Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Terug van het werk door Amerongen vanaf het pont. Allemaal smalle straatjes.

1: Bedankt, bokkerijder in de Matiz dat je even naar links ging om mij te laten passeren, beter dan dat je stug blijft staan waardoor ik maar naar links ging zodat we allebei verder konden. De volgende keer stap ik uit en ga ik gelijk meppen, arrogante zak. Ik ga niet uitleggen waarom.

2: Als men aan weerszijden van de straat parkeert, parkeer je zo dat er genoeg ruimte is om de hulpdiensten te kunnen laten passeren, laat niet zo`n klein gat over dat er krap een luxe auto tussen past.

3: Bedankt mevouw dat u niet volgas de straat in jaagt om zo maar je gelijk te halen en mij tot stoppen te dwingen, uw achterligger snapte het wel en ging daar stilstaan waar ik even via een open plek kon passeren.

4: Als de auto`s aan uw kant staan, mevrouw in dat zilveren Scudoachtige apparaat, dan mag u voorrang verlenen en dan drukt u er niet het gas op om zo nog even voor mij uit te komen.

Ik had even het idee dat er een blik verkeersvarkens opengetrokken was die doordrenkt waren met een ikkesausje.

Drie ergenissen in een ochtend?:O (nummer 2 hoort bij nummer 1?)

Hooguit maak ik er ooit eentje mee bij een op de tien ritten.

Dan vraag ik me af: ligt het niet aan je eigen korte lontje?8-)

Denk (!) dat Boppie die situaties schetst met een vrachtwagen en dan heeft hij wel een beetje gelijk...(met nadruk op 'denk' in de zin).

Rijden vrouwen tegenwoordig ook al in vrachtwagens? Wat is trouwens een scudo-achtig apparaat? Is dat een elektrische tandenborstel of zo?:T

Fiat Scudo...zou je toch moeten weten Soloman. (en Boppie praat over 'luxe'wagens...een echte truckersuitspraak).

Soloman zei:

Dan moet je een keer met een Vrachtwagen door de stad rijden, ik kan hele boeken vol schrijven van de ergernissen van Boppie, maar ik laat t allemaal maar voor wat het is, zo nu en dan zet je er een goed klem, dat ie achteruit MOET (ik wijk nooit voor zo'n geval!! Motor uit, schoenen uit poten op het dashboard haha, werkt lekker frustrerend voor die gasten.. )

Verder ben ik er wel gewend aan, na jaren door binnenstad, en woonwijken in Den Haag rijden.

Er schuift er nog een tegen de Atego aan, afgelopen vrijdag, zo'n medelander in een Astra-G welke zijn voorruit deed krabben door VOLGAS de wissers aan te zetten, en de rechterruit enkel ter hoogte van de buitenspeigel krabte.

Rijden met Volgas spinnende wielen op de dikke laag sneeuw die in de straat lag, gleed ie in de bocht rechtdoor tegen mijn achterwiel aan haha..
Koplamp verrot bumper los, ik had een vlek op de band, thats it.

gewoon Volgas wegrijden, levensgevaarlijk!! snappen niet dat als je rustig doet je makkelijker en zelfs vlotter door de sneeuw kan rijden, en dan ook normaal een bocht kan nemen..

Willem

Boppie zei:
De volgende keer stap ik uit en ga ik gelijk meppen, arrogante zak. Ik ga niet uitleggen waarom.

Gelukkig maak je dan zelf -met afstand- altijd nog de grootste fout. Prettig, figuren met zo'n mentaliteit op de weg te hebben. *-)

Boppie zat gewoon in zijn Megane.

HVP, sommige mensen maken het er gewoon naar. Kan me niet rotten of het goed of fout is, sommige mensen zijn zo horkerig dat ze er gewoon om vragen.

Soloman zei:

Kort lontje heb ik wel, maar ik probeer in het verkeer altijd mee te denken met anderen.

Voor wie Amerongen kent, het zijn smalle wegen waar vaak auto`s aan een kant geparkeerd staan over een redelijke afstand. Dan kan er nog maar 1 auto door en dan is het en rustig rijden en een beetje geven en nemen. Vandaag kwam er allleen tegen die volop namen en niets gaven.

Nr1 onstond net na nummer 2 overigens. Ik kon geen kant op, behalve achteruit, en de meneer tegenover me kon wel even links de weg in, daar ga je overdwars instaan om zo je tegenligger te laten passeren, uiteindelijk ben ik maar links gaan staan zodat deze meneer door kon. Ondanks dat ik met mijn hand gebaarde bleef hij als een soort zombie voor zich uit kijken en bleef hij gewoon staan.

Boppie zei:
HVP, sommige mensen maken het er gewoon naar. Kan me niet rotten of het goed of fout is, sommige mensen zijn zo horkerig dat ze er gewoon om vragen.

Die mentaliteit dus. En dat je er zo openlijk voor uitkomt maakt het ook niet echt beter. En dan anderen 'horkerig' noemen. Het is bijna grappig.

HVP zei:
Boppie zei:

Die mentaliteit dus. En dat je er zo openlijk voor uitkomt maakt het ook niet echt beter. En dan anderen 'horkerig' noemen. Het is bijna grappig.

Yep, ik doe mee. If you can`t beat them, join them. Ik laat me niet meer het kaas van de brood eten op die manier. Het verkeer wordt steeds harder, ik heb me er lang tegen verzet, maar nu is de maat vol. Ik ben het spuugzat dat mensen hun auto er altijd voor trappen, dat ze overal maar hun eigen voorrang afdwingen, al hebben ze het niet. Dan ga ik me ook als een hork gedragen.

Simpel. Vrachtwagens e.d. zal ik gewoon de ruimte geven, als ze een krappe bocht moeten nemen, dan stop ik voor de bocht in plaats van voor hun bumper. Als ze achteruit moeten, krijgen ze de ruimte.

Boppie zei:
Yep, ik doe mee. If you can`t beat them, join them. Ik laat me niet meer het kaas van de brood eten op die manier. Het verkeer wordt steeds harder, ik heb me er lang tegen verzet, maar nu is de maat vol. Ik ben het spuugzat dat mensen hun auto er altijd voor trappen, dat ze overal maar hun eigen voorrang afdwingen, al hebben ze het niet. Dan ga ik me ook als een hork gedragen.

Simpel. Vrachtwagens e.d. zal ik gewoon de ruimte geven, als ze een krappe bocht moeten nemen, dan stop ik voor de bocht in plaats van voor hun bumper. Als ze achteruit moeten, krijgen ze de ruimte.

Assertief/aggressief rijden is één ding, daar ben ik ook zeker niet wars van. Iemand de huid volschelden zie ik mezelf ook nog wel eens doenop een dag. Maar klappen uitdelen omdat een medeweggebruiker het jou onvoldoende naar de zin maakt, vind ik echt van de pot gerukt. 'Verhaal halen', noemen ze dat altijd zo leuk eufemistisch , toch? Neanderthalergedrag is 't.

Yep, hetzelfde gedrag vertonen. Daarnaast praat ik niet over "het me naar de zin maken", wel over een bepaald arrogant soort gedrag vertonen waarbij eenieder ander moet wijken.

Negen van de tien keer moet ik capriolen uithalen om alles door te laten stromen omdat de ander dat verdomd. Ook in situatie`s waarin ik eigenlijk voorrang heb. Op een gegeven moment zal de bom barsten, en als er iemand tikken door oploopt, misschien laat hij het de volgende keer dan.

In het geval van de Matiz moet ik links de zijstraat in, waarop deze bokkenrijder mij aan mijn rechterkant passeert. Hij deed geen enkele zak om de situatie, waarin we beiden geen voorrang hadden, op te lossen. Hij zag het wel, ik gebaarde dat hij daar op kon stellen, maar verdomde het.

Ik ben het gewoon spuugzat dat je in dat soort gevallen of de strijd aan moet gaan, of je moet het zelf oplossen...waarom steekt die ander geen poot uit.

Mooi voorbeeld: poosje geleden zag ik een filmpje waarin 2 viswijven tegenover elkaar stonden op een smalle ophaalbrug. Geen van beide gaf toe, gevolg is wel dat het verkeer ophoopt. Ik had getoetert, twee keer op mijn stuur gelagen en daarna mep je gewoon een ruit in met een lifehammer. Snij de gordel door, trek het viswijf wat fout zit uit de auto en zet het ding aan de kant. De schade mag ze zelf dokken. Het andere viswijf krijgt een forse scheldkannonade voor haar stugge gedrag, als ze haar raampje niet wil laten zakken, dan doet de lifehammer het wel. Daarna zullen ze het nooit meer doen.

Boppie zei:
Yep, hetzelfde gedrag vertonen. ..... Daarna zullen ze het nooit meer doen.

Ik begrijp je wel, weet niet of ik nou ooit daadwerkelijk ook iemand op zijn bek zou slaan om iets dergelijks, maar je frustratie herken ik..
Je hebt er inderdaad van die types tussen zitten...

Ik zelf heb regelmatig dat ik door een smal straatje rijd, waar auto's aan een kant staan geparkeerd en waarlangs auto's er op beide richtingen langs mogen.. Maar waar maar plaats is voor een auto per keer per richting..

Dan ben ik bijna alle geparkeerde auto's voorbij en dan komt er zo'n ei van de andere kant die me dan klem rijdt..
En ik niet meer door kan rijden, omdat de auto's op mijn weghelft geparkeerd staan.. en ik dus volgens de theorie moet stoppen..
echter kan je geen kant op, behalve weer achteruit..

Ik vertik het.. heb al een paar keer gehad dat ik ben uitgestap en tegen die ander heb gezegd, dat als hij zijn auto niet naar achteren rijdt, dat ik dan zijn auto naar achteren rijd.. Tot op heden heeft het nog altijd gewerkt, behalve een keer toen e.o.a. Trøt gewoon over de stoep ging, omdat ze niet even kon wachten..*-)

Rookworst zei:
Boppie zei:
Yep, hetzelfde gedrag vertonen. ..... Daarna zullen ze het nooit meer doen.

Ik begrijp je wel, weet niet of ik nou ooit daadwerkelijk ook iemand op zijn bek zou slaan om iets dergelijks, maar je frustratie herken ik..
Je hebt er inderdaad van die types tussen zitten...

Ik zelf heb regelmatig dat ik door een smal straatje rijd, waar auto's aan een kant staan geparkeerd en waarlangs auto's er op beide richtingen langs mogen.. Maar waar maar plaats is voor een auto per keer per richting..

Dan ben ik bijna alle geparkeerde auto's voorbij en dan komt er zo'n ei van de andere kant die me dan klem rijdt..
En ik niet meer door kan rijden, omdat de auto's op mijn weghelft geparkeerd staan.. en ik dus volgens de theorie moet stoppen..
echter kan je geen kant op, behalve weer achteruit..

Ik vertik het.. heb al een paar keer gehad dat ik ben uitgestap en tegen die ander heb gezegd, dat als hij zijn auto niet naar achteren rijdt, dat ik dan zijn auto naar achteren rijd.. Tot op heden heeft het nog altijd gewerkt, behalve een keer toen e.o.a. Trøt gewoon over de stoep ging, omdat ze niet even kon wachten..*-)

Eitjes moet je tikken, dan breken ze..

Ik weet niet of ik ooit zal slaan....maar sommige mensen smeken erom.

Frustratie doe je vooral jezelf aan... Als nou eens wat minder mensen per sé wilden bepalen hoe een ander zich volgens hun zou moeten gedragen is er een hoop minder frustratie in het verkeer (en daar buiten). Maar goed, het is natuurlijk altijd leuker de balk in andermans ogen te zien...

Wat een frustraties hier! Tuurlijk knipper ik wel eens met mijn lampen of hang ik op de toeter, maar uiteindelijk ben ik degene die zich beheerst en achteraf het hardste lacht. Laat ze maar hun gang gaan, denk ik dan.

@Boppie, als je opvattingen niet zo vreselijk treurig zou zijn, zou het haast hilarisch zijn... Stel je niet zo vreselijk aan zeg, gaan lopen meppen omdat iemand je geen voorrang geeft, zielig hoopje excuus voor een mens! Daarbij kom jij wel opvallend vaak in 'lastige' verkeerssituaties terecht, teruglezend niet in de laatste plaats toch ook aan jezelf te danken.

R-W zei:
@Boppie, als je opvattingen niet zo vreselijk treurig zou zijn, zou het haast hilarisch zijn... .
Oneens, het blijft hilarisch.

Voorrangskwestie voor Boppie, gaat de geleider van het paard hier voor?

Echt? Ik ben er nog niet uit. Als je op de stoep fietsend van rechts komt heb je ook geen voorrang.

Geelhoed zei:
Echt? Ik ben er nog niet uit. Als je op de stoep fietsend van rechts komt heb je ook geen voorrang.

De geleider loopt daarom ook netjes op het fietspad. Niet als voetganger, maar als bestuurder. En gezien het stopbord...

Een ruiter met een paard aan zijn/haar hand is volgens mij een bestuurder. Geen voetganger. Dus heeft hij/zij voorrang.

@Boppie: mag ik je een tip geven: koop een boksbal en sla 's avonds al je frustraties eruit. Dan begin je de volgende dag met een nieuw stukje incasseringsvermogen.

Ton. zei:
De geleider loopt daarom ook netjes op het fietspad. Niet als voetganger, maar als bestuurder.

En dat is nu net het probleem. Hij is geen voetganger, en geen ruiter. Een ruiter had ook niet op het fietspad mogen rijden.
Ik denk toch echt dat hij op de rijbaan hoort, en ja dan is het zuur dat je daar niet over mag steken met je paard, maag dat mag met de auto of motor ook niet.

Artikel 8 zei:
1.Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2.Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Artikel 10 zei:
1.Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

Geelhoed zei:
Ton. zei:
De geleider loopt daarom ook netjes op het fietspad. Niet als voetganger, maar als bestuurder.

En dat is nu net het probleem. Hij is geen voetganger, en geen ruiter. Een ruiter had ook niet op het fietspad mogen rijden.
Ik denk toch echt dat hij op de rijbaan hoort, en ja dan is het zuur dat je daar niet over mag steken met je paard, maag dat mag met de auto of motor ook niet.

Artikel 8 zei:
1.Ruiters gebruiken het ruiterpad.
2.Zij gebruiken de berm of de rijbaan indien een ruiterpad ontbreekt.
Artikel 10 zei:
1.Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.

1. Het is geen voetganger. Eens.
2. Het is geen ruiter. Eens (Dan had ie rijbaan moeten nemen inderdaad)
3. Maar het is wél een bestuurder (ik vergelijk em met een fietser)

@Boppie: Probeer je eens wat minder te ergeren aan anderen. En vooral niet gaan slaan. Even een voorbeeldje wat er kan gebeuren. Meneer A wordt geslagen door meneer B, omdat meneer B denkt dat meneer A iets verkeerd doet in het verkeer. Meneer A noteert het kenteken van meneer B omdat hij toevallig iemand kent die in het kentekenregister kan kijken naar de adresgegevens van de kentekenhouder. Meneer A komt de volgende nacht met een groep vrienden verhaal halen bij meneer B, mag jij raden hoe het afloopt. Dus ga vooral de confrontatie niet aan. En vooral van een vrachtwagenchauffeur had ik dit soort gedrag niet verwacht. Ga anders eens een CCV-D1(2) cursus volgen. Misschien dat je daarna beter om kan gaan met dit soort situaties.

Dat laatste doen ruiters ook vaak, gezien de hopen stront op het fietspad waar ik regelmatig tussen moet laveren.

Ik denk dat hij bestuurder is en dus op de rijbaan hoort. Voor het oversteken had hij eventueel de zebra kunnen pakken, dat weggedeelte is niet voorbehouden aan voetgangers en hij had er dus mogen lopen. Dan had ik alsnog op basis van het STOP-bord voorrang moeten geven. Het bromfiets- fietspad is geen optie, gewoon omlopen wel.

Geen voetganger? Zou hem, gezien de aard van het beestje (letterlijk in dit geval), gewoon lekker even de ruimte geven. Of hij nu in hokje a, b of c thuishoort officieel, vind ik minder interessant.

R-W zei:
Geen voetganger? Zou hem, gezien de aard van het beestje (letterlijk in dit geval), gewoon lekker even de ruimte geven. Of hij nu in hokje a, b of c thuishoort officieel, vind ik minder interessant.

Ja en dat hij niet op de rijbaan loopt (heet dat zo bij paarden als er een ruiter op zit?) kan ik me ook wel voorstellen. Paarden houden in het algemeen niet van gemotoriseerd verkeer en dat vind je op de fietspaden toch een stuk minder. Bovendien is de afstand tot het gemotoriseerde verkeer dat er wel is, groter.
Misschien moeten ze de regels voor ruiters/begeleiders gewoon eens wat updaten naar het drukkere verkeer.

Knollen (met ruiters erop) gewoon op fietspaden toestaan voorkomt al heel veel problemen. Ruiters rijden echt niet voor hun lol op/langs drukke wegen of fietspaden maar soms ontkom je er niet aan, een stukje fietspad heeft dan toch de voorkeur.
Vwb het filmpje van GH, gezien de knol zal het wel een paard zijn dat normaal gesproken voor een huifkar staat.

R-W zei:
Of hij nu in hokje a, b of c thuishoort officieel, vind ik minder interessant.
Nee, dat is het wel.

Een update van de regels is de laatste stap in deze discussie, waar ik voor zou zijn overigens, eerst maar eens de problemen signaleren. Bij dezen dus. ;)

Uit de definities van het RVV:
weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
bestuurders: alle weggebruikers behalve voetgangers;
Het is dus een bestuurder, en daarvoor gelden de regels van artikel 10 zoals ik dat reeds postte.

Hmmtja, kennelijk wel maar het lijkt me werkbaarder om de geleiders maar onder voetgangers te scharen. Dat een ruiter een bestuurder is klopt maar dan zit je op het beest, in jouw filmpje is er op zich weinig verschil tussen zo lopen met paard of met hond, naar mijn idee.

Een ruiter is als een fietser als ze daadwerkelijk erop zitten en zich voorbewegen; iemand met de paard aan de hand is net als iemand met fiets aan de hand toch een voetganger??

Nee, dat is hij niet. Een fiets aan de hand is in RVV2.2 specifiek geregeld:
Artikel 2 lid 2. De regels van dit besluit betreffende voetgangers zijn voorts mede van toepassing op personen die te voet een motorfiets, bromfiets of fiets aan de hand meevoeren, alsmede op personen die zich verplaatsen met behulp van voorwerpen, niet zijnde voertuigen.

Het zal je opgevallen zijn dat een auto duwen er ook niet tussen staat. Iets wat deze besturuder kennelijk vergeten was, en de agenten ook want anders was er nog wel een keer voor geschreven: https://www.youtube.com/watch?v=jgPwviU_N5I?t=8m

R-W zei:
Dat een ruiter een bestuurder is klopt maar dan zit je op het beest, in jouw filmpje is er op zich weinig verschil tussen zo lopen met paard of met hond, naar mijn idee.
Hij is ook geen ruiter, maar het geleiden van vee is toch anders dan een hond. Zelfs een ganzenhoedster met haar kudde valt niet onder bestuurders.

Een ganzenhoedster is dan ook geen geleidster van rijdieren maar wel van vee en zou dan wel onder bestuurders vallen. Zoals ik al schreef, zou het misschien wel een idee zijn om geleiders van rijdieren onder voetgangers te scharen.
GH zei:
Hij is ook geen ruiter, maar het geleiden van vee is toch anders dan een hond. Zelfs een ganzenhoedster met haar kudde valt niet onder bestuurders.

R-W zei:
@Boppie, als je opvattingen niet zo vreselijk treurig zou zijn, zou het haast hilarisch zijn... Stel je niet zo vreselijk aan zeg, gaan lopen meppen omdat iemand je geen voorrang geeft, zielig hoopje excuus voor een mens! Daarbij kom jij wel opvallend vaak in 'lastige' verkeerssituaties terecht, teruglezend niet in de laatste plaats toch ook aan jezelf te danken.

Ga eerst eens bij jezelf te raden, noem je grootje een zielig hoopje excuus voor een mens. Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, wie ik ben.

Je weet niets. Je oordeelt op basis van een stuk tekst waarin ik mijn frustratie uit.

Blijkbaar besef je niet wat voor beeld je van jezelf schetst door het op deze manier uiten van je frustraties... Wellicht goed om nu je weer wat gekalmeerd bent nog eens terug te lezen wat je geschreven hebt. Wil je werkelijk hier dit beeld van jezelf tonen?

't Is maar een goed bedoeld advies hoor. :)

Boppie zei:
R-W zei:

Ga eerst eens bij jezelf te raden, noem je grootje een zielig hoopje excuus voor een mens. Je kent me niet, je weet niet wat ik doe, wie ik ben.

Je weet niets. Je oordeelt op basis van een stuk tekst waarin ik mijn frustratie uit.

Forum hè, je bent wat je schrijft maar als correctie, meerdere stukken tekst waarin je vrijwel altijd door futiliteiten ernstig gefrustreerd schijnt te raken, zo erg zelfs dat je fysiek geweld als reactie daarop heel normaal vindt en dat ook nog eens nodig vindt om op een openbaar forum aan de wereld kenbaar te maken, zelfs als je alle tijd hebt gehad om af te koelen en weer tot jezelf te komen.
Dat of je lult gewoon ontzettend dom uit je nek, kan ook. Neem de raad van DeWit hierboven ter harte zou ik zeggen.

Boppie zei:
R-W zei:

Niet janken Boppie! Dit had je van mijlen ver aan kunnen zien komen. Met je stoere praat. En dan nu iemand aanvallen op zijn beoordelingsvermogen? Jij roept godbetert dat je een automobilist op zijn bek wil timmeren, omdat 'ie niet voor je opzij gaat. Denk even een paar tellen langer na voor je begint te piepen...

HVP zei:
Boppie zei:
R-W zei:

Niet janken Boppie! Dit had je van mijlen ver aan kunnen zien komen. Met je stoere praat. En dan nu iemand aanvallen op zijn beoordelingsvermogen? Jij roept godbetert dat je een automobilist op zijn bek wil timmeren, omdat 'ie niet voor je opzij gaat. Denk even een paar tellen langer na voor je begint te piepen...

Ben ik beledigend naar jou? Schoffeer ik jou? Nee.

Men hoeft het niet met mij eens te zijn, maar iemand een zielig hoopje excuus voor een mens noemen......nee.

Terug
Bovenaan