forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt al uitsluiten dat het aan de inviduele gebruiker zou liggen door het feit dat velen er last van hebben, in verschillende delen van het land. Daarbij, ls je iets weet van pc's, zou je ook eens een tracert kunnen overwegen op het moment dat het weer 503's regent. Dan zie je vanzelf waar het fout gaat: de server van autoweek reageert niet op tijd.

Ik vind het opvallend dat mensen steeds hun teksten kwijt raken. Als ik zo'n Sanoma-melding krijg dan refresh ik, en dan krijg ik een melding dat mijn bericht stiekem toch geplaatst is en dat ik geen duplicaten mag posten.

Deels snap ik De Bruin overigens wel. Het forum is gratis en daarvan moet je ook niet teveel verwachten. Natuurlijk mag je verwachten dat het gewoon werkt, maar je kunt niet altijd voor (nog niet eens) een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Rob076 zei:
Ik vind het opvallend dat mensen steeds hun teksten kwijt raken. Als ik zo'n Sanoma-melding krijg dan refresh ik, en dan krijg ik een melding dat mijn bericht stiekem toch geplaatst is en dat ik geen duplicaten mag posten.

F5 had ik ook moeten doen.. Ik dacht hetzelfde te bereiken door de url opnieuw in te tikken..

ach, voor die ene keer ga ik mij niet aanleren om telkens selecteren - knippen - plakken via het kladblok te doen. lekker omslachtig. :(

Durashift zei:
Rob076 zei:

F5 had ik ook moeten doen.. Ik dacht hetzelfde te bereiken door de url opnieuw in te tikken..

ach, voor die ene keer ga ik mij niet aanleren om telkens selecteren - knippen - plakken via het kladblok te doen. lekker omslachtig. :(

Zal ik dan een geheimpje verklappen. Je hoeft de tekst niet in het kladblok te plakken, kopieren alleen is voldoende. Bij een 503 kan je gewoon vanuit het geheugen plakken.

Tenzij je computer met allerlei illegale software en malware niet is opgewassen tegen het internet... ;)

Of je gebruikt bij de 503 gewoon de "back"-functie,
en je staat weer op je tekstingavescherm...

Die opmerkingen van De Bruin:
een 503 error heeft totaal niets te maken met je eigen pc. Net zoals alle andere errors die je in je browser krijgt zoals 404 en dergelijke.

Dit is een terugkoppeling van de server bij een fout.
Die terugkoppelingen werken vanuit de server zelf en de codering daarvoor is een van de eerste bestanden die word gelezen bij het openen van een website.
Het feit dat een 503 error van de server af komt, betekend juist dat je computer wel normaal functioneert. maar de forumserver niet.

btw
Laatste tijd trouwens steeds vaker traag laden. 503 nog niet gehad, maar de traagheid is ook niet prettig.

Berichten die je typt onthouden: ctrl-A, ctrl-C
Dan word het opgeslagen
Terugzetten kan met ctrl-V

Nou, ik zit me anders suf te posten in dat draadje Oeps een week zonder Audi, maar foutmeldingen heb ik niet hoor. :LOL: M'n mening wordt zeker op prijs gesteld door de AW redactie. :)

En we zijn weer vertrokken...
Ellendig lang wachten om iets te posten,
en "website niet bereikbaar" :(

Stefan-V6 zei:
Ik heb nooit 503's, misschien komen ze alleen voor bij oudgedienden? :)

Zo zien ze eruit...

sanomastoring.jpg

Hamer zei:
Een paar berichten uit 1970 hebben de grote schoonmaak overleefd...

:T

Dat is knap nog voordat internet was uitgevonden in Nederland, sterker nog zelfs voor autoweek werd uitgevonden bestond het autoweekforum al (y)

Visionairen waren dat in de pionierstijd (y)

Hamer zei:

Mogelijkerwijze is dat gewoon de oorzaak van de traagheid van dit forum. De snelheid stamt nog uit de jaren 70.

33,45 of 78 toeren ;)

Pobresh zei:
Hamer zei:

Mogelijkerwijze is dat gewoon de oorzaak van de traagheid van dit forum. De snelheid stamt nog uit de jaren 70.

33,45 of 78 toeren ;)

In 1970 bestond de processor nog niet :D Hij is pas uitgevonden in 1971 :)
De 4004 is een 4-bits-processor. Hij kan maar met 4 bits tegelijk bewerkingen doen. Bewerkingen met getallen van 16 (24) of groter moet hij in meerdere stappen doen.

De 4004 heeft een 16-pins connector. Ter vergelijking: de Intel Core i7 uit 2008 heeft er 1366.

De 4004 heeft 2300 transistors. Zoveel waren er in die tijd nog nooit op één chip geplaatst. De 4004 heeft een instructieset van 46 (later 50) instructies, 41 van 8 bits en 5 van 16 bits, en hij heeft een maximale kloksnelheid van 740 kHz. De 4004 heeft een voedingsspanning van maar liefst 15 volt nodig. Dat is bijna 15 keer zo veel als zuinige processoren nu. Dat komt doordat de schakelingen en de leidingen op die chip toen nog veel groter waren dan nu. Hoe groter, hoe meer weerstand, hoe meer warmteontwikkeling en des te meer spanning er nodig is om de halfgeleiderschakelingen te laten werken.

Per klokcyclus kan de processor de situatie in de processor wijzigen. Het is niet zo dat er in één cyclus één instructie kan uitgevoerd worden; bijna alle instructies hebben meerdere cycli nodig.

Voor een 8-bitsinstructie gaat dat als volgt:

3 cycli om het adres van de volgende instructie in te laden
2 om de processor klaar te maken voor de instructie
3 cycli voor het uitvoeren van de instructie

Dus al 8 cycli voor één opdracht. En voor een 16-bits-instructie het dubbele, dus 16 cycli.

Hiermee kan de 4004 dus 46 250 instructies van 8 bits uitvoeren per seconde. Om twee getallen bij elkaar op te tellen heeft de 4004 zes instructies nodig. Om 46250/6=7708 getallen tussen 0 en 255 (28) bij elkaar op te tellen heeft hij dus één seconde nodig. [size=x-large]De 4004 werd in die tijd als supersnel gezien.[/size] en dat was nog niet het echte begin van automatisering. Die begon pas later met deze klassieker.

De Intel 8086-processor was zowel de eerste 16-bit processor als de eerste x86-processor en werd uitgebracht in 1978 door Intel.

Intel bracht korte tijd later een versie van de 8086 uit, de 8088, die intern in 16-bit werkte, maar aan de buitenkant een 8 bits bus had. Deze processor werd door IBM verkozen voor de eerste IBM PC.

De 8086 is uitgebracht in kloksnelheden van 4,77 (de snelheid in de eerste PC) tot 10 MHz. Veel PC-klonen hadden een optie om de processor tussen de oorspronkelijke 4,77 MHz en 8 MHz te kunnen schakelen. Instructies werden in 4 tot ongeveer 200 klokpulsen uitgevoerd.

De 8086 had geen FPU, maar Intel leverde wel een externe FPU, de 8087. In veel computers was een voetje aanwezig om een 8087 bij te plaatsen.
800px-I8086.jpg

De eerste computer in Nederland met deze processor verscheen pas eind 1981. Dat was natuurlijk IBM,
Op 12 augustus 1981 presenteerde IBM hun personal computer; de 5150 IBM Personal Computer op basis van de 8088 CPU, een 16-bits-microprocessor (extern 8-bit) van Intel en een Industry Standard Architecture (ISA) bus. De eenvoudigste uitvoering bestond destijds uit een toetsenbord en systeemkast, voorzien van 40K Rom en 16K Ram. Diskdrives had de machine niet; programma's moesten worden opgeslagen op een cassetterecorder. Met een 5¼-inch, 160K floppydrive en 64K Ram. Er moest maar liefst $1565 (destijds 4445 gulden of 80000 BEF) voor worden betaald. De eerste reacties waren overweldigend; tegen het einde van 1982 werd op werkdagen wereldwijd al een computer per seconde verkocht.

En de eerste computer die echt in de huiskamer verscheen was natuurlijk de commodore 64, vanaf 1982 op de markt.
De Commodore 64 kwam in 1982 op de markt. De behuizing bestond uit een dik toetsenbord, waarbij het computergedeelte zich onder de toetsen bevond. De Commodore 64 werd aangesloten op een televisietoestel dat als monitor voor beeld en geluid diende.

De Commodore 64, die bij de ontwikkeling VIC-40 werd gedoopt maar nooit onder die naam op de markt kwam, was door Commodore ontwikkeld als opvolger van de VIC-20. Het nummer 64 heeft betrekking op het werkgeheugen, dat 64 kB groot was. Daar de adresruimte van de processor ook 64 kB groot was, kon het gehele RAM-geheugen slechts onder bijzondere omstandigheden worden benut. Een deel van de adresruimte werd gebruikt voor ROM routines zoals de Basic interpreter. Onder BASIC was er slechts 37 kB (38911 bytes) vrij voor de gebruiker. De eerste melding, die na het aanschakelen op het scherm verscheen was:

C64_startup_animiert.gif

Soloman zei:
@Vectrafan: ik programmeer nog steeds op de 64. Een verademing!

Leuk toch en in Nederland was de Commodore 64 toch de eerste echte computer die massaal in de huizen verscheen. Met het radioprogramma waar je dan dat heerlijke zaaggeluid kon opnemen voor een nieuw programma voor je 64. :D:D

Sanoma.nl zei:
Digitaal in een internationale eenheid
Sanoma zal met ingang van 1 januari 2014 haar puur digitale activiteiten in de verschillende landen onderbrengen in een aparte internationale unit. Door deze krachtenbundeling verwacht Sanoma internationale schaalvoordelen te behalen, innovatie te bevorderen, digitale vaardigheden sneller en efficiënter te ontwikkelen en kennis op het vlak van data-analyse uit te breiden.
Verder zal de aansturing van verschillende ondersteunende afdelingen binnen de gehele Sanoma Group verder gecentraliseerd worden om zo efficiency te bewerkstelligen en kosten te besparen. Het past bovendien in het kwaliteitsdenken om met behulp van sterke centers of expertise verschillende landen te ondersteunen.

Al krijgen we er ongetwijfeld onze kwijtgescholden posttotalen niet mee terug,
wie weet hebben we dan eindelijk zicht op een goed werkend forum!!!

British Racing Green zei:
Sanoma.nl zei:
Digitaal in een internationale eenheid
Sanoma zal met ingang van 1 januari 2014 haar puur digitale activiteiten in de verschillende landen onderbrengen in een aparte internationale unit. Door deze krachtenbundeling verwacht Sanoma internationale schaalvoordelen te behalen, innovatie te bevorderen, digitale vaardigheden sneller en efficiënter te ontwikkelen en kennis op het vlak van data-analyse uit te breiden.
Verder zal de aansturing van verschillende ondersteunende afdelingen binnen de gehele Sanoma Group verder gecentraliseerd worden om zo efficiency te bewerkstelligen en kosten te besparen. Het past bovendien in het kwaliteitsdenken om met behulp van sterke centers of expertise verschillende landen te ondersteunen.

Al krijgen we er ongetwijfeld onze kwijtgescholden posttotalen niet mee terug,
wie weet hebben we dan eindelijk zicht op een goed werkend forum!!!

Dat hele bericht van Sanoma had veel korter gekund:
"We gaan bezuinigen op ICT. Dit hopen we te bereiken door één centrale unit hiervoor verantwoordelijk te maken."
Klaar. Je hoeft niet te verwachten dat bovenstaande actie van Sanoma zal leiden tot een fatsoenlijk, goed werkend forum.

De 503 meldingen zijn bij mij ook frequent terug. dacht trouwens dat dit gemonitord zou worden?

Net ook weer één, inderdaad.

Of een centrale 'center of expertise' de uitkomst moet bieden?
Technisch misschien wel.. alleen worden de prioriteiten en budgeten door managers bepaald...

Dan is het toch vaak de (landen)manager 'met de langste penis' die het meest voor elkaar krijgt..

Hoe belangrijk is Nederland voor de Europese Sanoma groep? Dat is de vraag bij dergelijke initiatieven

Afgezien van de inmiddels meer dan bekende 503tjes, heb ik de laatste tijd dat de posts door elkaar staan en/of half weergegeven worden. Beetje F5'en lost dat wel weer op maar toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan