Het algemene Lada-topic deel 2

Ik vind echt niet dat Autozeeuw(een dealer van Renault in Zuid-Holland) heel professioneel zijn werk doet. Vroeger kon je nog naar een andere dealer rijden, maar nu zijn alle dealers over genomen door Autozeeuw. Veel mensen laten dan de Dacia links liggen en gaan voor een andere keuze. Dat zou weleens LADA kunnen zijn. Ik vind de Kalina met zwarte interieur en harde stoelen gaaf uitzien, dat kunnen de meeste budgetmerken gewoon niet bieden. Een fotootje dan maar(niet zelf gemaakt):

attachment.php


Als die nou in Nederland te kopen zou zijn.... Overigens zie ik in Rusland ook niet veel LADA's.... Dat zijn vooral station's, omdat er geen concurrentie is. Jammer...
 
exelletor zei:
Ik vind echt niet dat Autozeeuw(een dealer van Renault in Zuid-Holland) heel professioneel zijn werk doet. Vroeger kon je nog naar een andere dealer rijden, maar nu zijn alle dealers over genomen door Autozeeuw. Veel mensen laten dan de Dacia links liggen en gaan voor een andere keuze.

Waar baseer je dat op?
 
Davidoff zei:
exelletor zei:
Ik vind echt niet dat Autozeeuw(een dealer van Renault in Zuid-Holland) heel professioneel zijn werk doet. Vroeger kon je nog naar een andere dealer rijden, maar nu zijn alle dealers over genomen door Autozeeuw. Veel mensen laten dan de Dacia links liggen en gaan voor een andere keuze.

Waar baseer je dat op?

Ervaring van familileden. Ze doen wel wat zij moeten doen(auto's repareren), maar het duurt te lang. Een voorbeeld: afspraak van te voren gemaakt, op tijd gekomen, te horen gekregen dat je zo wordt geholpen... Een uur later komt iemand even de auto testen, kan de oorzaak niet vinden, een halfuur later is de oorzaak eindelijk geworden. Wij bellen wel als de auto gemaakt is(dat werd paar dagen later). Bijna hetzelfde geldt voor Het Motorhuis(ander groot dealernetwerk), dus gaan we nu naar een "ouderwets" dealer die niet in een netwerk werkt.
 
exelletor zei:
Ervaring van familileden.

De ene ervaring is overduidelijk de andere niet.
Probeer een andere AHZ? De werkwijze verschilt namelijk altijd per dealer, ook al maak je deel uit van hetzelfde netwerk.
Kan zijn dat er sprake is van een incident.

Zo kan een negatieve ervaring óók (eigen ervaring) opgedaan worden bij een onafhankelijke specialist.
 
Groot nieuws.
www.lada-holland.nl is geactualiseerd.
De inhoud is weer volledig up to date; alle dealers zijn verdwenen net als het nieuws, de info over de (niet leverbare) modellen is correct.
Voor Lada minnend Nederland is de site the place to be, hier kun je terecht voor de juiste informatie.
Het wordt druk bij de dealers de komende maanden; honderden koopcontracten zullen er worden getekend. De nieuwe Kalina's en Priora's zijn niet aan te slepen, geen enkele Dacia zal meer worden verkocht, faillissement voor die dealers driegt.
Lada Holland is back in business.
Een diepe diepe buiging voor de heer Noordman, de man is goed bezig.

En toen werd ik wakker.....
Lada Holland, hou er mee op, stop ermee, gooi de handdoek in de ring, geef de pijp aan Maarten.

Wanneer staat er iemand op die serieus werk maakt van Lada in Nederland?
 
Mooie droom. ;)

de eerste scheurtjes in het Dacia bastion heeft de ANWB al geregeld.
https://www.automotive-online.nl/home/7639-autokampioen_veegt_de_vloer_aan_met_duster.html
 
Ja, daar zijn consumentenorganisaties soms zeer sterk in al was de reactie van Renault NL voorspelbaar daarnaast is ESP vanaf 2011 leverbaar.
Lada serieus oppakken lijkt me een leuke klus voor zakenman Hennie van der Most, die maakt vaak van niks iets..
 
Lada 111 zei:
Groot nieuws.
www.lada-holland.nl is geactualiseerd.
De inhoud is weer volledig up to date; alle dealers zijn verdwenen net als het nieuws, de info over de (niet leverbare) modellen is correct.
Voor Lada minnend Nederland is de site the place to be, hier kun je terecht voor de juiste informatie.
Het wordt druk bij de dealers de komende maanden; honderden koopcontracten zullen er worden getekend. De nieuwe Kalina's en Priora's zijn niet aan te slepen, geen enkele Dacia zal meer worden verkocht, faillissement voor die dealers driegt.
Lada Holland is back in business.
Een diepe diepe buiging voor de heer Noordman, de man is goed bezig.

En toen werd ik wakker.....
Lada Holland, hou er mee op, stop ermee, gooi de handdoek in de ring, geef de pijp aan Maarten.

Wanneer staat er iemand op die serieus werk maakt van Lada in Nederland?

Beetje voorbarige reactie , de website krijgt gewoon een update en is binnenkort gewoon weer online !
Alle Kalina- en Prioramodellen zijn gewoon te bestellen , ik hoop binnenkort ook te kunnen zien waar....
 
Peter Argenta. zei:
Beetje voorbarige reactie , de website krijgt gewoon een update en is binnenkort gewoon weer online !
Alle Kalina- en Prioramodellen zijn gewoon te bestellen , ik hoop binnenkort ook te kunnen zien waar....

Voorbarig?
Dat denk ik dus niet. Er hoeft geen update te komen de site is volledig actueel en behoeft geen aanpassingen. Enkele voorbeelden:
Dealers zijn er niet meer -> info op de site is correct.
Auto's zijn er ook niet -> info op de site is correct.
Prijzen zijn niet bekend -> info op de site is correct.
Kontaktgegevens ontbreken -> info op de site is correct, Lada Holland is door geen sterveling te bereiken. Hopelijk staat er binnenkort een telefoonnummer van de curator.

Misschien zijn de Kalina's en Priora's dan wel te bestellen maar bij WIE ga je die dan bestellen en WIE gaat ze dan importeren?
Roelse zeer zeker niet, die is zo verknocht aan zijn Lada 1118 dat hij haar niet kwijt wil en niet eens de moeite neemt een potentiele klant terug te bellen.
Bij andere dealers krijg je een klaagzang over Lada Holland en met name over de directeur te horen waarin wel heel duidelijk wordt dat zij nooit meer zaken met hem willen doen. (Ik heb er een aantal gebeld en ben me rot geschrokken over de verhalen).

Get real; Lada Holland is dood alleen ze weten het zelf nog niet.
Dat jarenlange martelen van Lada Holland heeft enorm veel schade aan het merk Lada opgeleverd. Noordmans reputatie in de Nederlandse autobranche is naar de kl.ten, niemand neemt die man nog serieus.
De enige manier om Lada in dit land weer op de kaart te zetten is met een nieuwe organisatie die duidelijk afstand neemt van Lada Holland en hun werkwijze.
Gebeurt dat niet dan is het echt over en worden er nooit meer nieuwe Lada's in Nederland geleverd.

Het aardige is dat ik nog steeds heilig in het merk geloof en niet gauw een ander merk zou willen hebben.
 
Ik moet binnenkort gaan zoeken naar een goedkoop tweedehandsje en ik kan zeggen dat het geen Lada wordt. Het moet licht, betrouwbaar en weer goed verkoopbaar zijn. Het zal wel iets worden in de trant van een Opel Corsa of een Nissan Micra.

Lada is een merk met sentimenten. In de hoogtij dagen van het merk (midden jaren 80, net na de invoering van de vermaledijde APK) ging het prima met het merk. Er was een sterke behoefte aan nieuwe auto's in de budgetklasse. De echt kleine autootjes waren lang niet zo comfortabel als nu. De FSO, de Skoda en de Lada (en Zastava/Yugo niet te vergeten) gaven de mensen een grote en relatief comfortabele auto tegen een zeer betaalbare prijs. De markt is heden ten dage zo veranderd, dat kleine autootjes goed rijden en goed sturen en vaak ook nog andere voordelen bieden zoals het niet hoeven betalen van de motorrijtuigenbelasting.

Als Lada de producten die ze ontwikkeld meteen na de marktintroductie in Rusland ook exporteert dan loopt Lada nog steeds achter op de concurrentie. Echter in dat geval is het niet zo heel erg, want een Lada rijd je ook tegen een lagere prijs de showroom uit. Maar voordat een nieuw model van Lada op Nederlandse bodem aankomt zijn er 2 tot 3 jaar extra verstreken. Dat is geen kritiek, dat is realiteit. Zoals Lada 111 terecht opmerkt, Lada moet gaan geimporteerd worden door een nieuwe importeur, met voldoende geld, met een nieuw dealernetwerk en met de niewste producten die Lada nu kan leveren. Dat zal gepaard moeten gaan met een landelijke advertentiecampagne om zo het merk weer in de spotlights te zetten. Naast Dacia is er nog genoeg ruimte voor andere grote budgetauto's!
 
Op de site van Autointernationaal wordt de opvolger van de Kalina sedan gemeld, inclusief foto's. Het model gaat "Granta" heten. Als dit model in productie gaat zou dat het einde betekenen van de Kalina sedan. De hatchback en de combi (1119 en 1117) blijven voorlopig nog gewoon leverbaar.

De door Renault ontwikkelde modellen zouden we niet eerder kunnen verwachten dan in 2012. (zo moeilijk is het toch niet om een Logan MCV van een nieuw frontje te voorzien?)
 
Even positief nieuws over Lada Holland, ik heb bewijs dat Noordman nog leeft!!!
Vorige week een mailtje gestuurd voor een set stootlijsten van een 111 en zowaar DEZELFDE dag reactie terug en hopelijk (vingers gekruist) dat ik ze op tijd binnen heb.
 
c-coupe zei:
Even positief nieuws over Lada Holland, ik heb bewijs dat Noordman nog leeft!!!
Vorige week een mailtje gestuurd voor een set stootlijsten van een 111 en zowaar DEZELFDE dag reactie terug en hopelijk (vingers gekruist) dat ik ze op tijd binnen heb.

Bij die reaktie zal het blijven.
Die stootlijsten zullen er, via hem, nooit komen.
Ik ken genoeg situaties waarin hij positief antwoord op e-mails van klanten maar daarna nooit meer iets van zich laat horen.
Sorry voor mijn negatieve reaktie maar de ervaring heeft me een en ander geleerd.

Wil je alsnog stootlijsten voor de 111 naar de shredder gaat surf dan naar www.lada-parts.nl. Voor 11.00 u besteld volgende dag in huis.
 
Klopt inderdaad, ik heb daarna niks mee vernomen (had ik ook al verwacht).
Ik wist die site even niet meer, dank je wel voor de tip!
Ik ga daar morgen de stootlijsten bestellen, kunnen we de Lada 111 volgende week tenminste compleet afleveren helemaal schadevrij, en anders ga ik informeren bij de dealer in Luik, is ook kortbij.
 
Lada Holland doet voorkomen of ze een groot magazijn hebben, en wellicht hebben ze het ook wel alleen het is leeg.
Het vervelende is dat je er niet op kunt vertrouwen dat wat je besteld ook daadwerkelijk geleverd wordt.
Ze kunnen alles leveren zeggen ze, alleen als puntje bij paaltje komt wordt er niet geleverd.

Daarbij weet men niet wat er allemaal te bestellen is voor Lada.
Een voorbeeld.
De 110 serie heeft een filter voor de lucht in het interieur.
Dat filter moet iedere 15.000 km vervangen worden, Lada Holland blijft maar volhouden dat het filter niet in de 110 serie zit, ondanks dat je een onderdeelnummer geeft en aangeeft waar het filter zit. Dat filter is simpelweg niet via hen verkrijgbaar.

Plaatwerk voor de 110 serie is onbetaalbaar. Een kale deur kost maar liefst EUR. 650,- ex. BTW.
Nou zou dat op zich niet het probleem moeten zijn als het verzekeringswerk is maar de levertijd is wel een probleem tussen de 6 en 10 weken.

Je kunt het toch niet maken dat een klant zo lang op vervangende onderdelen moet wachten?

Dan de situatie in Duitsland, daar kennen ze levertijden van 24 uur.
Zo doe je dat.
 
Die indruk had ik ook al, die 111 wat wij binnen gaan krijgen, zou eigenlijk ook een nieuw portier moeten krijgen, maar die gaan we daarom dus gewoon netjes herstellen, zeker voor een prijs van 650 euro!!!.
Belachelijk zo duur, staat helemaal niet in lijn met de nieuwwaarde van een 111.
 
Je zult maar een 110/111 of 112 hebben uit 2001 of 2002. En iemand parkeert zijn of haar auto onvoorzichtig en schampt twee van je zijdeuren. Het blijkt een slecht herstelbare schade te zijn. Twee deuren vervangen en het bijbehorende spuitwerk plus arbeidsloon maakt al snel dat je Lada total-loss wordt verklaard.
 
207 Feline zei:
Je zult maar een 110/111 of 112 hebben uit 2001 of 2002. En iemand parkeert zijn of haar auto onvoorzichtig en schampt twee van je zijdeuren. Het blijkt een slecht herstelbare schade te zijn. Twee deuren vervangen en het bijbehorende spuitwerk plus arbeidsloon maakt al snel dat je Lada total-loss wordt verklaard.

Daar heb je gelijk in.
Je kunt in een dergelijke situatie ook kiezen voor herstel met gebruikte onderdelen. Die zijn er genoeg.

Een tijd geleden sprak ik iemand die een aanrijding met een hert heeft gehad.
Het dier stak 's avonds plotseling de weg over en werd vol door de Kalina geraakt. Het dier overleefde de klap niet.
De schade aan de Kalina was behoorlijk. Motorkap, grill, koplampen, bumper en linkervoorscherm moesten worden vervangen.
Op de bumper na waren de onderdelen "vlot" leverbaar (6 weken levertijd) maar de bumper niet, die is uiteindelijk van een sloopauto uit het buitenland gehaald.
De Kalina is niet voor het geluk geboren. Enige tijd later werd de auto tijdens het inparkeren in de flank geraakt daarbij werden twee deuren vernield. Ook nu weer lange levertijden.

De situatie is inmiddels verbeterd doordat anderen zich met de import van onderdelen bezig zijn gaan houden, de prijzen zijn gedaald en de levertijden zijn sterk verkort.
 
En zowaar...... de stootlijsten zijn binnen!!!
Had Noordman ze misschien nog op zijn bureau liggen?????
 
Ondanks blijvende negatieve berichten hierboven blijft Lada bij mij gewoon hoog op mijn lijstje staan om mijn Cordoba te vervangen .(y)
Mijn berichtjes aan de importeur worden wél gewoon netjes beantwoord , zelfs midden in de nacht al na 40 minuten......
Wie weet rijd ik straks toch nog in de eerste Priora stationwagon van Nederland , ik weet dat er heel veel mensen anders over denken maar ik zou er gewoon heel trots op zijn !
 
Peter, dat van mij is gewoon ironisch, ik heb ook niks tegen Lada zelf, maar de importeur hierdeugt gewoon niet, die moet zo snel mogelijk aan de kant gezet worden en een nieuwe start gemaakt worden (evt. via Lada France?????)

Maar ja, wie o wie he, lijkt niet dat ene van ons hier ff die financiele middelen heeft liggen.......
 
Er rommelt volgens mij het een en ander bij LH.
Vooral dat de website nog steeds niet is aangepast doet mij met ergste vermoeden. Het ergste? Oh nee, het beste, namelijk dat er spoedig een einde komt aan het leed dat Lada Holland heet.
Als je je website wilt updaten heb je alle nieuwe infomatie klaarliggen voordat je aan de slag gaat, zodat je met minimale downtime je site weer actueel kunt maken.
Kijkend naar de opbouw van de site kun je er wijzigingen aan door voeren zonder dat de site uit de lucht moet.
Vraag is waarom alle info van de site is gehaald zonder er nieuwe info aan toe te voegen.

@c-coupe
Kun je een fotootje plaatsen van de 111?
 
Vraag voor 207feline:met die 2 deuren, waarom vervangen???? herstellen is meestal veel goedkoper!
 
@C-coupé: soms kan een schade zo uitpakken dat herstel moeilijker is dan vervangen! Daarom schreef ik ook al: "een slecht herstelbare schade"
 
Gisteren heb ik het verslag van de Bavaria City Race gezien.
De Renault van Vitaly Petrov was ook lange tijd te zien en dus ook het Lada logo.
Ik vraag me af wie er in het publiek de link met het automerk Lada heeft gelegd. Wie zal er nu aan Lada denken als ze een nieuwe auto willen aanschaffen?
Ik stel me voor dat iemand het logo ziet en misschien denkt dat Lada een fabrikant van grasmaaiers is, of van... vul zelf maar in.
De link tussen Formule 1 en Lada is toch niet erg duidelijk?
In mijn beleving was dat duidelijker toen Lada nog meedeed in het WTCC.
Immers, de auto's / merken die je ziet zijn ook daadwerkelijk te koop, die auto's / merken kom je tegen op straat. (Lada in Nederland uitgezonderd :()

Ik vind die sponsering van het Renault F1 team zo'n geld verspilling, dat Lada zich laat zien in de autosport is een geweldige publiciteitsstunt en dat levert uiteindelijk ook veel geld op, maar Formule 1????

Ik ben heel benieuwd hoe jullie daarover denken.
 
@207: heb je ook weer gelijk in, maar wat wil je liever: NOG een lada minder op de wegen, of alternatief repareren en weer een tevreden rijder???

de 111 die nu bij ons voor reparatie staat wordt ook een deur hersteld ipv vervangen
 
Lada 111 zei:
Gisteren heb ik het verslag van de Bavaria City Race gezien.
De Renault van Vitaly Petrov was ook lange tijd te zien en dus ook het Lada logo.
Ik vraag me af wie er in het publiek de link met het automerk Lada heeft gelegd. Wie zal er nu aan Lada denken als ze een nieuwe auto willen aanschaffen?
Ik stel me voor dat iemand het logo ziet en misschien denkt dat Lada een fabrikant van grasmaaiers is, of van... vul zelf maar in.
De link tussen Formule 1 en Lada is toch niet erg duidelijk?
In mijn beleving was dat duidelijker toen Lada nog meedeed in het WTCC.
Immers, de auto's / merken die je ziet zijn ook daadwerkelijk te koop, die auto's / merken kom je tegen op straat. (Lada in Nederland uitgezonderd :()

Ik vind die sponsering van het Renault F1 team zo'n geld verspilling, dat Lada zich laat zien in de autosport is een geweldige publiciteitsstunt en dat levert uiteindelijk ook veel geld op, maar Formule 1????

Ik ben heel benieuwd hoe jullie daarover denken.


Sponsoring van een formule I team lijkt me zinloos , Ladaliefhebbers en aspirant-kopers zijn over het algemeen geen autosportliefhebbers lijkt mij...
Zelf ga ik graag naar de jaarlijkse Ladacross in Csóngrad/Hongarije op 1 Mei maar de prestigieuze Formule I interesseert mij geen ene zak...
Weggegooid geld dus wat ze m.i. beter kunnen investeren in (bescheiden) reclamecampagne's om te laten zien wat voor alternatieven ze hebben voor de succesvolle Dacia's en (te kleine)zakjapannertjes-en koreaantjes .
 
Vandaag nog even met de eigenaar van de 111 gebabbeld (1e eigenaar nog), hij vond het heel jammer dat er geen nieuwe lada's meer te krijgen zijn...
Hem een beetje op de hoogte gesteld van alles (priora/kalina), was heel enthousiast (ook zijn vader trouwens ook lada-rijder schijnbaar), hij gaat binnenkort toch eens naar een (belgische?) dealer om eens te gaan kijken.
Dus wie weet... misschien binnenkort 1 of 2 priora's en/of kalina's weer in het land???
 
[size=large]Dacia Logan reincarneert als Lada R90[/size]

lada_r90_1.jpg


AvtoVAZ (Lada) toont op de autoshow in Moskou een gerebadgede Dacia. En die auto moet een verkoopprijs krijgen die lager is dan de Logan… Dat is pas echt budget-niveau.
Eigenlijk is dit geen raar idee, Renault is immers voor 25% eigenaar van AvtoVAZ. De productie van deze unit staat gepland voor het voorjaar van 2011. Onder de kap komt een 1,6-liter motor te liggen, tevens is de zevenzits R90 uitgerust met een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel (yeah), airbags, airconditioning en een radio/CD-speler met MP3.

Bron: https://www.autoblog.nl/archive/2010/08/25/dacia-logan-reincarneert-als-lada-r90





(n)
 
Op zich ziet de R90 er niet eens verkeerd uit, maar de identiteit van een Lada heeft deze auto ten ene male niet.

Goed om weer wat geld te genereren voor het merk, meer niet. Je kunt (kost iets meer) ook opteren voor het gebruik maken van het onderstel en de techniek van de Logan en dan er een eigen carrosserie op zetten! Dan houd je tenminste voor een groot deel je eigen identiteit vast.
 
[quote="maar de identiteit van een Lada heeft deze auto ten ene male niet."/quote]
hoe bedoelt ge da?


Nu, denkelijk staan ze bij lada toch voor een succesvolle comeback. Ze zijn ook al succesvol aan't worden in de f1............. Ik zie hun veel succesen halen met die auto, kijk wa dacia heeft gedaan. Ze waren onbekend, en nu.........

:DWord lada een gevreesde concurrent van ferrari?:D
 
@Bengelke: Dit is toch gewoon een Dacia MCV met een Lada badge? Auto's met de merkidentiteit van Lada zijn de 2100 serie, de 1500S, de Samara en in mindere mate de Kalina en de Priora.
 
Zag gister nog een zeer jonge Niva, dat blijft toch ook een zeer leuke wagen !
 
Logische zet van Renault, zo'n gerebadgede Dacia. Renault zou er trouwens slim aan doen deze Lada niet op markten te introduceren waar Dacia al een (flink) marktaandeel verworven heeft.

207 Feline zei:
maar de identiteit van een Lada heeft deze auto ten ene male niet.

207 Feline zei:
Auto's met de merkidentiteit van Lada zijn de 2100 serie, de 1500S, de Samara

Die merkidentiteit heeft Lada volgens mij flink in de problemen gebracht.
De Kalina en de Priora hebben net zo'n Lada-merkidentiteit als dat de "nieuwe" R90 dat heeft.
 
c-coupe zei:
Vandaag nog even met de eigenaar van de 111 gebabbeld (1e eigenaar nog), hij vond het heel jammer dat er geen nieuwe lada's meer te krijgen zijn...
Hem een beetje op de hoogte gesteld van alles (priora/kalina), was heel enthousiast (ook zijn vader trouwens ook lada-rijder schijnbaar), hij gaat binnenkort toch eens naar een (belgische?) dealer om eens te gaan kijken.
Dus wie weet... misschien binnenkort 1 of 2 priora's en/of kalina's weer in het land???

Ik ben bezig met een Priora Station , komt binnen een weekje uit of het doorgaat !
 
Davidoff zei:
Logische zet van Renault, zo'n gerebadgede Dacia. Renault zou er trouwens slim aan doen deze Lada niet op markten te introduceren waar Dacia al een (flink) marktaandeel verworven heeft.

R90 zal alleen in CIS-landen worden verkocht. Volgens mij is alleen in Oekraine Renault en vroeger Dacia sterk aanwezig.
 
Iemand die nog het "Poetin-kwartet" in NRC herinnert? Er kan nu wat bij - Poetin in zijn Kalina SE. SE staat voor Special Edition, die is uitgerust met hoofdsteunen, GPS, parkeersensoren en voorruitverwarming. Auto's staan begin 2011 bij de Russische dealers.

474036064950a481906230e8dc72d8d3.jpeg

319e74ee5f0e3776fb734f8069968f9c.jpeg

2742be1db74b0faf7e1512c324856ce4_orig.jpg


Ik ben bezig met een Priora Station , komt binnen een weekje uit of het doorgaat !

Wordt het niet de Kalina Kombi?(hoeft geen SE te zijn :D)
 
Peter, ik ben benieuwd!
Als het doorgaat, wel foto's he.
Eigenaar van de 111 is weer helemaal blij met zijn herstelde auto trouwens.
 
Enkele weken geleden heb ik eens een mailtje gestuurd aan de importeur of de nieuwe Lada's nog wel (of beter gezegd nú wel) te leveren zijn , ik ontving snel een bevestigend antwoord . Daarna had ik nog meer vragen die gewoon vlot werden beantwoord : groot probleem is het ontbreken van een dealer in deze regio, altijd handig voor onderhoud en garantie....Daar schijnt aan gewerkt te worden maar daar heb ik natuurlijk niks aan !
Daarom heb ik bij één van onze dorpsgarage's die onze nieuwe Suzuki dit voorjaar ook heeft geleverd gevraagd of hij eventueel ook de levering en het onderhoud van een nieuwe Lada ziet zitten . Hij doet álle merken dus het leek hem geen probleem , ook hij heeft contact met de importeur gehad wat ook positief was..nadere info hoor ik binnenkort .
Goede berichten dus waarmee in mijn ogen de kritiek op de importeur zeker niet helemaal terecht is (al kan het natuurlijk véél beter!), als je dus serieus wil kan het dus !
Nu moet ik niet té hard van stapel lopen want mijn inruiler moet nog een liefhebber voor worden gevonden en thuis zijn we het ook nog niet eens over kleur en uitvoering en tijd van levering . Volgens mij komen de auto's van Lada Holland trouwens via Lada France , ik had een mooie kleur rood uitgezocht bij Lada Deutschland maar die is hier niet te krijgen - de kleur rood die wél leverbaar is komt via Frankrijk (zag ik aan kleurnummer) maar is zó lelijk ...Wit vind ik weer mooi maar daar ben ik thuis de enige mee , nou ja donkergrijs staat 'm ook goed .
De Kalina 1117 had ik een tijdje geleden bij de dealer in Oud-Gastel bekeken , nog steeds heel leuk maar kleur was niet mijn smaak en ik mistte de hoofdsteunen achterin nog steeds (schijnt nú te gaan veranderen). Deze dealer heeft mijn auto bekeken en zou een offerte opsturen maar nooit meer iets van gehoord..
De Priora vond ik vanaf het begin al leuk en biedt net wat meer ruimte(vooral laadlengte) voor een geringe hogere prijs , die heeft nu dus mijn voorkeur . Het liefste zou ik 'm na de jaarwisseling willen maar ik zie nu weer berichten op internet dat er een facelift aankomt met vernieuwde voorbumper en ingebouwde audio...paar maandjes langer wachten met bestellen ?

De wil om te leveren resp. te onderhouden is er dus , heleboel vooroordelen weg !(y)
 
Dat klinkt idd wel positief, maar blijft toch bij kij nog steeds iets hangen van LH.
Waarom zijn alleen (ongeveer) de mensen hier op het forum die weten dat de kalina en priora gewoon te koop is???
Die eigenaar van de 111 wist dat zelfs niet (terwijl deze al zijn hele leven Lada rijdt), pak de prijslijsten in autoweek etc. maar, ook niks te vinden.
Heel jammer, wil niet zeggen dat er dan dit jaar al honderden/duizenden verkocht zouden zijn, maar in ieder geval toch wel wat meer als de "aantallen"van nou.

Je kan zo simpel zonder teveel kosten reclame maken, zorg dat de dealers allemaal 1 of 2 van de modellen heeft, ga op braderieen etc. staan.
Of zet hem eens 1 weekend of zo in een groot overdekt winkelcentrum met een koopzondag, gegarandeerd dat dat vruchten afwerpt!
 
Peter Argenta. zei:
Nu moet ik niet té hard van stapel lopen want mijn inruiler moet nog een liefhebber voor worden gevonden en thuis zijn we het ook nog niet eens over kleur en uitvoering en tijd van levering . Volgens mij komen de auto's van Lada Holland trouwens via Lada France , ik had een mooie kleur rood uitgezocht bij Lada Deutschland maar die is hier niet te krijgen - de kleur rood die wél leverbaar is komt via Frankrijk (zag ik aan kleurnummer) maar is zó lelijk ...Wit vind ik weer mooi maar daar ben ik thuis de enige mee , nou ja donkergrijs staat 'm ook goed .

Priora had maar een rode kleur - 190, die staat niet meer in de planning om geverfd te worden. Wel is er nog een paarse kleur - 192, daarin worden Priora's heel soms geverfd. De lijst kun je hier vinden - https://avtosreda.ru/new/colplan.php?period=2010-09 Links kun je de maand uitkiezen. :)

De Kalina 1117 had ik een tijdje geleden bij de dealer in Oud-Gastel bekeken , nog steeds heel leuk maar kleur was niet mijn smaak

Wat is dat nou voor een onzin? Kalina's worden nu gewoon in dezelfde kleuren geverfd - wit, zwart, andere zwart, zilver-achtig iets, donker-grijs, licht-grijs, rood, blauw, groen en geel. 502(geel) en 643(zilver) zijn mijn favorieten. :)

en ik mistte de hoofdsteunen achterin nog steeds (schijnt nú te gaan veranderen).

Alamar heeft fantastische hoofdsteunen voor omgerekend ~60 EUR, hij zit wel in Rusland, maar als Noordman met hun contact opneemt, denk ik dat ze het heus wel willen opsturen. https://alamar.ru/forhead/lkz3.php En tja... Voor hoofdsteunen vanaf fabriek moeten we eventjes wachten...

De Priora vond ik vanaf het begin al leuk en biedt net wat meer ruimte(vooral laadlengte) voor een geringe hogere prijs , die heeft nu dus mijn voorkeur . Het liefste zou ik 'm na de jaarwisseling willen maar ik zie nu weer berichten op internet dat er een facelift aankomt met vernieuwde voorbumper en ingebouwde audio...paar maandjes langer wachten met bestellen ?

Audio zit als sinds maart op de versie Norma+ABS+(airco) en op de Luxe. Wij moeten even wachten totdat ze in Frankrijk gearriveerd zijn. :) In oktober komt de nieuwe bumper met spiegels in kleur erbij, in januari GPS en later in 2011 vindt een tweede facelift plaats.
 
exelletor zei:
Peter Argenta. zei:
De Kalina 1117 had ik een tijdje geleden bij de dealer in Oud-Gastel bekeken , nog steeds heel leuk maar kleur was niet mijn smaak


Wat is dat nou voor een onzin? Kalina's worden nu gewoon in dezelfde kleuren geverfd - wit, zwart, andere zwart, zilver-achtig iets, donker-grijs, licht-grijs, rood, blauw, groen en geel. 502(geel) en 643(zilver) zijn mijn favorieten. :)



Onzin ? lichtgrijs is de kleur van mijn haar op de plaatsen waar het nog niet is verdwenen , ik vind het een beetje een kleur voor bejaarden en leasebakken....beide categorieën hoor ik (nog ) niet bij....:p Smaken verschillen..gelukkig maar !

en ik mistte de hoofdsteunen achterin nog steeds (schijnt nú te gaan veranderen).

Alamar heeft fantastische hoofdsteunen voor omgerekend ~60 EUR, hij zit wel in Rusland, maar als Noordman met hun contact opneemt, denk ik dat ze het heus wel willen opsturen. https://alamar.ru/forhead/lkz3.php En tja... Voor hoofdsteunen vanaf fabriek moeten we eventjes wachten...

De Kalina bij van Etten heeft niet de voorbereidingen voor hoofdsteunen dus daarvoor bestellen is zinloos , de Priora heeft ze gewoon standaard .

De Priora vond ik vanaf het begin al leuk en biedt net wat meer ruimte(vooral laadlengte) voor een geringe hogere prijs , die heeft nu dus mijn voorkeur . Het liefste zou ik 'm na de jaarwisseling willen maar ik zie nu weer berichten op internet dat er een facelift aankomt met vernieuwde voorbumper en ingebouwde audio...paar maandjes langer wachten met bestellen ?


Audio zit als sinds maart op de versie Norma+ABS+(airco) en op de Luxe. Wij moeten even wachten totdat ze in Frankrijk gearriveerd zijn. :) In oktober komt de nieuwe bumper met spiegels in kleur erbij, in januari GPS en later in 2011 vindt een tweede facelift plaats.

OK , de Priora wordt voor mij in de maand Oktober gebouwd als het goed is....Dus wie weet krijg ik dan de nieuwe bumper + audio af fabriek ???

Ik ga trouwens niet meer uitstellen , na de facelift komt er weer een facelift enz , enz , laat 'm nu maar komen !
Met "mijn" dorpsgarage ben ik er uit....het wordt gewoon een witte (White Cloud) in de uitvoering Norma + ABS én geadviseerd door de garage mét airco . Meneer Noordman mag nu regelen dat de auto er ook echt gaat komen :)
 
Gefeliciteerd met de keuze.(y) Leuk dat er weer eens een LADA in Nederland wordt gekocht.
Wat voor standaarduitrusting heeft de Norma-uitvoering?
Op de prijslijst van LADA Holland worden de types S, C en Luxe gebruikt. Waar kan ik de Norma mee vergelijken?

En wat is nou eigenlijk de totale prijs van een Priora station in jouw uitvoering? (Mag ik dat vragen?)
 
Bentley Arnage zei:
Gefeliciteerd met de keuze.(y) Leuk dat er weer eens een LADA in Nederland wordt gekocht.
Wat voor standaarduitrusting heeft de Norma-uitvoering?
Op de prijslijst van LADA Holland worden de types S, C en Luxe gebruikt. Waar kan ik de Norma mee vergelijken?

En wat is nou eigenlijk de totale prijs van een Priora station in jouw uitvoering? (Mag ik dat vragen?)

Norma staat voor standaard . Heeft o.m. 2 airbags , elektrische ramen voor , centrale portiervergrendeling met afstandsbediening , boordcomputer , deelbare achterbank , middenarmsteun voor en achter en niet te vergeten een 1,6 motor met 98 pk en een verbruik van 6,3 l/100 km .
De S is een standaard + ABS , de C (die ik dus krijg ) een standaard + ABS en Airco en misschien dus een audioinstallatie ?? ( Daarboven zit nog een Luxe versie met electrisch verstelbare en verwarmbare spiegels , verwarmde voorstoelen , lichtmetalen wielen en mistlampjes voor).

Prijs mag je weten hoor , is geen geheim en kun je zelf ook gemakkelijk uitrekenen : zit nét onder de 12 mille incl. afleveringskosten en de metallic lak.
(ik wist trouwens niet dat White Cloud metallic is maar blijkbaar wel...). Er komt nog wel wat bij omdat ik ook nog een set extra velgen met winterbanden wil en een trekhaak maar die zaken komen wel na aflevering .
 
Peter Argenta ; gefeliciteerd met je beslissing, leuk dat iemand het weer aandurft met een LADA ! Dat bedoel ik overigens niet negatief.
 
Terug
Bovenaan