Eenvrijeusernaamiserbijnaniet - Alfa Romeo 4C & Maserati Grecale Trofeo & Range Rover Velar P400e & Jaguar XKR Convertible

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Winterbanden zitten eronder. Turbina's worden morgenvroeg opgehaald. Zoektocht naar nieuwe kan dus beginnen. Wel heel lastig! Twijfel heel erg over die 8c velgen. Vind ze in 18 inch altijd wat truttig. Net niet: :O

Die niet doen dus, ga je spijt van krijgen.

Momo's wel, maar ja, die heb ik al gehad en hoe oogt dat in mat zwart?... Twijfel. TI velgen, ook leuk, maar weinig aanbod. 19 inch Prodrive 8c velgen, die zijn wel heel erg lekker. Maar goed, die zijn duuuuuurrrrrr....

8-)

Momo's vond ik erg mooi, denk ook dat ze heel anders lijken dan op je vorige, vanwege de andere kleuren.

Bossinkje zei:
Wat is je winterlook? Lichtmetaal, of staal?

Lichtmetaal:

2s7aooh.jpg

Zo dat ging snel. Deze wielen gekocht, 19 inch lichtgewicht Prodrive velgen, speciaal ontwikkeld door Prodrive voor de Brera S die alleen in Engeland is geleverd. Het ging hierbij om een afgeslankte Brera met een aantal hele leuke goodies, die vooral bedoeld was om het gewicht naar beneden te krijgen (deze 19 inch velgen zijn 2 kilo per stuk lichter dan de standaard 17 inch velg!) en sportiever te maken. De velgen zijn schaars en heel gewild. Dankzij Nico-GTR (dank je wel Nico) direct een deal gemaakt met een Engelse leverancier. Goedkoop is het uiteindelijk inclusief transport alsnog niet en dan moeten er nog 19 inch banden omheen, maar oh boy wat zijn ze mooi! :O:

6781_0.jpg

8020669233_580af7f528_b.jpg

H6avG.jpg

Over 2 weken worden ze ongeveer bezorgd. Dan het lange wachten tot aan het voorjaar, wanneer de winterwielen er onderuit gaan. In de tussentijd maar even bandjes scoren en eibach verlagingsveren. Die worden dan direct gemonteerd samen met de banden.

Ik kijk even niet mee en zie opeens een hele mooie en zeer prettige update voorbij komen! Wat een dikke wielen die je auto extra goed zullen staan! :-D

Hoewel ik benieuwd was naar de MOMO velgen eronder, moet ik zeggen dat dit de beste keuze onder de auto zal zijn! (tu)

@Bossinkje
Als iedereen nou even in een QV gaat rijden met mijn verbruik moet dat snel gerealiseerd zijn :D

@Vertmaori
Grazie! Dat had ik dus ook. Iets stond me tegen aan de turbina's. Ik denk dat de spaken niet genoeg bolling hadden, waardoor ze wat mager ogen. Nog erger zijn de 18 inch 8c spider velgen die als accessoires konden worden geleverd. Velgdesign is echt schitterend, maar hij oogt zo iel! Dit is wel het summum overigens. Mooiere velgen ga ik nooit meer krijgen.

@Brent®
Ja, dit ging erg vlug. Momo's waren een goedkopere oplossing geweest en zouden gegarandeerd heel mooi staan, maar goed, dit is weer wat anders en eigenlijk nog gaver. Makkelijker schoon te krijgen ook :}(tu)

Nico GTR zei:
Dus dan zit je met 245/40 op 2,97% afwijking, wat nog wettelijk mag ook. ;)

Maar gewenst is dus 235/35 ?

Oh shit heb een foutje gemaakt zie ik nu!

Zit er maar 1 cm verschil in de hoogte, wellicht wel beter.

225/40/R18 zit op 63,72 cm hoogte en 200.18 cm rolomtrek
235/35/R19 zit op 64,71 cm hoogte en 203,29 cm rolomtrek
240/45/R19 zit op 67,86 cm hoogte en 213.19 cm rolomtrek

Dus de 235/35 geeft een verschil van krap 1% dus dat is wel de keuze die ik zou doen. Waar de 245/40 naar 6,5% gaat en das gewoon te veel.

@Bossinkje
Als iedereen nou even in een QV gaat rijden met mijn verbruik moet dat snel gerealiseerd zijn :D

Heel graag zelfs. Maar dan zal ik toch eerst een hele goede sponsor moeten vinden. :D

Ha, ik heb veel te weinig in dit topic gepost... maar wel stiekem meegelezen ;)

Maar jeetje wat is deze Giulietta in deze kleur een plaatje om te zien. Echt een hele hele mooie wagen. Kan me goed voorstellen dat je daar heel erg content mee bent :}

Nico GTR zei:

Nee, te stug naar mijn mening. Ik heb altijd weinig plezier met Pirelli's, want ondanks dat ze stug zijn bieden ze mijn inziens niet meer grip en precisie dan andere banden. Mijn absolute favoriet is de Bridgestone Potenza S001. Dat vind ik echt een ongelooflijk fijne band. Zowel in regen als in droog. Niet een al te stugge wang, maar wel veel grip en precisie.

@omniradius
Dank voor het compliment! Ik kan niets anders dan zeer tevreden zijn en blijven! (tu)

Is een setje Allseasons misschien niet een optie? Zit je ook niet met die winterlook de volgende keer, en scheelt wisselen. ;)

Bosskinkje,

Met een rasechte sport auto als dit zou je de auto echt te kort doen met zo'n band, een all season band is een compromis band die nooit optimaal zal presteren onder welke omstandigheden dan ook. Het is een prima band voor een normale rijstijl, maar op sportief gebied moet je erg weg blijven.

Zo hey Thomas, wat een bloedgeile velg!!!!

@Nico
Nee nog niet, maar is dat niet levensgevaarlijk in het nat?

@Bossinkje
Op zich zou je dan het hele jaar met mooie velgen kunnen rijden, maar nee, toch maar niet. Ga ook wel eens het circuit op en dan moet het gewoon maximaal presteren

@Bofkont
Inderdaad, goede uitleg. Op zich prima voor mijn vriendin, maar niet voor mij. Wil dat hij vastplakt in de zomer, dus daarom winter en zomerbanden. Bedankt voor het compliment. Het gaat er fantastisch uitzien. (tu)

@nico
Zou maar zo kunnen. Tijd genoeg voor de keuze! (tu)

@caspian
Grazie! Daar ben ik het volledig mee eens.

@elco
Dank! We gaan het zien. Misschien ergens tussendoor even monteren om te kijken en voor wat foto's. Verder blijven de winterbanden er nog even onder.

Velgen worden woensdag/donderdag verstuurd, dus dat zal wel na het weekend worden alvorens ze arriveren. Vandaag staat de auto bij de spuiter. Die gaat de plastic diffuser ook hoogglans zwart spuiten.

@Dirk,

Dank je wel. En geen idee? Beter laat dan nooit toch?

De velgen worden morgen verstuurd. Ik heb contact gelegd met EPS. Kan namelijk vrijwel voor niets een nieuwe Ragazzon voorpijp en flexibel deel overnemen. Dan wordt daar een sportkat in gelast. Dan hoeft EPS alleen nog een downpipe te maken en moet ik zo'n 15pk plus iets meer sound erbij krijgen.

Tevens wordt zaterdag het derde remlicht vernieuwd (1 ledje kapot) en wordt volgende week maandag de diffuser hoogglans zwart gespoten. Even 2 dagen zonder diffuser rondrijden :)
Morgen word ik ook nog gebeld door mijn banden en velgen man wat hij qua banden voor mij heeft. Verder wordt volgende week de olie nog even vervangen. Daarna is het geld op.

Verder wordt volgende week de olie nog even vervangen. Daarna is het geld op.

Dan pas? :p
Mijn budget is vrij bescheiden dus ik moet mijn dingetjes steede beetje bij beetje doen. Maar gaaf om te lezen hoe je deze wagen zo tip top maakt! (tu)

Is ondertussen ook wel 1,5k aan rekeningen. Maar wel weer een heerlijk scheurwagentje. (tu)

En niet te vergeten, de meest fantastische set velgen die onder een Alfa kan liggen.

@omniradius
Ik heb het graag in 1 klap klaar. Dat is even door de financiële zure appel bijten maar kan je lang genieten zonder het gevoel te hebben van: shit, dat moet nog gebeuren, of dat doet afbreuk aan de auto ". Ondanks dat het winter is, waar ik het allemaal wat minder belangrijk belangrijk vind dan in de zomer.

@Nico
Ik heb het niet bij elkaar opgeteld, maar ik kom bij een simpele berekening op veel meer uit haha. Ach ja, als het resultaat er maar naar is.

@Nico
Ik heb het niet bij elkaar opgeteld, maar ik kom bij een simpele berekening op veel meer uit haha. Ach ja, als het resultaat er maar naar is.
Deja-vu! :D
Je bent weer lekker bezig met de Giulietta! Dat hoogglans zwart is absoluut niet mijn smaak, maar ieder z'n ding :)

@nico
En EPS werkt ook niet gratis, laat staan de spuiter, en de garage. Ach ja, genoeg over de kosten.

@Barry
Het krijgt deze afwerking, a la 308gti: https://steeringnews.com/wp-content/uploads/2015/06/Peugeot-308-GTi-rear-diffuser.jpg

Hoppa, hoe je een geile auto een superbabe maakt!!! Gaaf hoor, wat een mooie velgen, diffusortje zwart en nog wat mierennueken en dan heb je de ultieme gulietta!!!

@Elco
Zeker. Omdat de spiegels en deurgrepen ook hoogglans zwart zijn gespoten vind ik dat een stuk netter staan. En inderdaad, dit plastic is vervelend om schoon te maken. Het verweert op een gegeven moment ook een beetje.

@Bossinkje
Anders ik wel. Jammer dat het totale eindpakket weer even duurt. Banden en velgen, verlagen, etc. Ach ja, geduld is een schone zaak.

@uwbuurman
Dank je wel voor het compliment! Het wordt inderdaad een zeer gaaf apparaat. Meer dan ik mijzelf kan wensen en nodig heb. De ultieme auto kortom. Met die downpipe en sportkat kan die nog wat beter ademen (bij een forumlid op het alfa forum scheelde het 16PK zonder remap en 28pk met softwareafstemming op de uitlaat!) Ik denk dat ik het gewoon bij de huidige software laat. Genoeg powerrrr... :}
Ik ben benieuwd naar de meningen wanneer alles is doorgevoerd. (tu)

@BleuZ NL
Ja, dat kan je wel stellen. Veel gaver dan dit gaat het niet worden! (:B

Nou de voorpijp en flexibel deel zijn overgenomen. Nu nog een partij zoeken die een downpipe kan maken en een sportkat op de voorpijp wil lassen. EPS kwam met een offerte van tegen de 1000 euro. Nou dikke doei, dat is in verhouding tot het werk echt veel te veel. Nu een aanvraag uitstaan bij PM Performance.
Anders koop ik gewoon een catless downpipe (259 euro) en een losse katalysator (wat is aan te raden?) en laat ik die door mijn eigen garage er wel tussen lassen. Dat scheelt meer dan de helft. *-)

hier heb ik mijn uitlaat aan laten passen
downpijp
mischien een end bij jou uit de buurt maar een mailtje of meer info vragen kan geen kwaad denk ik.
ieder geval geen hobbyboertje...

Terug
Bovenaan