Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
der Magistrat zei:Hier, in deze straat, erg vervelend. Iemand met een vorige generatie A4 die de auto dagelijks start en een half uur laat draaien. Hij rijdt er zelden mee. Dat irritante genagel van die pompverstuiver TDI'tjes. Goed voor het milieu én voor je auto. Idioot gedrag.
HVP zei:Maar als je de koeling niet eens laat repareren draait die auto uiteindelijk alleen maar sneller de vernieling in, toch? Of niet?
R-W zei:@magistrat, wat dan, gaan je geraniums er slap van hangen?
Joël D. zei:Als de weg schoon is en het fietspad niet, ga ik gewoon op de weg rijden hoor.
Wrangler zei:Wat ook tamelijk idiote acties zijn met sneeuw als vandaag, fietsers en voetgangers gaan gewoon op de weg lopen / fietsen. Vroeger was je niet bang en liep je gewoon in de sneeuw op de stoep en als je niet kon fietsen op het fietspad ging je daar ook lopen. Tegenwoordig zijn mensen echt bang voor koude en natte voeten van sneeuw op de stoep of fietspad. Probleem is dat overige verkeer nu ook last van hen heeft, terwijl ze zelf er weinig mee opschieten. Bij flinke sneeuwlaag is de rijbaan ook glad, het sowieso ook voor automobilisten al erg uitkijken. Laat staan dat je achter fietsers of voetgangers moet blijven rijden omdat zij je ruimte en mogelijkheden beperken.
Te gek voor woorden!
Zo'n diesel kan best een heel doordringend geluid maken voor omwonenden. Zeker als het een half uur lang is. Als er bij ons voor de flat meer dan een paar minuten een stationair staat te draaien ga ik naar buiten om er wat van te zeggen. Dikke jammer dat die bestuurder niet in de kou wil zitten, ik hoef niet met dat constante gedrein van zijn motor te zitten.R-W zei:@magistrat, wat dan, gaan je geraniums er slap van hangen?
Met een bezem? Foei!Harm78 zei:Vanmorgen heb ik overigens met de bezem eerst de hele auto sneeuwvrij gemaakt voordat ik vertrok![]()
Mergelsberg zei:Zo'n diesel kan best een heel doordringend geluid maken voor omwonenden. Zeker als het een half uur lang is. Als er bij ons voor de flat meer dan een paar minuten een stationair staat te draaien ga ik naar buiten om er wat van te zeggen. Dikke jammer dat die bestuurder niet in de kou wil zitten, ik hoef niet met dat constante gedrein van zijn motor te zitten.R-W zei:@magistrat, wat dan, gaan je geraniums er slap van hangen?
Edwin van Katwijk@PZHZVanKatwijk
Maak uw ramen van de auto sneeuwvrij voordat u gaat rijden. Deze bestuurder kreeg een boete van 220 euro. #preventie
Terence zei:Met de ruitenwissers kan prima hoor :T
Deden we altijd bij de vw/audi dealer, net zolang sproeien tot je wat zag, ging prima binnen 2 minuten!
En je denkt echt dat die lucht op deze manier warm wordt binnen die enkele minuten die je buiten staat te krabben?vectra V6 zei:1: Motor starten (heel slecht ik weet het, maar die ouwe ascona beslaat anders als er geen warme lucht voorhanden is)
Ach, gelukkig waren het de wisserbladen maar. Het doorbranden van een ruitenwissermotor lijkt me minder prettig.vectra V6 zei:Ik ken ook mensen, (mijn schattige buurmeisje die even vakkundig bijde ruitewisserbladen van hun wisser rubber had ontdaan door de wisser aan te zetten met flinke vorst (-8 toen) bijvoorbeeld)
Ik denk dat in mijn Yaris ook geen voorverwarming zit, maar binnen enkele minuten stationair draaien komt er uit mijn ventilatieroosters ook lauwe lucht. Ooit startte ik, met als doel direct te krabben en weg te gaan, maar ik raakte met iemand aan de praat. Vijf minuten later hoefde ik niet meer te krabben, omdat de voorruit en de zijruiten ijsvrij waren.R-W zei:@vectra, tenzij er in je ascona iets van een voorverwarming zit, kan het niet zo zijn dat een ijskoude motor lauwe lucht blaast.
Moderator
vectra V6 zei:Terence zei:Met de ruitenwissers kan prima hoor :T
Deden we altijd bij de vw/audi dealer, net zolang sproeien tot je wat zag, ging prima binnen 2 minuten!
Service van de VAG dealer, Auto voor onderhoud, worden even vakkundig de ruitenwissers vernietigd, kunnen ze je gelijk een paar nieuwe aansmeren.
R-W zei:Daarbij vindt de climate control ook dat het de eerste korte tijd na het starten niet nodig is om te blazen en begint daarmee pas als er idd lauwe lucht voorhanden is. Hebben jullie cc's dat niet?
In de basis wel, maar als ik m op de voorruit zet gaat'ie wel maximaal aan. Daarnaast kan ik de cc altijd handmatig overrulen.R-W zei:Ik start ook de Jeep voor het krabben, om bovengenoemde redenen maar ondanks het alu V8blok duurt het toch echt even voordat er lauwe lucht binnenkomt. Daarbij vindt de climate control ook dat het de eerste korte tijd na het starten niet nodig is om te blazen en begint daarmee pas als er idd lauwe lucht voorhanden is. Hebben jullie cc's dat niet?
Ben je ook wel blij mee als je in de auto zou zitten. IJskoude lucht over je handen geblazen krijgen is niet echt prettig, dan maar even geen lucht. Maar zoals gezegd kun je 'm op de voorruit zetten en dan gaat-ie wel blazen.R-W zei:Ik start ook de Jeep voor het krabben, om bovengenoemde redenen maar ondanks het alu V8blok duurt het toch echt even voordat er lauwe lucht binnenkomt. Daarbij vindt de climate control ook dat het de eerste korte tijd na het starten niet nodig is om te blazen en begint daarmee pas als er idd lauwe lucht voorhanden is. Hebben jullie cc's dat niet?
Krassen vallen op zich wel mee, kwestie van een niet te harde krabber. Oud bankpasje oid doet wonderen: zijn zeker niet te hard en krabben best goed. Typisch geval van een object met twee doelen: één waarvoor het bedacht is, en één waar het ook voor gebruikt kan worden.meeuw zei:Krabben doe ik toch al niet (wil geen krassen op de ramen). Start eerst de auto, dan even buiten met de spuitbus (soms met een rubber vegertje) en paar min. later wegrijden.
Starten idd tegen het beslaan (soms zelfs opvriezen) aan de binnenkant.
Oh, dat soort types..Mergelsberg zei:Dikke jammer dat die bestuurder niet in de kou wil zitten, ik hoef niet met dat constante gedrein van zijn motor te zitten.