forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga er inmiddels maar vanuit dat het aan de apparatuur aldaar ligt, en niet het personeel.

Maarja, een computer of server kun je niet ontslaan. :(

Dat hadden ze een tijdje terug al moeten doen.
Inloggen gaat tegenwoordig ronduit slecht, pagina is niet bereikbaar of wel maar dan ben je ingelogd maar niet ingelogd (alle berichten gelezen, posten niet mogelijk). Normaal gesproken wilde een aantal f5's het probleem nog wel eens oplossen maar ook dat werkt niet meer. Samen met de niet al te boeiende topics (hankipanki automodellen/welke nieuwe eerste auto voor €1500,-, aflevering 503/welke superbetrouwbarebij voorkeurgratismaarretesnelleauto/totaal onleesbare exemplaren) en het gezanik van de laatste tijd maakt dat dat er al heel wat 'bekende' posters niet of nauwelijks meer te zien zijn.

Jammer dat het zo gaat. Ik vind het verschrikkelijk. Ik heb er ook geen zin meer in. Afgelopen dagen moest ik inloggen via google, omdat de knoppen op de site niet reageerden. Ook berichten deed ik via google.

Hoe kan het toch dat andere forums hier totaal geen last van hebben? Willen ze ons hier weghebben of zo? Het begint er steeds meer op te lijken.

Komt omdat het een soort doe-het-zelf forumtechniek is. Wordt nergens technisch ondersteund en "dus" niet onderhouden. Soms worden er tientallen duizenden posts weggegooid, omdat de server volloopt?
Vaste forummer, R-W, vind je eigenlijk alleen in een paar specifieke topics.

Euh, wat? Ik heb het niet alleen over de 'mijn auto' topics. En ja, er zullen vast forummers zijn waar ik weer een naamswijziging van gemist heb, ook zo'n zinloze bezigheid trouwens. Forum bloedt dood en da's misschien maar het beste ook.

Hmm heb al 2 weken een andere avatar ingesteld, maar zie nog steeds de oude. :(

Edit: op verschillende computers.

R-W zei:

Euh, wat? Ik heb het niet alleen over de 'mijn auto' topics. En ja, er zullen vast forummers zijn waar ik weer een naamswijziging van gemist heb, ook zo'n zinloze bezigheid trouwens. Forum bloedt dood en da's misschien maar het beste ook.

Ik ook niet. Met specifiek bedoel topics zoals het Opel-topic of een paar topics die er net wat uitspringen.

British Racing Green zei:
Blijkbaar werkt de functionaliteit om een avatar te wijzigen niet, of slechts sporadisch.
Op het forum zelf zie ik steeds die boze man ("beruchte forumbezoeker") als avatar,
als ik doorklik naar mijn profiel staat daar bij mij al sinds eergisteren een groen BRG-logo... maar dit verschijnt maar niet on forum.
Jammer, maar zo blijft helaas mijn boze blik jullie aanstaren :(

2 weken later... nog steeds niks :(

Dan maar voortaan een voetregel toevoegen...

top.jpg

Onderaan artikelen op de Autoweek app staat de optie om het artikel te delen op Hyves. Hyves als social media bestaat al even niet meer. :rolleyes: Als de automobielindustrie zich net zo snel had ontwikkeld als Autoweek op digitaal gebied waar hadden we dan nu gestaan? Nog voor de T-Ford?

AW zei:
Een 'avatar' (uitspraak: afa·tar soms ook wel: affà·tjar) is een kleine afbeelding, meestal tussen de 48x48 en 150x150 pixels groot, dat als gebruikersafbeelding op fora op het Internet of op chatprogramma's als msn gebruikt wordt. Avatars staan meestal naast of onder de nickname van een lid.

Een avatar wordt gewoonlijk gebruikt als verpersoonlijking voor de persoon achter de computer. Het is de verschijning van een speler in de virtuele wereld of fantasiewereld.

De benaming avatar komt waarschijnlijk uit het Hindi. In het Hindi betekent avatar (als awtaar uitgesproken) ongeveer hetzelfde als hierboven vermeld. Maar in de Hindoe filosofie betekent het de incarnatie van god (Bhagwaan) in een beest, of in een menselijk lichaam, wanneer deze afdaalt naar de aarde.

Na het uploaden van een nieuwe avatar ziet u misschien nog steeds de oude avatar op uw pagina's. Door uw pagina eenmaal te verversen (F5) krijgt u de nieuwe waarschijnlijk wel te zien. (Op de rest van de site kan het nog tot 2 uur duren voor de oude avatar overal vervangen is)

Zit hier nu al 2 weken te <F5>-en :cool:

top.jpg

Blijkbaar werkt de functionaliteit om een avatar te wijzigen niet, of slechts sporadisch.
Op het forum zelf zie ik steeds die boze man ("beruchte forumbezoeker") als avatar,
als ik doorklik naar mijn profiel staat daar bij mij al sinds eergisteren een groen BRG-logo... maar dit verschijnt maar niet on forum.

top.jpg

Ik heb zelf ook een moderne voetregel:

Gamma-Scientific-Social-Media-Icons_zps9c41106a.jpg

Twix zei:

top.jpg

Mooi (y)

top.jpg

Je wordt zo langzamerhand echt schijtziek van het niet doorladen en daarnaast werkt ook het vergelijken weer niet zoals het zou moeten.
Als ik een vergelijking laad, een auto verwijder, dan een andere auto toevoeg en vervolgens wil vergelijken krijg ik weer alleen de laatst toegevoegde auto te zien.
Moet ik weer alle auto's toevoegen om te kunnen vergelijken.
Je zou toch verwachten dat een site welke al zo lang bestaat eens goed zou moeten werken.

Twix zei:

top.jpg

Mooi (y)

top.jpg

Vond ik ook. De jouwe is ook mooi. Mooi strak logo.

zootje zei:
Je wordt zo langzamerhand echt schijtziek van het niet doorladen en daarnaast werkt ook het vergelijken weer niet zoals het zou moeten.
Als ik een vergelijking laad, een auto verwijder, dan een andere auto toevoeg en vervolgens wil vergelijken krijg ik weer alleen de laatst toegevoegde auto te zien.
Moet ik weer alle auto's toevoegen om te kunnen vergelijken.
Je zou toch verwachten dat een site welke al zo lang bestaat eens goed zou moeten werken.

Maar dat heeft niets met het forum te maken... :rolleyes:

Al is dat inderdaad ook wel erg "kneuzig". :cry:

Durashift zei:
Heb je nu wel geleerd om niet steeds van avatar te wisselen?

Hebben wij niet gedaan, dat heeft de forumtechniek ons geflikt. Ik had al een behoorlijke tijd mijn voormalige Peugeot 504 Coupé als avatar. Plotseling heeft AW dat door die Renault Grand Espace vervangen. :cry::(o_O

Als ik nu op het rode vlaggetje druk voor grote topics (bijzonders gespot, etc.) kom ik nu op posts uit die geplaatst zijn op 31-01-2014, terwijl ik die allang heb gelezen....

Hoera!!!
Eén maand na aanpassing op de site verschijnt mijn nieuwe avatar!!!
Dankuwel Autoweek (y)

Hoera!!!
Dankuwel Autoweek (y)

Bij mij twee weken. Het het toch nut om Goldmember te zijn. (y)

Recente berichten is al jaren mijn startpagina thuis. o_O

Het begin van het einde is er! De forumknop is in Safari nu helemaal weg!

Hamer zei:
Het begin van het einde is er! De forumknop is in Safari nu helemaal weg!

Scherm verkleinen. Toen kwam die bij mij weer tevoorschijn.

Forumknop stond bij mij in firefox trouwens al een tijdje op links onder home.

Hamer zei:
Hoera!!!
Dankuwel Autoweek (y)

Bij mij twee weken. Het het toch nut om Goldmember te zijn. (y)

Ik was dat tot ze al mijn posts afnamen... :'(
Nu lijk ik wel een newbie.

haarr zei:
vertmaori zei:
Nu werken de uittrekmenu's onder de knoppen niet meer... via een omweg naar het forum...

+1, ik via geschiedenis.

Ja, gelukkig is Chrome redelijk intelligent. Al heb ik als autoliefhebber het nadeel dat als ik 'auto' intik, ik een hele lijst van autowebsites krijg. :( Maar goed, zo kon ik nog wel naar recente berichten. Ik dacht nog dat het aan mij lag, maar er is weer een vreemde bug op AW.

Wat je trouwens voor raars vindt als je op lidmaatschap van Autoweek zoekt:
https://www.shoupz.com/community/threads/free-one-year-subscription-to-autoweek.18892/
Jottem, een jaar lang gratis lidmaatschap...
Maar dit alles geheel ter zijde.

Een van mijn probeersels is blijven hangen. (y) Eens zien of ik de 504 coupe weer naar voren kan halen!

Joël D. zei:
Want Autoweek.nl/forum intikken heeft geen zin? o_O

huh?:confused:

Tja, een favoriet aanmaken naar - https://www.autoweek.nl/forum/addon.php?0,module=recent_messages - had ook kunnen helpen.......

/forum werk inderdaad, maar dat moet je ook net weten. In het begin werkte dat niet, toen was het /forum.php

De submenu's werken niet momenteel. Getest in verschillende browsers.

Sowieso werken de submenu's NOOIT in Windows Phone/Explorer (met Javascript aan).

De site is hierdoor gewoon niet bruikbaar.

Ik ben hier via de forumberichten rechtsonder op de homepagina van AW. Handig is anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan