Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

R-W zei:
Boppie zei:
R-W zei:
@Boppie, als je opvattingen niet zo vreselijk treurig zou zijn, zou het haast hilarisch zijn... Stel je niet zo vreselijk aan zeg, gaan lopen meppen omdat iemand je geen voorrang geeft, zielig hoopje excuus voor een mens! Daarbij kom jij wel opvallend vaak in 'lastige' verkeerssituaties terecht, teruglezend niet in de laatste plaats toch ook aan jezelf te danken.

Ga eerst eens bij jezelf te raden, noem je grootje een zielig hoopje excuus voor een mens. Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, wie ik ben.

Je weet niets. Je oordeelt op basis van een stuk tekst waarin ik mijn frustratie uit.

Forum hè, je bent wat je schrijft maar als correctie, meerdere stukken tekst waarin je vrijwel altijd door futiliteiten ernstig gefrustreerd schijnt te raken, zo erg zelfs dat je fysiek geweld als reactie daarop heel normaal vindt en dat ook nog eens nodig vindt om op een openbaar forum aan de wereld kenbaar te maken, zelfs als je alle tijd hebt gehad om af te koelen en weer tot jezelf te komen.
Dat of je lult gewoon ontzettend dom uit je nek, kan ook. Neem de raad van DeWit hierboven ter harte zou ik zeggen.

Die is in ieder geval normaler gesteld dan jouw reactie. Ik ben op geen enkele manier respectloos naar jou, jij hebt geen enkele reden om zo te beledigen. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar dat kan ook in een normale bewoording. En ja, soms krijg ik de neiging om uit te stappen, zoals men zich soms opstelt.

Voor jouw informatie, als ik autorij, dan hou ik rekening met mensen, ik rij niet iemand klem bij bijvoorbeeld het invoegen, mensen kunnen van mij alle ruimte krijgen als het moet, bussen en vrachtwagens geef ik voorrang, ook al hebben ze het niet altijd. Als het druk is op een weg, laat ik het gas even los als iemand er van een zijstraat op moet. Allemaal dingen, die sommigen nog wel kunnen doen, maar veel mensen schijnen te kunnen nemen.

Of ik ooit iemand echt zal slaan? Dan moet je ver gaan bij mij. Ik heb nog nooit gevochten. Maar ik word af en toe doodziek van dat volk dat altijd overal haantje de voorste wil zijn, ten koste van alles. Ik schrijf ook niet dat ik geweld normaal vind, maar soms zijn mensen dusdanig bezig dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen.

Dat zal ook wel eens van jouw (rij-)gedrag gevonden worden, is te hopen voor je dat er niet eentje rondrijdt met een nog korter lontje. Verder zou ik het in jouw geval maar niet al te veel hebben over respect en respectvolle reacties.

R-W zei:
Dat zal ook wel eens van jouw (rij-)gedrag gevonden worden, is te hopen voor je dat er niet eentje rondrijdt met een nog korter lontje. Verder zou ik het in jouw geval maar niet al te veel hebben over respect en respectvolle reacties.

Prima, denk jij eens goed na noordat je iemand zo loopt te beledigen. Je hebt geen flauw idee wie ik ben en wat ik doe. Hoe ik in het leven sta. Je leest wat, hebt er een mening over en die hoeft niet strak gelijk te zijn met de mijne. Je mag zeggen dat je het belachelijk vind, maar jij gaat met jouw tekst te ver.

Toch nog een prettige avond gewenst. Ik denk dat we onze standpunten wel uiteengezet hebben.

Prima, denk jij eens goed na noordat je iemand zo loopt te beledigen. Je hebt geen flauw idee wie ik ben en wat ik doe. Hoe ik in het leven sta. Je leest wat, hebt er een mening over en die hoeft niet strak gelijk te zijn met de mijne. Je mag zeggen dat je het belachelijk vind, maar jij gaat met jouw tekst te ver.

Toch nog een prettige avond gewenst. Ik denk dat we onze standpunten wel uiteengezet hebben.

Na aanleiding van de stukjes tekst van jouw hand kan ik R-W z'n reactie prima begrijpen. En hij beledigt je toch niet? Hij ventileert z'n mening gewoon.
En als jij jezelf beoordeelt als goede bestuurder, dan heb je of een heel goede zelfkennis of last van een vorm van arrogantie. En je voelt je wel heel erg aangevallen he? Meestal ook al een teken dat er een kern van waarheid in zit.

Riceaux zei:

Na aanleiding van de stukjes tekst van jouw hand kan ik R-W z'n reactie prima begrijpen. En hij beledigt je toch niet? Hij ventileert z'n mening gewoon.
En als jij jezelf beoordeelt als goede bestuurder, dan heb je of een heel goede zelfkennis of last van een vorm van arrogantie. En je voelt je wel heel erg aangevallen he? Meestal ook al een teken dat er een kern van waarheid in zit.

Ik zeg nergens dat ik een goed bestuurder ben, ik zal ook mijn portie fouten maken. Ik ga het alleen een ander niet moedwillig moeilijk maken om mijn punt te maken. Of een ander moedwillig aan de kant drukken omdat ik haast heb en de regels daarvoor moeten wijken.

En R-W mag zijn mening ventileren, maar op 1 stukje wordt hij ronduit beledigend. Dat is waar ik over val, over de rest van zijn reactie, prima.

Boppie zei:
Ik zeg nergens dat ik een goed bestuurder ben, ik zal ook mijn portie fouten maken. Ik ga het alleen een ander niet moedwillig moeilijk maken om mijn punt te maken. Of een ander moedwillig aan de kant drukken omdat ik haast heb en de regels daarvoor moeten wijken.
Je slaat hem hooguit in zijn gezicht, als zijn wegmisbruik je niet aanstaat. ;) Daarvoor moeten ook regels wijken, want dat mag nu eenmaal niet.

Terug naar het topic: Zelf heb ik ook nog een idiote actie begaan vandaag. Ik schatte in dat een straat wel gestrooid was (zag er schoon uit) maar het bleek een laagje ij(s/zel) te zijn... Gelukkig geen brokken, alleen kwam mijn achterkant ergens anders uit dan ik had gedacht...

R-W zei:
Een ganzenhoedster is dan ook geen geleidster van rijdieren maar wel van vee en zou dan wel onder bestuurders vallen.
De Hoge Raad heeft ergens in de jaren 50 besloten dat pluimvee geen vee is voor de wegenverkeerswet. Dus dat is dan weer een voetganger, net zoals met een hond.

Geelhoed zei:
R-W zei:
Een ganzenhoedster is dan ook geen geleidster van rijdieren maar wel van vee en zou dan wel onder bestuurders vallen.
De Hoge Raad heeft ergens in de jaren 50 besloten dat pluimvee geen vee is voor de wegenverkeerswet. Dus dat is dan weer een voetganger, net zoals met een hond.

Ach ja, waarom zou je het ook makkelijk maken ;)

Gisteravond kwam ik een weirdo in een ouwe Benz C180 tegen op de A12. Het is rustig, ik rijd met 130 op de CC over de meest linker beschikbare baan (meest linkse was dicht). In de verte is de benz op dezelfde baan rustig aan het inhalen, niks aan de hand. Als ik de benz vervolgens voorbij ga, begint benz echter harder te rijden. Twee tikjes op de + van de CC en ik passeer 'm alsnog, en kan uiteindelijk naar rechts en rij weer 130 op de CC. Benz gaat achter mij naar links en begint mij in te halen, maar als hij mij net half gepasseerd is gaat 'ie van het gas zodat hij net zo hard rijdt als ik. Ik moet vervolgens vertragen omdat er iemand -onnodig- op de middelste baan rijdt met een lager tempo dan ik. Die wordt echter niet wakker dus ik haal na een tijdje wachten de auto voor mij dan maar rechts in. Ook niet goed, en in deze situatie een verkeerde keuze, zo blijkt. Benz passeert namelijk vervolgens de auto op de middenbaan wél en gaat meteen daarna 1 baan naar rechts en rijdt weer net zo hard als ik zodat ik op de meest rechter baan klem kom te zitten achter een vrachtwagen. Affijn, in de ankers en uiteindelijk aansluiten achter de benz, die nu op de middelste baan voor mij uitrijdt met een lager tempo dan ik. Dus ik ga een tijdje later maar weer es naar links en begin de benz in te halen. En ja hoor, de Benz begint te versnellen terwijl ik 'm passeer. Ik kijk es naar rechts, maar de bestuurder zoekt geen contact met mij. Weer twee tikjes op de + van de CC, er voorbij en twee banen naar rechts (want ruimte zat). Verder de benz achter me gelaten, met 130 op de CC doorgekacheld, en me verwonderd over het hele gebeuren.

Kennelijk heb ik deze bestuurder eerder iets misdaan (al heb ik geen idee wat), ik kan mij geen andere reden of aanleiding bedenken.

Boppie zei:
maar op 1 stukje wordt hij ronduit beledigend. Dat is waar ik over val, over de rest van zijn reactie, prima.

Dat hebben er wel meer op dit forum, maar R-W is de kwaadste niet..

Voor de rest begrijp ik je wel en kan ikje tekst wel relativeren.. heb het zelf ook wel eens namelijk;)

@ HVP: Dergelijk verkeersgedrag maak ik echt hele vaak mee, ik gebruik de CC erg veel en dan merk je dat overig verkeer geen vaste snelheid rijdt.

§anitarium zei:
@ HVP: Dergelijk verkeersgedrag maak ik echt hele vaak mee, ik gebruik de CC erg veel en dan merk je dat overig verkeer geen vaste snelheid rijdt.

Ik ook, maar deze meneer versnelde toch echt hoofdzakelijk als ik in de buurt kwam. Maar goed, hij reed wel in een gare ouwe auto, misschien dat dat er ook iets mee te maken had...

HVP zei:
Kennelijk heb ik deze bestuurder eerder iets misdaan (al heb ik geen idee wat), ik kan mij geen andere reden of aanleiding bedenken.
Volgens mij is dit helemaal niets persoonlijks: jij rijdt een bepaalde snelheid en hij past zijn snelheid daar onbewust op aan. Je ziet het regelmatig gebeuren. Als je echt accelereert, er voorbij gaat en even die hogere snelheid blijft rijden zakken ze dan vaak weer terug. Blijft wazig gedrag, dat wel.

Afgelopen dinsdag weer een idioot tegengekomen, ik rijd op de a1 130 op rechter baan en links is vrij. Tis rustig dus voor en achter me weinig verkeer.
Op de invoegstrook 2 auto's die willen invoegen, prima alle ruimte dacht ik; dus blijf gewoon rechts rijden. Voorste auto (audi a5 geeft gas en voegt ver voor mij in, auto 2 twijfelt en geeft gas tot mijn tempo en wil precies naast mij de snelweg op. Ik houd mijn snelheid want voor en achter is genoeg ruimte. Knipperlicht van hem gaat aan en zonder te wachten komt hij naar links. Ik wijk uit naar links om aanrijding te voorkomen, tis dat er gelukkig ruimte was. Maar blijf dus wel op rechterbaan (zoveel als kan) daarna voegt hij achter me in en zie ik een oudere man achter het stuur zitten.

'Hij zal wel niet anders gewend zijn dat mensen in een Mercedes gewoon altijd zo rijden' Sorry hoor maar levensgevaarlijk dus!

Voor de duidelijkheid ik wil als het druk is op de invoegstrook / of rechterbaan gerust naar links om ruimte maken, ookal hoeft het wettelijk gezien niet. Invoegers geven voorrang aan mensen op de snelweg, echter sommige zijn niet anders gewend.....
Maar als het rustig is waarom moet hij dan perse op mijn plek invoegen, terwijl er alle ruimte en tijd is voor of achter mij in te voegen?
En het rustig is dan blijf ik vaak rechts rijden, want er is immers ruimte zat.

Vanavond naar huis gereden en op de snelweg regeerde iemand precies zoals jij zou doen. Hij reed rechts; zag me aankomen; ik keek in de spiegel en zag hem; hij mij ook en gaat naar links om mij in te kunnen laten voegen; ik controleer nog een keer de buitenspiegel en hij is weg !!!
Daar ben ik niet blij mee. Blijf (gvd) gewoon op jou strook rijden en IK los het wel op door achter jou in te voegen.

Het was Hans Klok...maar ik snap Wibi wel. Zo zie je de auto, en zo is hij weg in de dodehoek. Dat veroorzaakt bij mij ook geen lekker gevoel.

In mijn bestelwagentje overkomt mij dat inderdaad ook heel regelmatig. Erg irritant, waardoor ik wel eens langer links blijf voor een inhaalactie dan eigenlijk nodig zou zijn geweest.

de auto die ik inhaal verdwijnt dan ineens van de middelste baan naar uiterst rechts. In de dode hoek natuurlijk, die bij een C15 toch groter is dan bij de gemiddelde auto.

Een C15.....dat lijkt me nou een ontzettend leuke hobby auto. Back to basic autorijden, ik zou het ding koesteren. Zoveel zijn er niet meer.

Proost. Ik hoop nog eens de ruimte te hebben om er eens een oude Renault 11 op na te houden..of een Volvo 340.

Grmbl ben ik aan het fietsen met een vriend over een rotonde over een fietspad met aan weerskanten haaientanden, komt er een 2011 vw golf station met vaart aan en rijd me aan (was niet hard, remde gelukkig optijd) Gaat ie vervolgens schelden naar me*-)

Dat van auto's in de dode hoek los ik meestal op door terug te schakelen en gas te geven. Als mijn ramen achter beslagen zijn zie ik echt geen donder schuin achter me. En soms moét je toch echt ergens invoegen. Ik vind het wel vreselijk irritant als mensen erg lang in die dode hoek blijven hangen. Geef verdorie gas als je me wilt inhalen of sluit anders achter me aan.

Zag trouwens dit weekend iemand rijden met zijn linkerbuitenspiegel bungelend aan de draadjes. Vind het knap dat iemand zo kan rijden zonder die spiegel. Heb het zelf 1 keer gehad dat het glas eruit lag, serieus geen doen om zo te rijden.

Paulus0013 zei:
Dat van auto's in de dode hoek los ik meestal op door terug te schakelen en gas te geven. Als mijn ramen achter beslagen zijn zie ik echt geen donder schuin achter me. En soms moét je toch echt ergens invoegen. Ik vind het wel vreselijk irritant als mensen erg lang in die dode hoek blijven hangen. Geef verdorie gas als je me wilt inhalen of sluit anders achter me aan.

Zag trouwens dit weekend iemand rijden met zijn linkerbuitenspiegel bungelend aan de draadjes. Vind het knap dat iemand zo kan rijden zonder die spiegel. Heb het zelf 1 keer gehad dat het glas eruit lag, serieus geen doen om zo te rijden.

Jij lost eigenlijk alles op met gas geven toch? ;)
Kom regelmatig auto's tegen vrolijk rondrijdend met nog ingeklapte spiegels, zijn meestal bestuursters en die hebben schijnbaar geen enkele moeite met dat gebrek aan (in-)zicht.

Vanmorgen ging de auto voor me naar de vluchtstrook, waarschijnlijk omdat zijn gevaarlichten/richtingaanwijzers het niet meer deden. :S

Kan je nagaan, het is mij ook wel eens opgevallen hoor dat je nog wel eens auto's tegenkomt met 2 ingeklapte spiegels..

Ik kan dat zelf niet heel goed bevatten, hoe rijd dat een parkeervak uit dan??

ik kijk zowiezo even bijde buitenspiegels en binnenspiegel na voor vertrek, of de 7 spiegels wanneer ik met de Vrachtfiets op pad gaat.

Als ik stil sta kan ik ze nog even stellen, schoonmaken of wat dan ook, als ie van de vrachtwagen niet naar mijn zin staat stop ik even midden op het parkeerterrein van de zaak om ze goed te stellen, daar heb ik nu punten waar ik ze op af kan stellen.

Willem

Rechter buitenspiegel is me wel eens overkomen, buurman/-vrouw parkeerder zo lief geweest om 'm even in te klappen. Omdat ik altijd achteruit inparkeer had ik er met wegrijden geen last van (rechts is niets te beleven, daar staat buurman/-vrouw), en de eerste bochten tot de snelweg zijn vanaf mijn werk alleen maar linksaf. Kom je er dus op de A10 zelf achter, en de eerst volgende parkeerplaats langs de snelweg is al ver op de A2. Maar goed, de rechter buitenspiegel is bij mijn weten niet verplicht, dus je zou zonder moeten kunnen rijden. Al hou je dan wel een forse dode hoek over bij veel auto's... Reden genoeg om op die parkeerplaats toch maar even te stoppen en de spiegel weer uit te klappen, toch wat veiliger.

Rechterbuitenspiegels is verplicht op voertuigen van 2008 en nieuwer dacht ik.

Willem

niet alle auto's hebben die meuk..

ja de een heeft het op zijn C3, de ander niet eens op zijn A6

Nou R-W soms kan het weleens handig zijn om een dot gas te kunnen geven (en dan ook vooruit te komen ;)).
Als het op dat moment net even beter uitkomt dat je voor iemand moet uitkomen omdat er achter geen of weinig plek is.
Of als ik weer eens slecht zicht naast me heb vanwege een beslagen zijruit achter.

Daarnaast is het ook verdomd makkelijk rijden als je harder gaat dan de rest, je hoeft enkel nog voor je op te letten ;).
De kans is niet zo heel groot als ik 180 rijd dat iemand me plots nog komt inhalen.
Ow wacht, jullie vatten dit hier natuurlijk volledig serieus op. :T

Vanavond nog even rondgereden en kwam 2 mensen tegen die zonder licht reden. Ik blijf me er over verbazen.
Eentje was een vrouw van tussen 40 en 50 schat ik, die reed mij tegemoet. Ze keek wel erg strak voor zich uit. Ik gaf nog groot licht, maar ze keek niet eens op ofzo. Vraag ik me toch af of ze het wel op zou merken als op die kruising plots iemand had overgestoken.

Laatst ook nog iemand die van links kwam en zonder vaart te minderen over de gelijkwaardige kruising ging. Kennelijk kende hij de situatie daar niet ofzo. Dan mag ie blij zijn dat ik er nog vanuit ga dat ik voorrang krijg. Op dezelfde kruising ook weleens doorgedrukt en dat liep bijna uit op een aanrijding. Ging net goed en de ander excuseerde zich nog ook omdat ie fout zat. Eigenlijk zat ik net zo goed fout, want ik remde bewust zo dat die ander vol in de ankers moest, had ook zelf eerder en harder kunnen remmen, dan kon die ander zo doorrijden. Ik vond het op dat moment nodig die ander te laten merken dat ie voorrang moest verlenen. Soms kies je daarvoor, soms ook niet. Maar ook dan heb je nog 2 keuzes, je auto er voor flikkeren met alle risico, of enkel de indruk wekken dat je dat doet.

Paulus, de opvoeder van rjidend Nederland. ;)

Bij ontbrekend licht werkt het trouwens vaak beter als je je eigen verlichting uit en aan doet.

Vanmorgen was er iemand die mijn auto blijkbaar erg mooi vond om naar te kijken. Op de invoegstrook bleef hij/zij strak naast mij rijden. Ik reed met een heel constante snelheid (jaja, ik heb CC tegenwoordig :) ), maar de persoon naast me kon niet besluiten of hij voor of achter mij wilde gaan rijden. Uiteindelijk koos hij voor het laatste, want de vangrail was blijkbaar ook niet waar hij heenmoest.

vectra V6 zei:
Rechterbuitenspiegels is verplicht op voertuigen van 2008 en nieuwer dacht ik.

Willem
Volgens Wikipedia (helaas een pagina zonder bronvermelding) staat dat ze sinds 25 januari 2010 verplicht zijn, maar volgens mij zijn ze al veel langer de facto standaard. Kan me niet heugen dat ik auto's gezien heb met de rechter buitenspiegel op de optielijst. Maar op oudere auto's willen ze nog wel eens ontbreken.

op de C ascona en E-kadett van Opel bijvoorbeeld in 1984 was het een optie.

Dan zal het 2010 zijn inderdaad... als ie verplicht is moet ie ook goed functioneren op het moment dat er gebruik gemaakt word van het voertuig.

Willem

Gisteravond was het blijkbaar rechterbaanvreestijd. Ik reed vanaf de Batavierenweg in Arnhem de A325 (Nijmeegseweg) op. Er reed een auto voor me vanaf die kruising op de linkerstrook die op het gehele stuk tot aan de afrit Elst niet naar rechts is gekomen. Er was erg weinig verkeer en meer dan genoeg ruimte en mogelijkheid om netjes naar rechts te gaan.

De andere nog idiotere actie was nog bij de verkeerslichten van die kruising, ik sta dus op de linkerstrook:

27xnql0.jpg

Net na de bocht, kwam een auto van de rechterstrook zonder te knipperen naar links, half op de middenstreep blijven rijden. Mevrouw achter het stuur keek me glazig aan toen ik flink toeterde en uitweek. Binnen de lijntjes kleuren en rechts houden is lastig?

Rechterbaanvrees lijkt voor mijn gevoel vaker voor te komen dan vroeger. Maandag ben ik op de A15, A2 en A12 geweest en daar was het schering en inslag. Vooral op de A2 is het heel erg.

Ik heb ook het idee dat het steeds vaker voorkomt, vooral op snelwegen met meer dan twee stroken. En het knipperlicht lijkt ook steeds vaker een te dure optie geweest te zijn bij velen.

Overigens had ik eergisteren ook nog een idiote actie toen ik op de scooter naar mijn werk reed. Op een smalle weg tussen de weilanden vonden twee auto's het nodig om een fietser in te halen op het moment dat ik hen tegemoet kwam. Het paste precies (of eigenlijk: nèt): verkeerde inschatting qua ruimte? Want zichtbaar was ik zeker met een fatsoenlijke koplamp, felblauwe jas en felgele scooter... Niet fijn rijden.

§anitarium zei:
Overigens had ik eergisteren ook nog een idiote actie toen ik op de scooter naar mijn werk reed. Op een smalle weg tussen de weilanden vonden twee auto's het nodig om een fietser in te halen op het moment dat ik hen tegemoet kwam. Het paste precies (of eigenlijk: nèt): verkeerde inschatting qua ruimte? Want zichtbaar was ik zeker met een fatsoenlijke koplamp, felblauwe jas en felgele scooter... Niet fijn rijden.

In jouw geval meer een discutabele beslissing van de automobilisten, maar het doet me wel denken aan hoe vaak "murphy's law" toe te passen is.

Rij je op een zo goed als lege snelweg, kom je op een vrachtauto af en precies als jij wil gaan inhalen komt er iemand zo hard aan dat je moet wachten. En daarna is het weer leeg. Of op een weg buiten de BBK, jij, een fietser, een ruiter en een trekker en het komt altijd precies zo uit dat je allemaal tegelijk op dezelfde plek bent en het krap wordt....

Nou dat met die vrachtwagen is dan lomp inschatten van die ander. Als ik weer eens de vmax aan mijn laars lap en plankgas op links rijdt, dan zorg ik er wel altijd voor dat ik die ander niet alsnog onnodig hinder. Dus (daar komt ie weer) kan dat soms betekenen net dat beetje meer gas te geven, of juist terug te nemen zodat die ander ook ongehinderd verder kan. In het eerste geval moet er ook nog ingeschat worden of ik wel ben opgemerkt, anders ram ik hem weer achterin. En bij twijfel altijd gas lossen zodat het aan te remmen is, alhoewel als iemand je wel opmerkt ook dat weer als hinderlijk kan worden ervaren.
Ik vind het zelf ook vreselijk irritant als iemand me 'klem' rijdt achter een vrachtwagen, terwijl met een klein beetje anticiperen het totaal niet nodig is.

Ik had van het weekend nog een minder sociale actie.
Situatie van een stuk of 7 fietsende jongeren die dachten dat hele weg van hen was.
Exact waarom ik een blow off heb. Even terug naar de 2, pedaal naar beneden en zorgen dat de overboost werkt en weer gas compleet lossen.
Probleem van fietsers midden op de weg in 1 tel opgelost B)

Waarom kunnen sommige mensen bij een T-splitsing het geduld niet opbrengen? Ik volg een auto op keurige afstand en achter mij rijd een heel stuk niks/. toch vind bestuurder het nodig om op te trekken en dus voor mij uit te komen. Je voelt soms de bui al hangen en was enigzins op bedacht. Maar blijft irritant als je van 100 moet afremmen tot 60. Nog geen 5 km verder WEER zo'n zelfde actie. Deze was wat linker, de auto rolde al zachtjes omdat ik dacht dat, naar later bleek een vrouw, achter mij wilde aansluiten... niet dus. Hopeloos.. Wat ook een irritatiepuntje is zijn van die mensen die hard op een rotonde/kruispunt aan komen rijden en laat remmen of door willen "drammen". Blijft oppassen geblazen met dat soort figuren... :|

Vrijdag weer een stel rare mensen meegemaakt.
Op de N3 vinden heel veel mensen het schijnbaar normaal om erg lang links te blijven hangen. Vrijdag vond ik het zo kansloos dat iemand niet naar rechts ging (in een gat van honderden meters) dat ik er meer rechst voorbij ben gegaan.
Verderop was iemand ook al 300m vantevoren aan het inhalen ofzo, ook die ben ik maar rechts voorbij gegaan. Ik heb er eerst nog even naast gehangen, maar schijnbaar viel het die persoon niet eens op :S.
Normaal ben ik er niet zo van om rechts voorbij te gaan, maar nu vond ik het echt té kansloos.

In de bibeko nog iemand die tot 2x toe het idee gaf te stoppen voor verkeer van links. Fijn zulke mensen.

Nog effe en we krijgen een bekeuring voor te lang rechts blijven rijden... haha..

maar dat is soms wel iritant dat links plakken..
zeker als het (flink) onder de toegestane snelheid gaat.
Ben je net lekker opweg, op de Cruise Control moet ie er weer af door zo'n *** omdat Hij/Zij zonodig het liefst ervoor kwakken als je er zowat naast rijdt.
Vervolgens gaan ze met 95km/u een vrachtwagen moet inhalen op de snelweg zonder snelhedsbeperking (ruim 30km/u verschil), om vervolgens nog 3 vrachtwagen lengtes links te blijven rijden omdat ze, na m strak een meter voor je auto geprakt te hebben, ineens niet meer hun autolengte in kunnen schatten

dat maak ik toch wel HEEL vaak mee de laatste tijd.

Willem

Ik had afgelopen weekend nog een andere mafketel die het allemaal niet zo leek te begrijpen.
Ik rijd ergens de straat uit en een auto komt aan de andere kant de straat in. Niets aan de hand, want de straat is ruim genoeg om te passeren.
De andere auto stopt zo'n 50cm van stoep plots en toetert. Hij zal daar schijnbaar iemand op moeten halen ofzo en parkeervakken zijn niet voor hem bedoeld denk ik.
Voor mij blijft er hierdoor wat minder ruimte over en ik vraag me echt af waarom iemand dan niet netjes wat strakker langs de kant gaat staan.
Ik maak een wat slalommende beweging als ik de auto passeer.
Ik vervolg mijn weg en draai een hoofdweg op. En daar is de andere auto weer die daar nog even flink te hard rijdt en mij voorbij komt.
Verderop sta ik naast hem bij verkeerslichten en toen werd het minder gezellig.
De bestuurder begon commentaar te leveren. Dus ik mijn raam open en vragen wat er aan de hand is.
Hij vond dat ik stoer deed met mijn slalommende beweging. *-)
De toon werd steeds dreigender met termen als 'je weet niet wie je voor je hebt, dus beter pas je op'.
Ik nog braaf doen alsof ik totaal niet weet waar ie het over heeft B)
Hij is toch echt degene die zelf beren op de weg ziet als ie vindt dat ik hem beledig met mijn slalommende gedrag. Hij is immers zelf zo asociaal om middenop de weg te stoppen.

Het was gisteravond drugsrunnercriminele nacht in Arnhem volgens mij.

Ik rijd net voorbij station Arnhem Velperpoort ter hoogte van onderstaande kruising rechtdoor, scheurt er plotseling een Renault Twingo voorbij, vol over beide busstroken. Bij het volgende verkeerslicht dat op rood staat, lijkt de Twingo achter een Opel Vivaro aan te gaan sluiten, maar schiet op het allerlaatste moment daar toch nog links langs, vol door rood, om direct naar rechts af te slaan (zonder knipperlicht, maar dat had ik al helemaal niet verwacht). Die zijstraat die de Twingo inscheurde, daar staken ook net mensen over, bizar dat dit nog net goed gegaan is.

23t1uhe.jpg

Een klein stukje verder reed een Renault Mégane type 2 als een malloot. Hij propte zich in het allerkleinste gaatje tussen de auto op de linkerstrook en mij op de rechtstrook, voor mij. Vervolgens op een paar centimeter afstand van de bumper van de Opel Vivaro daarvoor. Ik ga maar naar de linkerstrook. Op een gegeven moment komt de Mégane op mijn bumper hangen en op het moment dat ik de Vivaro voorbij ben en naar rechts ga, schiet die Mégane er nog even rechts naast. Gelukkig pakte hij direct een afrit, ik weet niet zo goed of dit wel zonder brokken afgelopen was als die afrit daar niet was. Op mijn getoeter vanwege gevaar, kwam alleen maar getoeter terug.

Paulus0013 zei:
Ik had afgelopen weekend nog een andere mafketel die het allemaal niet zo leek te begrijpen.
Ik rijd ergens de straat uit en een auto komt aan de andere kant de straat in. Niets aan de hand, want de straat is ruim genoeg om te passeren.
De andere auto stopt zo'n 50cm van stoep plots en toetert. Hij zal daar schijnbaar iemand op moeten halen ofzo en parkeervakken zijn niet voor hem bedoeld denk ik.
Voor mij blijft er hierdoor wat minder ruimte over en ik vraag me echt af waarom iemand dan niet netjes wat strakker langs de kant gaat staan.
Ik maak een wat slalommende beweging als ik de auto passeer.
Ik vervolg mijn weg en draai een hoofdweg op. En daar is de andere auto weer die daar nog even flink te hard rijdt en mij voorbij komt.
Verderop sta ik naast hem bij verkeerslichten en toen werd het minder gezellig.
De bestuurder begon commentaar te leveren. Dus ik mijn raam open en vragen wat er aan de hand is.
Hij vond dat ik stoer deed met mijn slalommende beweging. *-)
De toon werd steeds dreigender met termen als 'je weet niet wie je voor je hebt, dus beter pas je op'.
Ik nog braaf doen alsof ik totaal niet weet waar ie het over heeft B)
Hij is toch echt degene die zelf beren op de weg ziet als ie vindt dat ik hem beledig met mijn slalommende gedrag. Hij is immers zelf zo asociaal om middenop de weg te stoppen.

Beren op de weg? Eerder kort lontje in z'n broek, en te kleine schoenen. Als je maar wil kan alles beledigend opgevat worden, lijkt het... *-) Had 'ie dan liever gehad dat je zijn auto met een paar mm tussenruimte was gepasseerd?

Ik hou bij dit soort figuren (al kan ik mij slechts een geval herinneren) bij voorkeur de ramen en deuren gesloten en zet de radio harder. Zeker als er bedreigingen bij komen zijn vind ik het prettiger om ze niet gehoord te hebben, is zeker voor de tegenpartij ultimo ook fijner ;)

Terug
Bovenaan