Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Ik denk dat alleen EV’s van Italiaanse makelij worden toegelaten. :ROFLMAO:
De EV laadinfrastructuur is inmiddels een stuk beter dan de weg zelf (buiten de tol wegen om… :ROFLMAO: man man man toch wel een ramp hoor hier! Maar goed dat is te “on-topic” voor dit “off-topic” draadje

Haha heb ook weer een paar lekkere Putten gepakt ja. Zit nu vlak bij Milaan voor overnachting , zodra je de snelweg afgaat is het ellende en hoe zuidelijker je bent hoe erger.

Hotel waar ik zit heeft gewoon prima 6 laadpalen! Ook Italië gaat lekker.

Rit ging wel voorspoedig , 3u vannacht weg, stond om half tien bij de grens van Zwitserland :ROFLMAO:. Zijn maar uitgebreid gaan lunchen.

Dan zijn we elkaar wellicht tegen gekomen, ben weer met 2 uurtjes thuis ongeveer, maar ik ben via de San Bernardino terug gereden!

Ja sorry schreef het verkeerd, toen, 2 uur eerder, thuis aangekomen. Waren rond 17.45 thuis.

Pff allemaal mensen in vakantiestemming... Ik ben al 10 jaar niet op vakantie geweest...
Ik ben niet jaloers. Maar jeetje wat zou ik er graag eens tussenuit kunnen...

Dan zijn we elkaar wellicht tegen gekomen, ben weer met 2 uurtjes thuis ongeveer, maar ik ben via de San Bernardino terug gereden!
Ah dan denk ik het niet haha. Ik was rond 2u op bestemming bij Milaan en ben via de gotthard gereden. Viel me mee trouwens hoeveel wachttijd, 20 min maar ofzo

20 min valt heel goed mee. Ik ben daar meestal minimum een uur kwijt.
En meestal stoppen we in het Resto op de laatste parking voor de tunnel voor een braadworst met frieten :)

Ja wij hadden ook maar 25-30 min vertraging daar op de heen reis. Grensovergang naar Italië ook niks. Goede tijd om te reizen!

20 min valt heel goed mee. Ik ben daar meestal minimum een uur kwijt.
En meestal stoppen we in het Resto op de laatste parking voor de tunnel voor een braadworst met frieten :)
Hehe altijd lekker ;) alleen ben ik daar nog nooit gestopt want in principe rijdt ik in 1.5-2 uur naar de Gotthard. Stop dan meestal daarna, ergens bij Bellinzona of Lugano.

Dat is waar! :ROFLMAO:

Klinkt leuk allerlei verhalen over Italië. Zelf ben ik 10 jaar geleden in Toscane en omgeving geweest, daarna helaas nog geen gelegenheid gehad om weer terug te gaan. Hopelijk gaat het ooit weer lukken.

Deze kwam ik gisteren tegen in Zwitserland… het is dat het rustig was maar dit is wel gewoon hufter gedrag natuurlijk!

SgHq6fb.jpeg

Maar juist als het rustig is zijn er genoeg andere plekken, toch? Net even voor de zekerheid op Google en op de site van Bentley gekeken, maar de Continental GT was er, en is er, niet als Hybrid of EV. :unsure:

Nee klopt Bentley heeft geen EVs. Meneer staat gewoon daar geparkeerd omdat het makkelijk is. Ach ja, wat doe je er aan lol.

Net zoals de 1e klasse in een trein: er is altijd plek als je geld zat hebt.
Voor de rest zijn die plekken verspilling van ruimte.

Eerste klasse in de trein koop je ook voornamelijk vanwege die rust. Ik heb een eerste klasse abo van m’n werk en dat scheelt een hoop. Ik zit regelmatig 2-3 uur in de trein en dan kan ik beter werken in de eerste klasse dan in de tweede klasse. Dus voor m’n werk zeker wel wat waard. Maar goed ik begrijp je punt.

Eerste klasse in de trein koop je ook voornamelijk vanwege die rust. Ik heb een eerste klasse abo van m’n werk en dat scheelt een hoop. Ik zit regelmatig 2-3 uur in de trein en dan kan ik beter werken in de eerste klasse dan in de tweede klasse. Dus voor m’n werk zeker wel wat waard. Maar goed ik begrijp je punt.
Ik zit in de auto nog veel rustiger. Maar inderdaad, dan kan je niet werken.

Ik doel vooral op het feit dat die parkeerplekken veelal vacant staan en alleen gebruikt worden door leaserijders, mensen die slecht tegen motorgeluid kunnen en mensen met veel geld.

Dat geldt voor de 1e klasse in de trein ook.

Meestal leeg, veelal gebruikt door zakenmensen, mensen die rust zoeken en mensen met geld te veel.

@Carkiller Achterin een Bentley met chauffeur kun je echt wel werken :ROFLMAO:
Dit is alleen net de uitzondering op de regel natuurlijk :rolleyes:

Dat is natuurlijk wel alles over een kam scheren maar dat is vaak zo met dit soort laadplekken inderdaad dat ze leeg staan. Maar dan mag ik mijn auto ook gewoon bij de pomp parkeren als er niemand staat? Ga ik ff lekker de stad in, gratis parkeerplek :p

Dat is natuurlijk wel alles over een kam scheren maar dat is vaak zo met dit soort laadplekken inderdaad dat ze leeg staan. Maar dan mag ik mijn auto ook gewoon bij de pomp parkeren als er niemand staat? Ga ik ff lekker de stad in, gratis parkeerplek :p
Ik vind het anders al wel een ergernis dat waar ik tank mensen te lui zijn om de auto in een parkeervak te zetten om sigaretten te halen. En dus inderdaad een pomp bezet houden.

Ben jij dan ook zo iemand die zijn auto op een invalidenplek zet als het niet anders kan? :p

Ik vind het anders al wel een ergernis dat waar ik tank mensen te lui zijn om de auto in een parkeervak te zetten om sigaretten te halen. En dus inderdaad een pomp bezet houden.
Savonds laat staan alle parkeerplekken al vol met vrachtwagens dus dan snap ik het wel... Doe ik zelf ook als ik geen andere optie zie. Moeten ze maar de parkeerplekken voor auto's ontoegankelijk maken voor vrachtwagens...

Wat een ellende is dat toch savonds en vooral op zon en feestdagen met die dingen die overal staan waar ze niet mogen...

@Jay DoubleYou parkeren op zo'n vak zonder officiele kaart is een doodzonde.
Daar mogen van mij nog hogere boetes voor opgelegd worden.

@JL86 Was inderdaad over 1 kam scheren maar eigenlijk niet serieus bedoeld ;)

Geen idee wat de boetes daar voor zijn maar inderdaad terecht. Wat mij betreft meteen een artikel 5 aan hangen. Maar goed we hebben het weer over auto’s! Biertje? :p

Had iemand het over uitslapen?

6:15 ‘s ochtends. Vakantie. Kinderen slapen, enige moment dat je je zonden kan over denken :p

Ga maar is hardlopen denk ik

Ik heb de kleine in z’n box gezet met wat speelgoed en de tv aan en ben weer ff in bed gekropen :ROFLMAO:

Vroeg op én sportief doen. Die zonden zullen vast wel meevallen, of ga je daar voor rennen?
Haha voorlopig slaap ik nog altijd als een baby zodra ik m’n kussen raak dus denk dat het qua zonden wel mee valt :p

Vind het wel erg om te constateren dat ik ook zo iemand ben geworden die op vakantie zo nodig sportief moet doen.

Beetje compenseren voor alle wijntjes en aperol spritz :p.

In de bergen hardlopen valt niet mee trouwens :ROFLMAO:

Haha voorlopig slaap ik nog altijd als een baby zodra ik m’n kussen raak dus denk dat het qua zonden wel mee valt :p
Dat vind ik heel fijn voor je :p. Ik slaap als Dracula, als het donker is niet :ROFLMAO:… nee geen insomnia maar nachtrust is wel een dingetje, 4-5 uur gemiddeld per nacht!

Terug
Bovenaan