Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Paulus0013 zei:
Ik had afgelopen weekend nog een andere mafketel die het allemaal niet zo leek te begrijpen.
Ik rijd ergens de straat uit en een auto komt aan de andere kant de straat in. Niets aan de hand, want de straat is ruim genoeg om te passeren.
De andere auto stopt zo'n 50cm van stoep plots en toetert. Hij zal daar schijnbaar iemand op moeten halen ofzo en parkeervakken zijn niet voor hem bedoeld denk ik.
Voor mij blijft er hierdoor wat minder ruimte over en ik vraag me echt af waarom iemand dan niet netjes wat strakker langs de kant gaat staan.
Ik maak een wat slalommende beweging als ik de auto passeer.
Ik vervolg mijn weg en draai een hoofdweg op. En daar is de andere auto weer die daar nog even flink te hard rijdt en mij voorbij komt.
Verderop sta ik naast hem bij verkeerslichten en toen werd het minder gezellig.
De bestuurder begon commentaar te leveren. Dus ik mijn raam open en vragen wat er aan de hand is.
Hij vond dat ik stoer deed met mijn slalommende beweging. *-)
De toon werd steeds dreigender met termen als 'je weet niet wie je voor je hebt, dus beter pas je op'.
Ik nog braaf doen alsof ik totaal niet weet waar ie het over heeft B)
Hij is toch echt degene die zelf beren op de weg ziet als ie vindt dat ik hem beledig met mijn slalommende gedrag. Hij is immers zelf zo asociaal om middenop de weg te stoppen.

Ben je zelf niet ook degene die beren op de weg ziet? Zoals ik het begrijp, kon je er nog prima langs. Waarom dan een gebaar maken?

Tsja. Ik dacht dat Paulus0013 daar gewoon beschrijft dat 'ie om de auto heenrijdt. Er door- of overheen is immers wat lastig. Maarja, dat zal dus inderdaad wel als provocerend zijn opgevat. En dan is het natuurlijk hoogst noodzakelijk om je positie op de apenrots veilig te stellen. Ofzo. Pfffff. Al die vermoeiende boosdreigmensen tegenwoordig :S

Wat maakt mijn gedrag eigenlijk uit in dit verhaal? Die ander doet iets wat niet wenselijk is. Of ik nu wel of niet een gebaar maak, dat praat zijn gedrag sowieso niet goed.
Ik vind het idioot dat hij een grote mond tegen mij heeft, terwijl hij zelf degene is die zich asociaal opstelt. Met zulke mensen komen we er wel.

Paulus0013 zei:
Wat maakt mijn gedrag eigenlijk uit in dit verhaal? Die ander doet iets wat niet wenselijk is. Of ik nu wel of niet een gebaar maak, dat praat zijn gedrag sowieso niet goed.
Ik vind het idioot dat hij een grote mond tegen mij heeft, terwijl hij zelf degene is die zich asociaal opstelt. Met zulke mensen komen we er wel.

Precies.

Paulus0013 zei:

Wat het uitmaakt: als jij geen gebaar had gemaakt, had hij hoogstwaarschijnlijk niet dat gedrag vertoond.
Ik zeg niet dat ik geen gebaar zou maken in jouw situatie, maar ook ik heb al eens meegemaakt dat mensen dan heel agressief gaan reageren. Volgens mij moet er dan 1 van de twee de slimste zijn door de gefrustreerde man überhaupt geen aanleiding te geven ergens op te reageren. Dat is veel beter voor je eigen gezondheid, je zult de eerste niet zijn die er een treft met een knuppel of mes in de auto....

Met die redenering kan ik ook stellen dat als ie zich had gedragen er geen gebaar nodig is.
Als jij je misdraagt moet je simpelweg niet raar opkijken dat iemand daar wat van zegt of van laat merken.
Des te kwalijker is dat zo iemand de situatie ook nog eens omdraait. Hij zou zich juist moeten verontschuldigen.

Ik maak me niet druk. Ik denk altijd zo dat als mensen mij moeten hebben, ze me toch wel pakken. Scheelt je een hoop achterom kijken.
Als ik het nodig vind iemand iets te zeggen, dan doe ik dat zonder na te denken over de gevolgen. En ik vind dat meer mensen dat gewoon moeten doen. Angst moet niet gaan regeren.
Zolang ik zelf ook nog in de auto zit maak ik me al helemaal niet druk over een knuppel of mes. Ik kan zelf ook gas geven en er vandoor gaan mocht het echt dreigen mis te lopen.

Deze knul had schijnbaar de indruk dat ik hem ergens op wees toen ik passeerde. Fijn dat mag ie denken, hij mag zelfs vinden dat ik hem de les niet moet lezen als ie die indruk al heeft gekregen. Het is alleen jammer dat zijn andere 2 hersencellen dat niet koppelen aan zijn eigen gedrag.

En dus neem jij die nobele taak maar op je?
Zie het probleem niet zo, je kon er toch langs? Dat heb je alleen kennelijk op zo'n manier gedaan dat de ander daar weer meent iets over te moeten zeggen, zal dus ook wel niet zo netjes gegaan zijn als je doet voorkomen. En je bek houden heeft soms niets met angst maar gewoon met fatsoen te maken.

@R-W: Dus als ik me geprovoceerd voel door jouw post, mag ik ook gaan dreigen?

Dat je de zaken om kunt draaien, betekent niet dat je het ook per se moet doen. Je bent zo beledigd/geprovoceerd als je je voelt, wat je daarmee doet is je eigen verantwoordelijkheid. Om dan vervolgens dreigementen of geweld uit te gaan delen is je eigen probleem op een ander betrekken. Dus: Die andere dude zat fout, punt.

@HVP, je doet je best maar, je beledigd/geprovoceerd voelen in het verkeer is sowieso een zwaktebod, laat staan gaan dreigen of nog verder gaan. Vermoed dat er 2 'dudes' (kots) niet helemaal vrijuit gaan hier.

@Paulus013: Je hebt gelijk dat de reactie van de ander bizar is. Maar betekent dat, dat je vervolgens niet meer naar je eigen gedrag mag kijken of dat een ander je op mogelijke gevolgen van je eigen gedrag mag wijzen?

Als je dat niet wilt, of dat je jezelf daaraan ergert, dan doe je exact wat je je opponent in bovengenoemd verhaal verwijt.

R-W zei:
(...)je beledigd/geprovoceerd voelen in het verkeer is sowieso een zwaktebod, laat staan gaan dreigen of nog verder gaan. Vermoed dat er 2 'dudes' (kots) niet helemaal vrijuit gaan hier.

Fijn dat we het met elkaar eens zijn, dude! (tu)

En ja, dat er 'twee niet helemaal vrijuit gaan', zou best kunnen, maar wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen? Het is pure speculatie (of was je er soms bij?). Wat ik opmaak uit het relaas is dat actie (voor zover die daar überhaupt was) en reactie in deze situatie gewoon absoluut niet in verhouding waren. En dat valt wat mij betreft niet goed te praten.

Paulus0013 zei:
Met die redenering kan ik ook stellen dat als ie zich had gedragen er geen gebaar nodig is.
Als jij je misdraagt moet je simpelweg niet raar opkijken dat iemand daar wat van zegt of van laat merken.
Des te kwalijker is dat zo iemand de situatie ook nog eens omdraait. Hij zou zich juist moeten verontschuldigen.

Ik maak me niet druk. Ik denk altijd zo dat als mensen mij moeten hebben, ze me toch wel pakken. Scheelt je een hoop achterom kijken.
Als ik het nodig vind iemand iets te zeggen, dan doe ik dat zonder na te denken over de gevolgen. En ik vind dat meer mensen dat gewoon moeten doen. Angst moet niet gaan regeren.
Zolang ik zelf ook nog in de auto zit maak ik me al helemaal niet druk over een knuppel of mes. Ik kan zelf ook gas geven en er vandoor gaan mocht het echt dreigen mis te lopen.

Deze knul had schijnbaar de indruk dat ik hem ergens op wees toen ik passeerde. Fijn dat mag ie denken, hij mag zelfs vinden dat ik hem de les niet moet lezen als ie die indruk al heeft gekregen. Het is alleen jammer dat zijn andere 2 hersencellen dat niet koppelen aan zijn eigen gedrag.

Uit de context begreep ik niet dat het ging om een misdraging, 50 cm van de stoep stilstaan is niet zo heel veel, toch? Dat is de breedte van een fatsoenlijke laptop.
Als ik het nodig vind om iemand iets te zeggen, denk ik wél na over de gevolgen. En dat heeft niets met angst te maken. Ik ga niet overal een punt van maken. Natuurlijk was het handiger geweest om de auto dichter bij de stoep te zetten, ik geloof je direct. Maar om daar nu direct de ander op te moeten wijzen? Je kon er nog steeds langs en had ook nog tijd om je gebaar te maken. Wat is dan het probleem?

@hvp, ik was er niet bij , jij wel? Meelezend in oa dit topic durf ik de veronderstelling wel aan dat P.0013's actie ook niet geheel onschuldig zal zijn geweest, je maakt mij namelijk niet wijs dat als je rustig om iemand heen rijdt, iemand volledig over de zeik achter je aan komt. Zie ook de reacties van bump.

R-W zei:
@hvp, ik was er niet bij , jij wel? Meelezend in oa dit topic durf ik de veronderstelling wel aan dat P.0013's actie ook niet geheel onschuldig zal zijn geweest, je maakt mij namelijk niet wijs dat als je rustig om iemand heen rijdt, iemand volledig over de zeik achter je aan komt. Zie ook de reacties van bump.

Ook ik ga er altijd graag vanuit dat alles een reden of een oorzaak heeft, maar ik zie dagelijks in het verkeer dat mensen soms dingen doen die niet rationeel te verklaren zijn.

Feitelijk weten we niet hoe provocerend P0013 geweest heeft kunnen zijn. Ik zou me kunnen voorstellen dat het er ietwat demonstratief aan toe ging, waar P0013 ook wel een beetje naar hint. Maar ook in dat geval vind ik de reactie van de ander nog steeds buiten proportie, en verandert er dus niks aan mijn mening.

Overigens herinner ik me nu wel een eerdere post van dezelfde schrijver, over een reactie op een fietsmeisje die haar middelvinger naar 'm opstak. Hoe hij reageerde stond er in geuren en kleuren, maar waarom dat meisje in de eerste plaats haar middelvinger opstak heb ik nooit kunnen achterhalen...

Vanmiddag bij Druten op de N322 het directiebusje van de koekenbakkerij tegengekomen. Uiteraard hebben wij er allemaal begrip voor dat de heren de afslag Druten gemist hebben. Gelukkig kon ik hard genoeg remmen en terug de invoegstrook op, zodat die Scania die ons tegemoet kwam kon uitwijken naar onze rijstrook om zo de inmiddels dwars geparkeerde Sprinter te ontwijken.

Ze gooiden het kreng gewoon dwars over de provinciale weg, even een K-bocht maken. Tuurlijk, kan toch prima *-)

Hoezo ook niet onschuldig? Waarom heb ik de schijn tegen me? De onderbuik is een slechte raadheer.

Zie het probleem niet zo, je kon er toch langs?
Lekkere dooddoener. Moeten we alles dan maar goed gaan vinden?

zal dus ook wel niet zo netjes gegaan zijn als je doet voorkomen
Waaruit concludeer je dat?
Misschien dat ik slalomde. Maar als ik net teveel naar rechts reed omdat meneer links stond, zou ik toch ook echt iets naar links moeten sturen om niets aan de rechterkant te raken.

En je bek houden heeft soms niets met angst maar gewoon met fatsoen te maken.
Dus je begint tegen mij over fatsoen, terwijl een ander midden op de weg stopt?

Je bent zo beledigd/geprovoceerd als je je voelt, wat je daarmee doet is je eigen verantwoordelijkheid
Dat was ook mijn idee over die ander zijn reactie.

Als je dat niet wilt, of dat je jezelf daaraan ergert, dan doe je exact wat je je opponent in bovengenoemd verhaal verwijt.
Als voorbeeld vind ik iemand een boze blik geven omdat ie middenop stilstaat toch van een andere orde dan iemand maar moeten bedreigen.

Uit de context begreep ik niet dat het ging om een misdraging, 50 cm van de stoep stilstaan is niet zo heel veel, toch? Dat is de breedte van een fatsoenlijke laptop.
Iemand zou ook in een parkeervak kunnen gaan staan? Dát is het hele punt. Je stopt niet middenop de weg. En omdat ie niet strak langs de kant stond was voor mij de ruimte ook niet optimaal meer.

Maar om daar nu direct de ander op te moeten wijzen? Je kon er nog steeds langs en had ook nog tijd om je gebaar te maken.
Er op wijzen?
Dat ik er nog steeds langs kan is net zo'n dooddoener als de eerdere quote. Dat praat het gedrag niet goed. Nu kon ik er langs ja, maar hoe eindigt zoiets?

Wat is dan het probleem?
Het probleem is 1 dat die knakker zomaar stopt: asociaal. En 2 mij er van langs geeft.

Meelezend in oa dit topic durf ik de veronderstelling wel aan dat P.0013's actie ook niet geheel onschuldig zal zijn geweest
Enlighten me! Dat je de pik op me hebt, prima, dat is jouw probleem. Je verwijst naar dit topic, waarin ik zelf ook gerust zo nu en dan het boetekleed aantrek. Waarom zou ik de situatie dan verdraaien?

je maakt mij namelijk niet wijs dat als je rustig om iemand heen rijdt, iemand volledig over de zeik achter je aan komt
Hier heb je het punt te pakken. Ik reed rustig er omheen en die ander ziet daar schijnbaar een probleem in. Mij verbaasde het ook.

Overigens herinner ik me nu wel een eerdere post van dezelfde schrijver, over een reactie op een fietsmeisje die haar middelvinger naar 'm opstak. Hoe hij reageerde stond er in geuren en kleuren, maar waarom dat meisje in de eerste plaats haar middelvinger opstak heb ik nooit kunnen achterhalen...
Speciaal voor R-W, zie je, ik geef ook gerust dingen toe.
En het waarom was mij ook niet duidelijk, het was echt vanuit het niets. Misschien wekt mijn uitlaat de indruk dat ik als een idioot rijdt?

@Paulus, ik ken je niet dus als dat je indruk is, zit je er naast. Wat ik van je weet is dat wat ik hier lees en ik kan me soms de reacties wel voorstellen, ook al zal je ze heel waarschijnlijk niet zo bedoelen. Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot. Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen.

@ Paulus0013:
Ik ga niet je hele bericht quoten, maar ik geloof best dat de beste man zijn auto niet optimaal neerzette. Veroorzaakt hij gevaar? Nee. Blokkeert hij de weg? Nee, je kunt er nog gewoon langs. Het is vreemd dat hij zo explosief reageert op jouw gebaar, dat ben ik geheel met je eens. Mensen die explosief reageren mogen ze wat mij betreft een levenslang rijverbod geven.
Stel jezelf nou eens de vraag: was het echt nodig om een gebaar te maken?

--BUMP-- zei:
@ Paulus0013:
(...)Stel jezelf nou eens de vraag: was het echt nodig om een gebaar te maken?

Beste "--BUMP--", stel jezelf nou eens de vraag: Wélk 'gebaar' heb ik het over!? Waar lees ik daar überhaupt over? Waarom meen ik dingen te moeten lezen die Paulus0013 niet geschreven heeft?

En dan nog: Stel dat 'ie kwaad naar die bestuurder gekeken heeft? Stel dat 'ie met een extra grote bocht om die andere auto heen gereden is [size=x-small](hoe hufterig kun je zijn zeg, potverdikkeme)[/size]? Wat doet dat er toe? Wat wil je daar nu mee rechtpraten? Wat is het toch dat de boodschapper zo nodig een uitbrander moet krijgen, in plaats van de volledig buiten proportie reagerende andere partij?

Vanmorgen was het overal behoorlijk glad, maar dat weerhield een bestuurder in een Golf GTI er niet van om in een flauwe bocht volgas een paar auto`s in te halen. Een glad plekje en je bent weg. En als je pech hebt, neem je een ander mee. Weer zoals vanmorgen moet juist tot voorzcihtig rijden leiden. Ik vind deze gladheid veel erger als sneeuw en rij dan ook als een oud wijf.

HVP zei:
--BUMP-- zei:
@ Paulus0013:
(...)Stel jezelf nou eens de vraag: was het echt nodig om een gebaar te maken?

Beste "--BUMP--", stel jezelf nou eens de vraag: Wélk 'gebaar' heb ik het over!? Waar lees ik daar überhaupt over? Waarom meen ik dingen te moeten lezen die Paulus0013 niet geschreven heeft?

En dan nog: Stel dat 'ie kwaad naar die bestuurder gekeken heeft? Stel dat 'ie met een extra grote bocht om die andere auto heen gereden is [size=x-small](hoe hufterig kun je zijn zeg, potverdikkeme)[/size]? Wat doet dat er toe? Wat wil je daar nu mee rechtpraten? Wat is het toch dat de boodschapper zo nodig een uitbrander moet krijgen, in plaats van de volledig buiten proportie reagerende andere partij?

Oké, heb ik het dan verkeerd gelezen? Is er wel of geen gebaar gemaakt? Zoals ik uit zijn tekst begreep, maakte hij een gebaar naar de bestuurder die stil ging staan op de weg. Als er geen gebaar gemaakt is, dan snap ik idd ook niet waarom die vent er achteraan gegaan is *-)

Ik ben niet echt iemand die hier graag komt klagen, maar dit moet me toch even van het hart:
Ik heb het gevoel dat bestuurders steeds luier worden.
Mijn klacht is drieledig:

Ten eerste kwam ik gisteravond weer een paar mensen tegen die vonden dat het tijd was om te mistlichten aan de voorzijde weer eens aan te doen. Het was immers ehh... donker.
Ik snap dat niet. Heb je nou niet in de gaten hoe irritant het is als je met je SUV op mijn bumper gaat hangen (bezwaar één) en dan ook nog eens je mistlichten aan hebt (bezwaar 2)?

Ten tweede valt het me op dat het (tegenwoordig?) best wel gewoon is om je richtingaanwijzer bij het verlaten van de rotonde niet te gebruiken. Het verbaast me eigenlijk niet eens meer. Toen ik nog op de fiets aan het rijden was kon je er in principe van op aan dat wanneer een auto op de rotonde zijn richtingaanwijzer niet aan had, hij de afslag die hij naderde niet zou gaan nemen. Nu ben ik een paar jaartjes ouder en in het bezit van een rijbewijs, en het valt me op dat je daar helemaal niet meer van op aan kan gaan. We weten allemaal wat het resultaat is: Ik sta vaker dan nodig is te wachten op mensen die toch gewoon de afslag nemen en helemaal niet voor me langs rijden. Vreselijk iriitant vind ik dat. Ik probeer mezelf altijd op te vrolijken door tegen mezelf te zeggen dat de bestuurder in kwestie het vast per ongeluk vergeten was....

En een idiote actie van fabrikanten:
Waarom worden de knipperlichten van auto's steeds minder zichtbaar? Het is wel mooi, van die knipperlichten midden in de koplampunit, maar de zichtbaarheid komt dit bij gebruik van dimlicht niet ten goede. Beetje jammer als je het mij vraagt.

Boppie zei:
Vanmorgen was het overal behoorlijk glad, maar dat weerhield een bestuurder in een Golf GTI er niet van om in een flauwe bocht volgas een paar auto`s in te halen. Een glad plekje en je bent weg. En als je pech hebt, neem je een ander mee. Weer zoals vanmorgen moet juist tot voorzcihtig rijden leiden. Ik vind deze gladheid veel erger als sneeuw en rij dan ook als een oud wijf.

Goede zaak. Die 5-10 dagen in het jaar dat het echt gevaarlijker is op de weg, rijd ik ook liever als een oud wijf, dan dat ik mijn auto vaarwel kan zeggen omdat ie ergens in de greppel ligt, of erger.

Bentley Arnage zei:
Ten eerste kwam ik gisteravond weer een paar mensen tegen die vonden dat het tijd was om te mistlichten aan de voorzijde weer eens aan te doen. Het was immers ehh... donker.

Tsja, ik heb er geen last van, maar het staat zo onbenullig. Soms zie ik bestuurders die met ingeschakelde stadslichten icm mistlampen voor rijden. Heb me laten vertellen dat dat toegestaan is (?). Kennelijk vinden mensen het mooi staan ofzo. Ik denk altijd als ik zo'n knakker zie "Ach, weer zo'n stakker die de verlichtingsknop van zijn auto niet snapt"...nota bene, een aantal moderne auto's heeft dagrijverlichting op de plaats waar de mislampen normaliter zitten, en die blijft branden bij het inschakelen van de dimlichten. De enige keren dat ik zelf wat aan de mistlampen voor heb gehad was op een onverlichte weg in het donker. Die breedstralers lichten de bermen mooi uit.

Bentley Arnage zei:
En een idiote actie van fabrikanten:
Waarom worden de knipperlichten van auto's steeds minder zichtbaar? Het is wel mooi, van die knipperlichten midden in de koplampunit, maar de zichtbaarheid komt dit bij gebruik van dimlicht niet ten goede. Beetje jammer als je het mij vraagt.

Zeer herkenbaar punt. Je moet écht goed kijken. De knippers in de buitenspiegelkappen zijn wat dat betreft wel een nuttige toevoeging.

HVP zei:
Soms zie ik bestuurders die met ingeschakelde stadslichten icm mistlampen voor rijden. Heb me laten vertellen dat dat toegestaan is (?).
Op momenten dat het gebruik van mistlampen voor gerechtvaardigd is, is dat inderdaad toegestaan. Ik zie wel regelmatig auto's met kapotte dimlichten rondrijden die daarom de mistlampen aan hebben. Dat snap ik dan wel.

HVP zei:
...nota bene, een aantal moderne auto's heeft dagrijverlichting op de plaats waar de mislampen normaliter zitten, en die blijft branden bij het inschakelen van de dimlichten.
Als het goed is, is dat niet zo. DRL moet uitgeschakeld worden als de dimlichten aangaan. Wat wel gebeurt, is de DRL in de koplampunit inzetten als stadslicht (wel gedimd) als de dimverlichting ingeschakeld wordt.

@BA, als 'die SUV' idd zo dicht op je bumper zat, kan jij niet veel last van de mistlichten gehad hebben. ;)
Punt 2 is idd vreselijk vervelend, houdt het verkeer ook nog eens flink op. Vwb 3, overige verlichting wordt steeds feller, zeker als er van die 'mooie' ledstrips in het armatuur verwerkt zitten.

Sanitarium zei:
HVP
Soms zie ik bestuurders die met ingeschakelde stadslichten icm mistlampen voor rijden. Heb me laten vertellen dat dat toegestaan is (?).

Op momenten dat het gebruik van mistlampen voor gerechtvaardigd is, is dat inderdaad toegestaan. Ik zie wel regelmatig auto's met kapotte dimlichten rondrijden die daarom de mistlampen aan hebben. Dat snap ik dan wel.

Naar mijn weten is rijden met stadslichten (zonder dimlichten) niet toegestaan, hoogstens als dimlichten (tijdelijk)niet werken. De situatie die HVP schetst is een dubbele boete wanneer het (in 95% van de gevallen) niet mistig is.

Ook als je (tijdelijk) mistlampen gebruikt als 1 (of 2) dimlichten defect zijn, kan je 2 boetes verwachten. Zinvol is om dan direct een lampje te vervangen ipv 'dom' met mistlampen erbij te gaan rijden.
Uiteraard moet je dan wel een auto hebben waarbij dit zelf te doen is. :T

Volgens rijksoverheid hoeft dimlicht niet te branden bij mistlicht? :S

Link

In verschillende Theorieboeken staat dat het niet mag, maar dat is dus niet correct.

Wrangler zei:
Naar mijn weten is rijden met stadslichten (zonder dimlichten) niet toegestaan, hoogstens als dimlichten (tijdelijk)niet werken.
Op momenten dat je niet verplicht bent om verlichting te voeren, mag je met alleen stadslicht rondrijden.

Wrangler zei:
Volgens rijksoverheid hoeft dimlicht niet te branden bij mistlicht? :S
Al sinds 1 april 2008 niet meer. Daarom schreef ik ook: als het voeren van mistlicht aan de voorzijde gerechtvaardigd is, dan is stadslicht genoeg. En dat is dus niet als het gewoon donker is.

Weer wat geleerd! Toch is het vreemd alleen met stadslichten te rijden, niemand merkt het op en je ziet zelf ook niets extra...

Dimlicht hoeft niet te branden bij het gebruik van stadslichten+mistlampen omdat dit in sommige gevallen door de mist niet prettig is (namelijk jezelf verblinden).
Met stadslicht mag je gewoon rijden als je geen dimlicht moet gebruiken.

Wrangler zei:
Weer wat geleerd! Toch is het vreemd alleen met stadslichten te rijden, niemand merkt het op en je ziet zelf ook niets extra...

Je bent natuurlijk iets beter zichtbaar. Maar vooral gaan je achterlichten meebranden, en dat vind ik altijd wel een prettig gevoel.

Dat is het nadeel van DRL, van voren ben je wel redelijk zichtbaar, maar van achteren niet.

Zaterdag middag nog wat aparts mee gemaakt. Ik stond voor een rood verkeerslicht (rechtdoor) te wachten, toen een auto mij aan de rechter kant inhaalde via de voorsorteervak voor rechtsaf en rechtdoor vol door rood reed. Hij had geluk dat de persoon die van rechts erg rustig op trok.
Ik kon er alleen maar in volle verbazing naar kijken.

graafseweg

Ik wil nog eens terug komen op wat Paulus is overkomen
Bij mij is ook iets overkomen waarvan ik de reden niet heb kunnen achterhalen.
Ik heb niet gesneden, gekleeft, opgejaagd. Mijn richting aanwijzers korect hanteerd, normaal de toegestaande snelheid gereden.

Dus als in het verkeer iemand gaat gebaren uit het niets dan ligd het niet aan mij.
Ik denk dat er mensen zijn die zomaar gaan gebaren en de confrontatie zoeken. Zo zonder aanleiding.

Volkswagner zei:
Ik denk dat er mensen zijn die zomaar gaan gebaren en de confrontatie zoeken. Zo zonder aanleiding.

Er zijn vaak misverstanden, vooroordelen en miscommunicatie in het spel. Een keer begon iemand wild te gebaren en te schreeuwen naar mij, vanachter zijn stuur...moest mijn best doen niet te lachen, zo kolderiek ziet dat eruit...ik versta dat toch niet? Maarja, daar maak je zo iemand nog woester mee dus ik me ingehouden. Vervolgens ging 'ie voor me rijden en afremmen tot 60 (utrechtsebaan @070) om op het aller- allerlaatste moment over het verdrijvingsvak de baan richting A4 te pakken (3e baan). En waarom? Ik had naar hem getoeterd, hij ging namelijk erg kort voor mijn neus naar rechts van de 1e naar de 2e baan, dus ik dacht dat hij me niet gezien had. Maar hij zal misschien gedacht hebben dat ik hem rechts probeerde in te halen.

Volkswagner zei:
Ik heb niet gesneden, gekleeft, opgejaagd. Mijn richting aanwijzers korect hanteerd, normaal de toegestaande snelheid gereden.

Dus als in het verkeer iemand gaat gebaren uit het niets dan ligd het niet aan mij.
Als je net zo rijdt als je spelt, kan ik de gebaren wel waarderen.

Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.

Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.

Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.

Geelhoed zei:
Volkswagner zei:

Krek mijn gedachten.

Geelhoed zei:
Volkswagner zei:

Nou Geelhoed, als ik jouw rijtalent aan de hand van je spellingsvaardigheden moet waarderen rij je ook als natte krant.

Paulus0013 zei:
Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.

Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.

Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.

Tja, mensen doen zo af en toe wel eens wat anders dan dat jij gedaan zou hebben, kan onmacht, onwil, met goede reden of domweg per ongeluk zijn. Daar zal je wel vaker tegen aan lopen en niet alleen in het verkeer, het zou een overweging kunnen zijn om je daar niet al te druk over te maken, zeker bij dit soort onbelangrijke situaties.

Vaak genoeg. Ook veel typo's, kijk maar in je eigen topic.

Maar daar gaat het natuurlijk niet echt om, je reactie is gewoon erg flauw en doet niet ter zake.

Terug
Bovenaan