Het algemene Lada-topic deel 2

Bentley Arnage zei:
Zou je, als je de eigenaar nog eens spreekt, misschien ook nog de volgende vraag die ik eerder plaatste kunnen stellen?:

Heeft de klant de auto zelf samengesteld/besteld of is de auto uit de voorraad van LADA Holland gekomen?
In het eerste geval: Hoe lang was de levertijd?

De auto komt uit de voorraad van de dealer, de eigenaar wilde wel ABS maar absoluut geen airco.
De 1117 die er stond voldeed aan die eisen en kon binnen twee weken geleverd worden.

@Peter Argenta.
Je kunt dus een 1117 bestellen. Doe je dat snel dan heb je de tweede 1117 in Nederland.

Lada 111 zei:
Bentley Arnage zei:
Zou je, als je de eigenaar nog eens spreekt, misschien ook nog de volgende vraag die ik eerder plaatste kunnen stellen?:

Heeft de klant de auto zelf samengesteld/besteld of is de auto uit de voorraad van LADA Holland gekomen?
In het eerste geval: Hoe lang was de levertijd?

De auto komt uit de voorraad van de dealer, de eigenaar wilde wel ABS maar absoluut geen airco.
De 1117 die er stond voldeed aan die eisen en kon binnen twee weken geleverd worden.

@Peter Argenta.
Je kunt dus een 1117 bestellen. Doe je dat snel dan heb je de tweede 1117 in Nederland.

Ik vind de keuze tussen een Kalina & Priora heel moeilijk , zou ze wel eens naast elkaar willen zien....
De Kalina overtuigt mij met kwaliteit , de Priora met (bagage)ruimte .
Ik hoef niet persé de tweede 1117 van Nederland , mag ook de tiende zijn. Maar de eerste Priora combi zou wel leuk zijn....
Ook ik wil absoluut ABS (en ook hoofdsteunen achterin...) maar hoef niet persé Airco maar daar denken mijn gezinsleden anders over .
Mét airco mag dus , wanneer ik alleen rij kan dat ding ook gewoon uit !
Net als drie jaar geleden wil ik dolgraag weer Lada gaan rijden maar helaas is er qua aanpak van de importeur niets veranderd , op deze basis lijkt het me heel link om een Lada te bestellen want wat als er problemen zijn en de importeur heeft alleen een garantie op papier ??
Hierover wil ik dus eerst duidelijkheid , bestellen doe ik pas in het laatste kwartaal van dit jaar voor levering begin 2011 dus ik heb nog even tijd...
Mocht alles zo onduidelijk blijven rondom Lada denk ik dat ik me ook zal aansluiten bij de sterk groeiende kring van tevreden Dacia rijders , een veilige optie (y) .

Peter Argenta. zei:
Ik vind de keuze tussen een Kalina & Priora heel moeilijk , zou ze wel eens naast elkaar willen zien....
Ik hoef niet persé de tweede 1117 van Nederland , mag ook de tiende zijn. Maar de eerste Priora combi zou wel leuk zijn....
Ook ik wil absoluut ABS (en ook hoofdsteunen achterin...) maar hoef niet persé Airco maar daar denken mijn gezinsleden anders over .
Net als drie jaar geleden wil ik dolgraag weer Lada gaan rijden maar helaas is er qua aanpak van de importeur niets veranderd , op deze basis lijkt het me heel link om een Lada te bestellen want wat als er problemen zijn en de importeur heeft alleen een garantie op papier ??
Hierover wil ik dus eerst duidelijkheid , bestellen doe ik pas in het laatste kwartaal van dit jaar voor levering begin 2011 dus ik heb nog even tijd...
Mocht alles zo onduidelijk blijven rondom Lada denk ik dat ik me ook zal aansluiten bij de sterk groeiende kring van tevreden Dacia rijders , een veilige optie (y) .

De eigenaar van de 1117 rijdt ook al jaren Lada, naar ik begrepen heb, en weet ook van de problemen / onwil / onkunde van Lada Holland.
Voor hem is dat allemaal geen probleem, de dealer staat garant voor de auto en dat is voor hem voldoende.

Ik begrijp heel goed dat iemand die een Lada wil rijden zich zorgen maakt over de garantie en de onderdelenvoorziening.
Ik vraag me dan af of die vraag terecht is.
De problemen met de onderdelenvoorziening zijn er ook niet.
Voor de 110 serie en de Kalina zijn alle onderdelen snel en goedkoop te leveren. Dat geldt voor onderdelen voor het onderhoud maar ook bij eventuele schade. Geen imitatierotzooi maar alles origineel.
Daarbij is de garantieafhandeling een probleem van de dealer en niet van jouw. Een goede dealer laat je niet in de kou staan vanwege de brakke import. Hij helpt je weer op weg.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er eigenlijk geen enkele reden te bedenken is om niet de Lada te kopen die je eigenlijk graag hebben wilt, en dan maar over te stappen naar een Dacia die je eigenlijk niet wilt.
Kies voor de nummer 1 op je lijstje en koop de Lada, zou ik zeggen. Je krijgt er geen spijt van.

1) Deutschland?
2) Kalina heeft ook meer beenruimte.... De Priora wint alleen qua bagageruimte en afmetingen. Priora ziet er leuker en moderner uit en heeft ook een rijkere uitrusting - parkeersensoren, regensensoren, etc. In Oktober 2010(dat wordt dus begin 2011 :D) zal de Priora een mini-facelift ondergaan - die bestaat nieuwe bumpers, spiegels in kleur met knipperlichten. In 2011 moet ook geïntegreerd GPS-systeem bijkomen... Dat klinkt heel leuk, maar Priora heeft veel meer nadelen. Sluiting van de deuren, geluidsisolatie en vooral de ruimte binnenin....

exelletor zei:
Kalina heeft ook meer beenruimte.... De Priora wint alleen qua bagageruimte en afmetingen. Priora ziet er leuker en moderner uit en heeft ook een rijkere uitrusting - parkeersensoren, regensensoren, etc. In Oktober 2010(dat wordt dus begin 2011 :D) zal de Priora een mini-facelift ondergaan - die bestaat nieuwe bumpers, spiegels in kleur met knipperlichten. In 2011 moet ook geïntegreerd GPS-systeem bijkomen... Dat klinkt heel leuk, maar Priora heeft veel meer nadelen. Sluiting van de deuren, geluidsisolatie en vooral de ruimte binnenin....

De Priora is niets meer of minder dan een gefacelifte 110.
Met de Priora kun je wellicht nog wat huidige Ladarijders blij maken maar nieuwe klanten zul je er niet mee winnen.
Het kwaliteitsniveau van de Kalina wordt bij lange na niet gehaald.

Als ik dealer zou zijn zou ik er hooguit één in de showroom willen hebben. Omdat het zo leuk staat en voor die enkele klant die de Kalina niet wil. Ik zou er niet hoog op in zetten.

Peter,

Misschien even doorrijden met je Seat en dan een 2190 nemen?
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,4298745

Lada 111 zei:
Peter Argenta. zei:

De eigenaar van de 1117 rijdt ook al jaren Lada, naar ik begrepen heb, en weet ook van de problemen / onwil / onkunde van Lada Holland.
Voor hem is dat allemaal geen probleem, de dealer staat garant voor de auto en dat is voor hem voldoende.

Ik begrijp heel goed dat iemand die een Lada wil rijden zich zorgen maakt over de garantie en de onderdelenvoorziening.
Ik vraag me dan af of die vraag terecht is.
De problemen met de onderdelenvoorziening zijn er ook niet.
Voor de 110 serie en de Kalina zijn alle onderdelen snel en goedkoop te leveren. Dat geldt voor onderdelen voor het onderhoud maar ook bij eventuele schade. Geen imitatierotzooi maar alles origineel.
Daarbij is de garantieafhandeling een probleem van de dealer en niet van jouw. Een goede dealer laat je niet in de kou staan vanwege de brakke import. Hij helpt je weer op weg.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er eigenlijk geen enkele reden te bedenken is om niet de Lada te kopen die je eigenlijk graag hebben wilt, en dan maar over te stappen naar een Dacia die je eigenlijk niet wilt.
Kies voor de nummer 1 op je lijstje en koop de Lada, zou ik zeggen. Je krijgt er geen spijt van.

Wanneer er in mijn regio een goede dealer zou zijn die nog 100% achter Lada staat zou ik ook helemaal geen twijfel hebben , helaas is dat hier niet het geval . Ik koop trouwens bij mijn eigen dorpsgarage waar ik zeer tevreden over ben , als er nu onderdelen nodig zijn of onduidelijkheden zijn bij beurten of over garantiegevalletjes wordt er contact opgenomen met een dealer van het desbetreffende merk....bij Lada zijn die er niet :cry:
Dat onderdelen van Lada goed leverbaar zijn is nieuw voor mij , een paar jaar geleden had een vriendin van mij een paar onderdelen nodig voor haar Samara Baltic om door de APK te komen.....onderdelen was dus wel degelijk een probleem , de Samara ging in de Shredder en er was alweer een altijd tevreden Ladarijdster minder...

Mijn voorkeur gaat meer en meer uit naar de Kalina combi omdat ik van meer mensen hoor dat daarvan de kwaliteit onomstreden is en van de Priora twijfelachtig....de 2190 vind ik geen optie omdat die er in mijn ogen allesbehalve op vooruit gegaan is t.o.v. de Kalina .
Ik heb maar weer eens zélf contact opgenomen met de importeur want van de dealer hoor ik na een eerste enthousiaste mail weer helemaal niks....

Gisteren een stukje met de nieuwe Dacia (Duster) van een buurman gereden.....rijdt wel érg goed......

Mijn voorkeur gaat meer en meer uit naar de Kalina combi omdat ik van meer mensen hoor dat daarvan de kwaliteit onomstreden is en van de Priora twijfelachtig....de 2190 vind ik geen optie omdat die er in mijn ogen allesbehalve op vooruit gegaan is t.o.v. de Kalina .
Ik heb maar weer eens zélf contact opgenomen met de importeur want van de dealer hoor ik na een eerste enthousiaste mail weer helemaal niks....

Nieuwe versnellingspook(waarschijnlijk 2180), twee nieuwe motoren(1.6 8V+1.8 16V), nieuwe "14/"15 lichtmetalen velgen, europese onderdelen(bijv. de uitlaatsysteem(?) zal van duitse Eberspaecher zijn), waarschijnlijk ESP+zijairbags - nee, 2190 is een achteruitgang t.o.v. Kalina. :D Wees eens wat positiever. :)

Duster is inderdaad wel gaaf. (y)

Peter Argenta. zei:
Wanneer er in mijn regio een goede dealer zou zijn die nog 100% achter Lada staat zou ik ook helemaal geen twijfel hebben , helaas is dat hier niet het geval .

Roelse zit toch dicht bij jou in de buurt?
Je was laatst nog zo positief over dit bedrijf.

Peter Argenta. zei:
Wanneer er in mijn regio een goede dealer zou zijn die nog 100% achter Lada staat zou ik ook helemaal geen twijfel hebben , helaas is dat hier niet het geval . Ik koop trouwens bij mijn eigen dorpsgarage waar ik zeer tevreden over ben , als er nu onderdelen nodig zijn of onduidelijkheden zijn bij beurten of over garantiegevalletjes wordt er contact opgenomen met een dealer van het desbetreffende merk....bij Lada zijn die er niet :cry:
Dat onderdelen van Lada goed leverbaar zijn is nieuw voor mij , een paar jaar geleden had een vriendin van mij een paar onderdelen nodig voor haar Samara Baltic om door de APK te komen.....onderdelen was dus wel degelijk een probleem , de Samara ging in de Shredder en er was alweer een altijd tevreden Ladarijdster minder...

Over de onderdelenvoorziening.
Ik schrijf ook dat het nu geen probleem meer is.

Is Cor Roelse dus idd niet meer zo enthousiast? Waarom vind ik dat niet vreemd?
Ik heb sterk de neiging om de man eens een mailtje te sturen en een bod te doen op de Kalina. Ik heb een heel redelijke prijs in gedachten waarmee hij van de winkeldochter af kan komen. Als hij een echte zakenman is gaat hij ermee akkoord en anders blijft hij er maar lekker mee zitten.
Belangrijk voor mij is dat de auto geen (blanco)kenteken heeft, anders begin ik er niet aan.
Een blauwe Kalina 1118 van 2007 met een kenteken van 2010, nagenoeg geen kilometers voor een belachelijk lage prijs, hoe goed wil je het hebben?

Lada 111 zei:
Ik heb sterk de neiging om de man eens een mailtje te sturen en een bod te doen op de Kalina. Ik heb een heel redelijke prijs in gedachten waarmee hij van de winkeldochter af kan komen. Als hij een echte zakenman is gaat hij ermee akkoord en anders blijft hij er maar lekker mee zitten.
Belangrijk voor mij is dat de auto geen (blanco)kenteken heeft, anders begin ik er niet aan.
Een blauwe Kalina 1118 van 2007 met een kenteken van 2010, nagenoeg geen kilometers voor een belachelijk lage prijs, hoe goed wil je het hebben?

Kijk, dat klinkt goed.(y)
Proberen kan altijd.(y)

Waarom vind je het belangrijk dat de auto geen kenteken heeft.
Je wilt niet rondrijden met een kenteken uit 2007?

Nog even een advertentie laten zien van een prachtige 110.(y)
Die groene kleur en de bruin-achtige bekleding vind ik erg leuk! Lekker ouderwets.(y)
Zo'n 110 blijft toch echt een bijzonder model.

0007020746.jpg

0007020746.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/lada/110/7020746

Een auto uit 2010 heeft minder afschrijving dan een auto uit 2007. :)

Doe mij maar een groene Kalina. :) Lekker nieuw))))

79460.jpg

https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l2yv2rzogx1j

Ik ben nog steeds heel positief over Roelse , zit alleen helemaal aan de andere kant van de provincie waarvoor je ook nog eens door de peperdure Westerscheldetunnel moet. Vanaf mij thuis naar dat bedrijf is een uur rijden (en terug!). (Daciadealers zijn er zelfs twee stuks binnen 20 km vanaf mijn adres .)
Iets langer is het voor mij naar Den Haag waar dealerbedrijf "de Residentie" zit . Dit is dus het bedrijf waar ik geen reactie meer van kreeg tot nu toe .

Wat kwaliteit betreft zal de 2190 bést wel nog beter zijn geworden , ik bedoelde te zeggen dat ik het model heel lelijk vind .
Wachten ken ik van Lada , begin 2007 had ik al een 1117 willen kopen die er nu drie en eenhalf jaar later pas is ....die 2190 kan dan misschien in 2015 of zo de opvolger van mijn Seat gaan vervangen ????

Bentley Arnage zei:

Dat wil ik ook niet daarom wil ik ook geen auto uit 2007 met een kenteken.
Dat die Kalina een bouwjaar heeft van 2007 of eigenlijk 2006 zal me een zalige r.tzorg zijn. Ik heb in mijn leven nog nooit een auto gekocht met de intentie om daar bij verkoop geld op te kunnen verdienen, mij gaat het erom wat de andere auto kost en wat ik voor terugkrijg voor mijn huidige auto. Als dat allemaal in mijn plaatje past hebben we een deal, simple as that.

In dit geval draait Roelse op voor de afschrijving, en dat kan hij beter hebben dan ik geloof ik anders had hij de auto al eerder verkocht.
Zijn inkoop minus zijn afschrijving is mijn winst.
Roelse is namelijk vergeten dat hij nog een stuk afschrijving moet doen op deze auto.

Ik geloof dat hij wel gaat toehappen, veel gegadigden voor zijn auto zullen er niet zijn. Hij heeft alles te verliezen en ik niets, als het niet doorgaat blijft hij met de auto zitten.

E-mail gisteravond verstuurd. Heel benieuwd wanneer en of er überhaupt een reaktie op komt.

Wordt vervolgd?

Zou de eigenaar van de 1117 het aandurven? Een AW-test met de directe concurrenten?
Lada 111?

clio 48kw dci zei:
En? Heb je al reactie?

Ja, de baas zelf is met vakantie, hij belt me maandag terug.
Eerlijk is eerlijk de eerste indruk is niet verkeerd; snel kontakt opnemen en een eerlijk verhaal aan de telefoon. (y)

Davidoff zei:
Zou de eigenaar van de 1117 het aandurven? Een AW-test met de directe concurrenten?
Lada 111?

Ik heb hem nog niet gesproken.
Beetje vreemd natuurlijk dat een klant zijn auto beschikbaar stelt voor een test. Al zou het wel heel leuk zijn.

Zo´n vergelijkingstest zie ik wel zitten, de Kalina 1117 kan de test zonder problemen aan. Punt is natuurlijk dat iemand die belangstelling heeft voor de Kalina nergens terecht kan voor een proefrit.
OMG het wordt echt tijd dat er een echte importeur komt.

Bij Autobedrijf Snippe is men bereid om de auto´s uit het buitenland te halen als Lada Holland niet wil of kan leveren.

Lada 111 zei:
Davidoff zei:
Lada 111?

Beetje vreemd natuurlijk dat een klant zijn auto beschikbaar stelt voor een test. Al zou het wel heel leuk zijn.

Hmm, zo vreemd is dat op zich niet. Het zal zeker niet de eerste keer zijn.
De eigenaar van deze Fiat 500 stelde zijn auto ook voor één (test)dag ter beschikking.

fa9b2ff97f0d95c33bf45df6c3d9fac8.jpg

Artikel

Lada 111 zei:
Punt is natuurlijk dat iemand die belangstelling heeft voor de Kalina nergens terecht kan voor een proefrit.

True, maar da's een beetje het kip en het ei verhaal. Zonder publiciteit ook nimmer aanleiding tot proefritten. Zonder proefritten ook geen belangstelling. Je moet ergens beginnen.

Lada 111 zei:
Ja, de baas zelf is met vakantie, hij belt me maandag terug.
Eerlijk is eerlijk de eerste indruk is niet verkeerd; snel kontakt opnemen en een eerlijk verhaal aan de telefoon.

Kijk, dat is een goed begin!(y)
Ik ben benieuwd of er op het voorstel wordt ingegaan.

Geen mooier vermaak dan leedvermaak:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/14406/Tweehonderd-Dacias-naar-de-haaien

Ik moest wel even lachen.

Lada 111 zei:

Nou, wat een lol.. :rolleyes:
Vréémde opmerking.. Om het netjes te verwoorden.

Davidoff zei:
Lada 111 zei:

Beetje weining gevoel voor humor?
Ik kan er wel de lol van inzien als er geen persoonlijke leed is.
Kom op man, het is maar blik.

Lada 111 zei:
Davidoff zei:
Lada 111 zei:

Beetje weining gevoel voor humor?

Ik hou normaal ook zeker van een lolletje maar kan hierom zeker ook niet lachen , toch doodzonde dat 200 Nieuwe auto's total loss zijn wat voor merk het ook is...
Ik had per email contact met zowel een dealer als met de importeur...ik heb serieus belangstelling om een nieuwe Lada te kopen maar sinds een week alweer doodstil van die kant(n).
Volgens mij is er voor een nieuwe Lada maar één alternatieve andere no-nonsens auto : jawel de Dacia (y)! Ik zou me er in ieder geval niet voor schamen ! Let wel het blijft mijn tweede keus maar wanneer mijn eerste keus niet te krijgen is :confused:

Lada 111 zei:

Heb bij jou altijd het idee dat je van de grootste schande zou spreken als er 200 Lada's (en dan ook nog bestemd voor NL) op die trein zouden staan. Maar omdat het hier Dacia betreft..

Nee, ik kan hier de humor niet van inzien.

Ik ben het met Davidoff en Peter Argenta eens: Jammer van die 200 Dacia's. Er zijn mensen die dicht langs het spoor wonen en door het oog van de naald zijn gekropen. Laten we blij zijn voor die mensen dat er geen persoonlijk leed is. Voor alle mensen die in Frankrijk op hun nieuwe Dacia wachten zal het schrikken zijn: er zal opnieuw een bestelling moeten worden gedaan, dus weer leveringstijd.

Excuses voor mijn gevoel voor humor.

Voor alle duidelijkheid het gaat me niet om die Dacia's. Ik zou ook lachen als het een trein met Jaguars betrof.

Ook ik ben benieuwd ....zelf heb ik van zowel dealer de Residentie als van de importeur geen enkele reactie meer gehad (n) dus ik ga er maar vanuit dat ze gewoon niet willen verkopen !
Dacia wordt ook niks omdat mijn vrouw na een rit in een Sandero en het zien van de Duster het helemaal niks vindt....
Tsja , dan ga ik nog maar eens bij Seat en Fiat kijken , die willen in ieder geval wél auto's verkopen .....

Peter Argenta. zei:
Ook ik ben benieuwd ....zelf heb ik van zowel dealer de Residentie als van de importeur geen enkele reactie meer gehad (n) dus ik ga er maar vanuit dat ze gewoon niet willen verkopen !
Dacia wordt ook niks omdat mijn vrouw na een rit in een Sandero en het zien van de Duster het helemaal niks vindt....
Tsja , dan ga ik nog maar eens bij Seat en Fiat kijken , die willen in ieder geval wél auto's verkopen .....

Heb je al de Kalina laten zien? Misschien is een lekker fel kleurtje een idee? Misschien moet je een LADA gewoon in Belgie kopen, je woont er lekker dichtbij. :)

Hallo,

Als Lada-rijder volg ik dit forum op de voet en heb me maar geregistreerd zodat ik mee kan reageren,

Momenteel rij ik een Niva maar deze is gezien mijn verandering in woon-werk verkeer niet geschikt meer, nu zag ik op de Duitse mobile.de
Deze auto staan:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=131558442

een nieuwe 2105.

Weet iemand of het mogelijk is om deze in NL te importeren en op NL kenteken te krijgen?

exelletor zei:
Peter Argenta. zei:

Heb je al de Kalina laten zien? Misschien is een lekker fel kleurtje een idee? Misschien moet je een LADA gewoon in Belgie kopen, je woont er lekker dichtbij. :)

Vrienden van ons rijden een Kalina (1118) en zijn er zéér tevreden over , ook mijn vrouw heeft er een paar keer in gereden - toen de auto nieuw was schakelde deze gewoon beroerd maar dat was na enkele duizenden kilometers heel anders . Nu heeft hij denk ik zo'n 70.000 km gereden en schakelt hij als in een pakje boter zo soepel . Goedgekeurd dus...
In Januari 2007 had ik er ook eentje willen bestellen , een 1117 combi maar die bleek nog niet leverbaar te zijn .
België is trouwens verder weg dan Roelse in Axel , 8 km verder ligt de grensovergang maar de dichstbijzijnde dealer zit veel dieper in België....minimaal anderhalf uur rijden .

HadesNiva zei:
Hallo,

Als Lada-rijder volg ik dit forum op de voet en heb me maar geregistreerd zodat ik mee kan reageren,

Momenteel rij ik een Niva maar deze is gezien mijn verandering in woon-werk verkeer niet geschikt meer, nu zag ik op de Duitse mobile.de
Deze auto staan:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=131558442

een nieuwe 2105.

Weet iemand of het mogelijk is om deze in NL te importeren en op NL kenteken te krijgen?
Indien zij hem op Duits kenteken kunnen leveren, is het mogelijk er een Nederlands kenteken op te krijgen.

Inderdaad, door het Duitse kenteken is er een Europese typegoedkeuring. Deze gebruikt de RDW voor de toelating in NL. Geen vuiltje aan de lucht dus.

Donderdag.
Geen enkel teken van leven vanuit Zeeland.
Ik had even goede hoop, maar zoals gebruikelijk bij het gros van de Lada dealers, was het weer vergeefse hoop.
Wat mij betreft wordt de man maar gelukkig met zijn Kalina 1118.

I.v.m. drukke werkzaamheden trek ik me terug. Ik wens jullie het beste.

Erg jammer.
Als je als importeur met deze dealers Dacia moet verslaan, dan wordt het helemaal niets.

En de topic is weer dood....

Tijd voor updates! Twee nieuwe kleuren voor de Kalina en Priora:

426(metallic):
attachment.php

Hoewel het gefotoshopt is, is de kleurweergavevan de kleur gewoon goed.
attachment.php

attachment.php

Grijze priora's zijn ook niet slecht. (y)

643(metallic):
picture.php

Lada 111 zei:
I.v.m. drukke werkzaamheden trek ik me terug. Ik wens jullie het beste.

Lijkt mij een redelijk definitief karakter hebben.. ?! Waarom? :confused: Ik neem toch niet aan dat je het zó druk hebt dat je nooit meer op dit forum kan verschijnen?

Gezien het feit dat er inmiddels één 1117 is verkocht in NL, moet de Lada-fan daar zijn/haar hoop uit putten!

Voor alle Lada volgers in dit topic even een mededeling van huishoudelijke aard: Clio 48kw Dci gaat verder onder de alias 207 Feline! (mijn nieuwste ride!) En het bekt ook wat beter!

Lada Priora als stationwagen

m1fyibbbcfwz_800.jpg

In Nederland is het nog oorverdovend stil rond de komst van de nieuwe Lada Priora, die de 110-serie opvolgt. In Duitsland is men al bezig met de komst van de stationwagen.
In Nederland moeten de eerste vier- en vijfdeurs Lada Priora nog op de markt komen. In Duitsland pakt de importeur het wat voortvarender aan en wordt de stationwagen al op de weg gezet. Officieel is de typeaanduiding van deze auto 2171 en in Duitsland kent –ie een vanafprijs van 9.990 euro. Bij ons zijn de prijzen van de Priora nog immer onbekend.
De Priora is voorzien van een 98 pk sterke 1,6-liter motor. Daarmee haalt de auto een topsnelheid van 183 km/u en wordt een verbruik gescoord van 6,3 liter op 100 km. De stationwagen stouwt 444 liter bagage. Wanneer de achterbank wordt neergeklapt is dat 1.370 liter.
De Duitse importeur levert de auto standaard met ABS,twee airbags, lichtmetalen wielen, dakrailing, centrale deurvergrendeling en metallic lak. Op de optielijst staan klimaatregeling een trekhaak, standverwarming en een LPG-installatie.

Link naar het artikel

2107... is dat niet die vierkante Lada? De meer luxe versie van de auto die een ontwikkeling is van de oerlada (1200 meen ik)?

Ondanks het feit dat ik niet zoveel heb met Lada, helaas geen leuke verhalen van vroeger, heb ik toch wel een beetje een zwak voor het merk. Zeker de oude wagen, tot aan de Samara zorgen toch altijd wel voor een smile op mijn gezicht.

En hier in Assen rijdt trouwens ook een Kalina rond, ik meen een goud/brons-ondefineerbare kleur. Omdat ik mijn fotoarchief aan t doorspitten ben, is kwam ik een paar Lada's tegen, en toen ik het nieuws rond de Priora tegen kwam, moest ik gelijk aan dit topic denken. Ook rijden hier 2 110's rond, maar eerlijk is eerlijk, die auto's zijn echt te lelijk in mijn ogen. De Priora doet 't dan toch wel weer wat beter qua looks.

Als er intresse is, wil ik wel enkele foto's plaatsen!

Ik zag het net ook, dat van die dubbeltest: leuk! Kunnen we eens kijken hoeveel vooruitgang Lada heeft geboekt in 25 jaar. Denk dat het nog wel eens tegen kan vallen. Om een dwarsstraat te noemen: Hyundai heeft in diezelfde periode (1985-2010) een veel grotere progressie geboekt!

Ik zie de Priora Combi nog steeds als een potentieel succesvol model op de Nederlandse markt. Toen de Logan (MCV) net op de markt verscheen, had je ook vrij weinig keus qua opties/kleur etc. En we weten allemaal hoe succesvol die was en is..

Ruime station voor een klein prijsje. Bijna gegarandeerd succes in Nederland, maar uiteraard ook op andere markten. Niet alleen de Nederlander denkt aan zijn/haar portemonnee.. [size=x-small]Al doen de magazines je soms graag anders geloven..[/size]

@ Pjötr: Ik denk dat de Lada-fans hier die foto's best willen zien.

AW heeft weer haar best gedaan om de lelijkste foto van 2171 te vinden... Ook vind ik dat ze beter een Kalina konden testen, die is wat moderner dan de Priora. Ik ben ook benieuwd naar de bouwjaar van 2107, er werden in de loop van tijd wat wijzigingen aangebracht.

Toen de Logan (MCV) net op de markt verscheen, had je ook vrij weinig keus qua opties/kleur etc. En we weten allemaal hoe succesvol die was en is..

Wij kunnen binnenkort een kleine facelift voor de Priora verwachten, dan komt er een ingebouwde GPS en audiosysteem, een grote facelift met nieuwe motor, exterieur, interieur en versnellingsbak... Er zijn plannen voor een CNG en diesel versie. Ik zelf kijk heel erg uit naar 2190 - een opgefriste Kalina! :)

Wat mooiere foto's van de Priora station:

601883.jpg

lada_priora-2171_universal_3.jpg

IMG_7024_1.jpg

Terug
Bovenaan