Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Je zag ze ook veel in wit en zilvergrijs, destijds.

EMW-ling: de nimmer bij ons geleverde Concerto drievolumer.

honda_concerto_jx-i_limousine.jpg

Leuke auto's, die Concerto's.

Hier nog een luxe Applause: https://www.autowereld.nl/daihatsu/applause/1-6-efi-16v-xi-limited-abs-leder-sportstoelen-electric-pakket-134000-kms-incl-nap-nieu-5420457/details.html

ZDRIE zei:
Ha een Rover Concerto met klapperdeklapdak. (Webasto?)

Yep, Webasto it is! ;)

Meteen het enige electrische aan de Honda, raampjes moeten nog gewoon gezwengeld worden en de deuren gewoon sluiten door het knopje in te drukken...

Eddy C zei:
Mooie aankoop van een ondergewaardeerde auto. Zeer EMW dus en alle reden om lid te worden zodat ik niet meer het enige Zeeuwse lid ben.

Ik zag in je profiel dat je een oude Cuore hebt. Ik zie hier op H'zand af en toe een vroege oranjebruine, is dat hem toevallig?

Leuke Concerto! Zoals 5 pagina's terug wel blijkt heb ik wel wat met (rode) Honda's uit die tijd.

Concerto,s zijn leuk
Heb ook wel eens een champagne groene gezien en er staat hier een spierwitte om de hoek

300ZX Z31 zei:
Eddy C zei:
Mooie aankoop van een ondergewaardeerde auto. Zeer EMW dus en alle reden om lid te worden zodat ik niet meer het enige Zeeuwse lid ben.

Ik zag in je profiel dat je een oude Cuore hebt. Ik zie hier op H'zand af en toe een vroege oranjebruine, is dat hem toevallig?

Nee. Dat was vermoedelijk de JP-94-VT die helaas nu bij Jet Cars is beland.
Mocht het een andere zijn dan hoor ik dat graag.

Eddy C zei:
300ZX Z31 zei:
Eddy C zei:

Nee. Dat was vermoedelijk de JP-94-VT die helaas nu bij Jet Cars is beland.
Mocht het een andere zijn dan hoor ik dat graag.

Bij Jet Cars... Dan eindigt 'ie dus straks met een brulpijp en lelijke bling-bling velgen ergens in Rotterdam-Zuid of zo.8-)

Is Jetcars nu zo eng dat niemand dat ding daar durft weg te halen?
Alles dat daar is komen te staan is vanzelf veranderd in een levensgevaarlijk wrak ofzo?

Ofwel, als je het zonde vind dat ie daar staat, koop hem dan gewoon. Duur is die tent in ieder geval niet.

stoterstangen90 zei:
Is Jetcars nu zo eng dat niemand dat ding daar durft weg te halen?
Alles dat daar is komen te staan is vanzelf veranderd in een levensgevaarlijk wrak ofzo?

Ofwel, als je het zonde vind dat ie daar staat, koop hem dan gewoon. Duur is die tent in ieder geval niet.

Ik breng uit principe geen geld naar criminelen.

929V6 zei:
Leuke Concerto, 300ZX! Ook leuk je weer eens hier op het forum te zien, tijd geleden! :)

Tnx, Eelco! Ben van plan weer wat regelmatiger hier te kijken/posten, paar jaar druk geweest met andere zaken dan (1/1) auto's... :)

Yep, hij staat thuis nu.

Niet helemaal op de manier zoals ik bedacht had van te voren, maar dat los ik wel weer op.

Drijfstanglagers liggen eruit...........

Leuk, SST90, weer een projectje erbij! Dat wordt weer plannen maken.
:D

Ook een leuk plan voor 20 april a.s.
Het voorjaarsevenement, tuurlijk er zijn al aanmeldingen binnen maar worden altijd een beetje blij van een hoge opkomst en ook dat er leden komen die nog niet zo vaak geweest zijn. Aanmelden mag en kan nog steeds. Voor alle gegevens check de website, facebook of mail de secretaris.

Baal je ook van andermans auto's die bij je in de straat staan? En van bomen en elektriciteitshuisjes?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daihatsu/m660885575-cuore-0-6-1985-rood-oldtimer-belastingvrij.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Cuore L55!

Erg leuk die Acty, die dingen duiken gek genoeg nogal eens op in Frankrijk. Maar toch ben ik bang dat een nieuwe koppakking lastig te vinden zal zijn...

Ik vrees dat de Acty naar Afrika vertrekt, Carry's e.d. is goede export.

De Cuore probeer ik overigens aan een kameraad van mij te slijten, die zoekt al een tijdje naar een belastingvrij kleintje. Zal leuk staan naast de Swift.

Blijkbaar was ik 30 jaar geleden al behoorlijk EMW bezig getuige deze ingescande dia. Speciaal voor PR74 ;)

Naamloos-gescand-44.jpg

Overigens zag ik deze week zo'n zelfde type stalen opbouw als die Honda op een Peugeot 205. Ik dacht eerst aan een Nissan Sunny bestel, maar het bleek een 205 te zijn. Nog nooit eerder gezien

929V6 zei:
Erg leuk die Acty, die dingen duiken gek genoeg nogal eens op in Frankrijk. Maar toch ben ik bang dat een nieuwe koppakking lastig te vinden zal zijn...

Ach, via internet kom je tegenwoordig een heel eind.

ZDRIE zei:
Blijkbaar was ik 30 jaar geleden al behoorlijk EMW bezig getuige deze ingescande dia. Speciaal voor PR74 ;)
Kwijl!(tu) Je hebt 'm ook zo goed ingescand dat de nadelen van de K70 niet leesbaar zijn. Die heeft-ie dus ook niet. Voor een mooi modelletje houd ik me trouwens aanbevolen, want een K70 is tot op heden moeilijk vindbaar gebleken. Heb afgelopen week maar liefst vijf mooie aanwinsten gescoord voor mijn mini-miniatuurcollectie. Ach, als het op schaal 1:1 niet lukt...;)

ZDRIE zei:
Overigens zag ik deze week zo'n zelfde type stalen opbouw als die Honda op een Peugeot 205. Ik dacht eerst aan een Nissan Sunny bestel, maar het bleek een 205 te zijn. Nog nooit eerder gezien

205_F_AVD.jpg

Je bedoeld deze?
In Frankrijk rijden er redelijk wat rond, bij ons is deze uitvoering volgens mij niet geleverd.

Ik weet wel dat in de jaren 90 er zo,n 205 bestel rond reed wat het zelfde leek als de c15 van citroen
Alleen de voorkant was anders zou heel goed deze kunnen zijn geweest
Dit vind ik ook een mooi voorbeeld van een idee wat toen al een hit had kunnen worden
iets mooier afwerken en je had een hele mooie kleine station
de 205 station van pirard
https://autosvantoen.nl/blog/2012/10/25/de-break-van-peugeot-die-er-nooit-kwam

grensrijder zei:
Aan de vorm te zien lijkt me dat een polyester opbouw.

Heb even wat gezocht, dat klopt volgens mij.
Het is overigens wel een door PSA gebouwde auto, opvolger van de 205 Multi en voorloper van de Partner.
Technisch deelde de F inderdaad e.e.a. met de C15.

Idranor zei:
@ss90: Gefeliciteerd! Die 105 neem ik aan? Zag er op de foto's netjes uit. (tu):-D
Dat is hem inderdaad.
helaas is op de terugweg de motor overleden....
ga kijken of nieuwe lagerkapjes nog soelaas bieden.
anders moet er maar een ander torretje in.

@ ZDRIE, mooie modelletjes op die foto! Met name het Polistil RJ-modelletje van de K70!

stoterstangen90 zei:
Idranor zei:
@ss90: Gefeliciteerd! Die 105 neem ik aan? Zag er op de foto's netjes uit. (tu):-D
Dat is hem inderdaad.
helaas is op de terugweg de motor overleden....
ga kijken of nieuwe lagerkapjes nog soelaas bieden.
anders moet er maar een ander torretje in.

Post eens foto's!

Terug
Bovenaan