Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Hahaha! Ja helaas, ik dacht ik vlucht naar het buitenland maar zelfs daar weten ze je te vinden ;)

Hadden jullie al gezien?

Yaris zoals jullie wellicht weten in de verkoop, kreeg deze héél betrouwbare reactie.

"Bedankt voor het antwoord, ik koop hem naar mijn nieuwe huis in Duitsland en mijn expediteur zal verantwoordelijk zijn voor het ophalen en alle benodigde documenten van uw adres naar mijn huis zodra ik het geld op uw bankrekening heb overgemaakt omdat ik geen contant geld mee kan nemen vanwege de afstand en de expediteur zei ook dat hij geen contante levering doet, hieronder staat mijn huisadres en als u een koopakte nodig heeft heb ik er een getekend. dus wat is de laatste prijs waarvoor u bereid bent de auto te verkopen."

Haha nee 22:00 is nog wat vroeg, maar ik was Spanje - Italie aan het kijken op het einde had ik wel moeite om mn ogen nog open te houden :p

Ik heb sowieso nog weinig echt heel spannende wedstrijden gezien. Weinig goals vooralsnog ook... Natuurlijk vanavond Nederland Frankrijk 10-0, maar buiten dat :cool:

Ja dan kun je lekker driftend over de rotondes ;). Ik ben vorige week zaterdag ook lekker tijdens de wedstrijd van Zwitserland boodschappen gaan doen. Was ook lekker rustig hehe

Ik reed terug naar m’n vakantie adres , m’n pa opgezocht (die woont in italie), was goede 2u rijden.

Voordeel is dat ik terug reed tijdens Italië - Spanje. Alsof er een apocalyps had plaats gevonden. NIEMAND op de autostrada. Gewoon echt niemand

Heerlijk toch?
Tijdens de Coronaperiode was het ook zo lekker rustig op de weg.
In de avond of de nacht rijden is ook een verademing van rust.

Ik ben zelf niet zon nachtrijder. Maar wat ik wel eens deed toen ik nog veel op en neer reed tussen NL en CH is zondag vroeg (6 a 7 uur Ochtends) beginnen met rijden. Dan is er ook geen kip op de weg en dan kun je Duitsland ook wel meters maken!

Om een uurtje of 6 gaan rijden deed ik de afgelopen jaren ook als de reis richting Oostenrijk of Italië ging. Kun je inderdaad lekker doorrijden de eerste paar uur.

Voor dit jaar heb ik er wel een overnachting bij geboekt, niet zo verschrikkelijk vroeg op hoeven staan klinkt toch beter :D

Ja ik ga altijd ‘s nachts rond 03:00 rijden naar vakantie adres toe. Rijd eerste dag ~1,200 km zodat ik er rond 1-2u ‘s middags ben.

Je maakt lekker meters, rijdt niet zo heel lang in het donker en hebt gewoon prima geslapen de nacht ervoor als je om 20:00 naar bed gaat

..... en hebt gewoon prima geslapen de nacht ervoor als je om 20:00 naar bed gaat
Daar gaat het bij mij dan juist mis...
Als ik dan vroeg naar bed ga lig ik daar: 'Als ik nu in slaap val heb ik genoeg slaap. Nu wordt het wel te laat eigenlijk, moet nu echt gaan slapen'

En vervolgens slaap ik pas om 0.00 ;-)

Haha, ik heb precies hetzelfde! Als ik om 20:00 in bed ga liggen dan ben ik vooral met mijzelf in discussie, totdat de wekker gaat :ROFLMAO:

Vakantie en dan a)vroeg opstaan en b)lang auto rinden? Dat vind ik geen vakantie.
Hoe wil je anders op je vakantie adres komen? Met de auto is de grote vakantie is over het algemeen goedkoper dan 4 tickets en auto huren ter plaatsen.
In mijn geval is de auto geen optie aangezien ik geen 9000km ga rijden en dan nog moet zwemmen.

Vakantie en dan a)vroeg opstaan en b)lang auto rinden? Dat vind ik geen vakantie.
zodra ik het portier dicht doe heb ik vakantie. Heerlijk. Hier in Italië ook alweer goede 700 km gereden. Beetje genieten van de omgeving , plaatsjes bezoeken, wijn huisjes.

Hele week aan het zwembad is niks voor mij, beetje de afwisseling. Komende 3 dagen weer lekker niks en boek lezen en beetje met de kinderen in het water ravotten.

Ik lig elke ochtend rond half zeven in de stoel op de veranda voor het huisje. Koffie, digitaal krantje. Vogeltjes die fluiten, Kinderen die nog slapen, camping nog volledig in rust. Héérlijk.

Wij hadden een keer het slimme idee om 's nachts te gaan rijden, om een uur 18 weg richting Zuid-Frankrijk. Mijn vader en ik zouden om en om rijden en dan de andere slapen in de stoel. Wat een ellende wat dat werkte natuurlijk voor geen meter. Om 22 uur dachten we "het is wel mooi geweest zo"(we spreken over de pre-smartphone tijd) , het dichtstbijzijnde hotel was volgens de TomTom toen een uur rijden, en we waren toen ook al anderhalf uur geen parking meer tegengekomen, dat was dus eens maar nooit weer.

Ik ben ook naar de formule 1 in Oostenrijk geweest, toen zijn we wel om 4 uur vertrokken, en kwamen we om 17 uur op de camping aan, ook niet echt fijn vond ik.

Met de caravan doen we het altijd in 1 of reisdagen (ligt er aan waar we heen gaan) richting het Oosten is in de buurt van Berlijn of Maagdenburg met de caravan goed te doen in 1 dag vanuit huis en en dan verder de volgende dag.

Ik ben altijd wel blij als ik Duitsland weer uit ben, ik vind de mensen heel aardig, maar niet in het verkeer of als buur op de camping. En dan die verschrikkelijk baustelles, nee mij niet bellen.

Terug
Bovenaan