forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een hoop gezeur om niks, alsof je alle oude topics van 12 jaar geleden nog eens naleest. Het is een forum en fora leven normaal gesproken bij de waan van de dag....

Je snapt het punt niet van Peha :eek: Jaren inspanning, om als opper spam slet te boek te staan worden nu teniet gedaan :cry:

Beste forummers,

We denken het lek sinds vorige week boven water te hebben, waardoor de 503's niet of nauwelijks meer voorkomen. De techniek is druk in de weer geweest om de performance te verbeteren. We blijven het de komende tijd verder monitoren. Excuses voor alle perikelen.

Jan Renting
portal manager AutoWeek.nl

Jan Renting zei:
Beste forummers,

We denken het lek sinds vorige week boven water te hebben, waardoor de 503's niet of nauwelijks meer voorkomen. De techniek is druk in de weer geweest om de performance te verbeteren. We blijven het de komende tijd verder monitoren. Excuses voor alle perikelen.

Jan Renting
portal manager AutoWeek.nl
Hartstikke top(y)
Dan gelijk maar een vraagje: oude topics worden nu automatisch weggegooid? Is er een mogelijkheid om een archief forum te maken waarin alle oude topics zitten? Bij voorbaat dank voor de antwoorden. :p

Gisteren nog 5 X een 503 error achter elkaar.
En zoeken op auteur geeft ook standaard een 503 error...

Forum van Fiets.nl zei:
Berichtdoor freerider » 24 jun 2013 10:38

Goed, ik ben weer iets wijzer geworden.
Zoeken is weer aangezet en dat blijft ook zo. We hebben ze ietwat onvriendelijk uitgelegd dat het wegjagen van onze gebruikers niet helemaal de juiste oplossing is om performance problemen met een server te verhelpen.

Een nieuwe server schijnt ondertussen klaar te staan en de Fietssite wordt daar deze week naartoe verhuisd. Dan staan we eindelijk alleen (dus zonder andere magazine-sites) op een server en dat zou moeten schelen in het aantal keer dat jullie dat vreselijke onderhoudsscherm te zien krijgen. Ik hoop dat die verhuizing een beetje soepel verloopt.....wordt weer vervolgd....excuus duizendentwee!

Hebben wij ook een eigen server gekregen? Heeft op Fiets.nl niet geholpen, daar is het nu een drama..

voetveeg zei:
ja zoeken op auteur werkt al heel erg lang niet fatsoenlijk :(

Dat ligt eraan. Als je de zoekfunctie in de grijze balk gebruikt is er in ieder geval bij mij niks aan de hand. De zoekfunctie naast de topictitel in de witte balk geeft inderdaad problemen.

Jan Renting zei:
We denken het lek sinds vorige week boven water te hebben, waardoor de 503's niet of nauwelijks meer voorkomen.
Ik denk van niet.

zonder Matra zei:
Wat een hoop gezeur om niks, alsof je alle oude topics van 12 jaar geleden nog eens naleest.
Niet meer op AW nee. waybackmachine heeft nog wel enkele van mijn pareltjes weten te redden.

Overigens kreeg ik vorige keer dat men aan het opschonen geweest is een ban omdat ik kritiek had. Is dat beleid een beetje afgezwakt?

Denk het wel. Anders blijven er weinig forummers over (hetgeen misschien wel een oplossing is voor het 503-probleem).

PeHa zei:
3 dagen niet online en 75 posts kwijt...

Man, zeur niet. Jij bent sinds 31 juli per dat zeventien posts per dag kwijtgeraakt. Er zijn er ook die er honderd zeventien per dag verloren!

Geelhoed zei:
Jan Renting zei:
We denken het lek sinds vorige week boven water te hebben, waardoor de 503's niet of nauwelijks meer voorkomen.
Ik denk van niet.

zonder Matra zei:
Wat een hoop gezeur om niks, alsof je alle oude topics van 12 jaar geleden nog eens naleest.
Niet meer op AW nee. waybackmachine heeft nog wel enkele van mijn pareltjes weten te redden.

Overigens kreeg ik vorige keer dat men aan het opschonen geweest is een ban omdat ik kritiek had. Is dat beleid een beetje afgezwakt?

Oh? Er waren er veel meer die (behoorlijk ongezouten) kritiek leverden hier.

Ik vind het forum nu prima werken. Goed bezig, Jan! (y)

(ter compensatie)

Geelhoed zei:
PeHa zei:

Man, zeur niet. Jij bent sinds 31 juli per dat zeventien posts per dag kwijtgeraakt. Er zijn er ook die er honderd zeventien per dag verloren!

Dan heb jij per dag 100 méér onzinposts neergezet dan ikzelf :p

Rob076 zei:

(ter compensatie)

Met een verlies van 3/4 van mijn posts is het dan ook maar een kwart forum meer.
Zou al heel raar moeten lopen als ze zelfs zo'n miniforum al niet meer konden bestieren :(

Zoals de Romeinen zeiden: "Als je steeds achterom kijkt dan zie je niet wat er voor je gebeurt, en struikel je over de stenen die op je pad liggen.".

PeHa zei:
Rob076 zei:

(ter compensatie)

Met een verlies van 3/4 van mijn posts is het dan ook maar een kwart forum meer.
Zou al heel raar moeten lopen als ze zelfs zo'n miniforum al niet meer konden bestieren :(
Ik begrijp Uw verdriet. Het zou niet mogen maggen :rolleyes:

Rob076 zei:
Zoals de Romeinen zeiden: "Als je steeds achterom kijkt dan zie je niet wat er voor je gebeurt, en struikel je over de stenen die op je pad liggen.".

Dan moeten ze de stenen beter neerleggen, dan kan je ook niet struikelen.

PeHa zei:
Inderdaad,
heel keurig opgelost :(

Het forum / probleem lost zich op deze manier vanzelf op... :T

Rob076 zei:

Op Linkedin las ik de volgende wijze spreuk: De ark van Noach was gebouwd door amateurs, de Titanic door deskundigen...

P504Coupé zei:
Op Linkedin las ik de volgende wijze spreuk: De ark van Noach was gebouwd door amateurs, de Titanic door deskundigen...

En nu is de vraag, door wie is ons forum gebouwd, :p
ark_van_noach.jpg

PeHa zei:
En een forum is een bundeling van berichten... :rolleyes:

En nu en dan verlies je wel eens een takje uit je bundeling :(

Of in jouw geval een hele boom met takjes :cry:

13.111
Morgenvroeg maar eens editten naar het dan nog aantal resterende posts...

PeHa zei:
13.111
Morgenvroeg maar eens editten naar het dan nog aantal resterende posts...
Peter al weer terug naar 13.111? Dan heb je vandaag goed door gespamt. Die stand had je gister of was het nou eergisteravond ook al, toen ik op dat moment keek. :) Vond het zo makkelijk om te onthouden :cool:

Ik 76.
Nieuwe download staat in het statistieken topic. Maar daar ben ik wel een beetje klaar mee op deze manier.
Wat is het beleid? Wanneer wordt een post gewist?

Geelhoed zei:
Ik 76.
Nieuwe download staat in het statistieken topic. Maar daar ben ik wel een beetje klaar mee op deze manier.
Ja dat zou ik dus ook graag weten :p En kunnen we een apart archief forum krijgen :confused:

Bij mij is ook al een aardig gat geslagen van zo'n 5000 verdwenen posts, kom ik eindelijk weer op een redelijk gezond aantal van net boven de 10.000.

Geelhoed zei:
Ik 76.

Lijkt me ook,
nu zijn het manifest verkeerde, dus bijgevolg volstrekt zinloze statistieken (n)

Beleid?
Heeft men dat dan?
Ik heb het idee dat ze gewoon een archief van dag op dag 5 jaar aanhouden, en op 22 augustus 2013 dan maar 22 augustus 2008 wissen.

Wat mij opvalt bij het openen (dus: bekijken) van een topic: linksonderin het scherm zie ik dat er wel een stuk op 10 URL's worden geladen. Waarschijnlijk allemaal ivm advertenties. Maar ik zie wel héél veel URL's voorbijkomen!

Nuance... "meer dan" klinkt positiever dan "minder dan"... :LOL:

Ik heb nog geen oplossing gezien...
Site is sneller, heb idd al een paar dagen geen 503 errors meer gehad.
Maar het verwijderen van posts is en blijft dweilen met de kraan wagenwijd open. En het domste wat je kunt doen als forum met een hoofdzakelijk informatief en probleemoplossend karakter. Snijden in eigen vingers noem je dat.

Hopelijk word dit wanbeleid eens opgelost. En vervolgens dat er een echte oplossing komt voor de 503 problemen.
Als je als bedrijf groeit, ga je toch ook niet door ruimtegebrek de langst werkende medewerkers ontslaan? Dan breid je uit. Want je gaat anders ten onder aan je eigen wanbeleid (je haalt de kennis/ervaring weg)

Het is ook zeer jammer dat er overduidelijk geen enkele waarde word gehecht aan de tevredenheid van de forumgebruikers.
Daarbij mis ik ook enige vorm van interactie.
Berichten van betrokken personen lijken op persberichten en er word geen inhoudelijke reactie gegeven. Wat het idee geeft dat er zowel niets met de klachten word gedaan als dat er niet eens word gelezen wat forumleden te zeggen hebben op deze manier van werken.

Ik hoop echter dat er spoedig wel een fatsoenlijke reactie komt, met een reactie op wat door leden gezegd word.
Niet een kale, nietszeggende mededeling die veel beloofd, maar uiteindelijk niets waar blijkt te zijn.

Hé, eens geen posts kwijt sinds gisteravond.
Ofwel is de kraan gedicht,
ofwel heb ik x tijd terug toevallig eens een dag niets gepost...

Hoedanook,
de Autoweekredactie heeft bereikt wat ze wilden,
met bijvoorbeeld de posters van het Opeltopic zetten we inmiddels meer dan de helft van onze posts (toevallig zelfs de meest autogerelateerde!!!) in een gesloten Facebookgroep ipv op Autoweek,
zonder errors,
en veel gestructureerder,
reacties staan perfect bij de post waarop ze betrekking hebben.
En je wordt ook nog eens verwittigd van elke bijkomende reactie...
Dankuwel Autoweek om ons aan te moedigen om deze stap te zetten (y)

PeHa zei:
Hé, eens geen posts kwijt sinds gisteravond.
Ofwel is de kraan gedicht,
ofwel heb ik x tijd terug toevallig eens een dag niets gepost...

Het laatste denk ik!

PeHa zei:
Hoedanook,
de Autoweekredactie heeft bereikt wat ze wilden,
met bijvoorbeeld de posters van het Opeltopic zetten we inmiddels meer dan de helft van onze posts (toevallig zelfs de meest autogerelateerde!!!) in een gesloten Facebookgroep ipv op Autoweek,
zonder errors,
en veel gestructureerder,
reacties staan perfect bij de post waarop ze betrekking hebben.
En je wordt ook nog eens verwittigd van elke bijkomende reactie...
Dankuwel Autoweek om ons aan te moedigen om deze stap te zetten (y)

Het nadeel is dat je een facebook account moet nemen, dat die account -voorzover mij bekend- niet anoniem is als een AW-account.

Je kunt ook een fake-account aanmaken. Grappig dat je dan nog elke dag vriendschapsverzoeken krijgt :confused:

Zen zei:
Het nadeel is dat je een facebook account moet nemen, dat die account -voorzover mij bekend- niet anoniem is als een AW-account.

1. Je maakt je kenbaar aan wie je zelf wil, je hoeft niemand als vriend te nemen
2. Je geeft enkel de info vrij die je zelf wil, en aan wie je wil.

PeHa zei:
Zen zei:

1. Je maakt je kenbaar aan wie je zelf wil, je hoeft niemand als vriend te nemen
2. Je geeft enkel de info vrij die je zelf wil, en aan wie je wil.

Overal waar je 'like' ziet wordt geregistreerd door facebook, niet bepaald naar mijn wens. Nee, je kan klagen over AW wat je wil, maar qua fatsoensnormen staan ze wat mij betreft ver boven facebook. En dan heb ik die nalatigheid rondom de hack een aantal jaar geleden nog meegenomen ook in deze fantastische visie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan