Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Matrancho zei:
Een beetje reclame mag toch wel (:P)

Bovendien zijn die onbekende, miskende en verdwijnende auto's van harte welkom en hierbij uitgenodigd!!
Het sloeg niet op jou, maar meer over de discussie over het mogelijk verdwijnen van de belastingvrijstelling. Logisch en terecht dat die discussie wordt gevoerd, alleen jammer dat het in bijna elk topic gebeurt.
Hoe dan ook, ik zal me inschrijven voor de Langedijker Oldtimerrit, want vorig jaar was het erg leuk!(tu)

Phoenixrood74 zei:
Het sloeg niet op jou, maar meer over de discussie over het mogelijk verdwijnen van de belastingvrijstelling. Logisch en terecht dat die discussie wordt gevoerd, alleen jammer dat het in bijna elk topic gebeurd.

Ter merkwaardige compensatie dan maar een Grancar Futura.

574_brasileiros_abre.jpg

Eentje kopen? Dat kan natuurlijk ook.

Iemand voorkeur met betrekking tot mijn vervoermiddel morgen? Keuze is 305, Zastava, 504 coupé. Polo kan eventueel ook nog wel als ik mijn wederhelft lief aankijk. :}

Wel gaaf zo'n Grancar Futura uit 1971, ze waren daar hun tijd flink ver vooruit. :p

ouwediesel zei:
Is het niet gewoon badge-engineering van de Renault Espace 1?

Volgens de (schaarse) bronnen is het een nogal schaamteloze kloon.

Interieur is ook leuk: goed te zien dat ze ook hier de Espace hebben willen kopieren, maar dat is niet echt gelukt (waarschijnlijk was het aantal beschikbare onderdelen gelimiteerd tot wat ze op aftermarket budgethoop konden vinden).

574_brasileiros_02.jpg

Overigens zijn er 159 exemplaren gebouwd, in 1990-1991. Zeldzaam ding dus!

Edit: triplepost, met dank aan de errors(td)

Laat ik dan maar van deze toch al aanwezige post gebruik maken om een andere uiterst obscure kloon, de Kaengsaeng 88, te posten.

LseiC.jpg

Een W201, maar dan gebouwd door Noord-Koreanen. Ontbeert een rechter buitenspiegel, hoofdsteunen, gordels en verwarming ...

Vanavond even kijken hoe laat ik morgenochtend vertrekken moet, om op tijd in Biddinghuizenaan te komen. 74 km met een gemiddelde snelheid van rond de 60km/u. Hoe lang zou je dan onderweg zijn?

Helaas ben ik er morgen niet bij, mijn vader is morgen jarig, en smorgens haal ik mijn nieuwe bolide op.

Jawel, helaas het 323tje waar ik plannen mee had gaat het niet halen, en wordt vervangen door deze rode Honda...
Als eerbetoon aan Bassie en Adriaan, met een knipoog naar mijn jeugd, noem ik hem "de Rode Baron"

Honda-Accord-Sedan-LPG-Rood-001--52378504-Medium.jpg

EMW genoeg ? volgens mij hebben we nog praktisch geen Honda's of wel ?

@Meike: secretaris@elkmerkwaardig.nl (al is het nu wel heel erg laat)

@Martyn83r: mooie auto in een kleur die ik nooit eerder op dit type heb gezien. Gefeliciteerd!(tu)

Ha ha ik had Meike net een PeeBee gezonden PR74. Met welk vervoermiddel denk jij morgen te komen?

Ik kom met dochter en Subaru B)

Morgen wordt het wel droog toch? En vergeleken met de vorige meeting zal de temperatuur lekker behaaglijk zijn.;)

@ZDRIE: welke dochter neem je morgen mee, de oudste of de jongste. Ik kom morgen met de bijzonder onbijzondere Daihartsu, die overigens afgelopen week voor het eerst boven de 1:20 heeft gescoord. Ik vind de afstand iets te groot voor de Passat. Die is afgelopen zondag ook al uitgelaten en mag zondag nog een keer buiten spelen. De Ro wordt momenteel gelast en gedinitrold.

Een ieder veel plezier morgen! Bij een komende meeting die wat dichterbij voor me is dan deze ben ik vast van plan eens langs te komen met mijn Concerto.

De jongste gaat mee PR74, die heeft sinds Welsum de smaak van puzzelritten te pakken (tu)
En tja Simca 1006, ik vind de Micra Gaybrio minder Merk Waardig dan de Subaru.

Overigens is dit wel heel erg een meeting naast de deur. Ik kan verdorie ook op de Batavus langskomen :}

Dronten bij Biddinghuizen heeft nu een station, maar ik ga toch de 2 cilinders op pad sturen.

Het kan zijn dat ik na half twaalf aankom. Ik heb deze hele week gewerkt en er moeten ook boodschappen gedaan worden en de was moet gedraaid (uit principe doe ik dat nooit op zondag)

Idranor zei:
Iemand voorkeur met betrekking tot mijn vervoermiddel morgen? Keuze is 305, Zastava, 504 coupé. Polo kan eventueel ook nog wel als ik mijn wederhelft lief aankijk. :}

Niemand een idee? Dan wordt het een Peugeot. Nog even heel diep nadenken welke.

Idranor zei:
Idranor zei:

Niemand een idee? Dan wordt het een Peugeot. Nog even heel diep nadenken welke.
Als ik dan toch nog met een suggestie mag komen: de 504 coupé

Idranor zei:
Prima dan wordt die het. Niet erg EMW, wel erg leuk. B)
Idd, niet erg EMW, maar wel de mooiste (naar mijn zeer bescheiden mening).

Ik stap trouwens binnen 10 minuten achter het stuur om naar Biddinghuizen te gaan.

Ik zie jullie daar.

Dat was het absoluut (maar dat bedoelde ik eigenlijk niet). Mooie locatie trouwens, erg mooi. Ik had alleen wat meer auto's verwacht.

Elburg is trouwens totaal van de wereld, wat verkeer betreft. Ik heb drie eh vier rare dingen meegemaakt. Een motorrijder zonder helm was daarbij het minst wilde. Daarna een motor die plotseling voor me keerde en ik niet kon opmaken dat hij stopte om mij door te laten rijden, dus ik vol in de ankers. Kreeg ik nog eens een keer een vertrokken gezicht naar me toegekeerd en wilde gebaren.
Verder: we reden over een rotonde, auto die erop wilde rechts van mij besloot alvast een voorschotje te nemen en reed al even stevig door zodat ik rechts voor me hem al over de haaietanden zag gaan, rijdend. Stel je nou voor dat ik een noodstop moest maken, dan zat hij er boven op.

De mooiste: Ik rij diezelfde rotonde af, bekomen van de schrik (in het dorp zelf he), moet ik vol in de remmen, want een inhaler van de andere kant komt me met enorme snelheid tegemoet. Dat ging allemaal maar net goed. Wat een mafkezen in dat dorp zeg!

Dat heb ik gemerkt ja. Normaal kun je anticiperen, je kent de bewegingen, je weet wat je kunt verwachten.
Op de Veluwe: vergeet het anticiperen maar. "Autocross op koninginnedag", las ik op een bord in een weiland. Ik zou "op koninginnedag" vervangen met 365 dagen per jaar.

Hulde aan de organisatie van deze geslaagde dag. Jammer van dat ene kleine foutje in het routeboek waardoor de dijk wat moeilijk te vinden was. Gelukkig wist de Subaru voor ons (Ik zat als navigator bij Eelco in de Forfour) de lokale wegen en konden we de route afmaken.

Gelukkig hebben we de foto's nog.

D.E.N.N.I.S. zei:
Hulde aan de organisatie van deze geslaagde dag. Jammer van dat ene kleine foutje in het routeboek waardoor de dijk wat moeilijk te vinden was. Gelukkig wist de Subaru voor ons (Ik zat als navigator bij Eelco in de Forfour) en konden we de route afmaken.

Gelukkig hebben we de foto's nog.

Ik sluit me hierbij aan.

Waar was die dijk dan precies?

Het was ook in Elburg.

Zoals de aanwijzing was ingetekend of zoals wij de aanwijzing lazen kwam je uit in een doodlopende straat bij de huisnummers 4, 6 en 8 ( A ). De twee afslag kwam uit op een fietspad en de derde ( B ) was de dijk.

elburg.png

Die afslag was wel degelijk ook in Elburg, de truuk was even terug te rijden richting het durp Elburg (de waterzuivering) en dan de paralelbaan te nemen. Huppekee dijkje omhoog, langs de schaapjes en het water om vervolgens richting Noordeinde te knallen.
En ja Soloman, zo zijn we het gewend hier op de Veluwe met de zwarte kousen in de klompen kun je niet rekenen op soepele bewegingen van de gas c/q remvoet ;)
Ik heb mij overigens prima vermaakt. Bij G.A.O.S werken vriendelijke mensen, en de ontvangst in het Fiat paradijs was buitengewoon hartelijk. Helaas konden we niet meedoen met de pizza en de pasta want de EMWaakhond moest nodig verzorgt worden.

De rest had overigens ook bijna pizza Hezbollah gegeten, de Subaru kon ternauwernood de pizzakoerier ontwijken die op zijn moped trachtte te ontdekken of die dkke USA bumpers daadwerkelijk veiligheidsbumpers genoemd mochten worden.

Hulde aan de organisatie en hulde aan mijn eigenste dochtert die in het plaatje van een met gras begroeide stoel een Peugeot 309 zag (tu)

Kijk Dennis weet het haarfijn middels Google Aarde aan te duiden.

oooh, dan zijn we daar toch in de buurt geweest.

Nog een dom vraagje, het eindpunt van deel I was toch in Emmeloord? Die dijk zat in de eindfase, dus moest het toch allemaal in Elburg worden verreden? Ik snap er helemaal niks meer van. Wie heeft er nou gelijk (vrouwlief of ik)???
Ik: we zaten goed, want we moesten naar Emmeloord
Zij: Alles speelt zich af in Elburg, ook de finish.

Misschien heeft ze toch gelijk.

Soloman zei:
oooh, dan zijn we daar toch in de buurt geweest.

Nog een dom vraagje, het eindpunt van deel I was toch in Emmeloord? Die dijk zat in de eindfase, dus moest het toch allemaal in Elburg worden verreden? Ik snap er helemaal niks meer van. Wie heeft er nou gelijk (vrouwlief of ik)???
Ik: we zaten goed, want we moesten naar Emmeloord
Zij: Alles speelt zich af in Elburg, ook de finish.

Misschien heeft ze toch gelijk.
Het eindpunt van deel 1 was in Emmeloord

Soloman, het eindpunt van fase 1 was inderdaad Emmeloord, let in ht routeboek even op het plaatje waarop aangegeven wordt dat je de N50 moest nemen tot aan het hectometerpaaltje bij Ens, via Ens en Marknesse zijn we toen naar Emmeloord gereden.
Paragraaf 1, je vrouw heeft altijd gelijk.
Paragraaf 2, in de zeldzame gevallen dat je vrouw geen gelijk heeft treedt automatisch paragraaf 1 in werking :S

Terug
Bovenaan