Guest
Volgens mij heeft deze Samara -zo te zien- wel licht last van roest op de motorkap. Wellicht makkelijk te verhelpen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
gearhead zei:Leuk om te zien dat er iemand een Lada aanschaft. Nieuw nog wel. Feitelijk spreekt niets voor zo'n wagen. Dacia en Hyundai leveren beter spul af voor hetzelfde tarief. Inclusief een complete dealerorganisatie, garantie eninruilwaarde"wederverkoopwaardigheid" na jaren.
En als ik zo het topic doorlees wordt Lada geroemd omdat ie zo basic is maar er wordt wel met gepaste trots vermeld dat die wel airco, electrische ramen en ABS heeft. Beetje in conflict dus.
Maar goed, je bent wel "anders". En dat is imo werkelijk de enige reden om zo'n ding aan te schaffen. Mwoah, sentimenten ook.
Je moet maar durven!
Lada 111 zei:gearhead zei:Leuk om te zien dat er iemand een Lada aanschaft. Nieuw nog wel. Feitelijk spreekt niets voor zo'n wagen. Dacia en Hyundai leveren beter spul af voor hetzelfde tarief. Inclusief een complete dealerorganisatie, garantie eninruilwaarde"wederverkoopwaardigheid" na jaren.
En als ik zo het topic doorlees wordt Lada geroemd omdat ie zo basic is maar er wordt wel met gepaste trots vermeld dat die wel airco, electrische ramen en ABS heeft. Beetje in conflict dus.
Maar goed, je bent wel "anders". En dat is imo werkelijk de enige reden om zo'n ding aan te schaffen. Mwoah, sentimenten ook.
Je moet maar durven!
Lada heeft nog steeds te kampen met een slecht imago.
Iedereen die de moeite heeft genomen eens met een Kalina te gaan rijden merkt gelijk al dat het geen slechte auto is. De Kalinarijders die ik af en toe spreek zijn stuk voor stuk erg tevreden over de auto, vooral als het gaat om de betrouwbaarheid.
Ik sprak van de week een dealer die al 5 Kalina's heeft verkocht, hij verbaasde zich erover dat hij geen telefoontjes krijgt over problemen en dat hij de auto's alleen maar voor onderhoud in de werkplaats krijgt. "Het is opmerkelijk hoe goed en betrouwbaar de Kalina is, Lada is op de goede weg." zei hij.
Ik vind de stelling dat Dacia en Hyundai betere auto's maken dan oook een beetje ongegrond.
SZBM2R zei:Het staat vast dat Lada een enorme inhaalslag te gaan heeft om op niveau van concurrentie te komen (en dat geldt ook voor Dacia (..).
SZBM2R zei:Ik denk dat hier een hoop merken-liefde het zicht op de werkelijkheid vertroebeld. Een Kalina is wellicht niet zo slecht als vele andere modellen voorheen, maar om nu te beweren (met droge ogen) dat een Kalina (en andere Lada modellen) zich kwalitatief kan meten met modellen van andere fabrikanten is gedurfd. Wellicht is de Kalina alleen maar kwalitatief beter omdat het een erfenis is van de samenwerking met een westerse producent (Corsa model is 'geleend' van GM). Het staat vast dat Lada een enorme inhaalslag te gaan heeft om op niveau van concurrentie te komen (en dat geldt ook voor Dacia maar zeker voor Hyundai/Kia aangezien die twee juist nu kwalitatief boven de mainstream beginnen uit te komen).
Met de huidige push vanuit het Kremlin (juist de opruim-premie van oude Lada's verlengd tot eind 2011 - iets dat voornamelijk ten goede komt aan AvtoVaz) is het wellicht mogelijk om Lada een sprong voorwaarts te laten maken v.w.b. kwaliteit, mits ze op korte termijn maar voldoende hulp krijgen (van Renault). Om op gelijk niveau te kunnen opereren is nog wel een tijdje nodig...
Lada 111 zei:Laat ik eens een voorbeeld geven.
Onze buren rijden sinds een jaar een Sandero, tot volle tevredenheid dat moet gezegd. De auto wordt alleen in de weekeinden gebruikt en staat dus veel op een parkeerplaats in een rustige wijk. En als de auto al gebruikt wordt wordt er voorzichtig mee gereden.
De auto zit inmiddels vol met kleine deukjes, we (de buurman en ik) zijn eens gaan tellen en kwamen op meer dan 40(!)
Onze 111 staat in dezelfde wijk op dezelfde parkeerplaats en is in 5 jaar intensiever gebruikt.
Als ik het aantal deukjes in onze 111 ga tellen kom ik vast niet veel verder dan 20.
De lage prijs van de Dacia moet ergens vandaan komen, in dit geval komt het door het dunne blik wat er gebruikt wordt.
Ook dat valt bij mij onder de noemer kwaliteit. Kwaliteit zit ook in de gebruikte materialen en heeft niet alleen te maken met betrouwbaarheid en inruilwaarde.
Davidoff zei:Lada 111 zei:Laat ik eens een voorbeeld geven.
Onze buren rijden sinds een jaar een Sandero, tot volle tevredenheid dat moet gezegd. De auto wordt alleen in de weekeinden gebruikt en staat dus veel op een parkeerplaats in een rustige wijk. En als de auto al gebruikt wordt wordt er voorzichtig mee gereden.
De auto zit inmiddels vol met kleine deukjes, we (de buurman en ik) zijn eens gaan tellen en kwamen op meer dan 40(!)
Onze 111 staat in dezelfde wijk op dezelfde parkeerplaats en is in 5 jaar intensiever gebruikt.
Als ik het aantal deukjes in onze 111 ga tellen kom ik vast niet veel verder dan 20.
De lage prijs van de Dacia moet ergens vandaan komen, in dit geval komt het door het dunne blik wat er gebruikt wordt.
Ook dat valt bij mij onder de noemer kwaliteit. Kwaliteit zit ook in de gebruikte materialen en heeft niet alleen te maken met betrouwbaarheid en inruilwaarde.
Ik vind die conclusie te makkelijk getrokken.
Klopt,maar weet je ook waar jouw deukjes,en de deukjes van de buurman vandaan komen?Lada 111 zei:Davidoff zei:Lada 111 zei:Laat ik eens een voorbeeld geven.
Ik vind die conclusie te makkelijk getrokken.
Net zo makkelijk is het om aan te nemen dat Lada nog steeds staat voor slechte kwaliteit.
I rest my case.
M@@rt€n...?! zei:Klopt,maar weet je ook waar jouw deukjes,en de deukjes van de buurman vandaan komen?
Lada 111 zei:M@@rt€n...?! zei:Klopt,maar weet je ook waar jouw deukjes,en de deukjes van de buurman vandaan komen?
Nee, en dat is het vervelende.
Lada 111 zei:Het blijft vreemd dat de Dacia de deuken wel heeft en de Lada ze niet, we doen zelfs boodschappen bij dezelfde winkel en staan dus ook daar op dezelfde parkeerplaats.![]()
Davidoff zei:Lada 111 zei:M@@rt€n...?! zei:Klopt,maar weet je ook waar jouw deukjes,en de deukjes van de buurman vandaan komen?
Nee, en dat is het vervelende.
I rest my case.. Je conclusie is dus te makkelijk getrokken als je niet weet hoe de deuken ontstaan zijn.
Lada 111 zei:Het blijft vreemd dat de Dacia de deuken wel heeft en de Lada ze niet, we doen zelfs boodschappen bij dezelfde winkel en staan dus ook daar op dezelfde parkeerplaats.![]()
Tsja, ik weet niet hoeveel inwoners je/jullie woonplaats heeft, maar er zullen ongetwijfeld op de verschillende tijdstippen weleens andere mensen parkeren die wellicht iets minder voorzichtig met hun portier openen zullen zijn. Of doen jullie iedere week op exact hetzelfde tijdstip op exact dezelfde plek boodschappen, met exact dezelfde andere mensen?
Davidoff zei:SZBM2R zei:Het staat vast dat Lada een enorme inhaalslag te gaan heeft om op niveau van concurrentie te komen (en dat geldt ook voor Dacia (..).
Dacia is juist met een specifiek doel in de markt gezet. Ik denk niet dat Dacia kwalitatief veel beter gaat worden dan dat ze nu zijn. Hoogwaardiger betekent over het algemeen duurder.
207 Feline zei:Op die zilvergrijze zitten zelfs parkeersensoren! Moetnietveel gekker worden met navigatie, nieuwe motoren en vierwielaandrijving.
Wanneer komt Lada Holland nou eindelijk met een model op de proppen dat bij introductie nog niet achterhaald is. De eerste foto's van de Priora zijn volgens mij ook al weer 3 jaar oud. En dan is de Priora nog niet eens een volledig nieuw model maar eigenlijk een grondige face-lift. Kun je nagaan hoe lang het gaat duren als er een volledig nieuw model op de kalender staat.
Klinkt hard maar ik ben voor het (al eens eerder voorgestelde scenario): stop met Lada in Nederland. Kom terug met een nieuwe importeur over een jaar of 3 en zorg dat er dan naast een goed up to date modellenpallet er ook een goede garantieregeling is. Bijvoorbeeld 4 jaar met een maxium van 100.000 kilometer. <- Komt goed! De prijzen moeten dan liggen op het huidige of iets hoger niveau zodat Lada zich weer kan terugvechten op de Nederlandse markt. <- Als je nou BPM niet had...
Renault heeft eerst ook flink reclame moeten maken voor Dacia. Nu hoeft dat nauwelijks meer en heeft het merk met de Sandero de MCV en de Duster een modellengamma staan datzichzelfverkoopt. Dacia heeft nu eengevestigde naamimago van een kartonnen doos, Lada moet over twee of drie jaar wel rekening houden met eenaantal goedkope Chinese auto's.Dacia! Chinesen zullen er voorlopig niet zijn.
207 Feline zei:@Excelletor: dat is jouw visie op het verhaal! Zo veel mensen, zo veel meningen.
Overigens is Lada vandaag dubbel in het nieuws: Pinanfarina wil de Chevrolet Niva gaan produceren na een technische en uiterlijks update. Toch weer wat leven in de te stille Lada brouwerij!
207 Feline zei:Klinkt hard maar ik ben voor het (al eens eerder voorgestelde scenario): stop met Lada in Nederland. Kom terug met een nieuwe importeur over een jaar of 3 en zorg dat er dan naast een goed up to date modellenpallet er ook een goede garantieregeling is. Bijvoorbeeld 4 jaar met een maxium van 100.000 kilometer. De prijzen moeten dan liggen op het huidige of iets hoger niveau zodat Lada zich weer kan terugvechten op de Nederlandse markt.
Renault heeft eerst ook flink reclame moeten maken voor Dacia. Nu hoeft dat nauwelijks meer en heeft het merk met de Sandero de MCV en de Duster een modellengamma staan dat zichzelf verkoopt. Dacia heeft nu een gevestigde naam, Lada moet over twee of drie jaar wel rekening houden met een aantal goedkope Chinese auto's.
Lada 111 zei:OT.
Die Kalina sport vind ik nog steeds de mooiste.
Door de andere voorbumper straalt wat meer agressie vanaf, terwijl de normale Kalina wat vriendelijks uitstraalt.
Ik zou hem graag in geel of paars willen hebben, die laatse kleur past mooi bij mijn logo.![]()
Lada 111 zei:De situatie in Duitsland wordt er ook niet beter op.
Ik hoor geruchten dat de leverbaarheid van Lada's in Europa een probleem gaat worden vanwege de grote vraag in Rusland. Door de sloopregeling daar worden er meer auto's verkocht dan er geproduceert worden.
Klusje voor exelletor om uit te zoeken of dat waar is?![]()
Als die geruchten waar zijn dan wordt de levering aan Nederland ook een probleem.
Lada Holland kon mij melden dat er de komende week Kalina's 1117, 1119 en Priora's 2172 binnenkomen. De 2171 is alleen op speciale bestelling leverbaar. (Wat is het verschil tussen een bestelling en een speciale bestelling vraag ik me dan af.)
Lada 111 zei:De situatie in Duitsland wordt er ook niet beter op.
PolskiFiat zei:Mss overbelast geweest [al die nederlanders die info over de priora zoeken en dit niet op de nl-se website kunnen vinden], website [www.lada.de] is vandaag gewoon beschikbaar.
exelletor zei:PolskiFiat zei:Mss overbelast geweest [al die nederlanders die info over de priora zoeken en dit niet op de nl-se website kunnen vinden], website [www.lada.de] is vandaag gewoon beschikbaar.
Ik had het over Panoramaansicht.Die doet het nog steeds niet, maar ik heb het gevonden:
https://www.360.logo-tec.de/
Kun je mooi zien hoe LADA's van binnen uitzien.![]()
PolskiFiat zei:Oké wist ik niet, maar er staat wel geschreven: Diese Seite von LOGO-TEC, Laas Tietje befindet sich gerade im Aufbau...
Peter Argenta. zei:Deze week wordt er nog contact opgenomen met 2 van de meest fanatieke overgebleven Ladadealers , als dat ook op een dood spoor uitloopt houdt het wat mij betreft op .
Lada 111 zei:En.. wat was de reaktie van de dealers die je hebt gesproken?
Ik heb de afgelopen week veel gemaild met Lada Holland, telkens had ik binnen een half uur een reaktie op mijn emails.
Veel wijzer ben ik er niet van geworden. Helaas, maar ik had niet anders verwacht.
Opvallend is wel dat de man er selectief lijkt te zijn in het beantwoorden van mail.
Wellicht is het omdat we elkaar persoonlijk kennen dat hij erg openhartig is.
Peter Argenta. zei:Ik heb 30.09 als deadline gezet voor mezelf : géén antwoord = wéér geen Lada !
Alternatief is inmiddels uitgezocht : geen gelul en na 5 tot 8 weken gewoon rijden !
Bentley Arnage zei:Peter Argenta. zei:Ik heb 30.09 als deadline gezet voor mezelf : géén antwoord = wéér geen Lada !
Alternatief is inmiddels uitgezocht : geen gelul en na 5 tot 8 weken gewoon rijden !
Krappe deadline, ik denk niet dat we binnen 2 dagen nog spectaculaire acties van LADA Holland mogen verwachten.
Jammer, maar wel begrijpelijk dat het dan weer geen LADA wordt.
Wat heb je als alternatief op het oog.
Ibiza ST of Bipper, of zo?
Bentley Arnage zei:Krappe deadline, ik denk niet dat we binnen 2 dagen nog spectaculaire acties van LADA Holland mogen verwachten.
Jammer, maar wel begrijpelijk dat het dan weer geen LADA wordt.
Peter Argenta. zei:óf ik hou mijn Seat gewoon nog lekker totdat er een goede importeur komt ..
207 Feline zei:Natuurlijk is dit interessant. Blijf vooral posten. Moet zeggen dat de detailfoto's van de Kalina Sport laten zien dat de auto netjes in elkaar is gezet. Alle schakelaars van de portierruiten bijvoorbeeld strak in het gelid! Nu nog een goede importeur!........
SZBM2R zei:207 Feline zei:Natuurlijk is dit interessant. Blijf vooral posten. Moet zeggen dat de detailfoto's van de Kalina Sport laten zien dat de auto netjes in elkaar is gezet. Alle schakelaars van de portierruiten bijvoorbeeld strak in het gelid! Nu nog een goede importeur!........
Maar er hangt al wel een draadje van de bekleding los bij.....
Peter Argenta. zei:Tsja , dan maar terug naar mijn vorige merk Hyundai waar ik de i 30CW ook gereden heb . Mijn bezwaar tegen dit model was de herrie die hij maakt op de grote weg omdat de 1,4 zoveel toeren moet maken om 'm op gang te houden .