Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Zo'n Cimarron lijkt me een leuke vertegenwoordiger van zijn tijdperk, dat door de meeste Amerikanenliefhebbers lange tijd genegeerd werd.

GM had toen een folder waarin het fotomodel kleurverschil had. Daar trek je klanten mee...

5792490277_5bc6a7969b_z.jpg

Audi80Coupé zei:
Zeg EMW-groepering, wanneer/waar is de volgende meeting?

Zie de agenda op pagina 1 ;)

[size=x-small]27-28-29 september EMWeekend (voor leden)
23 november alv[/size]

Daarnaast gaat er een kleine delegatie naar Zandvoort aanstaande zondag en naar Ruinerwolde volgende week zaterdag :)

@ D. Elzinga: dat is gewoon de triple-tone optie :)

D. Elzinga zei:
Zo'n Cimarron lijkt me een leuke vertegenwoordiger van zijn tijdperk, dat door de meeste Amerikanenliefhebbers lange tijd genegeerd werd.

GM had toen een folder waarin het fotomodel kleurverschil had. Daar trek je klanten mee...

5792490277_5bc6a7969b_z.jpg

En niet zo'n beetje ook! :eek:

Dat ding lijkt wel een kruising tussen een Opel Ascona, een Nissan Sunny en een Volvo 740

Hé, leuk dat ik dit nu even lees..
https://www.nationaaloldtimerfestival.nl/site/home.html

Was van plan om morgen richting Zandvoort te gaan voor een strandwandeling..
Dan is dit event wel een betere bestemming ;)
Alleen.. kost wel (iets) meer dan op bloten voeten in het water lopen:)

Doen mensen van hier nog mee aan de toertocht vanuit Abcoude richting Zandvoort en hebben nog plaats voor bijrijder?

grensrijder zei:
Niet zozeer miskend als wel behoorlijk onbekend: de Fiat Abarth Scorpione 1300 S. Nu EMW-ling, eind augustus onderwerp van een dubbeltest in Het Automobiel Klassiekermagazine.

Ik merk het nu pas op, maar dit is natuurlijk een goede ontwikkeling.
Ik was al bang dat de One Off exclusieve sportwagen in het nieuwe format vergeten zou worden.

929V6 zei:
De y spreek je in het Duits toch uit als een u? M.a.w. stond er toevallig een geldpakhuis naast?

Grappig trouwens wat je anno 2013 soms nog op websites vindt:

image.php
[/quote

He! Zo'n kreng had ik gister nog voor mij richting Albox. Kunnen niet doorrijden die dingen, en dat zegt iemand die in een Ford Courier rijdt...

Ik heb z'n Ital wel zien staan, naast de Passat van PR74. En ik zag Wouter nog rijden met z'n Sierra. Geen witte 924 Targa gespot, Joël? :)
Wat een onbereikbaar dorp trouwens, dat Zandvoort. Bizar.

Ik zit met Wouter wat oude foto's te bekijken en kom erachter dat ik in mei 2012 in Lisse de Honda Integra heb gespot die pas gered is door VW1200!

Vergis ik me of ziet die wagen er hierboven wel iets frisser uit dan toen VW1200 m kocht?

stoterstangen90 zei:
Joël D. zei:
Net SS90 gespot in zijn Ital in Vogelenzang. (y)
Ik ben inderdaad door vogelenzang gereden, omdat het richting Heemstede nog helemaal vast stond.
Ah, wacht even. Ik ben gewoon de N201 af gereden. Twijfelde nog om via Vogelenzang te gaan, maar vanaf die kruising viel de vertraging wel mee. Dus kan je ook niet zijn tegengekomen, Joël :)

Er gaan volgens mij nogal wat EMW'ers naar Ruinerwold aanstaande zaterdag. Willen we pogen dit wat georganiseerder op te zetten, zodat we alle EMW'ers bij elkaar op het veld kunnen zetten?
-> Wie heeft zich echt aangemeld, en is dat nodig? Vorig jaar ben ik op de bonnefooi binnengekomen (maar niet op het veld)
-> Hoe laat was eenieder van plan aan te komen?
-> Wie komen er precies?

https://www.oldtimerdagruinerwold.nl/

Ik heb me aangemeld, maar weet niet of dat echt nodig is. Je wordt niet gecontroleerd als je het dorp binnenkomt. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat je als niet-officiële deelnemer niet kunt deelnemen aan de rondrit en geen tasje met goodies o.i.d. kunt ophalen. Het tweede heb ik nog nooit gedaan en aan de rondrit heb ik na de eerste keer ook niet meer meegedaan.
Hoe laat ik kom weet ik nog niet. Wel op tijd, want ik overnacht in de buurt. Als we met meer zijn vind ik het prima om met z'n allen bij elkaar te staan. Ik denk wel dat je in het dorp zelf meer bekijks hebt dan op het veld. De afgelopen jaren heb ik op min of meer dezelfde plaats gestaan in de hoofdstraat.

Wouter82 zei:
Er gaan volgens mij nogal wat EMW'ers naar Ruinerwold aanstaande zaterdag. Willen we pogen dit wat georganiseerder op te zetten, zodat we alle EMW'ers bij elkaar op het veld kunnen zetten?
-> Wie heeft zich echt aangemeld, en is dat nodig? Vorig jaar ben ik op de bonnefooi binnengekomen (maar niet op het veld)
-> Hoe laat was eenieder van plan aan te komen?
-> Wie komen er precies?

https://www.oldtimerdagruinerwold.nl/

Ik ga er ook heen (niet aangemeld), maar in de eerste plaats zien of het lukt de Visa van de week op te halen en in de tweede plaats of ik er zo vroeg kan zijn. Maar ik ga het zeker proberen. Ik ga wel gewoon rondlopen uiteraard.

Volgens mij begint het inderdaad al om 8 uur, dat gaat mij ook echt niet lukken o_O Ik streef er naar er zo rond 10:30 te zijn.
PR, aangezien jij waarschijnlijk het eerst aanwezig bent, misschien kan je wat extra ruimte claimen voor de overige EMW'ers? :LOL:

Mazzeltsov zei:
Ik zit met Wouter wat oude foto's te bekijken en kom erachter dat ik in mei 2012 in Lisse de Honda Integra heb gespot die pas gered is door VW1200!

Dat klopt! De Integra was van een collega van me, die hem onlangs weer van zijn vader van 86 had overgenomen. De foto's verbloemen een hoop, want behalve ontzettend smerig ("sinds 2000 niet meer gewassen, sorry" ) waren de achterste 2 zijschermen heel erg slecht.

Daarop is de auto ook afgekeurd. Ik ben een paar weken geleden met een kennis begonnen aan de 2 achterste schermen. Er kwam echter zoveel rottigheid verder naar voren, dat ik blij was toen mijn kennis aangaf de auto graag over te willen nemen. Hij vond de auto erg leuk. Ik zal ns kijken of hij EMW material is :) Hij heeft overigens ook nog een 1988 Volvo 740 Sedan in nieuwstaat, sinds begin jaren '90 al in bezit.

De Integra is dus weer exit.

Jammer dat de Integra al weer exit is. Vond en vind het een karakterbak. Maar zo gaan die dingen.
Zojuist de jongste versie verstuurd van Staalgevoel, de nieuwbrief van Elk Merk Waardig en vanmiddag met grensrijder de puntjes op de i zetten voor het EMWeekend.

Ik las in Staalgevoel over het Youngtimer Vestival in Duitsland op 8 september. Dat ziet er wel leuk uit!
5e5adc52f2.jpg

Misschien iets voor SS90 (de auto's): https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m708498221-unieke-old-timer-te-koop-moet-nog-gerestaureerd-worden.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

Vandaag mijn eerste oldtimerdag Ruinerwolde meegemaakt. Donderdag wat een hoop auto's en wat een kwaliteit.
Volgend jaar zeker weer present.
En EMWetenswaardigheid......... Wouter was de 1500e inschrijver deze dag. Een absoluut record.

VW 1200 zei:
De Integra is dus weer exit.

Jammer, maar niet verrassend. Hopelijk is die goed terechtgekomen. En wat een eer dat ik er nog een flink stuk heb kunnen rijden :D

ZDRIE zei:
En EMWetenswaardigheid......... Wouter was de 1500e inschrijver deze dag. Een absoluut record.

Ja dat was weer een onverwacht briljant moment. Was ik zomaar nummer 1500 :) Als beloning een T-shirt cadeau gekregen (y)

Ruinerwold was zeer geslaagd, volgend jaar nog maar een keer proberen om het met de club te gaan aanpakken.

Ruinerwold was inderdaad zeer geslaagd, nog leuker en beter dan de vorige twee edities die ik heb bezocht!

@Rzasa: ik ben dit voorjaar voor het eerst in Herten geweest en het is een absolute aanrader!(y) Denk aan Ulft (industriële locatie, doelgroep), maar dan veel groter.

Ik heb de Staalgevoel ook doorgelezen. Leuk!
Wel zie ik tot mijn verbazing een dorpsgenoot ertussen staan! :eek: Iemand die ik niet ken zelfs. Terwijl wij elkaar in dit dorp met 1500 inwoners toch bijna allemaal kennen. Zeker mijn familie is geen onbekende hier. Maar er moet dus iemand wonen met een B-klasse en een Scimitcar! Ik heb een vermoeden in welke hoek ik moet zoeken (hier rechts, 2e links), maar ik ben benieuwd! Zou leuk zijn om even kennis te maken.

En PB terug! :) Ga ik weer even verder lezen. Lange artikelen zeg! :D Het lijkt wel alsof ie met de editie groter wordt.

Barri zei:
Ik heb de Staalgevoel ook doorgelezen. Leuk!
Wel zie ik tot mijn verbazing een dorpsgenoot ertussen staan! :eek: Iemand die ik niet ken zelfs. Terwijl wij elkaar in dit dorp met 1500 inwoners toch bijna allemaal kennen. Zeker mijn familie is geen onbekende hier. Maar er moet dus iemand wonen met een B-klasse en een Scimitcar! Ik heb een vermoeden in welke hoek ik moet zoeken (hier rechts, 2e links), maar ik ben benieuwd! Zou leuk zijn om even kennis te maken.

Sinds een aantal weken niet meer. Hij is verhuisd van Vreeland naar Zutphen.

Ah, dat is jammer! En wie verlaat er nu weer zo'n mooi en fijn dorp? :cool:
Het is zeker ook het adres waar jij toen de Oldsmobile even had neergezet?

Barri zei:
Ah, dat is jammer! En wie verlaat er nu weer zo'n mooi en fijn dorp? :cool:
Het is zeker ook het adres waar jij toen de Oldsmobile even had neergezet?

Relatiekwestie. Inderdaad dat adres!

Vond ik zojuist in de voddenmand. Megahip t-shirt dat destijds iedereen wilde hebben:). Volgens mij heb ik er ook nog 1 met Gran Move op gehad.

Terug
Bovenaan