Peter Argenta. zei:
Logan MCV vind ik enorm lelijk
Ik durfde die opmerking hier niet te maken, bang om weer afgebrandt te worden, maar ik ben het hartgrondig met je eens.
Ik wil je feliciteren met de keuze voor de Priora, al heb ik mijn bedenkingen over de keuze.
Niet vanwege de auto maar meer over de levering en de service.
Lada Holland is morsdood.
Ik geloof er niet in dat zij de auto gaan leveren, er spelen daar zaken die ik hier niet mag en kan vertellen. Hoewel Noordman de order graag wil uitvoeren zal hij het simpelweg niet kunnen.
Een tweede, maar minstens zo belangrijk iets is dat er niemand in Nederland technische documentatie heeft over de auto.
Als de auto aan jouw geleverd gaat worden kan niemand de sleutels "inleren" om de startblokkering in werking te stellen.
Als er ooit een storing in de boordcomputer is opgeslagen kan niemand iets aan die storing doen, ook weer omdat de (Lada specifieke) informatie ontbreekt.
Dat probleem speelde al bij de Kalina en dat gaat ook op voor de Priora.
Bij de eerste series Kalina werd andere software gebruikt in de boordcomputer, sommige dealers hebben daar wat documentatie over, maar de nieuwere modellen hebben nieuwere software en daar heeft niemand gegevens over.
Het is me in de loop van de jaren steeds duidelijker geworden dat Noordman zich verslikt heeft in het verhaal Lada Holland.
Hij was in de veronderstelling dat het met de aankoop van auto´s en het aanstellen van dealers zou moeten gaan lukken.
Waar hij geen, of onvoldoende, rekening mee heeft gehouden is dat er meer bij komt kijken.
Hij kan de dealers niet helpen aan technische informatie, uitleesapparatuur voor de boordcomputer en de onderdelenvoorziening is een puinhoop. Lada Holland is niet of nauwelijks bereikbaar. Enzovoort, enzovoort.
Toen hij eenmaal besefte dat het een droom was die hij niet waar kon maken had hij twee dingen kunnen doen:
1. Hulp inroepen en niet als eenling maar doorvechten.
2. De dealers bij elkaar roepen en ze vertellen dat het over en uit was voor Lada Holland.
Eigenwijs als hij is koos hij ervoor om als eenling door te gaan. De man had realistisch moeten zijn, en op tijd moeten stoppen. Dan had hij nu zijn dealers nog recht in de ogen kunnen kijken, nu kunnen de meeste zijn bloed wel drinken.
Ik gun je de Priora van harte, laat dat duidelijk zijn. Ik zou willen dat er meer mensen Lada gingen rijden.
Maar met de huidige Lada organisatie in Nederland ben ik bang dat de keuze op een teleurstelling uit gaat lopen.
Als Ladarijder in hart en nieren raad ik de aankoop van de Priora, op dit moment, af.
Wacht (even) af wat er met Lada in Nederland gaat gebeuren.
Mocht er ooit een nieuwe organisatie komen die de zaken wel op de rit heeft koop dan de Priora die je graag wilt hebben. Nogmaals ik gun je de auto van harte.
Het zou jammer zijn als je na een half jaar ontevreden en teleurgesteld de auto moet verkopen.
En dat gebeurd op dit moment veel met de Kalinarijders. Kijk maar eens naar het steeds groter wordende aantal jonge Kalina´s die er te koop worden aangeboden.