forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
JW01 (vanaf een Appel) zei:
Heb het idee dat ik ook aan het verliezen ben nu. :confused:

Wil je er over praten? ;)
Neem plaats op de virtuele sofa, en vertel maar, hoeveel posten had je, toen je de laatste keer keek? :)
fingerspitzengefuhl.jpg

Ik heb steeds na het inloggen op het forum, dat ik nog niet kan reageren. Want het 'zwarte doorschijnend beeld' na het inloggen verspringt niet naar de originele website waar ik mijn bericht wil plaatsen. Als ik dan klik met de muis op het zwarte kom ik terug naar een niet ingelogde site. Pas na 3 x 'F5'en wordt mijn login verwerkt en kan ik pas reageren. Overigens werkt de link met 'Facebook' login ook niet in Firefox en via Google Chrome ook niet optimaal.

Meer mensen die dit ook ervaren?

Bij inloggen op een topicpagina was dat altijd al zo. Alleen is bij mij 1x F5'en daarna genoeg. Inloggen op de 'recente reacties'-pagina gaat wel gelijk goed.

Wrangler zei:
Ik heb steeds na het inloggen op het forum, dat ik nog niet kan reageren. Want het 'zwarte doorschijnend beeld' na het inloggen verspringt niet naar de originele website waar ik mijn bericht wil plaatsen. Als ik dan klik met de muis op het zwarte kom ik terug naar een niet ingelogde site. Pas na 3 x 'F5'en wordt mijn login verwerkt en kan ik pas reageren. Overigens werkt de link met 'Facebook' login ook niet in Firefox en via Google Chrome ook niet optimaal.

Meer mensen die dit ook ervaren?

Als je op "regeer met quote" drukt, krijg je wel het invulveld.

Leegloop posts schijnt gestopt,
ben al enkele nachten geen posts meet kwijtgeraakt (en het is weinig waarschijnlijk dat ik x tijd geleden enkele opeenvolgende dagen niks gepost heb om te schrappen).

Anderzijds dit weekend weer enkele 503's gekregen... :(

Hmm. Zou de techniek dan toch niet de definitieve oplossing gevonden hebben??

Heb zelf nog geen 503 ervaring gehad, sinds de 'post delete' acties..

Durashift zei:
Hmm. Zou de techniek dan toch niet de definitieve oplossing gevonden hebben??

Tuurlijk niet. Ze dweilen met de kraan wagenwijd open en lossen niets op.

En het kan wel degelijk dat er een tijdje geen posts verdwijnen van je account: website zal vast en zeker in het verleden er ook wel eens vaker hebben uit gelegen en je gaat ook wel eens een weekje op vakantie.

Dat is alleen voor Belgische forummers. Hier geen problemen! ;)

Barri zei:
Wat mij opvalt bij het openen (dus: bekijken) van een topic: linksonderin het scherm zie ik dat er wel een stuk op 10 URL's worden geladen. Waarschijnlijk allemaal ivm advertenties. Maar ik zie wel héél veel URL's voorbijkomen!
Niemand anders dit opgevallen? Overigens lijkt de site van nu.nl hetzelfde in elkaar te zitten... En die is ook traag :)

Nu Jan Renting naar https://www.bandenspotter.nl/ is, zal het misschien verbeteren...

Zag het ook op Linkedin, en hier zegt hij er niets over he? Maar ja, het Directoraat Communicatie van het Politburo van de Opperste Sovweek is nooit echt spraakzaam geweest...

Op zich wel opvallend, de lijst actieve topics was meer dan 4 pagina's voor een dag. Dus veel activiteit in verschillende topics.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Hij zag het niet meer zitten? :)

Het is zijn eigen initiatief, als ik de site bandenspotter.nl zo lees..

Hm.. lijkt mij een businessmodel voor 'naast je dienstbetrekking'.
Alleen prijsvergelijken lijkt mij magertjes..

Als hij er ook een voorraad/zoekfunctie van maakt dan kan je voor zoekopdrachten naar specifieke (winter)banden maten ook een centje mee verdienen, denk ik..

Grrrrr... :(

Die nieuwe Lexus advertentie bovenaan de pagina (onder de menu balk) is echt zwaar zwaar irritant. Niet alleen bij het knopje forum, maar ook bij alle andere overige keuze mogelijkheden is het echt onmogelijk om de 2e tot 5e/6e keuzemogelijkheid aan te klikken in de pop-up menu's !! De Lexus Reclame neemt het dan over en je pop-up menu verdwijnt weer achter die irritante reclame !!

Autoweek / Sanoma, neem weer eens een echte Webdeveloper aan, site word slechter met de dag ! Gebruiksvriendelijk is het echt een ramp aan het worden zo ! :(

Waarom blokeert niet iedereen de reclamebanners?
Nooit last van...
althans niet van reclamebanners,
voor de rest af en toe een 503,
maar dat was altijd al zo :(

Installeer gewoon AdBlock en hou op met zeuren. Er is heel gemakkelijk iets tegen te doen.

Rob076 zei:
Installeer gewoon AdBlock en hou op met zeuren. Er is heel gemakkelijk iets tegen te doen.

Anderzijds schuilt er natuurlijk een grond van waarheid in de kritiek.
De reclame is autogerelateerd, dus ik neem aan dat sommigen die gerust willen zien.
Maar dan moet de interneredactie van AW er wel op toezien dat die reclame op een werkbare manier wordt geïntegreerd in de site,
d.w.z. dat reclamebanners door hun plaats op het scherm of hun omvang niet de aanklikbaarheid van submenus mogen blokkeren.

Jep, gaat weer lekker vandaag. Ik snap nog steeds niet waarom ze bij Autoweek niet gewoon overstappen naar een fatsoenlijke forumsoftware.

Vandaag valt het hier wel mee, maar de afgelopen week toch regelmatig 503tjes.

En wanneer gaan ze - net als bij de vorige grote opruimbeurt - eindelijk eens ons posttotaal herstellen?

Ik heb het nu ook 2x achter elkaar..
Zou het komen doordat het weekend is? :)

Lijkt wel of het, bij mij, erger is als het niet druk is op het forum...
Er wordt weinig gereageerd in topics, is mijn ervaring...
Zouden de meelezers dan in grote getalen aanwezig zijn waardoor 503's ontstaan? :rolleyes:

British Racing Green zei:
En wanneer gaan ze - net als bij de vorige grote opruimbeurt - eindelijk eens ons posttotaal herstellen?

Eh vrees met grote vreze dat dit niet gaat gebeuren.... ;)

Als je problemen hebt is dat vervelend.

Maar... mijn ervaringen: kijk bijna elke dag op de AW site en het forum. Nooit problemen. Heb nu 5 jaar een MyReview bijgehouden. Nooit problemen.

Voordat je harde kritiek post: (a) 't gratis en voor niks (b) wat heb je zelf voor computer? Is die redelijk modern met voldoende geheugen en heb je daarop alleen legale software draaien en is de hd vrij van malware en andere troep die vaak de werkelijke oorzaak is van allerlei klachten?

@Durashift
Over dat overtikken van die post een tip: open van te voren Kladblok. Tik in het forum je post in. Doe dan Ctrl + A, daarmee selecteer je alle tekst. Ga naar Kladblok en doe dan Ctrl + V. Al je tekst staat nu geplakt in Kladblok. Dat is je backup. Gaat het mis met posten, post dan opnieuw met de tekst uit Kladblok. Doe dat niet te snel, want dan heb je mogelijk een dubbelpost. Het forum heeft even nodig om je post te verwerken, als het heel druk is kan daar wel een paar minuten overheen gaan. Is niet gebaseerd op ervaring met het AW forum, maar op jarenlange ervaring met posten op allerlei forums. o_O

@De Bruin:

(a) als het gratis is mag het dan een waardeloos produkt zijn? Beetje kort door de bocht.

(b) De meeste gebruikers hier lopen al een tijdje mee en als de 503's je ineens om de oren vliegt ligt dat dan ineens aan de gebruikte PC?
Eveneens een beetje kort door de bocht.

De tip van het kladblok kan ik onderschrijven, zo doe ik het altijd. Overigens doe ik dat met elke online tekst die ik maak.
Ik heb namelijk een bloedhekel aan (overnieuw)typen.

Greetzz Renate.

De Bruin zei:
Als je problemen hebt is dat vervelend.

Maar... mijn ervaringen: kijk bijna elke dag op de AW site en het forum. Nooit problemen. Heb nu 5 jaar een MyReview bijgehouden. Nooit problemen.

Voordat je harde kritiek post: (a) 't gratis en voor niks (b) wat heb je zelf voor computer? Is die redelijk modern met voldoende geheugen en heb je daarop alleen legale software draaien en is de hd vrij van malware en andere troep die vaak de werkelijke oorzaak is van allerlei klachten?

@Durashift
Over dat overtikken van die post een tip: open van te voren Kladblok. Tik in het forum je post in. Doe dan Ctrl + A, daarmee selecteer je alle tekst. Ga naar Kladblok en doe dan Ctrl + V. Al je tekst staat nu geplakt in Kladblok. Dat is je backup. Gaat het mis met posten, post dan opnieuw met de tekst uit Kladblok. Doe dat niet te snel, want dan heb je mogelijk een dubbelpost. Het forum heeft even nodig om je post te verwerken, als het heel druk is kan daar wel een paar minuten overheen gaan. Is niet gebaseerd op ervaring met het AW forum, maar op jarenlange ervaring met posten op allerlei forums. o_O

Dakuwel. Met uw 14 posts bent u zeker ervaringsdeskundige inzake de AW-forumproblemen.
Ik buig nederig het hoofd,
wellicht liggen mijn eisen van een gratis forum te hoog,
en mijn professionele PC met enkel legale en gekochte software zal wellicht de hoge standaarden van dit forum niet kunnen verwerken...

Oftewel : "zwans nie hé" :p

British Racing Green zei:
Dakuwel. Met uw 14 posts bent u zeker ervaringsdeskundige inzake de AW-forumproblemen.
Ik buig nederig het hoofd,
wellicht liggen mijn eisen van een gratis forum te hoog,
en mijn professionele PC met enkel legale en gekochte software zal wellicht de hoge standaarden van dit forum niet kunnen verwerken...

Oftewel : "zwans nie hé" :p

L O L :D Ik sluit me aan bij je wijze woorden Peter +1

De Bruin zei:
wat heb je zelf voor computer? Is die redelijk modern met voldoende geheugen en heb je daarop alleen legale software draaien en is de hd vrij van malware en andere troep die vaak de werkelijke oorzaak is van allerlei klachten?

Ach wat een onzin. Ik heb dit zowel op mijn PC (inmiddels wel 4 jaar oud, maar wel met Windows 7 Ultimate 4GB RAM en gewoon goede hardware), met mijn Laptop (HP 8570W, 8GB RAM Windows 7), iPhone en Galaxy Tab. Ook mijn internetverbinding is prima. Oftewel, het ligt gewoon aan AW zelf en niet aan mij (of andere forummers.).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan