Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Dat vind ik heel fijn voor je :p. Ik slaap als Dracula, als het donker is niet :ROFLMAO:… nee geen insomnia maar nachtrust is wel een dingetje, 4-5 uur gemiddeld per nacht!
Ik ben ook een dagslaper, maar ik vermoed dat het bij jou weer met die kleine te maken heeft.

Na zelfs nachten van 8 uur ben ik overdag soms nog aan het knikkebollen. Zegt misschien ook meer iets over mijn huidige energie. :rolleyes:

Nee de kleine slaapt prima, ik alleen niet. Maar ik slaap overdag ook niet. Dus moet het met weinig nachtrust doen ;)! Ach ik ben het gewend!
Sommige mensen hebben dat, als je niet steeds moe bent prima denk ik.
Ik werk al 28 jaar in ploegendienst, mijn biologische klok is niet meer.

Ik slaap al jaren 6u per nacht gemiddeld. Werkt voor mij prima. Waren tropen jaren dat het standaard minder was ivm werk , maar das nu prima

Je went overal aan.

Ik ging jaren tegen 2 uur ‘s nachts naar bed. En dan gaat om half zeven de wekker om de kinderen op tijd op school te krijgen en te werken.

Totdat we een paar jaar geleden de televisie uit de woonkamer hebben gehaald en op onze slaapkamer hebben gezet.
Nu ga ik gelijk met de kids om 21 uur naar bed, zap nog even tot een uur of elf en ga dan pitten.
Als ik nu tot 2 uur opblijf ben ik de volgende dag zo brak als wat. :p

And now for something completely different ...

Ik weet dat makelaars soms wat creatief zijn met de realiteit, maar deze foto van een garage op Funda stond ik toch even van te kijken
Vrije doorgang naar de achteringang, én goede straatverlichting aan de voorkant vroeg kennelijk om die creativiteit: een zwevende lantaarnpaal! :ROFLMAO:

@JW Klopt, vooral op Streetview zie je wel vaker vreemde dingen maar daar is meestal meer misgegaan met aan elkaar plakken van de foto's, zie je dat ze gewoon niet op elkaar aansluiten. Op Funda had ik 't nog niet eerder gezien, en op die lantaarnpaal na lijkt alles verder te kloppen. Dat maakt 't imho extra bizar, en daarom wilde ik 'm niet voor mezelf houden :)

Zwevende lantarenpalen... Geplaatst door een zweefteef?

Ik ga maar even een stukje fietsen, kijken of die niet weggezweefd is...

Ik ben benieuwd wat de werkelijke situatie is. Die lantaarnpaal lijkt me best te kloppen met de achtergrond, maar onderaan zie je duidelijk her en der wat poetswerk... Werk maar half gedaan...

Ik ben benieuwd wat de werkelijke situatie is. Die lantaarnpaal lijkt me best te kloppen met de achtergrond, maar onderaan zie je duidelijk her en der wat poetswerk... Werk maar half gedaan...
Dit was 'm: https://www.funda.nl/43517277
Nog één foto met de lantaarnpaal halfslachtig verwijderd, en een aantal waar die wel gewoon op staat.

Ziet er trouwens van buiten een stuk beter uit dan van binnen, die garage.
Wat een goor gribushok, met amateuristisch halfslachtig verwijderde elektra :eek:

Maar nu dwalen we wel héél ver off topic. O wacht, dat kan hier natuurljk gewoon :D

Laatst bewerkt:
Ja, precies. Alles kan hier.

Nou ja, alles...

Mijn fietstocht was trouwens niet zo diervriendelijk, muggen happen en slakken pletten.
En ik deed echt mijn best ze te ontwijken...:cry:

Geen idee wat de huurkosten zijn in Nederland. Ik betaal hier €150,- in de maand voor een plek in de parkeergarage. Voorheen was dat zelfs €260,- per maand!

Situatie even via google streetview bekeken... De lantaarnpaal staat er dus wel... :ROFLMAO:
Hij is alleen overal gedeeltelijk weggepoetst op alle foto's in de advertentie. Voor wat ik zie staat die in de grond tegen de parkeerplaats aan en precies in het midden. Het lijkt er op dat er een auto is weggepoetst die daar stond, en die lantaarnpaal is daarbij niet teruggezet. Als je op details gaat letten zie je bijvoorbeeld ook de onderkant van de stenen bij de linker garage steeds wijzigen.

Best bizar dat je iets kan kopen wat op kavel van een woningbouwvereniging staat... Ben je dan wel eigenaar uiteindelijk?

Dat het een hok is... tja woningbouw huur geweest waarschijnlijk voor er regels waren over hoe het achtergelaten moest worden? Ik heb eigenlijk zelden iets fatsoenlijks gezien uit die categorie.

Ennehm @Jay DoubleYou voor 50 euro in de maand vind je zelden nog garages... Althans ik kom ze zelden meer tegen of ze liggen in de middle of nowhere waar je overdag je al niet veilig voelt (laat staan dat je je bezittingen er wilt opslaan).
Minimale prijs begint bij 80 tegenwoordig en als je te ver weg woont komt daar nog de btw bovenop.

@JL86 Zwitserland is gewoon duur... Was het niet het duurste land binnen de eu na monaco ofzo? (oh zelfs 2e op de wereld: https://www.numbeo.com/cost-of-living/rankings_by_country.jsp )

Laatst bewerkt:
Best bizar dat je iets kan kopen wat op kavel van een woningbouwvereniging staat... Ben je dan wel eigenaar uiteindelijk?

@JL86 Zwitserland is gewoon duur... Was het niet het duurste land binnen de eu na monaco ofzo? (oh zelfs 2e op de wereld: https://www.numbeo.com/cost-of-living/rankings_by_country.jsp )
Ja dat kan wordt gewoon geregistreerd in het kadaster. Bijv. X/100 of x/1000 eigenaar van het kavel.

En ja klopt, een van de duurste, die lijstjes verandering nog wel eens. Interessant dat Bermuda het duurste is hehe. Zo’n voordelig belasting eiland.

Ennehm @Jay DoubleYou voor 50 euro in de maand vind je zelden nog garages... Althans ik kom ze zelden meer tegen of ze liggen in de middle of nowhere waar je overdag je al niet veilig voelt (laat staan dat je je bezittingen er wilt opslaan).
Minimale prijs begint bij 80 tegenwoordig en als je te ver weg woont komt daar nog de btw bovenop.
Eens hoor. Het voorbeeld wat ik noemde heb ik zelf intussen een aantal jaren geleden van dichtbij meegemaakt, en was toen 50 euro p.m.. Uiteindelijk zijn de opgeslagen spullen daar ook weggehaald en is de huur van de garagebox opgezegd, en werden de spullen op een betere plek ondergebracht voor hetzelfde geld. Dat het nu (nog) duurder is snap ik ook wel, al zal de staat van die eerder genoemde garageboxen intussen niet veel veranderd of verbeterd zijn.

Laatst bewerkt:
Eens hoor. Het voorbeeld wat ik noemde heb ik zelf intussen een aantal jaren geleden van dichtbij meegemaakt, en was toen 50 euro p.m.. Uiteindelijk zijn de opgeslagen spullen daar ook weggehaald en is de huur van de garagebox opgezegd, en werden de spullen op een betere plek ondergebracht voor hetzelfde geld. Dat het nu (nog) duurder is snap ik ook wel, al zal de situatie intussen niet veel veranderd of verbeterd zijn.
Prijzen zijn de afgelopen 5 jaar overal 25 - 50% gestegen... En je krijgt er niks extra voor...
Voor een broodje kebab betaal je nu 10 euro hier in de buurt... 3 jaar geleden 4,50...

Maarja als we het met zn allen accepteren dan blijven die prijzen alleen maar toenemen.

Van een zwevende lantaarnpaal in no time naar een broodje kebab - wat een geweldige (off-) topic is dit toch :ROFLMAO:
Dat maakt het Offtopic al jaren juist zo leuk!

Met de forumsoftware van een aantal jaren terug (ergens begin deze eeuw…) hadden we topics die niet verder konden dan pagina 50 omdat anders de hele boel ontregeld raakte. Zodoende hadden we al ruim 100 topics vol met dit soort gekkigheid en leuke verhalen. :ROFLMAO:

Ik sprak iemand die een Big Mac gehaald had en zei dat de hamburgers nog maar half zo dik waren.
Dus wel 2, maar de dikte van 1. Zo kan ik het ook...

Maar als ik dan kijk hoe gemakkelijk mensen het neerleggen. Als ik nachtdienst heb gehad en ik kom weer terug op Amsterdam Centraal haal ik nog wel eens een broodje kaas. Dan staan er mensen voor mij met 2 broodjes en koffie en tellen dar zomaar 10-12 euro voor neer.

Terug
Bovenaan