:
Joep83 zei:

Uitvoegend verkeer maakt de bijzondere manouvre.... Al rijdt jij ook op de uitvoegstrook..

Ach, de Starlet bestuurder kan gewoon niet rijden.. Als jij een gat van 1,5 auto op je voorganger hebt.. dan past zo'n Starlet daar gewoon tussen.:T
Hoef je niet voor uit te wijken..

Volgens mij probeerde hij om de Starlet in mijn 306 te plaatsen. En dat past net niet door de deur :p

Gewoon een Nederlander.

Gezien het overige verkeersgedrag had ik het ook totaal niet van die Starlet verwacht...

Ik trof er vandaag weer 1 in de categorie lekker sociaal invoegen.
Meneer met zijn redelijk recente BMW 3 moest invoegen. Meneer had er zichtbaar zin in en voegde vlot in. Het sociale deel was dat ie met gas er flink op de auto die voor hem reed geen kans meer gaf fatsoenlijk in te voegen, want meneer BMW zat daar plots naast hem.
Vervolgens ging het gas er eens goed op. Bij een volgende invoegstrook minderde meneer ook geen vaart. Als het busje aldaar had besloten spontaan naar links te gaan om invoegers de ruimte te geven was er ergens ruimte te weinig geweest.
Ik blijf dat soort dingen echt niet snappen.

Paulus0013 zei:
Als het busje aldaar had besloten spontaan naar links te gaan om invoegers de ruimte te geven was er ergens ruimte te weinig geweest.
Ik blijf dat soort dingen echt niet snappen.

Invoeghulp, nee daar snap ik ook geen fluit van.

Dat soort dingen kan ik ook maar moeilijk begrijpen. Niet het naar links gaan om ruimte te maken, dat doe ik zelf ook wel eens. Maar als je met een treintje gaat invoegen, degene achter jou schuift net wat sneller dan jij en gaat vervolgens lekker het gat dicht rijden :confused:. Wat verwachten die mensen nou? Dat ik mijn auto dan maar door je heen moet boren? Of dat ik maar op de vluchtstrook ga rijden? Of dat ik maar flink moet afremmen? Wat dat betreft zijn sommige mensen echt het spoor bijster..

Het zal vast door het warme weer komen. Deze week heb ik 3 auto`s en een motor vol door rood zien knallen. Waarbij een van de auto`s het nog binnen de perken hield door op te trekken bij een verkeerslicht toen het licht voor de fietsers op groen sprong, maar die voor de auto`s nog heel wat seconden op rood bleef staan. De "strakste" actie vond ik toen er een auto vol door rood knalde omdat hij of zij waarschijnlijk wilde testen of de flitspaal op het kruispunt ook zou flitsen voor de linksaf voorsorteer strook. De auto kwam met een rotgang over deze strook aanrijden terwijl alle verkeerslichten (ook die voor linksaf) op rood stonden om vervolgens rechtdoor de kruising over te gaan. Helaas pakte ik net iets uit een tas maar ik zag nog net een andere auto op de kruising stilstaan die dus kennelijk heel goed zat op te letten. Gelukkig ook maar want de door rood rijder reed wel op een voorrangsweg dus als er een aanrijding komt betekent dat niet dat deze automatisch schuldig is.

Roodlichtrijders heb ik inderdaad ook gezien deze week, meerdere dus. En dat in één gezamenlijke actie. Het begon met een vrachtwagen, deze reed nog midden op de kruising toen ik groen kreeg. Ok, niet netjes van die chauffeur maar het kan gebeuren. Een vrachtwagen stopt minder makkelijk dan een personenauto en mogelijk waren die verkeerslichten vrij scherp afgesteld dus ik kon me er iets bij voorstellen. De auto direct achter hem reed echter ook riant door rood. Mogelijk te kort achter de vrachtwagen en dus het rode licht te laat gezien? Ontzettend dom, maar nog steeds: kan gebeuren. Niet om het goed te praten, maar dat kan iedereen overkomen. Tot mijn verbazing volgde er echter nog een auto. En een seconde later nog één! Als'ie nog heel even had gewacht was het waarschijnlijk al weer groen geweest o_O En nee, het was niet in de Amsterdamse spits of zo, nee gewoon in Friesland. Hebben ze daar tegenwoordig andere verkeersregels of zo? ;)

Ik ben vanmiddag uit de bus getoeterd door iemand die het onzin vond dat ik pakweg 200m achteruit wilde om een tegemoetkomend gigantisch landbouwvoertuig ruimte te geven om te kunnen passeren.

Niet dat meneer het raampje open deed toen ik kwam vragen wat er aan de hand was. Nee joh, gewoon nog wat meer toeteren en vervolgens gaan kijken of die Sirion 2 er wel tussendoor kan. Toen bleek dat dat niet kon, is hij gekeerd om te gaan staan wachten op de oprit naar het boerenerf waar dat landbouwgevaarte heen wilde.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon even ruimte te maken voor zo'n ding? Het is niet alsof die boer makkelijk achteruit kan op een smal polderlaantje met zo'n enorm gevaarte.

Wat ik gisteren meemaakte.

Even quote uit ander topic:

(...) van de weg drukken dat maakte ik gisteren ook mee. Was mooi net voldoende afstand tussen mijn voorligger en mezelf maar doordat mensen voor mijn voorligger van het gas gingen, liep het een beetje op elkaar in. Gooit op dat moment een pipo zijn auto van rechts naar links er tussen waardoor ik vol op de rem moet (achterligger was gelukkig alert, maar zat ineens wel heel dicht op m'n bumper).

Onder aan een afslag stond ik naast die pipo die snel z'n raampje omhoog deed toen ik 'm omlaag deed om 'm er op aan te spreken. Heb 'm ff het "idioot" gebaar gegeven en hij heeft niet meer naar links gekeken. Wist dus goed dat hij fout zat.

soloman zei:
Nee, het komt door die stomme knipperlichten van tegenwoordig die achter glas zitten bij de koplampen en het grootlicht. Golf is daarmee begonnen, :(.
Bij mij zien ze het ook nooit, altijd twijfelen. Kunnen ze niks aan doen. Ik heb er zelf ook last van. Waar zijn de oude tijden gebleven?

Klopt! Bij sommige auto's zie je de knipperlichten heel slecht. En aangezien velen toch niet of te laat knipperen, kan je beter rustig afwachten totdat je er zeker van bent dat je de rotonde kan oprijden.

Laatst ook weer... bus komt de rotonde oprijden, knippert dat hij er meteen weer afgaat, ik wacht toch maar. En maar goed ook, want hij ging er helemaal niet af.....

Ik heb het wel bij verkeerslichten, als ik de Atego op gang moet helpen heuvelop, dat verkeer van de zijden al weer gaat rijden voor ik de Kruising over ben (of er nog middenop rijdt.
Dan ben ik Als 1e vertrokken bij een GROEN verkeerslicht...
Ergste is dat die mensen nog link op je worden ook, Rustig beginnen te toeteren, en ''de Vinger'' kan je ook krijgen van ze.

Ik kom zo vlot niet op gang hoor, met 25 ton en een 240pk en net 1000Nm Mercedes Truckje (Motorwagen mag 11990kg wegen, en de MB mag 16500 kg trekken)..

(ik heb dit vrijwel iedere dag, vanaf het verkeerslicht bij ons vanaf het vervoerders Centrum (waarom deze Verkeerslichten zo strak staan afgesteld vanaf een Terrein waar alleen Vracht vervoerders zitten snap ik dan ook niet)

Willem

Van het weekend een motorrijder die bij het verkeerslicht gebruik maakte van het "recht" de rij wachtenden voorbij te rijden. Terwijl hij dat deed, sprong het verkeerslicht op groen. In plaats van reustig weer in de rij in te voegen, besloot hij koste wat kost toch ook nog voorbij de vooraan rijdende auto te komen. Het lukte maar net.

Iets voor BRG, maar ja, die is er niet meer..

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/21809601/__Kijk_uit_voor_mannen_in_blauwe_BMW__.html

Wie heeft hier een blauwe BMW?:rolleyes:

Vanochtend op de A12 tussen knooppunt Lunetten en Oudenrijn een actie die in Rusland niet zou misstaan, combinatie van korte lont en dode hoek.

Volkswagen Passat schuift vanaf de middelste strook door naar de linker strook, waar op dat moment een Mazda 6 rijdt. Logischerwijs volgde er een claxon signaal, waar door de Passat rijder niet op gereageerd wordt, deze duwt nog aardig door voor het besef komt dat het echt niet gaat passen. Gevolg: 6 op de redresseerstrook en de Passat tussen de 6 en een vrachtwagen in geklemd. Tot zo ver nog niets nieuws. Blijkbaar ging het op dat punt mis bij de bestuurder van de 6, deze zakt namelijk iets terug en deelt een tik uit aan de Passat, waarbij daarna ook nog even een stuk vangrail geraakt wordt.

Wat bezielt de bestuurder van de 6? Het liep nu nog goed af, maar voor hetzelfde geld had de bestuurder van de Passat de tik minder gelukkig op gevangen en zou het een stuk grotere gevolgen hebben gehad.

Gister in Utrecht, op de Catherijnesingel, een motorrijder (met passagier) netjes voor het stoplicht l.a. zien wachten.
Kennelijk was hij als eerste aan komen rijden. Achter hem stond een Bo-Rent busje..
Ik sta voor het voetgangerslicht te wachten en aanschouw het volgende tafereel:

'kennelijk is het licht voor linksaf op groen gesprongen.. alleen, de motorrijder reageert niet.. (vreemd, voor een motorrijder..;))
Bestuurder in het Bo-Rent busjes wind zich op.. zit armgebaren te maken, draait raampje open, zwaait..
"Ik denk, waarom wind die man zich zo op??"
'Wel, de claxon van het huurbusje deed het niet.. Ik zag de man drukken op het stuur, maar er kwam geen geluid uit. Het was nog een Japanse Hi-Ace, dus geen toeter aan de richtingaanwijzer:)'

Gelukkig had motorrijder het daarna in de gaten en trok op en reed de Mariastraat in..
Busje kon ook nog door groen en een auto daarachter ook voordat wij, de voetgangers, groen licht kregen..

soloman zei:
Iets voor BRG, maar ja, die is er niet meer..

https://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/21809601/__Kijk_uit_voor_mannen_in_blauwe_BMW__.html

Wie heeft hier een blauwe BMW?:rolleyes:

Voel me totaal niet schuldig. :D Op zich wel grappig (en hoe hebben ze het gemeten?) dat het precies een blauwe BMW is.

Overigens had ik laatst wel een issue. Reed in een woonwijk richting kruising. Bij de kruising aangekomen zie ik een volwassen man op de fiets met naast zich een meisje van een jaar of 5,6 van links komen. Tot mijn stomme, stomme verbazing: ik zie de man mijn kant opkijken en gewoon doorfietsen. Hij nam gewoon voorrang. o_O Dat je dat risico alleen neemt vind ik al verbazingwekkend, maar met je dochtertje (daar ga ik maar vanuit) naast je? Werkelijk onbegrijpelijk.

Dat had ik precies een maand geleden ongeveerd. Een man met een kind achterop in een kinderzitje. Hij keek me ook aan, reed gewoon de weg over terwijl ik in de remmen moest. "Scheelde een haar", wil ik niet zeggen, maar zonder remmen zou hier iets heel naars gebeurd zijn.
Ik ben achter hem aangereden en ik heb hem aangesproken toen hij gearriveerd was. Hij vond nog dat hij gelijk had ook. "Daarom keek ik u aan", zei hij. Ik zei dat hij zich moest schamen met een klein kind achterop. "En wat een voorbeeld". Tja, weer geen antwoord terug.

Vorige week wel een bijnaatje gehad. Tja, ik voelde hem al aan komen. Het wielrennersprobleem. Ik had er bijna een onder de wielen die voor me langs schoot zonder voorrang te hebben. Dat ging maar net goed. Zijn maatje was wel gestopt en die stond voor mijn zijdeur. Ik had het raampje open dus we keken elkaar vol aan. Ik riep nog "Sjonge jonge jonge jonge, wat zijn jullie gevaarlijk aan het doen". De man schaamde zich, dat zag ik aan zijn ogen. Hij wist er zich geen raad mee. En zei uit schaamte niks. De andere, de doorfietser, was aan de andere kant stil gaan staan om naar mij te schreeuwen dat ik beter uit moest kijken. Ik heb nog eens extra gekeken. Er stond duidelijk een omgekeerd driehoeksbord voor hun en haaientanden. Dit gaat natuurlijk een keer mis he?

Ach ja, er zijn nogal wat fietsers die er niet bij stilstaan hoe pijnlijk het is om tegen de vlakte te gaan. Zij denken alleen maar de automobilist mag voor minimaal de helft van de schade opdraaien.
Overigens; automobilisten gedragen zich t.o.v voetgangers op een VOP, en blinden vaak wel heel erg asociaal. Daar mogen agenten wel eens wat meer op gaan controleren. Kunnen ze op een gemakkelijke manier meehelpen om de schatkist te vullen.

Ik hoor inderdaad meer verhalen over die VOP's, en blijkbaar ook wel terecht aangezien je tegenwoordig vaak al een opgestoken handje krijgt als je een voetganger voorrang verleent op een VOP. Persoonlijk heb ik nog niets meegemaakt. Nu ben ik ook vrij lang - en kaal - , misschien dat dat helpt.

Dat zou kunnen. Ik maak tegenwoordig nogal eens mee dat mensen nog snel even gas geven om er vooral maar voor langs te komen.
Dat is gewoon een kwestie van mentaliteit, je merkt het ook aan de leerlingen tijdens de rijles. Men gunt een ander niet zoveel ruimte meer.

Niet alleen voetgangers op een VOP, ik kreeg van de week nog een handje van een tegenligger omdat ik op hem bleef wachten achter een rij aan mijn kant geparkeerde auto's. Was-ie blijkbaar ook niet gewend (is inderdaad ook elke keer weer afwachten wat er gebeurt in zo'n situatie).

Gisteren heb ik zelf een actie uitgehaald die achteraf misschien toch niet zo verstandig was. Ik reed achter een viertal auto`s met voorop een politieauto en we gingen een autoweg op. Het treintje reed tussen de 70 en 80 en ik was zo dapper om gewoon 100 (ja, het was een echte autoweg zonder afwijkende maximum snelheid) te gaan rijden en zo het treintje in te halen. In mijn spiegel zag ik de politieauto rustig uitvoegen dus er werd geen achtervolging ingezet maar aangezien ik ook uit moest voegen deed ik dat op een ruime afstand voor de politieauto. En toen bleef hij wel achter me rijden, zelfs toen ik een groot parkeerterrein opdraaide. Daar heb ik mijn auto snel in een parkeervak gestopt en was ik niet meer zo dapper om te kijken waar de politieauto heen reed, aangezien ik verwachtte dat ik staande gehouden zou worden. Dat was niet het geval dus misschien moesten ze daar toch echt zijn of was het een gevalletje bangmakerij? In ieder geval blijf ik voortaan net als de andere schapen maar achter de politieauto de volgende keer.:T

Als een politieauto onder de maximum snelheid rijdt haal ik die ook gewoon in..
Toevallig zat er gisteravond een politieauto achter mij toen we een 30km zone in reden. Nu was het al laat en de weg was leeg dus reed ik gewoon 40. Daar houden ze je echt niet voor aan hoor en hij deed lekker mee.
Oja, die zone is ontworpen voor de oudjes want er zijn genoeg stukken waar 30 helemaal nergens goed voor is. Ook dit stuk is 30 alleen overdag gepast omdat je dan de weg deelt met fietsers aan weerszijden .

Zevens zei:
Als een politieauto onder de maximum snelheid rijdt haal ik die ook gewoon in..
Toevallig zat er gisteravond een politieauto achter mij toen we een 30km zone in reden. Nu was het al laat en de weg was leeg dus reed ik gewoon 40. Daar houden ze je echt niet voor aan hoor en hij deed lekker mee.
Oja, die zone is ontworpen voor de oudjes want er zijn genoeg stukken waar 30 helemaal nergens goed voor is. Ook dit stuk is 30 alleen overdag gepast omdat je dan de weg deelt met fietsers aan weerszijden .

Want 's avonds rijden er geen fietsers? Lijkt me dan toch juist extra gevaarlijk?

Terug
Bovenaan