Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

HVP zei:
Ik vind die Duitsers in Duitsland juist altijd zo irritant. Zelf allergisch voor de rechterbaan, en als je als Nederlander een keer het gore lef hebt iemand -op een fatsoenlijke manier uiteraard- in te halen, en je weigert iemand te snijden bij het terug naar rechts gaan, dan hangt er ogenblikkelijk zo'n hufterbak met xenonlampen in je nek met grootlicht en al. Het valt mij vaak op dat Duitsers vinden dat jij naar rechts moet als zíj vinden dat je kunt, en dus niet noodzakelijkerwijs zodra jij dat opportuun vindt. Buitengewoon irritant en hufterig. Er schijnt ooit uit een onderzoek naar voren gekomen te zijn dat 'wij' de Duitsers als de beste chauffeurs beschouwen, ik zie het stelselmatig ondermijnd worden door de realiteit.
Geloof niet eens dat het aan Nederlander zijn ligt, die producten van een eikenboom doen dat bij iedereen. Duitsers zijn zeker niet de beste chauffeurs, maar ook niet extreem slecht. Polen heb ik nog veel leukere stunts uit zien halen. Eerlijk gezegd heb ik de beste chauffeurs in het midden van Groot Brittannië gezien. Daar compenseren ze het verkeersinzicht van een wortel meestal ruimschoots door ontzettend beleefd en aardig voor elkaar te zijn. Kan de rest van Europa wat van leren!

Duitsers zijn over het algemeen gediciplineerd en knallen op de Autobahn de auto niet zomaar naar links. En ik kan het weten met nauwelijks 3 kilometer afstand naar de Duitse grens...:LOL:

wibi zei:
Duitsers zijn over het algemeen gediciplineerd en knallen op de Autobahn de auto niet zomaar naar links. En ik kan het weten met nauwelijks 3 kilometer afstand naar de Duitse grens...:LOL:
Ehh... De (volledig geslaagde) test van de brake-assist tijdens mijn laatste Duitslandtripje kwam door een Duitse Mercedes B-klasse. Ze kunnen het dus helaas ook. Man zat stoïcijns voor zich uit te kijken en heeft mij gewoon nooit gezien. 't Zijn net mensen. ;) Slim is het niet, ietwat gevaarlijk wel, maar iedereen maakt vaudnn...

Ik heb tweemaal op Kreta mogen rijden. 1 Maal een week en eenmaal een dag...daar zijn een hoop landen heilig bij..

Boppie zei:
Ik heb tweemaal op Kreta mogen rijden. 1 Maal een week en eenmaal een dag...daar zijn een hoop landen heilig bij..

Het reed prima daar!

https://goo.gl/maps/RgdJF

Na 1 uur en 25 minuten kwam ik aan op de bestemming, toevallig ook een Griek dan dezelfde weg moest hebben en alle flitsers en bochtjes wist (y)

Kreta?

Makkie, heb daar 1500 km gereden in 5 dagen.
Gebruik maken van de vluchtstrook, inhalen in bochten, alles gedaan wat de Grieken ook doen.

En dat alles in een splinternieuwe Suzuki Vitara, was echt een super vakantie.

En flitspalen op Kreta?
Heb daar alleen mobiele controle's gezien, nooit vaste palen.

Carkiller zei:
Kreta?

Gebruik maken van de vluchtstrook, inhalen in bochten, alles gedaan wat de Grieken ook doen.

En flitspalen op Kreta?

Haha precies, dat dus! En het staat vol met vaste flitspalen, alleen werken er maar 2 op die weg van de 20 :T

wibi zei:

En waar in Duitsland rij jij dan zoal? Dat je nauwelijks 3 kilometer van de grens woont zegt natuurlijk helemaal niets....

Ikzelf kom door heel Duitsland, van Berlijn tot München, van Regensburg tot Essen en van Hannover tot Freiburg. De meeste hoofdverkeersaders van het land ken ik wel zo'n beetje en ik kan je zeggen: Duitsers rijden net zo leeghoofdig rond als Nederlanders. Als je regelmatig, op diverse momenten van de dag door het hele land komt, zie je dat het nauwelijks beter is als in Nederland. Daar waar ruimte is gaat het iets beter, maar zodra het druk wordt doen ze hier dezelfde rare dingen als in de Lage Landen... En dat is ook niet zo vreemd, want het schijnen ook mensen te zijn, met menselijke trekjes zoals alleen met hun eigen belangen bezig zijn - vooral als ze rijden...

@lmj: ze zullen best rare dingen doen, maar een Duitser zal je nooit vaak de auto zomaar naar links zien gaan. Ze weten dat er mensen rondrijden die bijna 2 keer zo hard gaan ! Voornaamste gebieden zijn Nord-Rhein Westfalen en de Eifel...

Duitsers kunnen ook niet rijden. Een tijdje geleden op de snelweg: links helemaal vol, rechts? Niets. Nadda. Noppes. We konden er zo langs rijden. Tsja....

Net bijna overhoop gereden, omdat mevrouw in haar Clio zo druk bezig was met haar tablet dat ze niet doorhad dat ze grotendeels op het fietspad reed(n)

Carkiller zei:
Kreta?

En flitspalen op Kreta?

Eens, het is leuk om eens lekker aso te kunnen rijden. Tweede maal werd ik aangehouden bij een controle....daarvoor te hard, inhalen over de streep.....ik liet het verhuurbewijsje zien en doorrijden maar...

Ik heb toen een flydrive gedaan, en daarbij over een deel van het eiland gereden. Maf is, als je oversteekt, de geiten gewoon over de weg lopen. Het was overigens een mooie ervaring.

Maar of het allemaal even veilig is.....

wibi zei:
@lmj: ze zullen best rare dingen doen, maar een Duitser zal je nooit vaak de auto zomaar naar links zien gaan. Ze weten dat er mensen rondrijden die bijna 2 keer zo hard gaan ! Voornaamste gebieden zijn Nord-Rhein Westfalen en de Eifel...

Ik zou echt niet zo stellig iets zeggen wibi, je eerste twee zinnen gaan nergens over.

Joël D. zei:
Duitsers kunnen ook niet rijden. Een tijdje geleden op de snelweg: links helemaal vol, rechts? Niets. Nadda. Noppes. We konden er zo langs rijden. Tsja....
Afgelopen zomer in Duitsland geweest. Waar voorheen de Duitser de NL sticker gekscherend aanzag voor voor Nur Links hebben ze zelf aardig bijgeleerd. Zoveel linksrijders tegen gekomen dat het zelfs mijn vrouw opviel, en die ligt normaal gesproken al tegen het raam te kwijlen zodra ik de straat uitrijd.:T Dit was een jaar of 10 geleden ondenkbaar. Het zijn echt net mensen:)

Gisteren wilde ik linksaf slaan op een groot kruispunt. Voor mij reed een auto die ook linksaf wilde slaan volgens z`n knipperlicht. Deze auto bleef echter heel rustig op de strook voor rechtdoor rijden wat twee dingen kon betekenen. Of meneer was vergeten zijn knipperlicht uit te zetten of hij zag de rijstrook voor linksaf totaal over het hoofd. Uiteraard hield ik rekening met het laatste en meneer bleek dus inderdaad linksaf te gaan. Daarbij kwam 'ie een beetje in de knoop met een tegenligger die ook linksaf wilde gaan en met mij, inclusief twee auto`s achter me, die netjes de lijnen op het wegdek volgden. Op een gegeven moment stonden we dus zeg maar naast elkaar op het kruispunt en ik wachtte heel even om te kijken of meneer gas ging geven, maar hij keek alleen maar voor zich uit. Toen ben ik dus als eerste gegaan, want van twijfelen komen ongelukken, en zag in mijn spiegels de verkeerd voorgesorteerde auto nog moeilijk voor mijn achterligger invoegen.

Ik had gistermiddag op weg naar mijn werk weer iemand voor me waarvan ik me afvraag wat ie aan het doen was.
Ik draai een snelweg op en heb voor me een Alfa GT. Ik had het idee dat ie vlot wilde rijden.
Hij reed half op de vluchtstrook rechts achter zijn voorganger.
Met invoegen direct naar links. En steeds als er ruimte rechts was (2 rijstroken) ging ie precies in het midden rijden. Ook geen richting aangeven. Lekker duidelijk wat zo iemand dan wil. Ook bochten insnijden over 2 rijstroken.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat iemand niet te hard moet rijden, maar is het echt zo lastig om gewoon je rijstrook te volgen :confused:.

ik had vannacht op de N59 op de terugweg van Barendrecht naar Middelburg een held in een Golf achter me
toen we de N59 op reden zat er een vrachtwagen voor ons, hij daarachter en ik als laatste
dan kom je bij stoplichten waar je tijdelijk 2 banen hebt (en een flitser op 70km/u) ik geef daar richting aan naar links en ga netjes met 70 over de kruising langs de vrachtwagen en weer op het gas naar de 100km/u
net voordat de weg weer 1 baans wordt zie ik de Golf nog snel voor de vrachtwagen duiken
Golfje blijft op veilige afstand achter mij rijden
komen we bij de volgende stoplichten, dus ik ga rustig van het gas en zak terug naar de 70km/u, ondertussen komt de Golf steeds dichterbij tot hij echt bijna op m'n bumper zit, nou ja kruispunt voorbij, ik weer op het gas naar de 100km/u ++ en de Golf weer op veilige afstand

bij Bruinisse aangekomen wordt het een 80km weg dus ik ga weer van het gas en zak terug naar die 80km/u ++ komt die Golf weer in m'n kont zitten en zakt toch maar weer af

net na Bruinisse 2 baans rotonde dus ik minder snelheid en ga zodra het kan naar de rechterbaan, Golf weer in m'n reet
Golf blijft links maar gaat langzamer over de rotonde dan mij dus ik kom weer voor hem uit met 80km/u ++

uiteindelijk de Zeelandbrug op (daar heb je traject controle bij 80km/u) zit die vent de hele tijd zo'n beetje in m'n kofferbak

niet zo zeer idioot als wel gewoon gruwelijk irritant

(verduidelijking: als ik normaal rijd rem ik niet met het rempedaal maar gewoon op de motor, aangezien deze Golf op een veilige afstand zat kon dat ook gewoon)

Zo had ik er gister ook een.....kleven, kleven en kleven....maar zat ruimte hebben om in te halen. Mans genoeg om te kleven, maar nul komma nul ballen om dan even in te halen.

Ik heb vandaag met iemand meegereden van Dordrecht naar Utrecht en weer terug.
Ik denk dat ik zo een paar A4tjes vol kan schrijven aan dingen die je aantreft onderweg. Ik kan stoppen met werken als ik het geld er zelf van zou mogen houden, van de boetes die er op staan dus.
Van het geen richting aangeven tot bumperkleven. Ook nog iemand die zonodig moest gaan inhalen en met een redelijk snelheidsverschil hem zo voor een ander gooit, tja die bleef ook strak op zijn bumper plakken daarna. Het was helemaal niet druk, dus mij lijkt het dat je dan ook even 2 tellen kunt wachten met inhalen? Of mensen die met 3km/u verschil gaan inhalen, waarom? Geef dan even gas bij zeg.

Wrangler zei:
Gisteravond nog een interactie met een vrachtwagen combinatie, ik denk dat we beide fout zaten maar het is goed afgelopen.

Wederom op de overgang van A1 naar A35 bij Hengelo, rijd ik achter een vrachtwagen die 70-75 rijdt. De linkerbaan is de invoegstrook en de rechterbanen (uit Almelo) komen samen (daar rijdt men 120km/u). Vrachtwagen gaat direct naar rechts bij invoegen (rijd nog 75km/u) aangezien ik de meest rechtse baan moet hebben (afslag) ga ik achter de vrachtwagen langs. Overig verkeer was er niet.
Als ik eenmaal rechtsachter de vrachtwagen rijdt op de afslag (merk dat zijn richting naar rechts nog aanstaat) geef ik volgas tot aan de 120km. Vervolgens gooit de chauffeur het stuur om naar de afslag waar ik (ter hoogte van zijn voorste wielen van de aanhanger) rijd, ik had 2 opties:
of vol in de ankers terug naar 75 (van 120) of uitwijken naar de vluchtstrook (met alarmlichten aan). Ik koos voor het laatste, in de hoop dat ik snel er voorbij kon. Dat ging ook prima, alleen toen kreeg ik grootlicht en een claxonconcert van de chauffeur. Ok, ik had misschien voor langs de vrachtwagen gemoeten, maar het was rustig en ik had geen haast. Daarnaast had hij ook moeten zien dat ik naast hem reed toen hij de afslag opging.

Denk dat we beide fout zaten, tis alleen jammer dat ik me dat besef en de chauffeur (beroepsmatig) zou moeten weten dat grootlicht en claxonneren niet terecht zijn. We waren beiden geschrokken en blij dat het goed ging lijkt me.

keihard gevalletje Rechts inhalen dus...

Grote kans dat de Chauffeur pas Veel te laat opgemerkt heeft.
Vrachtwagens hebben al sinds jaar en dat een Zijknipperlicht dat schuin vanachter GOED zichtbaar moet zijn, en veelal worden breedte markeringen ook knipperend gemonteerd, puur om deze ZELFMOORD acties een beetje de kop in te drukken.

Deze situaties maak ik zo vaak mee, inzichtloos heet dat, Soms ben je personen auto's ineens kwijt en duiken ze op als je nog met je manouvre bezig bent, maar dan wel waar naartoe aan het manouvreren bent.

Velen van mijn Collega's zijn goed opgeleid, en krijgen regelmatig opfristrainingen (Verplicht tegenwoordig), maar ook wij zijn geen tovernaars,
of een spin met 8 ogen..

Of beide fout zitten, technisch wel, bijde bezig met een Bijzondere manouvre, mijn gevoel zegt nog steeds, dat in dit geval de rechts inhalende auto fout zit, met een vrachtwagen moet je niet klooien, gaat er gewoon links voorbij..

Willem

vraagje tussendoor:

ben ik irritant / stom / a-sociaal omdat ik in principe mijn rempedaal niet gebruik maar afrem op de motor als mijn achterligger op een "ruim" veilige afstand zit?

ik doe dit voor rotondes, stoplichten, bochten eigenlijk voor alles dus
ik vraag het omdat er genoeg mensen zijn die in deze gevallen met de lichten naar mij seinen of bijna m'n "kontje" inkruipen, er zelfs al eens iemand geweest die uitstapte bij het stoplicht en overdreven agressief begon te doen

lycan_Capri zei:
vraagje tussendoor:

ben ik irritant / stom / a-sociaal omdat ik in principe mijn rempedaal niet gebruik maar afrem op de motor als mijn achterligger op een "ruim" veilige afstand zit?

ik doe dit voor rotondes, stoplichten, bochten eigenlijk voor alles dus
ik vraag het omdat er genoeg mensen zijn die in deze gevallen met de lichten naar mij seinen of bijna m'n "kontje" inkruipen, er zelfs al eens iemand geweest die uitstapte bij het stoplicht en overdreven agressief begon te doen
Op de motor remmen is niks mis mee, degene achter je zou ook moeten zien dat er iets aankomt waarvoor je af moet remmen. En mits je 'm niet bij 80km/u van 6 naar 2 gooit, natuurlijk, want dan is je vertraging ineens wel erg groot. Misschien wel handig om je remlichten op te laten lichten door de rem lichtjes aan te raken als ze echt dichtbij komen. Zouden moeten is niet hetzelfde als dat ze het ook echt doorhebben.

@ Parody: Dat laatste werkt trouwens GENIAAL bij Klevers...

Afremmen op de motor doe ik ook HEEL VEEL, tot ergernis van Velen medeweggebruikers, de meesten willen namelijk van Rood verkeerslicht naar Rood verkeerlicht Racen, en dan VOL in de ankers, in hun meestal ECO-voertuigen (Econetic, Ecoflex, Blue-efficientie, Efficient Dynamics, Eco-dynamocs Eco2 etc etc).

Vind het zelf prettig, kan meestal lekker door rijden zonder opnieuw weg te hoeven rijden, Scheel (serieus VEEL) Brandstof, en slijtage van de koppeling (ja ook bij de gerobotiseerde handbakken (DSG AS-tronic Aesytronic etc etc) van toepassing, deze koppelingsplaten), en meer rust tijdens rijden..

alleen dan heb je meestal wel iemand HEEEELLLL kort op de bumper hangen..

Willem

die 6de versnelling heb ik niet dus dat zou ik niet eens kunnen doen :p

toch fijn om te horen dat 2 mensen hier op het forum het met mij eens zijn en ik dus niet de achterlijke ben maar het meer aan de achteropkomers ligt die zitten te slapen

Die zitten niet te slapen, Die vinden ons Slome Duikelaars of krenten, terwijl wij degene zijn die juist de gang erin houden!!!

het rijdt gewoon prettiger..

Willem

lycan_Capri zei:
die 6de versnelling heb ik niet dus dat zou ik niet eens kunnen doen :p

toch fijn om te horen dat 2 mensen hier op het forum het met mij eens zijn en ik dus niet de achterlijke ben maar het meer aan de achteropkomers ligt die zitten te slapen
Hier meldt zich nummer 3. Jouw rijstijl zorgt voor veel meer rust in het verkeer dan al die te pas en te onpas oplichtende remlichten! Blijf volhouden!

@ lycan_Capri: Niks mis met jouw rijstijl volgens mij.

@ vectra V6: Er zit je wel heel wat dwars hè. Zijn het niet de premium-Benzen, dan zijn het wel alle VAG-producten. Zijn het niet de VAG-prodcuten, zijn het allerhande Ecoversies. Zijn het niet de Ecoversies, zijn het wel de MRB-vrije Benzen. En ga zo maar door. :confused:

Nederlandse automobilisten zouden juist moeten leren die rem wat minder vaak aan te raken. Scheelt -letterlijk en figuurlijk- een hoop rode vlekken op de weg. Al moet ik bij mijn lolvo V40D2 (ook zo'n ecobak) nog wel beter aan gaan voelen hoe vroeg en hoe veel ik terug moet schakelen om 'm netjes zonder overbodig bijremmen uit te laten rollen. De hoogste 3 versnellingen zijn allemaal overdrives en daarmee remt 'ie niet buitengewoon goed op de motor. In de civic hybrid hiervoor -nog meer eco'erder- was dat makkelijker, daar zette je de bak gewoon in S(econd). Ideaal, in D heeft die auto zo min mogelijk motorremvermogen, in S juist bovengemiddeld veel. En intussen lekker de batterijtjes bijladen.

Onder het motto van "verwacht altijd het onverwachte". Voor mijn werk rij ik al een paar jaar achter elkaar in een bestelbus bijna iedere dag over dezelfde weg. Dit is een weg met onoverzichtelijke bochten maar wel met een onderbroken streep maar gelukkig haalde nog nooit iemand het in zijn hoofd om daar in te halen. Tot gisteren toen ik daar toevallig overheen moest rijden met mijn personenauto. Ik kwam uit een bocht en toen pas kon ik een dikke Mercedes waarnemen die aan het inhalen was. Gelukkig was er nog een klein stuk rechte weg en kon hij nog net op tijd terug naar zijn eigen weghelft. Dat net op tijd is misschien ietwat overdreven want ik hoefde niet vol in de ankers maar ik moest echt wel even voor hem mijn rem aantikken. Misschien ben ik niks gewend maar ik maak maar heel zelden een inhaalactie van een tegenligger mee waarbij ik zelf op de rem moet trappen om een aanrijding te voorkomen.

Nog even een plaatje voor de beeldvorming:

wqzuy8.jpg

Ik reed in dezelfde richting als de twee auto`s en dit was het eerste punt waarop ik de volgende bocht pas kon inkijken. Ik weet niet meer of ik toen al meteen twee auto`s naast elkaar op me af zag komen rijden maar bij dit punt vind ik het toch ook al aardig spannend worden.

Blik_op_wielen zei:
Onder het motto van "verwacht altijd het onverwachte". Voor mijn werk rij ik al een paar jaar achter elkaar in een bestelbus bijna iedere dag over dezelfde weg. Dit is een weg met onoverzichtelijke bochten maar wel met een onderbroken streep maar gelukkig haalde nog nooit iemand het in zijn hoofd om daar in te halen. Tot gisteren toen ik daar toevallig overheen moest rijden met mijn personenauto. Ik kwam uit een bocht en toen pas kon ik een dikke Mercedes waarnemen die aan het inhalen was. Gelukkig was er nog een klein stuk rechte weg en kon hij nog net op tijd terug naar zijn eigen weghelft. Dat net op tijd is misschien ietwat overdreven want ik hoefde niet vol in de ankers maar ik moest echt wel even voor hem mijn rem aantikken. Misschien ben ik niks gewend maar ik maak maar heel zelden een inhaalactie van een tegenligger mee waarbij ik zelf op de rem moet trappen om een aanrijding te voorkomen.

Ik reed in dezelfde richting als de twee auto`s en dit was het eerste punt waarop ik de volgende bocht pas kon inkijken. Ik weet niet meer of ik toen al meteen twee auto`s naast elkaar op me af zag komen rijden maar bij dit punt vind ik het toch ook al aardig spannend worden.
Da's wel even schrikken, ja... De meeste mensen hechten nog enige waarde aan hun leven, maar ik heb al eens een volledige noodstop gemaakt van 80 naar 0. Toen kon-ie er nog net voor langs, dus als ik een halve seconde later geweest was met remmen... :(

Vandaag weer een situatie waar ik me mateloos aan kan storen.
Ik wil een snelweg opdraaien, het is daar 80. Komt er een bromwagentje die prakt hem voor de auto voor me. Dus met 45 over de invoegstrook.
Ik kon al raden wat er zou gaan gebeuren, maar toch weten mensen me weer te verbazen.
De auto direct voor me begon meteen na het invoegen naar links te knipperen, ook al was er totaal geen mogelijkheid om naar links te gaan. En die bleef dus al knipperend rechts hangen met 45km/u.
Een stuk of 2 auto's achter me zie ik iemand wel direct door knallen naar links. Waarmee ie dus praktisch de andere 3 auto's achter het brommobiel 'klem' zet.
Toen deze weg was, zag ik de auto achter me ook al weer naar links schuiven. Daar heb ik hem dus even voor gegooid. Heb zelfs even gas ingehouden zodat de auto voor me ook naar links zou kunnen komen om het bromwagentje te passeren. Die wilde kennelijk niet naar links, ondanks het knipperen, tja dan toch niet.
Doorgaans probeer ik zoveel mogelijk afstand te creeeren in dergelijke situaties, zodat ik ruimte heb om te accelereren en direct op snelheid door te schuiven naar de linkerrijstrook. Resultaat is dat men op de invoegstrook dan al aan mijn bumper hangt om bij het invoegen op diezelfde lage snelheid direct helemaal naar links te gaan om mij in te halen (en dus de boel klem te rijden).
Inzichtsloze mensen, vreselijk irritant.

Misschien was het een Aygo/C1/107? Ik zie het verschil ook niet meer, en als je er een bejaarde in zet is er echt geen verschil meer :)

Zollie zei:
Misschien was het een Aygo/C1/107? Ik zie het verschil ook niet meer, en als je er een bejaarde in zet is er echt geen verschil meer :)

+1 ik snap niet dat mensen daar "grote" stukken mee willen rijden
ik zag laatst ook zo'n ding rijden en dacht gelijk: "hey mafkees je mag hier niet rijden met je brommobiel." tot ik zag dat er een normaal autokenteken op zat
toen ik nog dichter in de buurt was zag ik dat het een 107 was

Van de week weer veel te maken gehad met bumperklevers. Op mijn voorbumper welteverstaan. Bestuurders die flink minder dan de maximaal toegestane snelheid rijden, maar wel menen dit op de linkerbaan te moeten doen. Soms komen ze net van achter een truck en gooien ze hun auto zo op de linkerbaan. Of jij even wil remmen. Asociaal (geen rekening houdend met anderen) en doorstroming belemmerend. Omdat je niet met ze kunt praten is bumperkleven soms het enige dat helpt.

Valt me sowieso op dat op 130 km stukken lang niet iedereen gebruik maakt van deze maximale snelheid. En dat is prima, maar waarom de doorstroming belemmeren?

Ook weer een paar keer over een doorgetrokken streep gegaan. Hier hetzelfde euvel. Bestuurders die lang niet de maximaal toegestane snelheid rijden, en gut o gut wat zijn ze verontwaardigd als je er dan langs gaat. Of ze de witte muizen zelf zijn.

Met invoegen ook weer de nodige verwikkelingen gehad deze week. Ik rij gewoon door totdat de rijbaan ophoudt. Het laatste stuk hanteer ik gewoon dezelfde snelheid (vaak 20-70 km p/u) als de baan naast mij. Ofwel optimaal gebruik maken van de weg ipv veel te vroeg invoegen. Hoeveel mensen dan toch het gaatje waar je al een paar honderd meter naast rijdt (dus niet aan het inhalen) gaan dichtrijden. Alsof ik iets fout doe en zij zijn aangewezen om dit te bestraffen.

En afgelopen week honderd keer niet geknipperd. Natuurlijk alleen als er geen anderen in de buurt zijn. Is gewoon onzin om in je eentje te communiceren. Uiteraard bij de kleinste twijfel wél knipperen. Zeker als je het niet kunt zien.
Maar de kritiek komt van degenen die pas knipperen als ze al op de uitvoegstrook rijden. Nee dát heeft zin.

Ik wil maar zeggen, ik lees hier veel van moraalridders die er schande van spreken dat iemand een kilometer verderop zijn richting niet aangeeft. Had je er last van? Had het invloed op de veiligheid of de doorstroming?
Ik ga wél rechts in de rijbaan voor het stoplicht staan als ik daardoor uitvoegers naar links de kans geef er nog nét door te kunnen. Ik ga géén kruising volzetten om zo nodig aan te sluiten maar wel de hele kruising blokkeren. Ik sta niet te slapen voor het groene stoplicht, zodat er zoveel mogelijk auto's door kunnen. Etcetera. Doorstroming bevorderen. Daar mogen ze bij de rijscholen weleens meer aandacht aan besteden.

lycan_Capri zei:
Zollie zei:

ik zag laatst ook zo'n ding rijden en dacht gelijk: "hey mafkees je mag hier niet rijden met je brommobiel." tot ik zag dat er een normaal autokenteken op zat

It`s a bike! It`s a brommobiel. It`s a 107!

Als je op afstand een GAIK plaat niet kan herkennen, moet je een bril kopen. Een Aygo en aanverwant is niet groot, maar rit binnen Nederland is prima te doen.

Boppie zei:
lycan_Capri zei:
Zollie zei:

It`s a bike! It`s a brommobiel. It`s a 107!

Als je op afstand een GAIK plaat niet kan herkennen, moet je een bril kopen. Een Aygo en aanverwant is niet groot, maar rit binnen Nederland is prima te doen.

je hebt mij niet horen zeggen op welke afstand ik de GAIK plaat wel of niet zag, die zag ik redelijk snel namelijk op nog grote afstand
alleen mijn eerste! reactie was: hey brommobiel" ow wacht auto
pas later zag ik dat het een 107 was omdat ik geen verstand heb van on-interessante auto's

Dus die 80.000 107's die in Nederland verkocht zijn waren je niet eerder opgevallen, dat je hem niet herkende? ;)

MWH zei:
Dus die 80.000 107's die in Nederland verkocht zijn waren je niet eerder opgevallen, dat je hem niet herkende? ;)

niet op afstand nee.
sowieso zijn die moderne auto's vaak van het zelfde laken een pak

oudere auto's herken ik wel op grotere afstand omdat die bijzonderder zijn dan de nieuwe gebakjes

+1? Nee -1.
Het was echt een bromding met 45 sticker. Betreft de N3 tussen Papendrecht en Dordrecht, waar bewust 80 is gehouden zodat oa traktoren er ook over mogen.

Ik ga géén kruising volzetten om zo nodig aan te sluiten maar wel de hele kruising blokkeren
Zo een had ik er gistermiddag weer. Stuk weg van tegenovergestelde richting stond vol en meneer reed gewoon door tot middenop de kruising. Getuigt naar mijn idee van een ernstig gebrek aan verkeersinzicht en overschot aan stompzinnigheid.

En afgelopen week honderd keer niet geknipperd. Natuurlijk alleen als er geen anderen in de buurt zijn. Is gewoon onzin om in je eentje te communiceren. Uiteraard bij de kleinste twijfel wél knipperen. Zeker als je het niet kunt zien.
Tja blijft een mentaliteitskwestie. Ik blijf het stug áltijd doen. Zelfs laat in de avond in de polder geef ik dus richting aan. Het is voor mij een gewoonte die ik er vanaf dag 1 heb ingebracht, net zoals bv mijn gordel om doen en de verlichting standaard aanzetten.
De moeite van richtingaangeven is nihil, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Wat betreft rechts inhalen heb ik vandaag weer punten gescoord. Ik reed op de A16 thv HI Ambacht. De rechterrijstrook was weer eens flink leeg en die er naast veel voller. Na een paar keer groot licht en van links naar rechts schuiven achter iemand, ben ik rechts een aantal auto's voorbij gegaan. Uiteraard nog even proberen oogcontact te krijgen zodat ik kan gebaren dat er rechts ruimte zat is. Die mensen zijn schijnbaar helemaal niet bewust met autorijden bezig ofzo.

Vlak daarvoor nog een BMW getroffen die van de A13 naar de A16 wilde. Deed ie te laat, dus ik remde zodat ie voor me kon. Vervolgens besluit meneer onnodig links te blijven rijden en mij dan maar op te houden. Lekker dankbaar.

Paulus0013 zei:
+1? Nee -1.
Het was echt een bromding met 45 sticker. Betreft de N3 tussen Papendrecht en Dordrecht, waar bewust 80 is gehouden zodat oa traktoren er ook over mogen.

en sinds wanneer is een weg met een N-nummer dan een snelweg?
is dat niet gewoon een rijks / provinciale weg?

EDIT:
N.. staat voor niet-AutoSnelWeg

Cole Trickle zei:
Van de week weer veel te maken gehad met bumperklevers. Op mijn voorbumper welteverstaan. Bestuurders die flink minder dan de maximaal toegestane snelheid rijden, maar wel menen dit op de linkerbaan te moeten doen. Soms komen ze net van achter een truck en gooien ze hun auto zo op de linkerbaan. Of jij even wil remmen. Asociaal (geen rekening houdend met anderen) en doorstroming belemmerend. Omdat je niet met ze kunt praten is bumperkleven soms het enige dat helpt.

Valt me sowieso op dat op 130 km stukken lang niet iedereen gebruik maakt van deze maximale snelheid. En dat is prima, maar waarom de doorstroming belemmeren?

Ook weer een paar keer over een doorgetrokken streep gegaan. Hier hetzelfde euvel. Bestuurders die lang niet de maximaal toegestane snelheid rijden, en gut o gut wat zijn ze verontwaardigd als je er dan langs gaat. Of ze de witte muizen zelf zijn.

Met invoegen ook weer de nodige verwikkelingen gehad deze week. Ik rij gewoon door totdat de rijbaan ophoudt. Het laatste stuk hanteer ik gewoon dezelfde snelheid (vaak 20-70 km p/u) als de baan naast mij. Ofwel optimaal gebruik maken van de weg ipv veel te vroeg invoegen. Hoeveel mensen dan toch het gaatje waar je al een paar honderd meter naast rijdt (dus niet aan het inhalen) gaan dichtrijden. Alsof ik iets fout doe en zij zijn aangewezen om dit te bestraffen.

Maar de kritiek komt van degenen die pas knipperen als ze al op de uitvoegstrook rijden. Nee dát heeft zin.

Ik wil maar zeggen, ik lees hier veel van moraalridders die er schande van spreken dat iemand een kilometer verderop zijn richting niet aangeeft. Had je er last van? Had het invloed op de veiligheid of de doorstroming?
Ik ga wél rechts in de rijbaan voor het stoplicht staan als ik daardoor uitvoegers naar links de kans geef er nog nét door te kunnen. Ik ga géén kruising volzetten om zo nodig aan te sluiten maar wel de hele kruising blokkeren. Ik sta niet te slapen voor het groene stoplicht, zodat er zoveel mogelijk auto's door kunnen. Etcetera. Doorstroming bevorderen. Daar mogen ze bij de rijscholen weleens meer aandacht aan besteden.

Meid, je hárt..!

lycan_Capri zei:
Paulus0013 zei:
+1? Nee -1.

en sinds wanneer is een weg met een N-nummer dan een snelweg?
is dat niet gewoon een rijks / provinciale weg?

EDIT:
N.. staat voor niet-AutoSnelWeg

...en dus mag de brommobiel daar rijden...een Aygo of 106 ook trouwens...:)

Cole Trickle zei:

Dit stuk komt uit mijn hart en ben blij dit te lezen. Dacht ongeveer de enige in Nederland te zijn die zo reed, maar gelukkig is er minimaal 1 meer te vinden in dit land !(y)

Terug
Bovenaan