Gisteravond nog een interactie met een vrachtwagen combinatie, ik denk dat we beide fout zaten maar het is goed afgelopen.
Wederom op de overgang van A1 naar A35 bij Hengelo, rijd ik achter een vrachtwagen die 70-75 rijdt. De linkerbaan is de invoegstrook en de rechterbanen (uit Almelo) komen samen (daar rijdt men 120km/u). Vrachtwagen gaat direct naar rechts bij invoegen (rijd nog 75km/u) aangezien ik de meest rechtse baan moet hebben (afslag) ga ik achter de vrachtwagen langs. Overig verkeer was er niet.
Als ik eenmaal rechtsachter de vrachtwagen rijdt op de afslag (merk dat zijn richting naar rechts nog aanstaat) geef ik volgas tot aan de 120km. Vervolgens gooit de chauffeur het stuur om naar de afslag waar ik (ter hoogte van zijn voorste wielen van de aanhanger) rijd, ik had 2 opties:
of vol in de ankers terug naar 75 (van 120) of uitwijken naar de vluchtstrook (met alarmlichten aan). Ik koos voor het laatste, in de hoop dat ik snel er voorbij kon. Dat ging ook prima, alleen toen kreeg ik grootlicht en een claxonconcert van de chauffeur. Ok, ik had misschien voor langs de vrachtwagen gemoeten, maar het was rustig en ik had geen haast. Daarnaast had hij ook moeten zien dat ik naast hem reed toen hij de afslag opging.
Denk dat we beide fout zaten, tis alleen jammer dat ik me dat besef en de chauffeur (beroepsmatig) zou moeten weten dat grootlicht en claxonneren niet terecht zijn. We waren beiden geschrokken en blij dat het goed ging lijkt me.